Розробка уроку з географії на тему: «Науково – технічна революція»
Мета:
дати визначення терміну «науково-технічна революція», з’ясувати основні риси НТР, навчити аналізувати наслідки НТР у світі, наводити приклади використання досягнень НТР у своєму житті, сприяти визначенню своєї позиції по відношенню до НТР;
удосконалювати навички вільно спілкуватися в групі, взаємодіяти, досягати спільної мети.
Обладнання: політична карта світу, підручник, додаткова інформація за матеріалами Інтернету, на дошці намальований великий термометр з позначками температури від 0 до + 12 та – 12, ватман з намальованим будинком, на якому видно три стіни і на кожній написано позицію: «ЗА», «ПРОТИ», «НЕ ВИЗНАЧИВСЯ», роздатковий матеріал та стікери.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Випереджальне завдання здобувачів освіти
Ще не так давно люди нашого часу побачили появу автомобіля та літака, радіо та кіно, електронного мікроскопа та комп’ютерів, радіолокації та телебачення, атомних електростанцій, штучних речовин, твердіших за алмаз та прозоріших за скло, люди відкрили та широко застосовують антибіотики, вийшли в скафандрах у міжпланетний простір, літали на Місяць та відправили свої лабораторії на інші небесні тіла. І чим ближче до нашого періоду, тим меншим є проміжок часу між винаходом та впровадженням його в життя. Від відкриття принципів фотографування та розробки технічного засобу – фотоапарату пройшло 129 років. Строк впровадження телефону становив 56 років, радіо-35 років. Радіолокації-15, телебачення-12, транзистора-5, інтегральних схем-3 роки. Наука неспинно сягає всіх сфер життєдіяльності людини. Без новітніх досягнень науки неможливий рух уперед ні в промисловості, ні в жодній сфері сучасного життєвого простору людини. ІІІ. Представлення теми та очікуваних результатів. Викладач. Як ви здогадалися сьогодні, ми будемо вивчати НТР. Розгорніть зошити, запишіть тему уроку. Зверніть увагу на очікувані результати уроку (написані на дошці). Після уроку здобувачі освіти зможуть:
Перевіряти засвоєння першого очікування ми будемо на наступному уроці, коли ви напишете самостійну роботу. Сьогодні оцінюватимемо друге очікування. До речі, ви це зробите самі за допомогою листа самооцінювання.
Уся інформація, яка вам знадобиться, є в підручнику. На столах у вас лежать маркери, аркуші для оформлення результатів роботи. А вдома ви вже ознайомитеся з текстом підручника. Також на столах ви побачите структуру вашого конспекту, який ви складете, коли будете слухати презентації інших.
КОНСПЕКТ УРОКУ
__________________________________________________________________ 2. НТП - __________________________________________________________
__________________________________________________________________ 3.
|
Схожість |
Відмінність |
НТР |
|
|
НТП |
|
|
4. Основні риси НТР: ________________________________________________ ___________________________________________________________________ ______________________________________________________________________________________________________________________________________ 5. Фактори, що впливають на розвиток господарства (з поясненням): А) __________________________________________________________ Б) __________________________________________________________ В) __________________________________________________________ Г) __________________________________________________________ Д) __________________________________________________________ 6. Висновок: _________________________________________________ ____________________________________________________________ ____________________________________________________________ ІV. Вивчення нового матеріалу
Інтерактивна вправа
1.Розподіліть між собою ролі:
Спікер, голова (керівник групи), під час роботи він:
Секретар, під час роботи групи він:
Посередник, під час роботи групи він:
Доповідач, під час роботи групи він:
Консультант, під час роботи групи він:
2.Висловлюйтеся по черзі. 3. Дотримуйтеся правил активного слухання. 4. Обговорюйте ідею. 5. Не слід оцінювати та ображати учасників групи. 6. Намагайтеся дійти спільної думки, хоча в деяких випадках група може мати кілька думок. 2. Розподіляємо ролі. 3. Отримуємо завдання: 1 група – дати визначення «НТП», «НТР», знайти спільне та різне в цих термінах. 2 група – знайти 5 факторів, до яких призвела НТР, пояснити кожен з них. 3 група – назвати основні риси НТР, пояснити кожну. 4. Виконуємо завдання. 5. Презентація. Прикріплюють до дошки опорну схему, створену під час обговорення на великому аркуші паперу, розповідають, показують на карті приклади країн. Здобувачі освіти записують у зошит найголовніше за доповідачем (згідно запропонованого плану-конспекту). Якщо є запитання, доповідач відповідає на них.
V. Підсумок уроку
Прийом «Мікрофон»
Закінчіть речення:
Прийом «Займи позицію»
Завдання. «Як ви ставитеся до НТР?»
Аргументуйте свою позицію «ЗА», «ПРОТИ», «НЕ ВИЗНАЧИВСЯ».
Напишіть свої думки на стікер, вийдіть до дошки та приклейте його до тієї сторони будинку, на якій написана та позиція, якої ви дотримуєтеся. Повідомте усім свої аргументи.
Бесіда
Бесіда
VІ. Рефлексія.
Викладач. З яким настроєм ви залишаєте клас? Оберіть відповідний смайл.
V. Домашнє завдання. 1. Опрацювати відповідний параграф підручника. 2. Створити ментальну карту до теми уроку. 3. Створити кросворд до теми уроку. Ключові слова по вертикалі – НАУКОВО ТЕХНІЧНА РЕВОЛЮЦІЯ.