29 вересня о 18:00Вебінар: Крок уперед чи стоїмо на місці: реалії роботи вчителя початкової школи

Розробка відкритого уроку "Математика в професії моїх батьків"

Про матеріал
Тема. Додавання і віднімання трицифрових чисел в межах 1000 без переходу через розряд.
Перегляд файлу

Тема. Додавання і віднімання трицифрових чисел в межах 1000 без переходу через розряд.

 Математика в професії моїх батьків.

Мета:ознайомитиучнів з письмовимдодаванням і   відніманнямтрицифрових чисел без переходу через розряд виду 342+237, 852 - 632;удосконалювати вміння учнів розв’язувати  задачі; розвивати логічне мислення, увагу, математичне мовлення; вмінняпрацювати в парах,самостійно; створюватиумови для розвиткупізнавальногоінтересу; виховувати позитивне ставлення до математики, розкрити значення математики в житті людини.

Тип уроку:формування нових знань.

Обладнання: проектор, ілюстрації, картки, Презентація до уроку.

Хід уроку.

І. Організація класу.   

1. Привітання.Дзвоник всім нам дав наказ:

  • До роботи швидше в клас.

Біля парти станьте чемно,

Скажем разом: «Добрий день!»

Та урок свій розпочнем.

  • Сьогодні у нас незвичайний урок, тому я хочу, щоб ви:

                                  Не просто слухали, а чули.

                                  Не просто дивилися, а бачили.

                                  Не просто відповідали, а міркували.

                                  Дружно й плідно працювали.

Розпочинаємо ж урок, часу не гаючи

І радість ми пізнаємо, лиш труднощі долаючи.

  • Пропоную девізомнашого уроку слова:

 

 «Серце і душу в роботувклади, кожнухвилину на уроцібережи».

2.Психологічне настроювання. 

Гра «Так чині»

Класготовийпрацювати?

(Так)

Біля дошки засинати?               (Ні)

 

Додавати й віднімати?

(Так)

На розрядирозкладати?

(Так)

Вчасно руку піднімати?

(Так)

Вміло в групахпрацювати?

(Так)

Вирази й задачірозв’зати?

(Так)

 

3. Перевірка домашнього завдання

- А зараз, пропоную продемонструвати  вашу готовність до уроку і звірити домашнє завдання.

 Тест. Взаємоперевірка.

1.299 + 1 =                  а) 298               б) 300          в) 301

2. 400 – 1 =                 а) 399               б) 401          в) 398

3. 308 + 20 =              а) 508               б) 310         в) 328

4. 563 – 500 =          а) 513               б) 63 в) 613

5. 620 + 340 =           а) 870               б) 960          в) 950

6. 450 – 230 =          а) 130               б) 230          в) 220

7. 80 + 60 =а) 140               б) 860          в) 680

8. 300 – 200 =          а) 320               б) 100          в) 280

9. 630 – 400 =          а) 626               б) 670          в) 230

10. 680 – 50 =           а) 630               б) 180          в) 675

4. Усний рахунок.

Обчислити «ланцюжок» виразів.

             +               -                 -                +               +                  =

 250            600              20            300             60             400

5. Математичний диктант.
— Запишіть число, в якому:
1 сот., 4 дес. 9 од.,   4 сот., 2 дес., 7 од.,    8 сот., 5 дес.,    9 дес.

  • Запишіть число,що передує числу: 106, 139;
  • Запишіть наступне число до числа: 325, 800.

Відповідь:- 149, 427, 850, 90.

             105, 138, 326, 801.

Взаємоперевірка зошитів.
— Молодці, ви впоралися з цими завданнями.

ІІ.  Повідомлення теми та мети уроку.

1.Мотивація навчальної діяльності.

-  Сьогодні на уроці ми навчимося письмовому  додаванню і  відніманню трицифрових чисел без переходу через розряд та продовжимо удосконалювати навички роботи  над задачами. А також поговоримо про значення математики в житті кожної людини.

Математика як наука виникла з практичних потреб людей,  математичні знання необхідні кожній людині в повсякденному житті. Ви часто запитували мене: Для чого нам потрібна математика? Де в майбутньому ми з нею стикатимемося?. А щоб ви самі все зрозуміли - домашнє завдання  було провести дослідження«Математика в професії моїх батьків» і дізнатися: чи використовують ваші батьки математичні знання. Доповіді учнів.

Батьки  підготували для нас багато цікавих завдань, пов’язаних з їхроботою. Сподіваюсь, що в кінці уроку ви зможете дати відповідь на запитання: Для чого потрібно вивчати математику? Подивимось.

Але спочатку перевіримо, які знання ви вже маєте.

2. Актуалізація і корекціяопорнихзнань.

Перше завдання від батька Бондаренко Д.

« Мозковий штурм»

- Як називаються компоненти дії додавання? А віднімання?

- Як правильно підписувати числа? З чого треба починати обчислення?

Знайдіть помилки та обчисліть вірно:

   615           524        415                          249             157            265

+   3   +     2    + 13   -      4- 12  -   5_

 645           526        545                          245                37           215

3. Вивчення нового матеріалу.

При письмовому додаванні трицифрових чисел (у стовпчик) треба правильно підписати доданки: одиниці під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Обчислення треба починати з одиниць.

Розгляньте приклади с. 33 № 263. Спробуємо пояснити розв’язання.

Рольовагра «Ми навчаємо»(учень в ролі учителя пояснюєіншим алгоритм розв’язування прикладу № 263)

  • Перший доданок 224, другий 132. Підписуємо другий доданок під першим так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки під десятками, сотні – під сотнями. Додавання починається з одиниць.4 + 2 = 6. Цифру 6 записуємо під одиницями.2 дес. + 3 дес. = 5 дес.Цифру 5 пишемо під десятками. 2 сот. + 1 сот. = 3 сот.Цифру 3 пишемо під сотнями. Отримуємо суму 356.

При письмовому віднімання трицифрових чисел (у стовпчик) треба правильно підписати зменшуване і від’ємник:одиниці під одиницями, десятки під десятками, сотні під сотнями. Обчислення треба починати з одиниць.

Поясніть розв’язання прикладів № 271 с. 34. Рольовагра «Ми навчаємо»

(учень в ролі учителя пояснюєіншим алгоритм розв’язування прикладу № 263)

  • Зменшуване 259. Від’ємник – 114. Записуємо від’ємник під зменшуваним так, щоб одиниці були записані під одиницями, десятки під десятками, сотні – під сотнями. Віднімання починається з одиниць. Від 9 – 4 = 5. Цифру 5 записуємо під одиницями. 5 дес. – 1 дес. = 4дес. Цифру 4 пишемо під десятками. 2 соот. – 1 сот. = 1 сотня. Цифру 1 пишемо під сотнями. Отримуємо різницю 145.

ІІІФізкультхвилинка

Вправа «Буратіно».

Мета: покращення кровообігу в судинах мозку, відпочинок очей.

Уявіть, що у вас довгий – придовгий ніс, як у Буратіно. Спробуйте із заплющеними очима «написати» кінчиком носа у повітрі своє ім’я. І ми побачимо у кого це вийде краще.

Друге завдання від мами Мороз Аліни, вона пекарь. Пропонує нам розв’язати задачу.

За І зміну пекарь випік 345 буханок хліба, а за ІІ зміну – на 123 буханки менше, ніж за І зміну. Скільки всього буханок хліба випік пекарьза дві зміни?

  • Прочитайте задачу самостійно.
  • Про що йдеться у задачі?
  • Про що треба дізнатися в задачі?
  • Скільки буханок хліба випік пекарь за І зміну?
  • Скільки буханок хліба випік пекарь за ІІ зміну??
  • Що запитується у задачі?

Розгляньте план розв’язаннязадачі.

  • Чи можемо ми відразу дати відповідь на запитання до задачі? (Ні).
  • Чому? (Бо ми не знаємо, скільки буханок хліба випік пекарь за ІІ зміну?).
  • Чи можемо дізнатися,скільки буханок хліба випік пекарь за ІІ зміну ? (Так).
  • Якою дією? (345 – 123 =222 б.).
  • А тепер можемо дати відповідь на запитання? (Ні).
  • Чому? (Бо ми не знаємо, скільки всього буханок хліба випік пекарь за дві зміни?).
  • Чи можемо дізнатися, скільки всього буханок хліба випік пекарь за дві зміни?(Так).
  • Якою дією? (345 + 222 = 567 б.).

Розв'язаннязадачібілядошки.

ІV. Самостійна робота.

Наступне завдання від мами Зибіна К.

Робота в парах.

Приклади № 290 с. 36 (1 ст.) І гр – 4 пр., ІІ гр. – 3 пр., ІІІ гр. – 2 пр.

V. Заключна частина уроку.

1.  Повідомлення домашнього завдання.

І-ІІ гр  - Задача № 282 с. 35, Приклади №290 (ІІ ст), ІІІ гр – Задача № 282, Приклади № 263 (ІІ строка), № 271 (ІІ строка) с.33-35

 2.. Підведення підсумку і оцінювання учнів.

  • Наш урок добігає до кінця, тож давайте підведемо підсумки.
  • Уявіть собі, що ви – художники, візьміть у руки пензлик, виберіть фарбу і помандруємо приміщенням нашої школи. Ми писатимемо  де захочемо.

Напишіть букву «ем» - на дверях учительської,

                  букву «о»  - на столі в бібліотеці,

                  букву «ел»  - на вікні в коридорі,

                  букву «о»  - на віконечку їдальні,

                  букву «де» - на шафі у нашому класі,

                  букву «це» - на стелі сусіднього класу,

                  букву «і» - на східцях школи

Закрийте очі і ще раз пройдіться шляхом та зберіть всі букви докупи:

«ем», «о», «ел», «о», «де», «це», «і».

  • Яке слово вийшло?
  • Чи з усіма завданнями ми справилися?
  • Що видалося вам складним?
  • Чи потрібна вивчати математику?
  • Дякую вам за урок!

 3. Створення установки на відпочинок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ТАВРІЙСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР

ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

 

Відкритий урок з математики в 6-А класі

 

Додавання і віднімання трицифрових чисел в межах 1000 без переходу через розряд.

Математика в професії моїх батьків.

 

Вчитель дефектолог                                                      Лапусто С.О.

 

 

 

06.03.2018 р.

docx
Пов’язані теми
Математика, 8 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
24 травня
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку