Тема. Додавання і віднімання трицифрових чисел в межах 1000 без переходу через розряд.
Математика в професії моїх батьків.
Мета:ознайомитиучнів з письмовимдодаванням і відніманнямтрицифрових чисел без переходу через розряд виду 342+237, 852 - 632;удосконалювати вміння учнів розв’язувати задачі; розвивати логічне мислення, увагу, математичне мовлення; вмінняпрацювати в парах,самостійно; створюватиумови для розвиткупізнавальногоінтересу; виховувати позитивне ставлення до математики, розкрити значення математики в житті людини.
Тип уроку:формування нових знань.
Обладнання: проектор, ілюстрації, картки, Презентація до уроку.
Хід уроку.
І. Організація класу.
1. Привітання.Дзвоник всім нам дав наказ:
Біля парти станьте чемно,
Скажем разом: «Добрий день!»
Та урок свій розпочнем.
Не просто слухали, а чули.
Не просто дивилися, а бачили.
Не просто відповідали, а міркували.
Дружно й плідно працювали.
Розпочинаємо ж урок, часу не гаючи
І радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.
«Серце і душу в роботувклади, кожнухвилину на уроцібережи».
2.Психологічне настроювання.
Гра «Так чині»
Класготовийпрацювати? |
(Так) |
Біля дошки засинати? (Ні) |
|
Додавати й віднімати? |
(Так) |
На розрядирозкладати? |
(Так) |
Вчасно руку піднімати? |
(Так) |
Вміло в групахпрацювати? |
(Так) |
Вирази й задачірозв’зати? |
(Так) |
3. Перевірка домашнього завдання
- А зараз, пропоную продемонструвати вашу готовність до уроку і звірити домашнє завдання.
Тест. Взаємоперевірка.
1.299 + 1 = а) 298 б) 300 в) 301
2. 400 – 1 = а) 399 б) 401 в) 398
3. 308 + 20 = а) 508 б) 310 в) 328
4. 563 – 500 = а) 513 б) 63 в) 613
5. 620 + 340 = а) 870 б) 960 в) 950
6. 450 – 230 = а) 130 б) 230 в) 220
7. 80 + 60 =а) 140 б) 860 в) 680
8. 300 – 200 = а) 320 б) 100 в) 280
9. 630 – 400 = а) 626 б) 670 в) 230
10. 680 – 50 = а) 630 б) 180 в) 675
4. Усний рахунок.
Обчислити «ланцюжок» виразів.
+ - - + + =
250 600 20 300 60 400
5. Математичний диктант.
— Запишіть число, в якому:
1 сот., 4 дес. 9 од., 4 сот., 2 дес., 7 од., 8 сот., 5 дес., 9 дес.
Відповідь:- 149, 427, 850, 90.
105, 138, 326, 801.
Взаємоперевірка зошитів.
— Молодці, ви впоралися з цими завданнями.
ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
1.Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні на уроці ми навчимося письмовому додаванню і відніманню трицифрових чисел без переходу через розряд та продовжимо удосконалювати навички роботи над задачами. А також поговоримо про значення математики в житті кожної людини.
Математика як наука виникла з практичних потреб людей, математичні знання необхідні кожній людині в повсякденному житті. Ви часто запитували мене: ≪Для чого нам потрібна математика? Де в майбутньому ми з нею стикатимемося?≫. А щоб ви самі все зрозуміли - домашнє завдання було провести дослідження«Математика в професії моїх батьків» і дізнатися: чи використовують ваші батьки математичні знання. Доповіді учнів.
Батьки підготували для нас багато цікавих завдань, пов’язаних з їхроботою. Сподіваюсь, що в кінці уроку ви зможете дати відповідь на запитання: Для чого потрібно вивчати математику? Подивимось.
Але спочатку перевіримо, які знання ви вже маєте.
2. Актуалізація і корекціяопорнихзнань.
Перше завдання від батька Бондаренко Д.
« Мозковий штурм»
- Як називаються компоненти дії додавання? А віднімання?
- Як правильно підписувати числа? З чого треба починати обчислення?
Знайдіть помилки та обчисліть вірно:
615 524 415 249 157 265
+ 3 + 2 + 13 - 4- 12 - 5_
645 526 545 245 37 215
3. Вивчення нового матеріалу.
При письмовому додаванні трицифрових чисел (у стовпчик) треба правильно підписати доданки: одиниці під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Обчислення треба починати з одиниць.
Розгляньте приклади с. 33 № 263. Спробуємо пояснити розв’язання.
Рольовагра «Ми навчаємо»(учень в ролі учителя пояснюєіншим алгоритм розв’язування прикладу № 263)
При письмовому віднімання трицифрових чисел (у стовпчик) треба правильно підписати зменшуване і від’ємник:одиниці під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Обчислення треба починати з одиниць.
Поясніть розв’язання прикладів № 271 с. 34. Рольовагра «Ми навчаємо»
(учень в ролі учителя пояснюєіншим алгоритм розв’язування прикладу № 263)
ІІІФізкультхвилинка
Вправа «Буратіно».
Мета: покращення кровообігу в судинах мозку, відпочинок очей.
Уявіть, що у вас довгий – придовгий ніс, як у Буратіно. Спробуйте із заплющеними очима «написати» кінчиком носа у повітрі своє ім’я. І ми побачимо у кого це вийде краще.
Друге завдання від мами Мороз Аліни, вона пекарь. Пропонує нам розв’язати задачу.
За І зміну пекарь випік 345 буханок хліба, а за ІІ зміну – на 123 буханки менше, ніж за І зміну. Скільки всього буханок хліба випік пекарьза дві зміни?
Розгляньте план розв’язаннязадачі.
Розв'язаннязадачібілядошки.
ІV. Самостійна робота.
Наступне завдання від мами Зибіна К.
Робота в парах.
Приклади № 290 с. 36 (1 ст.) І гр – 4 пр., ІІ гр. – 3 пр., ІІІ гр. – 2 пр.
V. Заключна частина уроку.
1. Повідомлення домашнього завдання.
І-ІІ гр - Задача № 282 с. 35, Приклади №290 (ІІ ст), ІІІ гр – Задача № 282, Приклади № 263 (ІІ строка), № 271 (ІІ строка) с.33-35
2.. Підведення підсумку і оцінювання учнів.
Напишіть букву «ем» - на дверях учительської,
букву «о» - на столі в бібліотеці,
букву «ел» - на вікні в коридорі,
букву «о» - на віконечку їдальні,
букву «де» - на шафі у нашому класі,
букву «це» - на стелі сусіднього класу,
букву «і» - на східцях школи
Закрийте очі і ще раз пройдіться шляхом та зберіть всі букви докупи:
«ем», «о», «ел», «о», «де», «це», «і».
3. Створення установки на відпочинок.
ТАВРІЙСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР
ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ
Відкритий урок з математики в 6-А класі
Додавання і віднімання трицифрових чисел в межах 1000 без переходу через розряд.
Математика в професії моїх батьків.
Вчитель дефектолог Лапусто С.О.
06.03.2018 р.