Вчитель: Шкуматова Ольга
Дата __________ Урок №27 Читання 3 клас
Тема місяця. «Із джерел народної мудрості»
Тема дня. Пригоди у чарівній казці. Головний герой. Українська народна казка «Вечірник, Полуночник, Світанок».
Мета: ознайомити учнів з усною народною творчістю, навчати учнів розуміти прочитаний текст, виділяти головне; аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати почуття гідності, вміння постояти за себе і товаришів.Обладнання: презентація до уроку, підручники, ілюстративний матеріал, картки для перевірочної роботи, мультимедійний комплект. Тип уроку: урок ознайомлення з новим твором.
Хід уроку.
І. Організація класу (слайд 2)
Сьогодні у нас — незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну чудову, в країну казкову, Що нас чекає й збагачує мову.
Щоб урок пройшов немарно Треба сісти рівно, гарно. Дарма часу не втрачати, Думати і працювати.
ІІ. Мовленева розминка.
Артикуляційні вправи : (слайд 3)
Годинник до подорожі час відміряє, артикуляційні вправи розпочинає!)
1. «Годинник»
(виробляє ритмічність та диференційовані рухи язика): - Тік-так, тік-так, мов годинник, вправно так!
2. Вправа «Конячки»
Посміхнутися, відкрити рот. Кінчиком язика поцокати як конячка.
3. «Святкові кульки»
Надуємо кульки. Для цього робимо глибокий вдих носом і плавно видихаємо повітря ротом, надуваючи щоки.
4. «Посмішка – поцілунок» (активізація м’язів губ):
- Я матусі посміхнуся! Поцілую я матусю!
Чистомовка. Гра «Спіймай риму». (слайд 4 )
Ки-ки-ки — ми читаємо… (казки).
Рі-рі-рі —їх складають… (казкарі).
Ва-ва-ва — фантастичні там… (дива).
Ча-ча-ча — казка мудрості… (навча).
Ло-ло-ло — в ній добро перемагає… (зло).
Скоромовка.(слайд 5 )
Казав казку-казочку,
Приказку-приказочку Косарикам-косарям,
Казкарикам-казкарям.
ІІІ. Повідомлення теми уроку.
Робота з ілюстраціями(слайд 6)
Розгляньте ілюстрації і вкажіть час доби
- Чи чули ви такі чоловічі імена як Вечірник, Полуночник та Світанок?
- Як ви вважаєте чому дитину могли так назвати? (слайд 7)
Оголошення теми та мети уроку(слайд 8)
З давніх-давен дійшли до нас складені народом твори, у яких відображалося його життя, ставлення до природи, праці, людей. Ці твори передавались із вуст в уста.
Сьогодні ми з вами розпочнемо роботу над українською народною казкою «Вечірник, Полуночник та Світанок» і поговоримо про поняття «головний герой».
Сьогодні ми з вами розпочнемо роботу над українською народною казкою
«Вечірник, Полуночник та Світанок» і потворимо поняття «головний герой».
ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.
Робота зі словами (Щоденні 5.)(слайд 9)
Головні герої - це дійові особи, що знаходяться у центрі уваги письменника, з ними тісно пов'язані основні події твору. Часто іменем головного героя називається цілий твір.
Другорядні - це ті персонажі, які виконують у творі допоміжну роль. Вони сприяють якомога глибшому висвітленню характеру, вчинків головного героя, Другорядним героям приділяється значно менше авторської уваги, аніж головним. Прочитайте слова, правильно ставте наголос:(слайд 10)
Вечі́рник Полуно́чник Світа́нок полу́ніч царе́ву бари́вся
дочки́
Досліджуємо текст. Виразне читання вчителем (Щоденні 5.)
Вчитель читає половину першої частини твору. (слайд 11)
Офтольмологічна пауза.(слайд 12)
Аналіз почутого:(слайд 13)
- Чому діти отримали такі імена?
- Що сталося у царстві?
Досліджуємо текст. Читання для себе. (Щоденні 5.) Учні читають другу половину першої частини твору. (слайд 14) Аналіз прочитаного:
- Хто головні герої? Чому ви так вважаєте?
- Як ви вважаєте, чому хлопці вирішили шукати царівну?
- Які події могли би трапитися далі?
Прочитайте слова, правильно ставте наголос:
саме́ посере́дині підземе́лля вече́ряє
змі́єві невидю́ щі прова́лля
Читання разом з другом (Щоденні 5).
Учні парами читають другу частину твору. (слайди 15-16)
Фізкультхвилинка(слайд 17)
Аналіз прочитаного: (слайд 18) - Кого зустрів Світанок у печері?
- Як Світанок допоміг бабі з дідом?
Письмо для себе. (Щоденні 5 + технологія критичного мислення + творча хвилинка).
Учні самостійно виконують завдання на карточках.
V. Рефлексійно-оцінюючий етап
Вправа «Мікрофон». (слайд 19)
- Чи сподобався сьогоднішній урок?
- Що не сподобалося на уроці?
- Що на уроці ви б змінили?
- Чого ви навчилися?
- З чим виникли проблеми?
- Добре, діти! На наступному уроці ми продовжимо знайомитися з казкою «Вечірник, Полуночник і Світанок».
Пояснення домашнього завдання. (слайд 20)
Підбиття підсумків. Рефлексія. «Пірамідка нашого настрою».
Дякую за працю на уроці! (слайд 21)