Розробка уроку з літературного читання у 3 класі

Про матеріал
Розробка уроку з літературного читання у 3 класі З елементами критичного мислення (метод 6 капелюхів мислення де Боно). З теми: «Навчаємось спілкувати В. Сухомлинський «Нехай будуть і соловей, і жук». Мета уроку: познайомити учнів з оповіданням В. Сухомлинського; розвивати читацькі та мовленнєві навички, образне та логічне мислення; вчити працювати в групах, бути толерантним та креативним; виховувати дбайливе ставлення до природи, усвідомлення важливості кожного елемента у життєвому ланцюжку.
Перегляд файлу

Розробка уроку з літературного читання у 3 класі

З елементами критичного мислення (метод 6 капелюхів мислення де Боно)

З теми: «Навчаємось спілкувати В. Сухомлинський «Нехай будуть і соловей, і жук».

Мета уроку: познайомити учнів з оповіданням В. Сухомлинського; розвивати читацькі та мовленнєві навички, образне та логічне мислення; вчити працювати в групах, бути толерантним та креативним; виховувати дбайливе ставлення до природи, усвідомлення важливості кожного елемента у життєвому ланцюжку.

Хід уроку

  1. Вступ. Організація класу.
    Сонечко тихенько встало.

Посміхнулось, пострибало.

На урок дзвіночок кличе.

Кожному досягнень зиче.

  1. Вітання. Емоційний настрій уроку.

-         Діти! Я беру у сонечка промінець та передаю його вам, щоб ви були здорові, усміхнені, талановиті. Передайте цей промінець своїм друзям.

  1. Підготовчі вправи з читання.

-         Настрій гарний? Тож нехай попрацюють очі та язичок.

Мовленнєва та читацька розминка:

а) пробіги очами

 

 

б) квадрат Шульте

М

А

Г

Д

К

Ж

И

Ї

Є

В

З

І

П

Л

Й

О

Х

Т

Р

С

У

Н

Ф

Б

Е

13

8

6

9

2

24

12

5

20

15

7

21

1

19

10

3

23

4

17

16

11      

14

18

22

25

 

 

                              
 

в) Скоромовка. Їде возом водовіз – ллє на землю море сліз.

  1. Фізхвилинка (діти під музику виконують вправи).
  2. Повідомлення теми та мети уроку.

-         Сьогодні ми продовжуємо навчатися спілкування, познайомимось з твором  В. Сухомлинського «Нехай будуть і соловей, і жук», а ще ви спробуєте свої творчі сили, фантазію і вміння для виконання завдань уроку.

-         Я хочу спитати у вас, діти, що ви очікуєте від уроку?

(запис очікувань дітей на дошці)

  1. Робота за темою уроку.
    Ознайомлення з текстом оповідання В. Сухомлинського «Нехай будуть і соловей, і жук»

Читає вчитель, потім – краще підготовлені учні. Доцільно провести читання «ланцюжком» або читання по ролях.

Відповіді на питання після читання тексту:
- Як емоційно слід читати текст?
- До якого літературного жанру відноситься цей текст?

-         Хто головні герої оповідання?

  1. Фізхвилинка «Живе – неживе». Діти присідають під назву живого предмета: птахи, кішка, камінь, вовк, річка, небо, комаха, сонечко на небі, дівчинка, хмаринка.
  2. Групова робота. Метод 6 мислячих капелюхів.
    - Щоб краще зрозуміти тему та головну думку тексту, нам треба об’єднатися в групи. Пригадаємо правила роботи в групах (діти об’єднуються в групи за кольором капелюха та розповідають правила роботи в групі).

Метод-де-Боно.jpg

синий.jpg                        

                 Синій капелюх   

 

Синій капелюх бере собі вчитель. Він керує процесом роботи, виступає в ролі фасилітатора. По завершенню роботи на дошці буде складена підсумкова схема від результатів роботи всіх груп.


 


 

белый.jpgБілий капелюх – вчений

 

  1. Доповнити текст словами з довідки:
    На Землі (1) століття існують поряд (2) людей, (3) видів комах, (4) видів птахів, (5) видів звірів. Всі вони потрібні для єдиного природного ланцюжка.

Довідка: (1) – 21 століття, (3) – більше ніж 1 мільйон, (5) – півтора мільйони, (2) – 7 мільярдів, (4) – 10 тисяч.

  1. черн.jpgДайте відповідь на питання: «Чи добре, що в природі існує різноманіття?» Відповідь запишіть на картці.

Чорний капелюх – критики

 

1. Продовжити речення.
- Уявіть, що на Землі не стало птахів, то…

- Всі метелики стали білими, із-за цього…

- Сонце дає світло, та не дає тепла, тому…

- Якби кішки не ловили мишей, то…

- Всі квіти на планеті зникли, що…

2. Дайте відповідь на питання: «Чи існує взаємозв’язок між живою та неживою природою?». Відповідь запишіть на картці.

 

 

 

 

 

 

желт.jpgЖовтий капелюх – оптимісти

 

  1. Яка головна думка оповідання?
    Виберіть твердження, які ви вважаєте вірними:
  • Жук, Соловейко, Дівчинка говорять на різних мовах та не можуть зрозуміти один одного.
  • Не дуже привабливо виглядає той, хто дуже полюбляє себе і не цінує інших.
  • Чудово, що в природі стільки різноманіття. Було б прикро, якби всі були однакові.
  • Жук може бути гарним товаришем, а Соловей ні.
  1. красн.jpgДайте відповідь на питання: «Бути толерантним обов’язково?». Відповідь запишіть на картці.

              Червоний капелюх – художники

 

  1. Ця група дітей виконує аплікаційний скрайбінг за змістом оповідання. З переліку малюнків (додаток А) діти обирають потрібні для ілюстрування оповідання.
  2. Ви згодні з твердженням: «Навкруги так багато прекрасного. Чи вмієте ви спостерігати це?». Відповідь запишіть на картці.

зелен.jpg          

Зелений капелюх – креативщики

 

  1. Складіть новий розвиток подій в творі або іншу кінцівку твору.
  2. Дайте відповідь на питання: «Наскільки важливо помічати незвичайне у звичайному?». Відповідь запишіть на картці.

 

 

  1. Підсумок уроку.

Вчитель та діти аналізують, узагальнюють за допомогою складеної схеми роботу на уроці.

-         Чи справдилися ваші очікування від уроку?

-         Дякую всім за співпрацю.

 


 

Додаток А

«Перелік малюнків для групи червоних капелюхів»


2-1350131689161.jpg122112262_30.png102863830_5.jpgdevochka_8.png

xbogia-korovka-iz-plastikovix-butilok_0.jpg.pagespeed.ic.XBod9qnFRc.jpghello_html_1fb934d7.png12773248-vector-hand-barrow-with-basket-of-apples-in-apple-tree-orchard-Stock-Vector.jpgbabochka112.pngБабочка-фото.jpg103964655_large_rr.jpg

docx
Додано
11 серпня 2023
Переглядів
304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку