21 квітня о 15:00Вебінар: Як організувати дистанційний урок «на 12 балів»

Розробка уроку з літературного читання для 2 класу на тему "Руденький"В.Нестайка.

Про матеріал

Використання інтерактивних методів навчання,а саме: "Дерево очікування",прийом передбачення,асоціативний кущ,робота в групах,робота в парах,технологія "Прес",вправа "Мікрофон"

Перегляд файлу

Урок читання. 2 клас

 Тема уроку: В.Нестайко “Руденький”

 Мета:удосконалювати техніку свідомого ,виразного читання;вчити аналізувати,переказувати прочитані твори,оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення, увагу; виховувати  кращі людські якості:чесність,порядність,доброту, щедрість,людяність.

 Обладнання: підручник «Літературне читання»,портрет В.Нестайка,   книги В.Нестайка , «дерево очікування»,прислів’я,

конвертики, «асоціативний кущ»,велике і малі серця.

Хід уроку

І Організація класу.

  1. Привітання.

- Діти, давайте щиро та сердечно привітаємо один одного такими словами:

 Вчитель: Я всміхаюсь сонечку

 Діти: Здрастуй, золоте!

 Вчитель: Я всміхаюсь квіточці,

 Діти: Хай вона росте!

 Вчитель: Я всміхаюсь дощику,

 Діти: Лийся, мов з відра!

 Вчитель:  Друзям усміхаюся,

        Зичу їм добра.

  2.Вправа «Дерево очікування»(діти записують на квіточках,чого вони чекають від уроку і прикріплюють на дерево).

ІІ Актуалізація опорних знань учнів.

  1.Мовна розминка.

   1)Дихальна гімнастика для язичка.

                              Де ж наш пустун – язичок?

                              Ліг на бочок і мовчок.

                               А ми зараз його розбудимо! 

  • Поплямкаєм губками!
  • Поклацаєм зубками!
  • Посичали гускою: с-с-с,
  • Подзижчали комариком: дз-дз-дз,
  • Пошуміли вітерцем: ш-ш-ш,
  • Подирчали тракторцем: др.-др-др.

  2)Робота над скоромовкою.

                Наварили смакоти –

                 Будем їсти я і ти.

                  А сороки і ворони

                 Будуть їсти макарони.

                                                   Б.Чепуренко

  • Читання скоромовки та заучування її напам'ять.

· Читання  «черепахою»(повільно).

· Читання  «роботом»(поскладово).

· Читання швидко.

3.Читайте,думайте,доповнюйте!

   Слухають,пишуть,сидять,малюють - …(діти).

   Співає,літає,будує,годує - …(пташка).

   Повзе,блищить,шипить,жалить - …(гадюка).

    Пише, зачитує, навчає, перевіряє - …(учитель).

ІІІ .Перевірка домашнього завдання.

      Дівчатка стисло переказують.

      Хлопчики працюють на картках.

 Віднови послідовність подій, описаних у творі В.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка».Покажи цифрами.

  *    У двері хтось постукав.

   *   Клас розв’язував задачу.

    *    Діти лагідно всміхалися.

    *  Учитель затамував подих.

     * Клас витримав іспит.

  III.  Оголошення теми уроку.

 Здавна турбували людину питання добра і зла, людяності і жорстокості, поваги і зневаги, щедрості і скупості. Про це писали різні письменники. На їх творах можна навчитись оцінювати вчинки. Сьогодні ми познайомимось з одним із таких творів — оповіданням Всеволода Нестайка «Руденький». Читаючи його, я надіюсь на це, ви візьмете для наслідування лише добрі справи героїв.

ІV Опрацювання нового твору.

    1.Розповідь про письменника .

    2.Робота над заголовком.Прийом передбачення.

- Зачитайте назву оповідання.

- Чи зможемо ми з’ясувати про кого йтиметься в оповідання?

- А чи можемо передбачити ставлення автора до Руденького з заголовку.

- Щоб зрозуміти – треба прочитати оповідання.

     3.Читання оповідання вчителем.

   - Чи сподобалося вам оповідання?

   - Назвіть дійових осіб  ?

   - Хто головний герой оповідання?

   «Довідкове бюро»

Дременути – швидко побігти, тікаючи від кого – небудь або доганяючи кого – небудь.

Тицьнув – тут:швидко віддав.

5.Словникова робота.

 Інколи                               Дременув

 Похапливо                         Зойкнула

 Тицьнув                              Майданчик

 Вихопив                              Усміхнувся

 Пильно                                Тим часом

          Поплескав                           Помилився

  • Як ви розумієте слова: тицьнув, зойкнула, дременув?
  • Знайдіть слова, які відповідають на питання “Який?”
  • Знайдіть слова, які однаково закінчуються?

6.Фізкультхвилинка.

 3. Читання оповідання вчителем.

 Встало вранці ясне сонце,

 Зазирнуло у віконце.

 Ми до нього потяглися,

 За промінчики взялися.

 Будем дружно присідати,

 Сонечко розвеселяти.

 Встали — сіли, встали — сіли:

 От уже й розвеселили.

 Нумо разом, нумо всі

 Потанцюймо по росі!

7.Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.

  • Де відбуваються події?
  • Хто і чим пригостив дітей?
  • Що зробив із цукерок чорнявий хлопчик?А дівчинка та руденький хлопчик?
  • Чому  дременув чорнявий хлопчик ?
  • Як дівчинка відреагувала на образу? Прочитайте.
  • Чому він не може бути поганим?
  • Який висновок зробив дідусь?
  • Які слова передають головну думку оповідання?
  • Яка якість обов’язково повинна бути у справжньої людини?

V.Творча робота над текстом.

1.Виростимо кущик.Дібрати риси справжньої  людини.Робота в парах на картках.

 

                        Справжня людина

 2.Гра «Впізнай героя».Робота в групах.

 - До слів – назв дій доберіть назву предмета (дійові особи).

  Тицьнув,вихопив,дременув - …

  Зойкнула,скривилась,заплакала - …

   Тицьнув,подивився,пішов,спинився,почервонів,зітхнув - …

    Сидів,бачив,усміхнувся,сказав,поплескав - …

 3.Складання характеристики дійових осіб. «Хто який?» З’єднай стрілочками:

                                                         спостережливий

                                                          добрий  

                                                          маленька

                                                           злий

                                                           жадібний

    Чорнявий хлопчик                        мудрий

    Руденький хлопчик                       розважливий

    Дівчинка                                        слабка

    Дідусь                                            сором’язливий        

                                                            самокритичний              

 боягузливий

  4.Узагальнення.

 - Чому Руденький вважав себе не зовсім хорошим?

 - Чому він не може бути поганим?

 - Що відповів дідусь?

 

На дошці записані прислів'я.

Хто має стид, той має совість.

Совість у людині — головне.

  • Прочитайте прислів'я.
  • Яке з них виражає головну думку оповідання?
  • Що таке совість?

5.Технологія «Прес».

  · Які риси характеру властиві Руденькому? Чорнявому?

  ·  Доведіть, що Руденький був щедрий, совісний.

  ·  Доведіть, що  Чорнявий був жадібний.

VІ Підсумок уроку.Самооцінка.

      Вправа «Мікрофон».

 Продовжіть                                                                                                                              Справжня людина повинна бути...

 Визначте своє місце на уроці. Підписані вашим прізвищем маленькі сердечка поставте у відповідний рядочок.

 Якщо ви вважаєте, що працювали добре, - у І рядок.

 Якщо ви признали, що працювали добре, проте недостатньо — у ІІ рядок.

 Якщо ви були тільки присутні на уроці, вважаєте, що не залишили свій слід — у ІІІ рядок.

 Діти визначають своє місце на уроці.

 «Дерево очікування».(діти  зачитують,чи справдилися їхні очікування).

VI.Домашнє завдання.

-Навчитися виразно читати оповідання,характеризувати дійових осіб.

-Сильнішим учням : дібрати прислів’я про совість.

 

 

 

doc
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
3088
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку