Розробка першого уроку з української мови для першого класу на перший тиждень викладання.
УРОК №1
Тема уроку: Я вивчаю українську мову. Ознайомлення з Букварем. Вітання і
знайомство з однолітками.
Мета уроку: Навчальна
Поглиблювати і розширювати знання учнів про рідну
мову,нашу Україну. Вчити слухати поетичні твори,пісні. Ознайомити
дітей з першою навчальною книгою;
Розвивальна
Розвивати вміння слухати і розуміти висловлювання,
відповідати на запитання за змістом прослуханого; розвивати увагу,
мислення, збагачувати словниковий запас дітей.
Виховна
Виховувати почуття любові до рідної мови, почуття ніжності,
доброти,бажання працювати, берегти книгу.
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Обладнання: звукозапис, відео-презентація, відео
Хід уроку
I.Організаційний момент.
1. Створення психологічного комфорту. Демонстрація навчальної презентації.
- Вітаю вас,діточки. Ми починаємо з вами наш перший урок «Українська мова». На цих уроках ми будемо вчитися гарно читати, красиво і правильно писати та ще будемо вирішувати дуже цікаві завдання,бавитись у різні ігри ,та пізнавати щось нове та цікаве про нашу рідну мову.
- Хочу,щоб ви на уроці сьогодні були:
У - УВАЖНІ
Р – РОЗУМНІ
О - ОРГАНІЗОВАНІ
К - КМІТЛИВІ
- Ну, що ж, ви готові? Тоді розпочинаємо.
II.Мотивація навчальної діяльності.
- До нас на урок завітав Буратіно із своїми друзями: Мальвіна, П`єро, Артемон та Арлекіно. Вони хочуть поглянути на скільки ви уважно слухаєте на уроці,відповідаєте на питання та виконуєте всі завдання безпомилково. А наприкінці уроку Буратіно приготував вам сюрприз.
III.Сприймання й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.
1.Знайомство з поняттям «українська мова»
-Ото ж, перше завдання від Буратіно - відгадати загадку. Гадаю,що ви любите відгадувати загадки?
Красивий, щедрий рідний край
І мова наша солов’їна.
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься …. (Україна)
2.Знайомство з підручником.
Бачити – не бачить.
Чути – не чує,
Мовчки говорить,
Добре мудрує.
Діток навчає, втоми не знає.
- Яка відгадка? (Книга).
- А як називаються книжки, які допомагають нам навчатися? (Підручники)
- А перша книга, яка навчає буквам? (Буквар)
- Так, це Буквар – найперша і найголовніша книжка у вашому житті, бо саме з неї, починається чарівне слово – навчання.
- А зараз діти зазирніть до своїх портфеликів і подивіться, чи не має там чогось новенького?(Учні виймають Букварі, розглядають книжку)
- Діти, ви тримаєте у руках свій найперший підручник Буквар. Розгляньте, будь ласка, обкладинку. Вгорі, в правому куточку, написані прізвища авторів – це ті люди, які створили підручник.
- На лівій частині підручника, тобто це сторінка 4, вміщенні умовні позначення. Це маленькі малюночки чи схемки, завдання, підказки які будуть допомагати нам у виконанні різних завдань. (Вчитель зачитує ці позначення)
Фізкультхвилинка (Скік та скок)
3.Працюємо з малюнком підручника с.1
- Розглянемо малюнок підручника. Де відбуваються події?
- Ви, мабуть, здогадалися - у школі.
- Хто ці діти? Вони школярики чи ті, хто відвідує дитячий
садочок?
(Вчитель читає дітям речення над малюнком та обговорює їх зміст. Після кожного речення просить уважно знаходити саме те зображення, малюнок, речення до якого прочитає)
- На чиєму місці ви хочете бути? Чому?
- Як ви думаєте, з ким хлопчик говорить українською? (із друзями)
- З ким ви можете говорити українською? (З мамою,татком,бабусею,дідусем та багато з ким)
- Як ви гадаєте, що саме дівчинка слухає українською? (пісню)
- Що ви слухаєте українською?
- Як вам здається, яку книжку хлопчик читає українською? (підручник)
- А хто вже вміє з вас читати?
- А якщо ви ще не вмієте читати, хто вам читає?
- Що дівчинка пише українською? (літери)
- Хто з вас мріє писати українською мовою?
4.Привітання і знайомство. Робота з підручником. Діалог. Вправа 1
- Зверніть увагу на слідуючий малюнок підручника.
- Скажіть, будь ласка, а як треба вітатися і знайомитися? Прослухайте репліки дітей.
(Вчитель зачитає)
-Для того, щоб познайомитись та дружити з кимось, треба спочатку привітатися, представитись (назвати своє ім’я)
- Існують правила, які потрібно знати кожному з вас. Давайте їх промовимо. (діти повторюють за вчителем)
«Я слухаю уважно» «Я дивлюсь на того, хто говорить»
IV. Підсумок уроку.
Українська мова – це державна мова України. Так називається урок на
якому ви будете вивчати українську мову: слухати, говорити, читати і
писати. Існують правила слухання - це важливо під час говоріння на
уроці.
Спитай у тата чи у мами,
Які професії у них.
Професій в світі є чимало,
Сповна їх вистачить на всіх.
Та є одна поміж професій
Якої вчаться всі в житті,
Яка для кожного найперша,
Якої вчитиметесь ви.
Учитель, лікар чи геолог,
Письменник, слюсар чи шахтар –
Всі називають головною
Одну професію – школяр!
Бо всім відомо, що без школи,
Без знань, що мусиш там набуть,
Не станеш у житті ніколи
Тим, ким з дитинства мрієш буть.
(А. Костецький)
- І, нарешті, подарунок від Буратіно. Він дуже сподівається, що той, хто ще не бачив фільм про нього, обов`язково подивиться. Але ж він дуже цікавий (перегляд відео «Пісня «Буратіно»)
- Буратіно,підготував вам малюнок, де потрібно знайти за деякий час 4 відмінності. Спробуйте знайти. А якщо не вийде, він допоможе.