Розробка уроку з Літературного читання "В. Сухомлинський "Співуча пір'їнка"

Про матеріал
Казки та оповідання В. Сухомлинського завжди цікаві дітям. У цьому творі ми познайомимось із незвичайним птахом нашої України.
Перегляд файлу

                    ВАСИЛЬ СУХОМЛИНСЬКИЙ.   СПІВУЧА ПІР'ЇНКА

Мета: розширити і поглибити знання учнів про творчість В. Сухомлинського; ознайомити їх з твором «Співуча пір'їнка»; спонукати школярів до роздумів щодо змісту твору, жанру;

розвивати творче сприймання й уміння описувати навколишній світ; розвивати уяву, фантазію, зв'язне мовлення учнів;

виховувати кращі риси характеру.

                                                      Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ   Слайд 1

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

Робота над скоромовкою:    Гра «Дощик»     Слайд 2

Похожее изображение Накрапає дощ (тихо).

Похожее изображениеПохожее изображение Дощ пускається сильніше (голосніше).

Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображение Злива (голосно).

Похожее изображениеПохожее изображение Дощ слабшає (тихіше).

Похожее изображениеДощ припинився (читання припиняється).

 

Похожее изображениеПерепілка – гарна птиця,   Слайд 3

Похожее изображениеПохожее изображениеТа хлоп’ят вона боїться,
Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеБо хлоп’ята беруть гілку
Похожее изображениеПохожее изображениеІ лякають перепілку.
Похожее изображениеПохожее изображениеПохожее изображениеНе потрібно так лякать,
Похожее изображениеВ неї п’ять перепелят

 Поясніть, чому саме голосом ми виділили рядки? Чого досягнули таким читанням?

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота в групах. Гра «Дуель» Читання одного з вірші (який сподобався) з рубрики «Із сміхом треба бути обережним»

— Учні в групах ставлять одне одному запитання за змістом рубрики «Чи уважно ти читав?». Оцінюють відповіді одне одного.

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Згадайте, хто з письменників написав «Казки школи під голубим небом» та пропонував проводити уроки серед природи? Слайд 4

— Які твори цього автора ми вже читали?

— Чого вони нас навчили? Передивіться кадри з фільму про Василя Сухомлинського.  Слайд 5

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Самостійне мовчазне читання вступної статті

— Про що йшлося в розділах «Я хочу сказати своє слово» та «Візьму перо і спробую»?

— Чи знаєте ви свої здібності? Чи розвиваєте Ви їх і належно цінуєте?

2. Опрацювання твору Василя Сухомлинського «Співуча пір'їнка» Слайд 6

1) Передбачення:  Як ви вважаєте, про що або про кого буде текст?

     Який жанр цього твору? Чому ви так вирішили?

     Запишіть свої передбачення  у зошит (листочок)

2) Самостійне  читання твору учнями.

    Чи сподобався вам текст? 

     Чи правильно визначено жанр твору? 

     Які почуття виникли під час читання ?

     Чи справдились ваші передбачення?

    Про яку пташку розповідається?

     Чи чули ви колись про такого дивовижного птаха?

 (Демонстрування малюнка, на якому зображено стрепета.) Слайд 7

— Стрепет належить до родини дроф. Це великий птах із сильними довгими ногами, короткими кігтями, щоб краще було ходити і бігати у степах з високою та густою травою. Коричнево-сіре забарвлення допомагає ховатися від ворогів. А з голосом цій пташці не поталанило. Вона може лише шипіти.

3) Словникова робота.  Слайд 8

Читання слів «буксиром» за вчителем

Свист                  струни

стрепет                пір’їнка

звучання             найтоншої

висувається        дивовижний

 Доберіть синоніми до слова дивовижний (чудовий, прекрасний, прегарний, чарівний).

Якими словами ви хотіли б доповнити словничок?

4) Робота в парах. (читання дітьми по черзі по абзацах)

     Підготовка до виразного читання.

     У якому темпі, з якою інтонацією і силою голосу будете читати твір?

      Які слова виділите при читанні?

      Де зробите паузи?

5) Виразне читання твору учнями.

6) Фізкультхвилинка.  Слайд 9

7) Аналіз змісту з елементами вибіркового читання. Слайд 10

— Як автор пише про Стрепета?

— Що він має у своєму крилі?

— Чим особлива пір’їнка?

— Із чим порівнюється його спів?  Прочитайте.

— Який з абзаців зацікавив вас більше? Чому?

— Яке лихо трапилось у Стрепета?

— Куди впала пір’їнка?

— Хто знайшов пір’їнку?

— Що Сергійко зробив із пір’їнкою?

— Про що попросив його Стрепет?

— Як ви розумієте слова чоловіка?

8) Гра «Розвідники».

— Скільки разів у творі автор ужив слово Сергійко (3)? Стрепет (8)?

— Доберіть спільнокореневі слова до слова спів. (Співає, співуча, заспівати, співак)

9) Гра «Голосування долоньками».

Діти встають у дві шеренги: права шеренга — «я вважаю, що твердження правильне», ліва шеренга — «я вважаю, що твердження неправильне».

— Я читатиму речення, деколи навмисне замінюючи слово чи вираз, а ви швидко шукайте його в тексті. Якщо речення правильне, то плескають у долоньки  права шеренга, неправильне — плескає у долоньки  ліва шеренга та називає правильну відповідь.

10) Робота в групах. Гра «Віднови і поясни». Слайд 11

— Багато прислів’їв, приказок і висловів з творів В. Сухомлинського стали крилатими.

Відновіть та поясніть їх значення.

 

VI. ПІДСУМОК УРОКУ    Слайд 12

З яким твором ознайомилися на уроці?

— Хто його автор?

— Яка головна думка твору?

— Який висновок зробили для себе після сьогоднішнього уроку?

— Що нового дізналися про пташиний світ?

                                    Монету введено в обіг 26 квітня 2013 року. Вона належить до серії «Флора і фауна».

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати казку (с. 174-175),  детальний переказ тієї частини казки, яка  більше сподобалась.

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Василь Сухомлинський для дітей

Номер слайду 2

Згадаємо правила роботи над чистомовкою: вимовляємо всі звуки у словах чітко слідкуємо за темпом читання по позначках: Накрапає дощ (тихо). Дощ пускається сильніше (голосніше). Злива (голосно). Дощ слабшає (тихіше). Дощ припинився (читання припиняється). Робота над скоромовкою

Номер слайду 3

Перепілка – гарна птиця, Та хлоп’ят вона боїться, Бо хлоп’ята беруть гілку І лякають перепілку. Не потрібно так лякать,В неї п’ять перепелят. ПЕРЕПІЛКА

Номер слайду 4

Що ти знаєш про…?В. сухомлинський. Уроки під голубим небом

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Про що або про кого цей твір?Жанр твору? Запишіть свої передбачення. Прочитайте текст. Чи справдились ваші передбачення? Співуча пір’їнка. ПЕРЕДБАЧЕННЯ

Номер слайду 7

Хохітва, стрепет — птах родини Дрохвових, єдиний представник роду хохітва Довжина до 50 см, розмах крил до 91см, вага до 1 кг. В Україні рідкісний гніздовий, зимуючий птах. СТРЕПЕТ

Номер слайду 8

Свист                струнистрепет             пір’їнказвучання           найтоншоївисувається        дивовижний. Словникова роботачудовийпрекраснийчарівнийкрасивийгарний

Номер слайду 9

Номер слайду 10

— Як автор пише про Стрепета?— Що він має у своєму крилі?— Чим особлива пір’їнка?— Із чим порівнюється його спів? Прочитайте.— Який з абзаців зацікавив вас більше? Чому?— Яке лихо трапилось у Стрепета?— Куди впала пір’їнка?— Хто знайшов пір’їнку?— Що Сергійко зробив із пір’їнкою?— Про що попросив його Стрепет?Знайди відповіді на питання у тексті

Номер слайду 11

Гарні не красиві слова, ... Якби все на світі було однакове, … Рана від слова заживає, проте... До самої вершини... У кожної людини є... не було б красисвоя співуча пір’їнкаслід глибокий зостається а красиві ділаведе кам’яна стежина. Віднови та поясни…

Номер слайду 12

Що згадали… Що нове…

zip
Додано
4 серпня 2020
Переглядів
2303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку