Використання інтерактивних методів навчання,а саме: "Дерево очікування",прийом передбачення,асоціативний кущ,робота в групах,робота в парах,технологія "Прес",вправа "Мікрофон"
Урок читання. 2 клас
Тема уроку: В.Нестайко “Руденький”
Мета:удосконалювати техніку свідомого ,виразного читання;вчити аналізувати,переказувати прочитані твори,оцінювати вчинки дійових осіб; розвивати зв'язне мовлення, увагу; виховувати кращі людські якості:чесність,порядність,доброту, щедрість,людяність.
Обладнання: підручник «Літературне читання»,портрет В.Нестайка, книги В.Нестайка , «дерево очікування»,прислів’я,
конвертики, «асоціативний кущ»,велике і малі серця.
Хід уроку
І Організація класу.
1. Привітання.
- Діти, давайте щиро та сердечно привітаємо один одного такими словами:
Вчитель: Я всміхаюсь сонечку
Діти: Здрастуй, золоте!
Вчитель: Я всміхаюсь квіточці,
Діти: Хай вона росте!
Вчитель: Я всміхаюсь дощику,
Діти: Лийся, мов з відра!
Вчитель: Друзям усміхаюся,
Зичу їм добра.
2.Вправа «Дерево очікування»(діти записують на квіточках,чого вони чекають від уроку і прикріплюють на дерево).
ІІ Актуалізація опорних знань учнів.
1.Мовна розминка.
1)Дихальна гімнастика для язичка.
Де ж наш пустун – язичок?
Ліг на бочок і мовчок.
А ми зараз його розбудимо!
2)Робота над скоромовкою.
Наварили смакоти –
Будем їсти я і ти.
А сороки і ворони
Будуть їсти макарони.
Б.Чепуренко
· Читання «черепахою»(повільно).
· Читання «роботом»(поскладово).
· Читання швидко.
3.Читайте,думайте,доповнюйте!
Слухають,пишуть,сидять,малюють - …(діти).
Співає,літає,будує,годує - …(пташка).
Повзе,блищить,шипить,жалить - …(гадюка).
Пише, зачитує, навчає, перевіряє - …(учитель).
ІІІ .Перевірка домашнього завдання.
Дівчатка стисло переказують.
Хлопчики працюють на картках.
Віднови послідовність подій, описаних у творі В.Сухомлинського «Горбатенька дівчинка».Покажи цифрами.
* У двері хтось постукав.
* Клас розв’язував задачу.
* Діти лагідно всміхалися.
* Учитель затамував подих.
* Клас витримав іспит.
III. Оголошення теми уроку.
Здавна турбували людину питання добра і зла, людяності і жорстокості, поваги і зневаги, щедрості і скупості. Про це писали різні письменники. На їх творах можна навчитись оцінювати вчинки. Сьогодні ми познайомимось з одним із таких творів — оповіданням Всеволода Нестайка «Руденький». Читаючи його, я надіюсь на це, ви візьмете для наслідування лише добрі справи героїв.
ІV Опрацювання нового твору.
1.Розповідь про письменника .
2.Робота над заголовком.Прийом передбачення.
- Зачитайте назву оповідання.
- Чи зможемо ми з’ясувати про кого йтиметься в оповідання?
- А чи можемо передбачити ставлення автора до Руденького з заголовку.
- Щоб зрозуміти – треба прочитати оповідання.
3.Читання оповідання вчителем.
- Чи сподобалося вам оповідання?
- Назвіть дійових осіб ?
- Хто головний герой оповідання?
«Довідкове бюро»
Дременути – швидко побігти, тікаючи від кого – небудь або доганяючи кого – небудь.
Тицьнув – тут:швидко віддав.
5.Словникова робота.
Інколи Дременув
Похапливо Зойкнула
Тицьнув Майданчик
Вихопив Усміхнувся
Пильно Тим часом
Поплескав Помилився
6.Фізкультхвилинка.
3. Читання оповідання вчителем.
Встало вранці ясне сонце,
Зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
За промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
Сонечко розвеселяти.
Встали — сіли, встали — сіли:
От уже й розвеселили.
Нумо разом, нумо всі
Потанцюймо по росі!
7.Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання.
V.Творча робота над текстом.
1.Виростимо кущик.Дібрати риси справжньої людини.Робота в парах на картках.
Справжня людина
2.Гра «Впізнай героя».Робота в групах.
- До слів – назв дій доберіть назву предмета (дійові особи).
Тицьнув,вихопив,дременув - …
Зойкнула,скривилась,заплакала - …
Тицьнув,подивився,пішов,спинився,почервонів,зітхнув - …
Сидів,бачив,усміхнувся,сказав,поплескав - …
3.Складання характеристики дійових осіб. «Хто який?» З’єднай стрілочками:
спостережливий
добрий
маленька
злий
жадібний
Чорнявий хлопчик мудрий
Руденький хлопчик розважливий
Дівчинка слабка
Дідусь сором’язливий
самокритичний
боягузливий
4.Узагальнення.
- Чому Руденький вважав себе не зовсім хорошим?
- Чому він не може бути поганим?
- Що відповів дідусь?
На дошці записані прислів'я.
Хто має стид, той має совість.
Совість у людині — головне.
5.Технологія «Прес».
· Які риси характеру властиві Руденькому? Чорнявому?
· Доведіть, що Руденький був щедрий, совісний.
· Доведіть, що Чорнявий був жадібний.
VІ Підсумок уроку.Самооцінка.
Вправа «Мікрофон».
Продовжіть Справжня людина повинна бути...
Визначте своє місце на уроці. Підписані вашим прізвищем маленькі сердечка поставте у відповідний рядочок.
Якщо ви вважаєте, що працювали добре, - у І рядок.
Якщо ви признали, що працювали добре, проте недостатньо — у ІІ рядок.
Якщо ви були тільки присутні на уроці, вважаєте, що не залишили свій слід — у ІІІ рядок.
Діти визначають своє місце на уроці.
«Дерево очікування».(діти зачитують,чи справдилися їхні очікування).
VI.Домашнє завдання.
-Навчитися виразно читати оповідання,характеризувати дійових осіб.
-Сильнішим учням : дібрати прислів’я про совість.