Розробка уроку з економіки "Трансформаційні процеси власності"

Про матеріал

сформувати в учнів знання про економічне поняття «власність», прослідкувати еволюцію власності, визначити форми власності; проаналізувати трансформаційні процеси власності, створити наочний посібник з даної теми.

Перегляд файлу

Тема: Трансформаційні процеси власності.

Мета: сформувати в учнів знання про економічне поняття «власність»,

             прослідкувати еволюцію власності, визначити форми власності;

             проаналізувати трансформаційні процеси власності, створити

             наочний посібник  з даної теми.

 

Обладнання: мультимедійна дошка

Тип уроку: комбінований

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент

 

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів

Гра «Мікрофон».

Учні по черзі, передаючи уявний мікрофон, дають своє визначення поняття «власність»

 

ІІІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності

Власність є однією з найбільш фундаментальних і основоположних економічних категорій. Разом з тим — це одна з найскладніших категорій, бо має в собі багато ознак, форм прояву і систем функціонування.

   Людство протягом тисячоліть вивчає сутність власності, але і до цього часу проблема власності до кінця не вирішена. Причиною цього, вочевидь, є те, що власність є певним зліпком даної економічної системи суспільства. Як саме суспільство перебуває у певному русі, зазнає змін, існує в перехідних формах розвитку, так і власність змінює свої типи, форми і системи. Тому відносини безпосередніх власників умов виробництва з безпосередніми виробниками розкриває найбільш глибоку таємницю, приховану основу всього суспільного ладу.

   Кожна історично визначена соціально-економічна епоха мала власність і свої погляди на неї. У найдавніші часи власність розглядалась як природне право володіння предметами природи чи продуктами праці. Це зрозуміло, бо людина, добуваючи предмети природи для свого існування, автоматично вступала у володіння ними, але тут ще не було економічно оформлених відносин власності. Вони з’являються пізніше, з виникненням економічного відособлення добування (виробництва) засобів існування та їх споживання. Тут починається привласнення як суспільно-економічні відносини.

.

IV. Вивчення нового матеріалу

Учні розповідають підготовлені доповіді та презентації з тем (3-7 хв.):

1. «Еволюція власності»;

2. «Форми власності»;

3. «Трансформаційні процеси власності»;

4. «Статистичні зміни власності (на прикладі України та своєї місцевості)»

 

V. Закріплення нових знань і вмінь учнів

 

Метод «Джигсоу» (Роздатковий  матеріал №1-5)

Учні класу об’єднуються в п’ять груп по п’ять – шість осіб. Представнику кожної групи присвоюється свій номер від 1 до 5 і свій колір. Завдання складається із запитань, кількість яких відповідає кількості учнів у групі. Потім учні з однаковими номерами й кольоровими позначками збираються разом і вивчають матеріали до свого запитання. Для обговорення відповіді їм надається 7 хв. Коли експертні групи завершать роботу, їхні учасники розходяться по своїх основних групах і навчають своїх однокласників (для цього їм надається 10 хв.). У кожній основній групі всі її учасники мають позначки різних кольорів. У деяких групах одне запитання вивчатимуть два учні, оскільки в групі не 5, а 6 учасників. По закінченні вивчення теми починається обговорення. Відповіді оцінюють експерти  з питань.

VI. Підсумок уроку

Учитель підбиває підсумки року і оцінює роботу учнів.

 

VII. Домашнє завдання

Використовуючи матеріал уроку, зробити кросворд на тему: «Власність» (20-35 слів)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал №1

 

Завдання для І групи

 

  1. Власність.
  2. Форми власності.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал №2

 

Завдання для ІІ групи

 

  1. Трансформаційні процеси державної власності
  2. Трансформаційні процеси приватної власності

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал №3

 

Завдання для ІІІ групи

  1. Роздержавлення
  2. Приватизація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал №4

Завдання для IV групи

  1. Націоналізація
  2. Денаціоналізація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Роздатковий матеріал №5

Завдання для V групи

  1. Кооперативна власність
  2. Муніципальна власність

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Економіка (профільний рівень) 10 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т.І.)
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
678
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку