Розробка уроку з літературного читання " Абетка ,що завоювала світ"для 3 класу

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання «Азбука, що завоювала світ» із журналу «Малятко». Мета: ознайомити з історією створення шрифту Брайля; розкрити значення азбуки в житті людини; познайомити з видатнимими незрячими людьми та їх досягненнями, виховувати позитивне ставлення до людей з обмеженими можливостями, толерантність, увічливість; сприяти формуванню інтересу до читання та навчання; відпрацьовувати навички виразного читання, вміння аналізувати прочитане, розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку.
Перегляд файлу

Тема.«Азбука, що завоювала світ» із журналу «Малятко».

Мета:ознайомити з історією створення шрифту Брайля; розкрити значення азбуки в житті людини; познайомити з видатнимими незрячими людьми та їх досягненнями,  виховувати позитивне ставлення до людей з обмеженими можливостями, толерантність, увічливість;сприяти формуванню інтересу до читання та навчання; відпрацьовувати навички виразного читання, вміння аналізувати прочитане, розвивати критичне мислення, уміння висловлювати свою думку.

Обладнання: презентація, цеглинки LEGO.

Тип уроку : урок вивчення нових знань

Освітні галузі : мовно-літературна, соціальна.

Хід уроку

І. Вступна частина

Організація класу.Слайд2

Нумо ,діти , підведіться !                                                                                     Всі приємно посміхніться.                                                                             Продзвенів уже дзвінок,                                                                                      Починаємо урок !

Вправа «Колір настрою».

  • Подивіться у вікно. Яка сьогодні чудова погода! І від цього у мене гарний бадьорий настрій. А з яким настроєм починаєте ви нашу зустріч? Виберіть цеглинку , яка відповідає вашому настрою.

Слайд 3

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

1.Бесіда

  • Який розділ ми вивчаємо?
  • Які прислів’я про книгу ви знаєте?
  • Що таке інформація? ( Інформація- відомості, знання, які ти здобуваєш під час навчання, спілкування, спілкування, спостереження за довкіллям).
  • Люди сприймають інформацію різними органами чуття.
  • Які органи чуття допомагають нам сприймати інформацію?
  •  

 

2.Мотивація навчальної діяльності.     Слайд 5

Робота над загадкою.

Це місто алфавітом звуть.

Усі тут літери живуть. (Абетка)

Слухання вірша

Для того щоб навчитися читати,

Абетку треба досконало знати

Без букви жодної не можна обійтись,

Тож будь уважний і старанно вчись.

Слайд 6

Вправа «Асоціативний кущ».(Абетка, азбука, слова, словники, енциклопедія...)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.     Слайд 8

- Сьогодні на уроці ми познайомимося із цікавими фактами, які були надруковані в журналі «Малятко» в тексті під назвою «Азбука, що завоювала світ». Це науково- пізнавальне оповідання.

ІV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

  1.  Робота зі словами.     Слайд

Стіна слів:  орган – музичний інструмент;

найбільший духовий клавішний музичний інструмент, що складається з набору труб, у які нагнітається повітря.

Людина, яка грає на цьому музичному інструменті – органіст.

          Рельєфний – із випуклим узором на поверхні.

Правильно прочитайте слова.(Хором, хлопчики , дівчатка)

Французькому, шістнадцять, найпотаємнішою, послуговуватись.

2. Читання тексту підготовленими дітьми. Слайд

  • -Про яку абетку йшла мова?
  •  Хто її винайшов? (Брайль)  Слайд

3.Перевірка сприймання тексту.

Тест ( з цеглинками LEGO).

1. Як звали хлопчика?

А) Луї;Б) Ліан;В)Лім.

2. Чому хлопчик втратив зір?

А) Попали камінцем;

Б) Необережний випадок у майстерні;

В) Він народився сліпим.

3. Чи ходив хлопчик до школи?

А) Так;     Б)  ні.

4. Чи був хлопчик наполегливим?

А) Ні ;   Б)так.

5. Що винайшов хлопчик?

А) Праску;

Б) Абетку для незрячих;

В) Пральну машину.

6. У скільки років хлопчик досяг успіху із своїм винаходом?

А) 12Б) 15   В) 16

7. Чому винахід хлопчика згадують і в наші часи?

А) Бо створив найвдаліший винахід для сліпих;

Б) Бо був гарною людиною;

В) Бо був гарним музикою

Перевірка. Порівняйте. Якщо кольори башточки співпали ,то ви справились із завданням. Якщо ні,то будьте уважніші.

Фізкультхвилинка хвилинка ( музична)

4. Вправи для розвитку читацьких навичок

 1)Читання тексту учнями вголос  Гра «Ланцюжок»

2) Гра «Чарівне сердечко»

Читає той учень, у кого на парті з`явиться сердечко.

3) Робота в парах. Гра «Ми друзі»

4 )Вправа «Продовж  речення»

  1. Десь понад…
  2. Хлопчиків…
  3. Батько всюди…
  4. Згодом він…
  5. Та найпотаємнішою…
  6. Луї вирішує…
  7. Окрім того…
  8. День…
  9. Луї перебирав…
  10. Спочатку…
  11. Згодом метод…

5. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

Вправа «Мікрофон»

-Про кого і про що розповідалось в цьому творі?

-Де жила  родина Брайлів? ( У Франції. Показати на карті світу )

 - Що сталося з маленьким хлопчиком Луї?

-  Я можу помилятися, але, здається, що події відбувались десь понад двісті років тому?

- Що вчив батько Луї? ( вірити в себе)

-Чим здивував  хлопчик вчителів, коли його відвели до школи?

-Яка мрія була у Луї?

- Скільки років було Луї, коли він здійснив свій винахід? ( Зачитайте)

  - Чому  текст має саме такий заголовок «Азбука, що завоювала світ»?

-Як ставиться людство до винаходу Луї Брайля? (Зачитайте)

 

- Чи можна застосувати  прислів’я «Вода камінь точить»  до нашого твору?

- Як ви його розумієте?

 

6. Робота в групі.

Пригадайте правила роботи в групах.

Вправа «Встановіть послідовність подій» ( на аркушах надруковані частини, які потрібно пронумерувати).

□ Якось через необережність із хлопчиком трапився нещасний випадок, який призвів до поступової втрати зору.

□Десь понад двісті років тому жила в маленькому французькому містечку Кувр родина Брайлів. І ріс в ній хлопчик, якого звали Луї.

□Луї вирішує виколювати на цупкому папері голкою. Тільки по-різному щоразу розташовувати проколи.

□Коли Луї виповнилося сім років, його відвели у школу. Хлопчик здивував учителів своїми здібностями і дуже швидко став найкращим учнем.

□Згодом метод читання і письма Луї Брайля визнали найвдалішим з усього, що пропонувалося незрячим людям.

□Та найпотаємнішою мрією Луї було створити азбуку, якою могла користуватися кожна незряча людина. Він розумів, що така абетка має бути рельєфною.

 

Представлення груп.

Десь понад двісті років тому жила в маленькому французькому містечку Кувр родина Брайлів. І ріс в ній хлопчик, якого звали Луї.

Якось через необережність із хлопчиком трапився нещасний випадок, який призвів до поступової втрати зору.

Коли Луї виповнилося сім років, його відвели у школу. Хлопчик здивував учителів своїми здібностями і дуже швидко став найкращим учнем.

Та найпотаємнішою мрією Луї було створити азбуку, якою могла користуватися кожна незряча людина. Він розумів, що така абетка має бути рельєфною.

Луї вирішує виколювати на цупкому папері голкою. Тільки по-різному щоразу розташовувати проколи.

Згодом метод читання і письма Луї Брайля визнали найвдалішим з усього, що пропонувалося незрячим людям.

Вправи для розслаблення очей

Очі щільно ми закрили —

Це один, два, три, чотири.

Потім ширше розкриваєм,

Вдалині щось  розглядаєм.

І поки ми розглядали

До шести порахували.

Щоб очі наші відпочили,

Робим церазів чотири.

 

 

7. Характеристика героя (робота на дошці)

-Які риси характеру виявив винахідник?

Наполегливість                                                Лінь

Цілеспрямованість                                    Нерішучість

Працьовитість                                           Віра в себе

Невпевненість в себе

 

  • Які з цих рис притаманні вам?
  •  

8.Читацьке колесо.

Про що говориться в тексті ?(Яка його тема)

Чого навчає цей твір?( Головна думка)

 Що ти хочеш запитати у героя твору?

 Якби ти потрапив у історію, щоб змінив?

9. « Довідкове боро»

Розповіді про найвідоміших незрячих людей, яким вдалося змінити світ.

Оксана Зубковська. Українські паралімпійці своїми дивовижними досягненнями та рекордами знані у всьому світі. А від легкоатлетки Оксани Зубковської буквально шаленіє весь світ.  Наша  спортсменка  - триразова паралімпійська чемпіонка, рекордсменка світу у стрибках у довжину серед спортсменів з вадами зору.

І на сьогодні чимало відомих особистостей, маючи серйозні проблеми із здоров’ям, не зупинились і довели собі та світу, що інвалідність – не обмеження, а новий простір для дивовижних досягнень.

 

3 грудня у світі відзначають Міжнародний день людей із інвалідністю.

V. Рефлексія. Підсумок уроку.

1.Вправа «Продовж речення»

  • Сьогодні на уроці я дізнався (лася)…..
  • Мені здалося важливим…..
  • Я зрозумів(ла)…….
  • Я відчула(ла)…..
  1. Вправа «Емоційна ромашка». Дай відповіді цеглинками LEGO

У мене все вийшло  

Було важко

Нічого не зрозумів

VI.Домашнє завдання.

*Перечитати текст ( с. 28-29),

*Прочитати і переказати.

 *Скласти план.

docx
Додано
13 червня 2023
Переглядів
278
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку