Розробка уроку з літературного читання у 3 класі
З елементами критичного мислення (метод 6 капелюхів мислення де Боно)
З теми: «Навчаємось спілкувати В. Сухомлинський «Нехай будуть і соловей, і жук».
Мета уроку: познайомити учнів з оповіданням В. Сухомлинського; розвивати читацькі та мовленнєві навички, образне та логічне мислення; вчити працювати в групах, бути толерантним та креативним; виховувати дбайливе ставлення до природи, усвідомлення важливості кожного елемента у життєвому ланцюжку.
Хід уроку
Посміхнулось, пострибало.
На урок дзвіночок кличе.
Кожному досягнень зиче.
- Діти! Я беру у сонечка промінець та передаю його вам, щоб ви були здорові, усміхнені, талановиті. Передайте цей промінець своїм друзям.
- Настрій гарний? Тож нехай попрацюють очі та язичок.
Мовленнєва та читацька розминка:
а) пробіги очами
б) квадрат Шульте
М |
А |
Г |
Д |
К |
Ж |
И |
Ї |
Є |
В |
З |
І |
П |
Л |
Й |
О |
Х |
Т |
Р |
С |
У |
Н |
Ф |
Б |
Е |
13 |
8 |
6 |
9 |
2 |
24 |
12 |
5 |
20 |
15 |
7 |
21 |
1 |
19 |
10 |
3 |
23 |
4 |
17 |
16 |
11 |
14 |
18 |
22 |
25 |
в) Скоромовка. Їде возом водовіз – ллє на землю море сліз.
- Сьогодні ми продовжуємо навчатися спілкування, познайомимось з твором В. Сухомлинського «Нехай будуть і соловей, і жук», а ще ви спробуєте свої творчі сили, фантазію і вміння для виконання завдань уроку.
- Я хочу спитати у вас, діти, що ви очікуєте від уроку?
(запис очікувань дітей на дошці)
Читає вчитель, потім – краще підготовлені учні. Доцільно провести читання «ланцюжком» або читання по ролях.
Відповіді на питання після читання тексту:
- Як емоційно слід читати текст?
- До якого літературного жанру відноситься цей текст?
- Хто головні герої оповідання?
Синій капелюх
Синій капелюх бере собі вчитель. Він керує процесом роботи, виступає в ролі фасилітатора. По завершенню роботи на дошці буде складена підсумкова схема від результатів роботи всіх груп.
Білий капелюх – вчений
Довідка: (1) – 21 століття, (3) – більше ніж 1 мільйон, (5) – півтора мільйони, (2) – 7 мільярдів, (4) – 10 тисяч.
Чорний капелюх – критики
1. Продовжити речення.
- Уявіть, що на Землі не стало птахів, то…
- Всі метелики стали білими, із-за цього…
- Сонце дає світло, та не дає тепла, тому…
- Якби кішки не ловили мишей, то…
- Всі квіти на планеті зникли, що…
2. Дайте відповідь на питання: «Чи існує взаємозв’язок між живою та неживою природою?». Відповідь запишіть на картці.
Жовтий капелюх – оптимісти
Червоний капелюх – художники
Зелений капелюх – креативщики
Вчитель та діти аналізують, узагальнюють за допомогою складеної схеми роботу на уроці.
- Чи справдилися ваші очікування від уроку?
- Дякую всім за співпрацю.
Додаток А
«Перелік малюнків для групи червоних капелюхів»