РОЗРОБКА УРОКУ З ЕКОНОМІКИ У ОДИНАДЦЯТОМУ КЛАСІ ЗА ТЕМОЮ ТЕХНОЛОГІЯ ЗАСТОСУВАННЯ ВЛАСНОЇ СПРАВИ

Про матеріал

РОЗРОБКА УРОКУ З ЕКОНОМІКИ ДЛЯ 11х КЛАСІВ ЗА ТЕМОЮ ТЕХНОЛОГІЯ ЗАСТОСУВАННЯ ВЛАСНОЇ СПРАВИ ДАНИЙ МАТЕРІАЛ МОЖНО ВИКОРИСТОВУВАТИ І ПІД ЧАС РОБОТИ ФАКУЛЬТАТИВІВ І У КЛАСАХ ДЕ Є ПРОФІЛЬНЕ НАВЧАННЯ

Перегляд файлу

 

   Розробка уроку

 

 Тема: Технологія заснування власної справи                      

Мета: Навчити учнів як вірно заснувати

                     власну справу, розвивати у них підприємницькі

     здібності, виховувати інтерес до участі у бізнес-процесі.

              Виховувати економічне мислення та розвивати допитливість і самостійність.

Література: Основи підприємництва З.С.Варналій

Київ Знання-Прес 2002р.

В.Сазоненко Підприємництво

Київ «Вікар» 1999р.

Обладнання:   Картки з практичними завданнями та тестами.

                                             3 зразки документів, які необхідні для заснування власної справи.

I. Організація початку уроку – 1-2 хвилини.

 

   Вітаюсь з учнями. Бажаю їм хорошого настрою.

   Перевіряю відсутніх.

 

II. Мотивація навчальної діяльності – 2 хвилини.

 

Методом «мозкового» штурму збуджую інтерес учнів до нової теми.

Задаю учням слідуючи питання:

  1. Як Ви вважаєте, бути бізнесменом добре чи ні?
  2. Чому більшість людей  в нашій країні мріє бути бізнесменами?
  3. Що необхідно робити для того, щоб заснувати власну справу?
  4. Виходячи з яких міркувань дають назву фірмі (підприємству).

Виходячи із відповідей учнів, записуємо їх ключові фрази на дошці, виявляємо раціональне зерно даного заняття та приходимо до висновку, що темою даного уроку буде «Заснування власної справи».

 

Ш.  Підготовка учнів до засвоєння, актуалізація опорних знань – 5 хвилин.

 

Методом бесіди в якій звучать слідуючі питання:

 1) Що Ви знаєте про підприємницьку діяльність?

 2) У кого батьки займаються таким видом діяльності?

 3) Що треба знати, щоб стати бізнесменом?

 4) Що для цього слід зробити?

Відтворюю життєвий досвід учнів, який необхідний для опонування нового матеріалу.

 

Пояснюю учням мету уроку.

IV. Вивчення нового матеріалу – 20 хвилин.

 

Викладання учням нової теми ( емоційна розповідь).

         Найголовнішим в організації нового підприємництва, створення власної справи є її запуск, старт, вихід на «стаціонарну орбіту». Як показує досвід, більше половини спроб створення фірм завершуються вже на початковій стадії. У багатьох випадках провал або загасання підприємницького задуму зумовлені невмінням, незнанням простих речей, організаційною недосконалістю побудови початкової стадії проекту створення власної справи. У звязку з цим увага підприємця – початківця має бути звернена на деякі вимоги та правила, які необхідно знати і яких слід дотримуватись, щоб не допустити зриву справи на самому початку. Щоб не зазнати фіаско у благородному прагненні стати підприємцем, початківцям необхідно завчасно довідатись, які документи потрібні для заснування фірми, як вони готуються, як формується статутний фонд підприємства, як відбувається державна реєстрація суб’єктів підприємницької діяльності. Саме ці питання розглянуто в цій темі.

 

Засновницькі документи та їх підготовка

 

До засновницьких документів, підтверджують статус юридичних осіб, без яких неможливо заснувати фірму, належить статут та установчий договір.

Підготовці засновницьких документів слід приділяти пильну увагу, оскільки саме вони регулюють багато важливих аспектів діяльності підприємницьких структур. Таким чином, засновницькі документи – це не проста формальність, а проект вашої майбутньої справи.

Що таке статут підприємства?

Статут підприємства – це офіційно зареєстрований документ, який визначає форму власності підприємства, сферу його  діяльності, спосіб управління та контролю, порядок утворення майна підприємства та розподілу прибутку, порядок реорганізації та інші положення, які регламентують діяльність юридичної особи. Статут підприємства – це його мала конституція, його основний закон. (Роздаю учням як наочний посібник зразок статуту підприємства).

 Завдання статуту – дати найбільш повне уявлення про правовий статус підприємства (фірми) як самостійного суб’єкта підприємницької діяльності, що має всі права юридичної особи, про його внутрішній механізм управління і самоуправління, режим формування та розпорядження його коштами і прибутками. Таке призначення статуту виявляється і в його структурі, яка, як правило, складається з таких розділів (статей).

  1. Найменування та місцезнаходження.
  2. Загальні положення.
  3. Предмет, цілі та напрями діяльності фірми.
  4. Юридичний статус фірми.
  5. Майно фірми.
  6. Фонди фірми.
  7. Виробничо-господарська діяльність.
  8. Зовнішньоекономічна діяльність.
  9. Прибуток фірми та його розподіл.
  10. Відшкодування збитків.
  11. Орган управління та контролю фірми.
  12. Організація та оплата праці.
  13. Компетенція та повноваження органів трудового колективу.
  14. Облік та звітність.
  15. Припинення діяльності фірми (реорганізація та ліквідація).

Організація підприємства, якщо осіб, які бажають його заснувати, дві або більше, починається з розробки та прийняття установчого договору. Установчий договір – це угода (договір), яка укладається між двома або кількома засновниками, що до створення підприємства ( фірми) певним шляхом.

Суть установчого договору полягає в тому, що він є одним із різновидів згоди про спільну господарську діяльність з утворенням самостійної юридичної особи (роздані учням як наочний посібник зразок установочного договору).

В установочному договорі визначаються предмет угоди, назва та юридична  адреса підприємства (фірми), статутний фонд, відповідальність засновників та інші  умови функціонування підприємства (фірми). Зміст уставного договору – обєднання майна (капіталів) і підприємницьких зусиль з метою отримання прибутку. Тому головним для установчого договору є визначення всіх параметрів взаємовідносин між учасниками фірми, насамперед майнового та організаційного характеру. Все це визначає відповідну структуру установчого договору, який містить такі розподіли:

1. Преамбула.

2. Загальні положення договору.

3. Предмет договору.

4. Назва та місцезнаходження фірми.

5. Юридичний статус фірми.

6. Статутний фонд. Вклади учасників (засновників).

7. Права і  обовязки учасників (засновників).

8. Управління фірмою.

9. Майно фірми. Розподіл прибутку.

10.Порядок виходу зі складу учасників.

11.Форс-мажор.

12.Розвязання  суперечок.

13.Умови припинення (розірвання) договору.

14.Умови та строки набуття договором чинності.

15.Інші умови.

 Установчий договір набирає сили з моменту його підписання всіма засновниками (учасниками) фірми.

Засновницькі документи – важливий атрибут підприємницького бізнесу.

 

                                   Статутний фонд та його формування

 

 Для створення та початку діяльності підприємства (фірми) необхідний стартовий капітал. Цю функцію виконує статутний фонд. Статутний фонд – це сукупність грошових коштів та майна, яка необхідна для організації та початку функціонування підприємства (фірми).

Статутний фонд створюється внесенням вкладів засновниками (учасниками) і може поповнюватися за рахунок прибутку від господарської діяльності підприємства, а вразі потреби також додаткових вкладів учасників, в тому числі спонсорів.

 

Державна реєстрація підприємства

 

             Процес створення фірми (підприємства) завершує державна реєстрація.

  Державна реєстрація суб’єктів підприємницької діяльності проводиться у виконавчому комітеті міської, районної у місті ради або в районні, районній міст Києва і Севастополя державній адміністрації за місцезнаходженням або місцям проживання суб’єкта, якщо інакше не передбачено законом.

 Державна реєстрація суб’єктів підприємницької діяльності проводиться протягом п’яти робочих днів з дня надходження всіх необхідних документів, після чого видається свідоцтво про державну реєстрацію встановленого зразка.

 Свідоцтво про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності та копія документа, що підтверджує взяття його на облік в органі державної податкової служби, є підставою для відкриття рахунків у будь-яких банках в установленому порядку.

 

V. Первинна перевірка засвоєння знань

 

Після викладення нового матеріалу проводжу з учнями бесіду (з метою  репродуктивного відтворювання вивченого матеріалу). Задаю учням питання слідуючого змісту, які пов’язані з вивченням даної теми:

  1. Що таке засновницькі документи?
  2. Який основний зміст та структура статуту підприємства (фірми)?
  3. Що таке установчий договір, яка його структура?
  4. Протягом  якого терміну здійснюється державна реєстрація суб’єктів підприємницької діяльності?

 

VI. Контроль і самоперевірка знань – 5 хвилин

Роздаю учням картки з тестовими завданнями слідуючого змісту:

 

Тести

 

  1. Які засновницькі документи підтверджують статус юридичної особи?
    •          Статут підприємства.
    •          Підприємницька угода.
    •          Організаційно-правова форма.
    •          Установчий договір.
  2. Офіційно зареєстрований документ, який регламентує діяльність юридичної особи- це:
    •          Угода (договір).
    •          Статут.
    •          Установчий договір.
    •          Оренда.
  3. Угода, яка складається міх двома або кількома засновниками щодо створення підприємства (фірми) певним шляхом – це:
    •          Договір.
    •          Статут.
    •          Установчий договір.
    •          Оренда.
  4. Сукупність грошових коштів та майна, яке необхідно для організації та початку функціонування фірми – це:
    •          Майно засновників фірми.
    •          Статутний фонд фірми.
    •          Резервний фонд фірми.
    •          Страховий фонд фірми.
  5. Де відбувається державна реєстрація  суб’єктів підприємницької діяльності?
    •          За місцем їх діяльності.
    •          За місцем реалізації основної продукції
    •          За місцем знаходження або за місцем проживання
    •          За будь-якою адресою.
  6. У який строк видається свідоцтво про державну реєстрацію суб’єкта

      підприємницької діяльності?

  •          Протягом 5 робочих днів.
  •          Протягом 10 робочих днів.
  •          Протягом 15 робочих днів.
  •          У місячний строк.

 

 

VII. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія – 3 хвилини.

 

З метою підбиття підсумків уроку проводжу з учнями дебати «за» і «проти» у вигляді групової бесіди.

 1. Чи згодні Ви з необхідністю засновницьких документів?

 2. Як Ви вважаєте заснування власної справи складна процедура в нашій країни чи ні?

 3. Чи згодні Ви, що статутний фонд – це сукупність грошових коштів та майна?

 4. Чи згодні Ви, що державна реєстрація необхідна для суб’єктів підприємницької діяльності?

 

VIII. Інформація про домашнє завдання – 2 хвилини.

 

Пропоную учням ознайомитися з різними джерелами інформації, в яких вони можуть ознайомитися з матеріалами вивченої теми.

 Але для тих хто хоче знайти щось своє з даного матеріалу пропоную знайти інформацію у різних джерелах (мультимедійні додатки та Інтернет).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготовка до уроку

 

 

Тема уроку

Технологія власної справи

Мета уроку (навчальна,

розвивальна, виховна)

Навчити учнів як вірно засновувати власну справу, розвивати у них підприємницькі здібності, виховувати інтерес до участі у бізнес-процесі                                                   

Тип уроку

Урок вивчення й первинного закріплення нових знань.

Основні терміни і поняття для вивчання

Статут підприємства, засновницькі документи, установчий договір, свідоцтво про державну реєстрацію, засновники.                                                                                         

Обладнання

Зразки документів які необхідні для створення власної справи.                                                                                                  

Форма роботи

Вивчання нового матеріалу на уроці методом пояснення, «мозковий штурм», робота з першоджерелами, закріплення методом тестування, робота з визначенням понять які вводяться, по дання матеріалу одночасно в словесній і знаково-символічній формах, дибати, «за» і «проти».                                                       

Методичні прийоми мотивації навчання

Основні методичні прийоми: інтерес, проблема  (створення проблемних ситуацій) практична цінність. Додаткові: інформування, стимулювання, прохання, показ перспективи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практична робота № 3. Проектування уроку

 

Етап уроку

Час, хвилини

Прийомні методи

Зміст діяльності

Організація початку уроку

1-2

Привітання,побажання хорошого настрою

Перевірка відсутніх. Вітання і організація уваги.

Мотивація навчальної діяльності

2

Мозковий штурм

Збудження інтересу учнів до обговорювання теми. Звязок навчального матеріалу.

Підготовка учнів до засвоєння, актуалізація опорних знань 5

5

Бесіда

Відтворення життєвого досвіду учнів, які необхідні для опонування нового матеріалу. Пояснення учням мети уроку.

Вивчення нового матеріалу

20

Пояснення

Емоційна розповідь вчителя з використанням наочності.

Первинна перевірка засвоєння знань

5

Бесіда

Репродуктивне відтворення вивченого матеріалу              

 

Контроль і самоперевірка знань

5

Поточний контроль, тести

Контрольно-корегувальна робота, проведення тестів

Підбиття підсумків уроку. Рефлексія

3

Дебати «за» і «проти»

Групова бесіда

Інформація про домашнє завдання

2

Інструктаж

Рекомендація джерел інформації. Домашнє завдання з двох частин

обовязкова та варіативна. Обовязкова для всих, варіативна для тих хто що знайшов сам у різних джерелах

 

 

doc
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
4 травня 2018
Переглядів
3886
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку