Розробка відкритого заняття з англійської мови
“Structures Have got/Has got, This is/ That is. Plurals”
(3 рік навчання)
підготувала та провела:
вчитель англійської мови
Шверненко Світлана Юріївна
Кропивницький - 2019
Відкритий урок англійської мови
Викладач-Шверненко С.Ю.
Група- 3 рік навчання (12 учнів)
Дата-- 17.12.2019.
1. |
|
Вступна частина |
5хв |
2. |
|
Основна частина |
70 хв |
|
1 |
Введення в урок. Привітання з дітьми (Hello + пісня Hello + How are you?) |
2 хв |
|
2. |
Розмова з черговим |
2 хв |
|
3. |
Скоромовки |
2 хв |
|
4.
|
Фонетика - робота з картками вчителя (назвати буквосполучення, звук, наприклад) |
2 хв усі діти |
|
5. |
«Доміно»-буквосполучення-слово |
4 хв усі діти |
|
6 |
Match the words and their transcription + правило |
2 хв |
|
7. |
“Spin and spell”(6 дітей) |
4 хв |
|
8 |
Флешкартки (лексика YM-AM) (6 дітей) |
2 хв |
|
9 |
Квадрат(знайти числівники+викресити кольорами за кодом) |
3 хв. |
|
10 |
Написати по слову на кожну букву слова (Snowman, Holiday) |
3 хв. |
|
11 |
Пісня “Fingers» |
2 хв. |
|
12 |
Повторення вказівних займенників |
1 хв |
|
13 |
Складіть речення за малюнками (This is a… and that is a…) |
2 хв усі діти |
|
14 |
Монологічне мовлення (5 дітей) (In the Classroom, In the Kitchen) |
5 хв. |
|
15 |
Пісня “This is my home” |
2 хв. |
|
16 |
Повторення теорії про загальні, альтернативні та спеціальні запитання |
2 хв |
|
17 |
Складіть речення з розрізаних слів. Поставте всі можливі запитання. |
3 хв |
|
18 |
Заповнити пропуски у діалозі(6 дітей) |
3 хв |
|
19 |
Діалогічне мовлення (7дітей) |
7 хв |
|
20 |
Пісня «If you’re happy and you know it” |
2хв. |
|
21 |
Повторення теорії про множину іменників |
2 хв |
|
22 |
Гра «Утвори множину» 6 дітей |
3 хв |
|
23 |
Повторення «have got/has got” 6 дітей |
3 хв |
|
24 |
Аудіювання |
5 хв |
|
25 |
Пісня «Once upon a December” |
2 хв |
3. |
|
Заключна частина |
5хв |
1. Привітання з дітьми (Hello + пісня Hello + How are you?) Введення в урок (2 хв)
-Stand up, please. Hello, my dear students!
-Let’s sing a song “Hello!”
-Sit down, please.
- How are you? Ask me
It’s December now and everybody is waiting for Christmas and New Year. There are 15 days left to New Year. So, let’s fill in our calendar to get a Christmas tree. And if you manage, you will get an award.
2. Розмова з черговим ( 2 хв)
-Who is on duty today?
-I am on duty today.
-What day is it today?
-It is Saturday
-What season is it now?
-It is winter
-What month is now?
-It is December.
-What is the weather like today?
-It is sunny and cold.
-Who is absent today
-…is absent today.
3. Скоромовки (2 хв)
At first, let’s train our tongues with tongue twisters.
What do people say
On a rainy day
Rain, rain go away
Come again, another day
Fuzzy-Wuzzy was a bear, Fuzzy-Wuzzy had no hear
He has got a hat in his hand.
Six little kittens lost their mittens. It’s a pity, they are very pretty
A. Фонетика
4. Pобота з картками вчителя (назвати буквосполучення, звук)(2 хв)
Look at the card, name a letter combination and its sound (ee, ea, _ow, _ow_, oor, ir/ur, er, or, ng, ch, sh, qu)
5. «Доміно»-буквосполучення-слово ( 4 хв)
Let’s play a game “Domino”. Choose a card. Stick your card with the sound to the proper letter combination.
[k] |
ea |
[i:] |
_ow_ |
[aʊ] |
_ow |
[əʊ] |
_er,_or |
[ə] |
ir,ur,er |
[ɜ:] |
ng |
[ƞ] |
th |
[ѳ] |
sh |
[ʃ] |
ch |
[tʃ] |
oo |
[u:] |
oor |
[ͻ:] |
ck |
Take a cube and put it into the Christmas tree.
6. З’єднати транскрипцію та малюнок, правило (2 хв)
Look at the blackboard, match transcription of the word with the picture and tell the rule
[draɪvǝ]
[taᴜn]
[dɔ:]
[ˈfɑːðə]
[jelǝᴜ]
7. “Spin and spell” (4 хв)
Let’s play a game “Spin and spell”. Come here and spin the arrow. You task is to (н-д) clap your hands for every vowel. Can you translate the word “Vowels”.
Your word is пенал/ указка/ брат/ клас/ вулиця/ вісім
Take a cube and put it into the Christmas tree.
B. Лексика
8.Флешкартки (лексика YM-AM) (6 дітей) 2 хв
Come to my desk. Choose a card and translate the words into English for time
вікно повільний квітка сім коричневий корова |
підлога двері де твій дзеркало лікар |
сірий білий блакитний якого кольору шість рожевий |
ніж то,той тарілка стіл таця наручний годинник |
сестра мама що п’ять студент робітник |
лінійка вчитель під ганчірка гумка розумний |
9. Kвадрат (3 хв)
Find the numerals and cross them with the proper felt-tip pen
e |
r |
y |
i |
o |
t |
y |
t |
e |
e |
r |
f |
f |
o |
u |
r |
i |
w |
d |
d |
h |
i |
o |
y |
g |
q |
n |
i |
n |
e |
o |
d |
h |
a |
r |
c |
r |
t |
n |
i |
t |
f |
i |
v |
e |
e |
e |
a |
a |
i |
w |
t |
w |
o |
q |
s |
x |
f |
r |
w |
q |
e |
e |
g |
1-red
2-green
4-orange
5-blue
8-pink
9-black
10. Hаписати по слову на кожну букву слова ( 3 хв)
Come to the blackboard, make up 2 teams. Write down the words 1 by 1. Every letter of these 2 words is the first letter of your word. 1,2,3, Start.
Snowman Holiday
Take a cube and put it into the Christmas tree.
1 1.Пісня “Fingers» (2 хв.)
And now turn around, make up a line and let’s sing a song.
C. Граматика
12.Повторення вказівних займенників ( 1 хв)
Які ви знаєте займенники? Назвіть особові займенники. Присвійні. Вказівні. На що вказує займенник this? That? Чи вживаємо ми слова this, that у множині?
13. Складіть речення за малюнками (This is a… and that is a…) (2 хв, усі діти)
Look at the pictures and make up a sentence “This is a… and that is a…”
Take a cube and put it into the Christmas tree.
14. Монологічне мовлення (5 дітей) (5 хв) (2 малюнки-на кухні та в класі, діти витягають картку, який описувати)
Describe the picture . You have got 40 s. For example, That is a mother. The mother is not sad. She is happy. She is not on the farm. She is in the room. She has not got a pig. She has got a peach. This is an apple. It is not green. It is red. It is not іn the сap. It is in the pan.
Take a cube and put it into the Christmas tree.
15. Пісня “This is my home” (2 хв)
And now turn around, make up a line and let’s sing a song.
16 . Повторення теорії про загальні, альтернативні та спеціальні запитання. (2 хв)
Що таке загальне запитання? Як утворюємо?
Що таке альтернативне запитання? Як утворюємо?
Що таке спеціальне запитання? Які ви знаєте питальні слова? Що ставимо після питального слова?
Як запитати про колір? Що ставимо спочатку? Потім? Як відповісти?
Що у пит. Типу Where is ставимо на 1 місце? Що потім? Що вживаємо перед ім.?
17. Складіть речення з розрізаних слів. (3 хв)
I have got some words for you. Your task is to make up sentences. Read it please. Translate.
is/ a /This/ blackboard./сlean/brown
Make up a general question orally.
Make up an alternative question.
Make up 3 special questions.
18 Заповнити пропуски у діалозі(6 дітей) 3 хв
- What is this and ______ is that?
- This is a ruler and ______ is a duster.
- Is the ruler long or short?
- The ruler is long.
- What ______ is the ruler?
- It is ________.
- Is the duster in the classroom or __________?
- The duster is in the classroom.
- _______ is the duster?
- It is under the table.
- Take a cube and put it into the Christmas tree.
19. Діалогічне мовлення (7 дітей) (7 хв)
Take 2 pictures and make up a dialogue. , come to me and let’s act out a dialogue.
- Hello.
- Hello.
- Nice to meet you.
- Nice to meet you, too.
- What is this and what is that?
- This is a cat and that is a dog.
- Is the dog thin or fat?
- The dog is fat.
- What colour is the dog?
- It is black.
- Is the cat on the farm or in the room?
- The cat is in the room.
- Where is the cat?
- It is under the table.
- Good-bye.
- Good-bye.
- Thank you, sit down, please. And now, come to thе blackboard and act out your dialogue.
- Take a cube and put it into the Christmas tree.(кожен)
20. Пісня “If you’re happy and you know it” (2 хв)
Come to the blackboard, make up a line and sing a song.(спочатку ховають руки за спиною, а потім по черзі згинають пальчики, наче ті розмовляють)
21. Повторення теорії про множину іменників (2 хв)
Які є 2 форми злічуваних ім.?
Що таке однина? Множина?
Яке закінчення мають іменники в однині?
Яке закінчення мають іменники в множині?
Коли вживається артикль а/an?
Що відбувається, коли слово закінується на s, ss, sh, ch, tch,х?
Що відбувається, коли слово закінується на –y?
Що відбувається, коли слово закінується на –f, -fe?
22. Гра «Утвори множину» (усі діти) (3 хв) (на зображеннях олівців слова, на зображеннях точилок- закінчення)
Come to the blackboard, Match the pencils and the sharpeners stick them into the proper column. Translate.
Осн. спосіб |
-s, -ss, -x,-ch,-sh, -tch |
-f, -fe |
-y |
|
|
|
|
a wall-
a tray-
a berry -
a watch –
a knife-
a bench-
23 Повторення «have got/has got” витягти з 2 bags 2 картки і скласти речення(у першому –числівник, у другому-іменник, який потрібно поставити у множину і скласти речення) 3 хв
And now let’s revise the structure «have got/has got» and make up sentences. Як сказати у мене є? У неї/нього є? Take 2 cards complete the sentence.
I have got_______________
I have not got_______________
She has got______________
He has not got _______________
My brother has got________________
That worker has not got _________________
Box 1: 2, 4, 5, 7, 8, 9
Box 2(pictures): a sister, a flower, a copy-book, a horse, a cherry, a peach,
Take a cube and put it into the Christmas tree.
24. Аудіювання (5 хв) (працюють у своїх картках. Двічі прослуховують, а потім переказують по 1 реченню 4 дітей)
Listen to the sentences and fill in the table.
A doctor has got 5 blue pencils.
A teacher has not got 8pink rubbers.
A farmer has not got 9 brown horses.
A driver has got 4 white mirrors.
|
Who |
has got/ hasn’t got (+/-) |
Numeral |
Colour |
What |
1 |
A doctor |
|
|
|
|
2 |
A teacher |
|
|
|
|
3 |
A farmer |
|
|
|
|
4 |
A driver |
|
|
|
|
Retell the text
Take a cube and put it into the Christmas tree.
25. Пісня “Once upon a December» (2 хв)
Come to the blackboard, make up a line and sing a song.