Тема. Називаємо компоненти та результат дії додавання («перший доданок», «другий доданок», «сума»). Складання рівностей.
Мета: ознайомити з назвами компонентів дії додавання; розширювати словниковий запас, розвивати логічне мислення, пам’ять, увагу школярів; прищеплювати інтерес до уроків математики.
Обладнання: на дошці зображення крейдою великого будинка, бурульки на даху,сонечко, крапельки, Капітошка, відеоуривок «Пісенька Капітошки», музична фізкультхвилинка, таблиця зназвами компонентів при додаванні, завдання для групової роботи.
Хід уроку
-Діти, ви розумні?
-Діти, ви активні?
-Діти, ви винахідливі?
-Діти, ви творчі?
-Я вас люблю!
-Урок розпочинаємо-знання здобуваємо!
Тане на даху бурулька,
Краплі на землю пускає.
Та вони математичні,
Чи кожен їх знає?
-Покладіть тематичний листок перед собою, розташуйте його під нахилом. Олівець правильно тримаю. Сяду рівно, не зігнусь, до роботи я берусь!
(Діти в клітинках зображують краплинки, зауважуємо, що чергуються краплинки різні за розміром.)
Раптом піднявся вітер.
Невдовзі починає крапати дощ.
Він посилюється…
Починається справжня злива.
І ось і град –справжня буря, гримить грім.
Але, що це? Буря стихає.
Дощ поступово припиняється.
Уже тільки рідкі краплі падають на землю…
Стихає навіть вітер.
А ось сонце!
-Сонечко пригріває і наші краплинки підготували для вас сюрприз – знайомство з новим другом. Він обов’язково з вами потоваришує. Та для цього треба з наших краплинок скласти приклади.
-Краплинки упали на землю. Їх стало більше чи менше?
-Якщо більше, то ми будемо їх об’єднувати чи вилучати?
-Якщо об’єднувати, то будемо ставити плюс чи мінус?
(Перший приклад складає вчитель і пояснює назви компонентів при додаванні)
(Діти виконують рухи під музичний супровід « А рыбы в море плавают вот так»)
-Працювати дружньо;
-Вислуховувати думку кожного члена групи;
-Уважно слухати інструкцію вчителя;
-Вкладатися у, визначений вчителем,час.
(На тематичному листку намальована тваринка . Діти приймають рішення до якої групи вони належать. Дитина, у якої, намальоване звірятко під парасолькою-капітан)
(Діти складають задачу за поданим малюнком. Добирають вираз, що відповідає розв’язанню задачі. Записують цей вираз в тематичний листок.)
-Тож, як називаються числа при додаванні? (Робота за таблицею
«Назви компонентів при додаванні»)
-На уроці ви дуже гарно попрацювали і отримали найдорожчий скарб-знання.
-Всі ви добре працювали,
на уроці не дрімали.
Гарно всі відповідали.
Тож скажу вам у кінці:
-Діти, ви МОЛОДЦІ!