Розробка уроку з математики у 6 класі на тему "Ділення звичайних дробів"

Про матеріал
закріпити знання алгоритму знаходження частки звичайних дробів, а також поширити його застосування на випадки ділення як мішаних чисел так ділення у разі, коли один з компонентів — натуральне число.
Перегляд файлу

 

 

Тема.  Ділення звичайних дробів

Мета: закріпити знання алгоритму знаходження частки звичайних дробів, а також поширити його застосування на випадки ділення як міша­них чисел так ділення у разі, коли один з компонентів — натуральне число.

Тип уроку: застосування знань, умінь, навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

1) Вибірково перевіряємо зошити.

2) Фронтально математичний диктант.

Варіант 1 [2]

  1. Закінчіть речення: «Щоб розділити один з дробів на інший, досить...» [Замініть частку від ділення на добутком].
  2. Замініть добутком частку відділення на .

[Закінчіть речення: «Щоб поділити один дріб на інший, досить...»]

  1. Знайдіть частку від ділення на [ на ].
  2. Виконайте ділення [].

 

II. Актуалізація опорних знань

Правило ділення звичайних дробів і пов'язані з ним моменти повто­рюємо під час перевірки результатів виконання математичного диктанту (див. вище).

Єдине, на що треба додатково звернути увагу — це перетворення чи­сел (мішаних, натуральних) у неправильні дроби.

Тому усно розв'язуємо вправи.

  1. Запишіть неправильним дробом числа: ; ; 3; 3; 12.
  2. Знайдіть число, обернене до: ; 3; ; 0,7; а; .
  3. Виконайте множення: ; ; .

 

III. Засвоєння нових знань

Багатьом учням не складно самим «відкрити», як виконати ділен­ня мішаних чисел та ділення у разі, коли один з компонентів є на­туральним числом, тому можна запропонувати учням задачу 1, а потім задачу 2 (або ж пояснити самотужки ці випадки).

Задача 1. Як поділити: а) на ; б) на ; в) на ; г) на ?

Задача 2. Виконайте ділення: а) : ; б) 3 : ; в) : 3; г) : 7.

По розв'язуванні задач 1, 2 (або після виконання завдань під керів­ництвом учителя) робимо висновки:

  1. Щоб виконати ділення мішаних чисел (дробу на натуральне чис­ло; натурального числа на дріб або мішане число), достатньо:

а) записати ділене і дільник у вигляді звичайних дробів;

б) виконувати ділення за правилом ділення звичайних дробів.

  1. (Для «сильних» учнів) для випадків, коли один з компонентів ділення — натуральне число, працюють формули:

; .

Короткі записи в зошитах учнів можуть мати вигляд конспекту 20.

 

 

Конспект 20

Ділення дробів (продовження)

Правило

1) Мішані числа при діленні пере­творюємо на неправильні дроби.

2) Якщо п — натуральне число, то

Приклад

1) ;

2) ;

3) .

* «Слабкі» учні можуть у всіх названих випадках користуватися пра­вилом множення дробів у «класичній» формі.

 

IV. Закріплення знань. Формування вмінь

І рівень

Усні вправи

  1. Чи правильні рівності:

а) ; б) ; в) ; г) ;

д) ; е) ; ж) ?

ІІ рівень

Письмові вправи

Розв'язуємо якомога більше різноманітних завдань на закріплен­ня названих алгоритмів.

  1. Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ; д) .
  2. Розв'яжіть рівняння і зробіть перевірку: .
    Розв'яжіть рівняння: а) ; б) ; в) ;

г) ; д) ; е) .

  1. Виконайте дії: а) ; б) ; в) ;

г) ; д) ; е) .

Додаткові задачі

Задача 1. Якщо задумане число помножити на і до добутку дода­ти , дістанемо . Знайдіть задумане число.

Задача 2. Микола і Мишко знайшли разом 64 гриби. Микола знай­шов у рази більше грибів, ніж Мишко. Скільки грибів знайшов кожний хлопчик?

Задача 3. Батько старший за сина у рази, а син молодший від батька на 28 років. Скільки років батькові і скільки років синові?

Задача 4. Два пішоходи вийшли одночасно назустріч один одному з двох пунктів, відстань між якими 5 км. Швидкість першого пішохода складала швидкості другого. Знайдіть швидкість кожного, якщо вони зустрілись через півгодини.

 

V. Підсумки уроку

Який із записів неправильний:

а) ; б) ; в) ; г) ?

 

VI. Домашнє завдання

  1. Обчисліть: а) ; б) ; в) ; г) ; д) .
  2. Виконайте дії: а) ; б) ; в) .
  3. Розв'яжіть рівняння:

а) ; б) ; в) .

  1. Маса 10 великих і 36 малих деталей дорівнює 8,4 кг. Маса великої деталі
    вдвічі більша від маси малої. Знайдіть маси великої та малої деталей.
    Повторіть основну властивість дробу.

 

doc
Додано
2 січня 2020
Переглядів
823
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку