Розробка уроку з літературного читання. 3 клас. Пригоди у чарівній казці. Головний герой. Українська народна казка «Вечірник, Полуночник, Світанок».

Про матеріал
Урок №27 Читання 3 клас Тема місяця. «Із джерел народної мудрості» Тема дня. Пригоди у чарівній казці. Головний герой. Українська народна казка «Вечірник, Полуночник, Світанок». Мета: ознайомити учнів з усною народною творчістю, навчати учнів розуміти прочитаний текст, виділяти головне; аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати почуття гідності, вміння постояти за себе і товаришів.
Перегляд файлу

Вчитель: Шкуматова Ольга

Дата __________                 Урок №27                                      Читання 3 клас

 

Тема місяця. «Із джерел народної мудрості»

Тема дня. Пригоди у чарівній казці. Головний герой. Українська народна казка «Вечірник, Полуночник, Світанок».

Мета: ознайомити учнів з усною народною творчістю,  навчати учнів розуміти  прочитаний текст, виділяти головне; аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; виховувати почуття гідності, вміння постояти за себе і товаришів.Обладнання: презентація до уроку, підручники, ілюстративний матеріал, картки для перевірочної роботи, мультимедійний комплект. Тип уроку: урок ознайомлення з новим твором.

 

Хід уроку.

І.  Організація класу (слайд 2)

Сьогодні у нас — незвичайний урок. Сьогодні ми зробимо ще один крок В країну чудову, в країну казкову, Що нас чекає й збагачує мову.

Щоб урок  пройшов немарно Треба сісти рівно, гарно. Дарма часу не втрачати, Думати і працювати.  

 

ІІ. Мовленева розминка.

 Артикуляційні вправи : (слайд 3)

Годинник до подорожі час відміряє, артикуляційні вправи розпочинає!) 

1.  «Годинник»

 (виробляє ритмічність та диференційовані  рухи язика):   - Тік-так, тік-так, мов годинник, вправно так! 

2.  Вправа «Конячки» 

Посміхнутися, відкрити рот. Кінчиком язика поцокати як конячка.

3.  «Святкові кульки»

Надуємо кульки. Для цього робимо глибокий вдих носом і плавно видихаємо повітря ротом, надуваючи щоки.

4.  «Посмішка – поцілунок» (активізація м’язів губ):

- Я матусі посміхнуся! Поцілую я матусю!

 

 Чистомовка. Гра «Спіймай риму».  (слайд 4 ) 

 

Ки-ки-ки — ми читаємо… (казки).

Рі-рі-рі —їх складають… (казкарі).

Ва-ва-ва — фантастичні там… (дива).

Ча-ча-ча — казка мудрості… (навча).

Ло-ло-ло — в ній добро перемагає… (зло).

 

Скоромовка.(слайд 5 )

 

Казав казку-казочку,

Приказку-приказочку Косарикам-косарям,

Казкарикам-казкарям.

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку.

 

Робота з ілюстраціями(слайд 6)

 

Розгляньте ілюстрації і вкажіть час доби

 

image 

-         Чи чули ви такі чоловічі імена як Вечірник, Полуночник та Світанок?

-         Як ви вважаєте чому дитину могли так назвати? (слайд 7)

 

Оголошення теми та мети уроку(слайд 8)

 

З давніх-давен дійшли до нас складені народом твори, у яких                           відображалося його життя, ставлення до природи, праці, людей. Ці твори передавались із вуст в уста. 

  Сьогодні ми з вами розпочнемо роботу над українською народною казкою «Вечірник, Полуночник та Світанок» і поговоримо про поняття «головний герой».   

Сьогодні ми з вами розпочнемо роботу над українською народною казкою

«Вечірник, Полуночник та Світанок» і потворимо поняття «головний герой».

 

 

 

 

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

Робота зі словами (Щоденні 5.)(слайд 9)

 

Головні герої - це дійові особи, що знаходяться у центрі уваги письменника, з ними тісно пов'язані основні події твору. Часто іменем головного героя називається цілий твір.

 Другорядні - це ті персонажі, які виконують у творі допоміжну роль. Вони сприяють якомога глибшому висвітленню характеру, вчинків головного героя, Другорядним героям приділяється значно менше авторської уваги, аніж головним.  Прочитайте слова, правильно ставте наголос:(слайд 10)

      Вечі́рник Полуно́чник Світа́нок полу́ніч царе́ву бари́вся

дочки́

 

 Досліджуємо текст.  Виразне читання вчителем (Щоденні 5.)

Вчитель читає половину першої частини твору. (слайд 11)

Офтольмологічна пауза.(слайд 12)

Аналіз почутого:(слайд 13)

-     Чому діти отримали такі імена?           

-     Що сталося у царстві? 

Досліджуємо текст.  Читання для себе. (Щоденні 5.)  Учні читають другу половину першої частини твору. (слайд 14) Аналіз прочитаного: 

-     Хто головні герої?  Чому ви так вважаєте?

-     Як ви вважаєте, чому хлопці вирішили шукати царівну?

-     Які події могли би трапитися далі? 

Прочитайте слова, правильно ставте наголос:

саме́      посере́дині підземе́лля вече́ряє

змі́єві    невидю́ щі прова́лля

 

Читання разом з другом (Щоденні 5). 

Учні парами читають другу частину твору. (слайди 15-16)

Фізкультхвилинка(слайд 17)

Аналіз прочитаного: (слайд 18)  - Кого зустрів Світанок у печері?

-     Як Світанок допоміг бабі з дідом? 

Письмо для себе. (Щоденні 5 + технологія критичного  мислення + творча хвилинка).

 

 Учні самостійно виконують завдання на карточках.

image

 

 

 

V. Рефлексійно-оцінюючий етап

 Вправа «Мікрофон». (слайд 19)

-                Чи сподобався сьогоднішній урок?

-                Що не сподобалося на уроці?

-                Що на уроці ви б змінили? 

-                Чого ви навчилися?

-                З чим виникли проблеми?

-                Добре, діти! На наступному уроці ми продовжимо    знайомитися з казкою  «Вечірник, Полуночник і Світанок». 

  

Пояснення домашнього завдання. (слайд 20)

 

Підбиття підсумків. Рефлексія. «Пірамідка нашого настрою».

 

image 

 

Дякую за працю на уроці! (слайд 21)

 

 

 

pdf
Додано
18 жовтня 2021
Переглядів
5538
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку