Розробку цього уроку можна використати , як для учнів 4, так і 3 класів. Основним завданням уроку є патріотичне виховання (подарунок воїнам АТО, цілісність держави). Адресован вчителям початкових класів.
Тема: Витинанка «Дерево життя»
Мета: Формувати вміння учнів виготовляти витинанку, показати різноманітність форм і
візерунків витинанок; розвивати навички вирізування; виховувати естетичне
ставлення до народного мистецтва, патріотизм.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок
Техніка виконання: витинання.
Обладнання: кольоровий папір, картон, клей ПВА, ножиці, простий олівець, гумка,
мозаїка, шаблони, листочки з інформацією.
Хід уроку:
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Дуб – це символ могутності, сили, довговічності, цілісності, здоров’я. Він вистоїть проти всякого буревію, навесні – пізніше всіх розпускається, восени – якнайдовше не розлучається з листям.
Китай – шовковиця,
Індія – фіга,
Німеччина – липа,
Африка – пальма,
Америка – секвоя.
З дерева-і колиска для дитини, і стіл, і ліжко, і вікно в світ, і двері до хати, і домовина для останньої дороги. Вся життєва дорога встелена деревом. Тож не може воно не бути Деревом життя.
Стовбур дерева, пересікаючись із горизонтом - з лінією Землі - утворює хрест, яким ділить буття на чотири частини: в часі - ранок, день, вечір, ніч та весна, літо, осінь, зима; в просторі - схід, захід, південь, північ та праве, ліве, верх, низ...
Дерево ділить світ на три частини: крона, означає Небесний світ; стовбур, символізує світ земний; а коріння-це підземне царство...
ІІІ. Повідомлення теми і мети
З листка паперу дерево звелося,
І дивно якось все переплелося:
Минувшина людська і майбуття.
Його назвали – дерево життя.
В землі коріння, крона в небо пнеться.
Хто зна, чого вже так воно ведеться –
Зернята правди, мудрості, добра
Народна витинанка зберегла.
- Отже, будемо виготовляти витинанку «Дерево життя»
ІV. Практична робота
На попередньому уроці ми з вами робили голубочків, як символ миру. Це половина нашого дерева. Але щоб Україна була цілісною мирною державою, ми доповнимо його дубовими листочками, символами сили, здоров’я, які прикрасимо прямими лініями – символами життєвої дороги; трикутними – оберегами та янголом.
Нехай вони бережуть воїнів від куль та напастей.
- різати папір ножицями тільки від себе.
- передавати ножиці ручками вперед, а зімкнуті леза тримати в долоні.
- після завершення роботи прибрати своє робоче місце і скласти ножиці.
1. Підготуйте кольоровий папір.
2. Складіть аркуш навпіл кольором всередину.
3. Нанесіть малюнок .
4. Охайно виріжте за малюнком усі елементи композиції
5. Намастіть клеєм витинанку - листочок та приклейте на дерево.
5) Самостійна робота учнів.
V. Рефлексія
VІ. Підсумок уроку
VІІ. Прибирання робочих місць.