Розробка уроку з математики за темою "Називаємо компоненти та результат дії додавання («перший доданок», «другий доданок», «сума»). Складання рівностей."

Про матеріал
Розробка уроку математики Нової української школи. Вивчення нового матеріалу.
Перегляд файлу

Тема.    Називаємо компоненти та результат дії додавання («перший доданок», «другий доданок», «сума»). Складання рівностей.

 

Мета: ознайомити з назвами компонентів дії додавання; розширювати словниковий запас, розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу школярів; прищеплювати інтерес до уроків математики.

 

Обладнання: на дошці зображення крейдою великого будинка, бурульки на даху,сонечко, крапельки, Капітошка, відеоуривок «Пісенька Капітошки», музична фізкультхвилинка, таблиця зназвами компонентів при додаванні,  завдання для групової роботи.

 

Хід уроку

  1. Організація класу

-Діти, ви розумні?

-Діти, ви активні?

-Діти, ви винахідливі?

-Діти, ви творчі?

-Я вас люблю!

-Урок розпочинаємо-знання здобуваємо!

  1. Актуалізація опорних знань учнів.
  •         На попередньому уроці ми з вами змайстрували чудові бурульки. Як чудово вони виглядають на цьому даху!
  •         Нагадайте, яка зараз пора року? (Осінь) Тож, навіть якщо вночі був морозець, та сонечко ще пригріває…
  •         Ой, подивіться, що ж відбувається з нашими бурульками? Так, вони починають танути. Наче сльозки крапають  краплі води. Вона була в твердому стані, а зараз, з сонячним теплом, перетворилась на рідкий.

Тане на даху бурулька,

Краплі на землю пускає.

Та вони математичні,

Чи кожен їх знає?

 

  1. Актуалізація  порядку слідування чисел в натуральному ряді.

 

 

 

  • Назви число наступне за числом 6.
  • Полічи від 1 до 7.
  • Яке число передує 3?
  • Назви сусідів числа 2.
  • Яке число передує числу 4?
  • Полічіть від 5 до 1.

 

  1. Каліграфічна хвилинка.

 

-Покладіть тематичний листок перед собою, розташуйте його під нахилом. Олівець правильно тримаю. Сяду рівно, не зігнусь, до роботи я берусь!

(Діти в клітинках зображують краплинки, зауважуємо, що  чергуються краплинки різні за розміром.)

  • Запишіть через клітинку числовий ряд від 1 до 10.

 

  1. Руханка «Дощ»

 

Раптом піднявся вітер.

Невдовзі починає крапати дощ.

Він посилюється…

Починається справжня злива.

І ось і град –справжня буря, гримить грім.

Але, що це? Буря стихає.

Дощ поступово припиняється.

Уже тільки рідкі краплі падають на землю…

Стихає навіть вітер.

А ось сонце!

 

  1. Формування нових знань.

-Сонечко пригріває і наші краплинки підготували для вас сюрприз – знайомство з новим другом. Він обов’язково з вами потоваришує. Та для цього треба з наших краплинок скласти приклади.

-Краплинки упали на землю. Їх стало більше чи менше?

-Якщо більше, то ми будемо їх обєднувати чи вилучати?

-Якщо обєднувати, то будемо ставити плюс чи мінус?

 

(Перший приклад складає вчитель і пояснює назви компонентів при додаванні)

 

  • Візьміть червоний олівець і підкресліть перший доданок в кожному прикладі, синім-підкресліть другий доданок, зеленим-суму.

 

  • Ой, подивіться! Та це ж Капітошка, друг нашої Краплинки! Приніс нам чудову пісеньку, щоб покращити нам настрій. (На дошці вивішується малюнок Капітошки і лунає пісенька. Діти передивляються відеофрагмент.)

 

  1. Фізкультхвилинка

(Діти виконують рухи під музичний супровід « А рыбы в море плавают вот так»)

 

  1. Закріплення сутності дії додавання. Робота на задачею.

 

  1.               Повторення правил роботи в групах.

 

-Працювати дружньо;

 -Вислуховувати думку кожного члена групи;

-Уважно слухати інструкцію вчителя;

-Вкладатися у, визначений вчителем,час.

 

  1.          Об’єднання в групи.

 

(На тематичному листку намальована тваринка . Діти приймають рішення до якої групи вони належать. Дитина, у якої, намальоване звірятко під парасолькою-капітан)

 

  1.               Складання задачі за малюнком.

 

(Діти складають задачу за поданим малюнком. Добирають вираз, що відповідає розвязанню задачі. Записують цей вираз в тематичний листок.)

 

  1. Підсумок уроку

-Тож, як називаються числа при додаванні? (Робота за таблицею

 «Назви компонентів при додаванні»)

 

-На уроці ви дуже гарно попрацювали і отримали найдорожчий скарб-знання.

 

-Всі ви добре працювали,

 на уроці не дрімали.

 Гарно всі відповідали.

Тож скажу вам у кінці:

-Діти, ви МОЛОДЦІ!

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
26 листопада 2019
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку