Розробка виховного заходу «Економічний брейн-ринг.»

Про матеріал

У виховного заходу є три мети:Мета навчальна: Сприяти розвитку пізнавальної самостійності, вдосконалювати вміння та навички творчої роботи, залучати до творчої та аналітичної діяльності, завершити формування професійних навичок, знань та вмінь. Сформувати чітке уявлення про майбутню професійну діяльність.

Мета розвивальна: Формувати та розвивати відповідальне ставлення до своїх обов'язків, моральні принципи, вміння і навички розумової праці, почуття бережливого ставлення до результатів праці інших, почуття прекрасного та професійні риси.

Мета виховна: Виховувати почуття відповідальності, співпереживання, прагнення отримувати нові знання, професійні риси, раціональне виконання трудових дій, бажання творити.

Перегляд файлу

 

 

 

Виховний захід на тему:

 

 

 

                     Підготувала:учитель

математики та економіки

Івановоселищенської ЗОШ І-ІІІ ст

            Глобинського району

                 Бражнік Тетяна Іванівна

 

 

 

«Економічний брейн-ринг.»  

 

Мета навчальна: Сприяти розвитку пізнавальної самостійності, вдосконалювати вміння та навички творчої роботи, залучати до творчої та аналітичної діяльності, завершити формування професійних навичок, знань та вмінь. Сформувати чітке уявлення про майбутню професійну діяльність.

 

Мета розвивальна: Формувати та розвивати відповідальне ставлення до своїх обов’язків, моральні принципи, вміння і навички розумової праці, почуття бережливого ставлення до результатів праці інших, почуття прекрасного та професійні риси.

 

Мета виховна: Виховувати почуття відповідальності, співпереживання, прагнення отримувати нові знання, професійні риси, раціональне виконання трудових дій, бажання творити.

 

Обладнання: Мультимедійний проектор, ноутбук, екран, слайди, музичний супровід, картки із завданням.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Хід заходу.
Вступне слово вчителя. Сьогодні я привітаю на нашому економічному брейн-рингу кращих знавців й аматорів економіки - це представники 5 команд і їхніх уболівальників. Я запрошую всіх Вас до участі в нашому змаганні під девізом «Знання (по економіці) - сила!». Сьогодні Ви повинні довести собі й довести нам, що для тих, хто вступає в самостійне життя, головне багатство - це знання.
 

1 ведучий: Добрий день, шановні діти та вчителі!

 

2 ведучий: Добрий день, шановні вболівальники!

 

1 ведучий: Гарно прикрашений зал, гості, журі… Що сьогодні за свято?

 

2 ведучий: Сьогодні – свято економічних знань.

 

1 ведучий: Ласкаво просимо на конкурс інтелекту і розуму.

 (програш музики)

 

2 ведучий: Сучасне суспільство перебуває на шляху соціально-економічних перетворень. Ламається стара система господарювання, змінюються стереотипи мислення, норми, моралі, ідеали. Нове суспільство чекає приходу людей, які б були пристосовані до життя в незвичайних для нас умовах ринкових відносин.

 

1 ведучий: На сьогоднішньому конкурсі поговоримо про те, якими якостями повинна бути наділена людина, щоб добре почувати себе в нинішньому суспільстві.

 

2 ведучий: Це має бути ініціативний працівник, розумний господар, достойний громадянин. А допоможе нам в цьому наука – Економіка.

 

1 ведучий: Економіка – в перекладі з грецької мови означає мистецтво ведення господарства. Ми – майбутнє нашої держави, тому і повинні розуміти, що без економічних знань нам не обійтись.

 

 1 ведучий: А зараз запрошуємо на сцену наші команди!

 

2 ведучий: Зустрічайте оплесками .

(звучить музика, на сцену виходять дівчата згідно з жеребкуванням)

 

1 ведучий: Вони знавці науки – молодці!

Всіх їх ми поважаємо

Перемогу в боротьбі,

Здобути бажаємо!

 

2 ведучий: Свято розпочалося, команди на сцені, залишається тільки познайомити всіх із нашим вельмишановним журі.

 

1 ведучий: (оголошує членів журі)

 

 2 ведучий: Переходимо до першого конкурсу «Візитка»

 

1 ведучий: Кожна команда  повинна представити себе, в оригінальній формі, для цього їм відводиться до 5 хвилин часу.

 

2 ведучий: А наших журі просимо оцінювати  по 5-ти бальній системі

 

 1. Конкурс «Візитка»

 

2 ведучий: Дякуємо нашим командам за представлення, а журі просимо приступити до своїх обов’язків.

 

1 ведучий: Просимо журі оголосити оцінки .

 

2 ведучий: А зараз проведемо економічну розминку під назвою «Ходяча енциклопедія». Кожній із команд буде задано по 5 запитань, за кожну правильну відповідь  команди отримають по 1 балу.

 

1 ведучий: Отже, починаємо 2 конкурс.

 

2. Конкурс «Ходяча енциклопедія»

 

Ходяча енциклопедія

1. Речі, виготовлені не для власного споживання, а для продажу

2. Частина виручки, яка залишається після відшкодування всіх витрат на виробництво

3. Предмети праці, які цілком споживаються в кожному виробничому циклі і відразу переносять свою вартість на продукцію, що виготовляється

4. Рішення продавців продати товар

5. Товари, здатні задовольнити одну й ту ж саму потребу

6. Дохід з праці

7. Природні ресурси, що використовуються у виробництві

8. Позика у грошовій або товарній

9. Відносний показник прибутковості підприємства

10. Вартість товару чи послуг виражена в грошах

11. Бажання і можливість покупців придбати певну кількість товару за певною ціною в певному місці в певний час

12. Цінний папір, що дає його власнику право брати участь в управлінні підприємством і отримувати дивіденди

13. Фінансовий план, у якому відображаються доходи і витрати. Може складатись для держави, для міста, для сім’ї

14. Обов’язкові платежі, які здійснюють фізичні і юридичні особи в бюджет

15. Соціально-економічне явище, при якому частина робочої сили не зайнята у виробництві товарів та послуг

16. Обмін грошей на товар чи послугу

17. Населення країни у віці від 16 років і старше, яке має роботу або активно її шукає

18. Засоби праці, що мають високу вартість і поступово переносять її частинами на продукцію, що виготовляється

19. Людина, що має власну справу і ризикує власним капіталом

20. Грошова форма витрат на виробництво і реалізацію продукції

21. Процес перенесення авансованої раніше вартості основних засобів на вартість продукції, що виготовляється

22. Перевищення витрат бюджету над доходами

23. Кількість продукції, яку виробляє один працівник в одиницю часу

24. Фізичні та інтелектуальні здібності людини

25. Негативний фінансовий результат діяльності підприємства

26. Показник, зворотний фондовіддачі

27. Форма оплати праці за відпрацьований час за тарифними ставками і окладами

28. Капіталовкладення у будь-які підприємства з метою отримання прибутку

29. Як називається господарська операція що передбачає надання основних засобів або землі у тимчасове користування юридичним та фізичним особам за певну плату.

30. Як називається плата за використання грошових коштів, їх еквівалентів, або сум, що заборговані підприємству

 

2 ведучий: Шановне журі, просимо оголосити результати другого конкурсу та загальну кількість балів кожної  команди.

 

1 ведучий: Кожна людина зустрічається з таким словом, як гроші.

 

2 ведучий: Так, дійсно, про грошові одиниці різних країн світу ми поговоримо наступному конкурсі, який має назву «Гроші».

 

1 ведучий: Шановним учасникам  необхідно з’єднати за відповідністю грошову одиницю з країною де вона використовується.

 

2 ведучий: Учасниця яка перша виконає завдання отримає найвищий бал, остання учасниця отримає найнижчий бал.

 

3.Конкурс «Гроші»

Гроші

Нідерланди                   евро

Швейцарія                   франк

Куба                              песо

Польща                         злоти

Німеччина                    евро

Греція                           евро

Чехія                             крона

Китай                            юань

Італія                            евро

Австрія                         евро

Японія                          ієна

Індія                             рупія

Англія                         фунт стерлінга

Україна                       гривня

Росія                           рубль

 

Повідомлення:

Факти про гроші

Сенегал, Верхня Нігерія та Абіссінія (Ефіопія) ХVІІст.  Гроші — сіль.

 

Гроші в Росії за Петра Пертого

Хутро (вимірювалося квадратами). Хутро називали «м'яким золотом». Податки збиралися також хутром.

 

Гроші в Стародавній Греції

Корови. Корови використовувалися як гроші в деяких районах Греції до XX століття. Корови видавалися людям, котрі були поранені кимсь, як компенсація.

 

Гроші американських індіанців

Вампум (виготовлявся з черепашок). Черепашки (мушлі) були блакитного або фіолетового кольору, їх розрізали на циліндри та нанизували на нитку.

 

Європейські колоністи використовували вампум до XVIII століття.

 

У Массачусетсі вампум був чорний і білий. Спочатку чорні черепашки цінувалися вище, але це тривало недовго, тому що білі мушлі можна було пофарбувати.

 

Грошів Ісландії, XVст. 

Сушена риба.
Підкова = 1 рибка.
Пара взуття = 3 рибки.
Бочка вина =100 рибок.
Бочка масла — 120 рибок.

 

Гроші уВірджинії, 1642 р.

Тютюн. Тютюн виконував функцію грошей у Вірджинії більш ніж 200 років. Більше того, він був таким популярним, що в Нью-Джерсі, де тютюн не ріс, на паперових грошах друкували зображення тютюнового листка. Для того щоб уникнути проблем, для підтвердження якості та ваги тютюну виписувався сертифікат. Потім ці сертифікати входили в обіг, у той час як сам тютюн зберігався на складі. Пізніше Вірджинія оголосила ці «тютюнові листки» офіційним засобом платежу.

 

Гроші в Африці

Морські мушлі. Найбільш відомі гроші з морських черепашок називалися «зімбо». їх робили з маленьких морських равликів. Каурі також використовувалися як гроші в Китаї. У XX ст. один з італійських
заводів почав виробництво каурі із коралів, вони називались оліветте. Ці гроші використовувалися в Нігерії, Сьєра-Ліоні та Березі Слонової Кістки {сьогодні ця країна має назву Кот д'Івуар). У багатьох країнах люди носили свої гроші на нитці, прикріпленій до пояса, щоб усі могли бачити, які вони багаті.

 

Гроші у Гвінеї

Бавовняна тканина. Раб оцінювався у 7 шматків бавовняної тканини. Тканина розділялася на мпусу — шматки величиною як серветка. Лубонго — це розмір шматка тканини як аркуш паперу.

 

Гроші у французькій частині Канади, 1865 р.

Гральні карти. Губернатор французької частини Канади не отримав із Франції грошей, щоб заплатити своїм військам. У нього не було достатньо паперу й обладнання, щоб надрукувати гроші на місці, тому він вилучив у солдат усі гральні карти, написав на кожній карті суму та поставив свій підпис. Війська використовували ці карти як гроші до тих пір, поки не прийшли кораблі з Франції.

 

Гроші в Китаї

Мідяні та залізні монети. Китайці чеканили круглі монети з міді і срібла вже в II ст. до н. є.
У центрі монет були отвори, щоб їх можна було нанизати на нитку та носити. УIX ст. монетки були   замінені паперовими квитанціями. Це був перший випадок використання паперових грошей. Сталося це за кілька століть до того, як європейці почали використовувати паперові гроші.

 

Гроші в німецьких воєнних таборах
Сигарети, під час Другої світової війни в'язні військових таборів у Німеччині та Італії створили свою економіку, у якій грошима були сигарети. За них в'язні могли купити шоколад, джем, цукор, печиво та інші предмети, які вони отримували в посилках із дому або в передачах по лінії Червоного Хреста.

 

Іспанські гроші

Частина восьмої. Іспанська монета називалася «реал». Вісім таких монет складали іспанський долар. «Частина восьмої» була найпоширенішою монетою в

 

Америці під час революції.
Континентальний Конгрес навіть використовував іспанський долар як свою валюту і вказував вартість усіх інших іноземних валют в іспанських доларах.

 

1 ведучий: Результати конкурсу просимо оголосити наше журі.

 

2 ведучий: Конкурс показав, що гроші вам шановні учасниці довіряти можна. І ви з успіхом можете здійснити ділові поїздки в різні країни світу.

 

1 ведучий: А от чи знаєте ви добре свою національну грошову одиницю, ми зараз побачимо.

 

2 ведучий: Я оголошую четвертий конкурс під назвою «Свою гривню я бачу уві сні». Кожній учасниці необхідно дати відповідь на тести про національну грошову одиницю України.

 

4.Конкурс «Свою гривню я бачу уві сні»

 

Свою гривню я бачу уві сні

1. Якого кольору 10 копійок?

- жовтого

- білого

- оранжевого

 

2. Що зображено на зворотньому боці українських копійок?

- прапор

- тризуб

- храм

 

3. Хто з історичних діячів зображений на 2-х гривнях?

- Ярослав Мудрий

- Володимир Великий

- Богдан Хмельницький

 

4. Який пам’ятник архітектури зображений на 5-ти гривнях?

- Собор Святої Софії

- Києво-Печерська Лавра

- Церква в селі Суботові

 

5. Хто з історичних діячів зображений на 20-ти гривнях?

- Михайло Грушевський

- Іван Франко

- Тарас Шевченко

 

 

6. На якій купюрі зображено Верховну Раду?

- 50 грн.

- 1 грн.

- 100 грн.

 

7. На якій купюрі зображено Тараса Шевченка?

- 2 грн.

- 100 грн.

- 5 грн.

 

1 ведучий: Дякуємо вам за відповіді. І звертаємось до журі за оцінками.

 

2 ведучий: Підсумки четвертого конкурсу показав, що ви шановні учасники добре знаєте нашу національну грошову одиницю – гривню, і уві сні і наяву.

 

1 ведучий: Ринкова економіка реагує на зміни ринкових цін, які в свою чергу відчутно реагують на зміну попиту і пропозиції. Господарства отримують доходи від продажу факторів виробництва й використовують ці доходи для купівлі потрібних товарів і послуг. У цій економіці все має ціну.

 

2 ведучий: А чи орієнтуються наші учасниці в цінах на основну продукцію та товари, зараз перевіримо.

 

1 ведучий: Оголошуємо п’ятий конкурс бліц-турнір «Знавці цін». Я запитую скільки коштує, той чи інший продукт, а ви повинні швидко дати відповідь.

 

2 ведучий: За кожну правильну відповідь учасниця отримає 1 бал.

 

1 ведучий: Отже, почали…

 

2 ведучий: Журі просимо підвести підсумки п’ятого ігрового конкурсу.

 

1 ведучий: Оголошуємо шостий конкурс бліц-турнір «Вірю, не вірю». Я запитую  , а ви повинні швидко дати відповідь так чи ні.

 

6. Бліц-турнір «Вірю, не вірю»

Визначте, які твердження є правильними, а які – ні.

  1. Економічні потреби – це речі та послуги, які ви можете придбати на обмежені ресурси.(ні)
  2. Економічні блага – це блага, що виробляються тільки для власного споживання.(ні)
  3. До виробничих ресурсів гроші не належать.(так)
  4. Машини та верстати є інвестиційними  благами.(так)
  5. Суспільним товаром є державна школа (освіта).(так)
  6. Загальна корисність від споживання певного товару зростає зі збільшенням кількості товарів.(так)
  7. Гранична корисність ніколи не буває негативною.(ні)
  8. Комплементарні товари – це товари, що доповнюють  один одного й тим самим унеможливлюють їх споживання як окремої одиниці.(так)
  9. Товари-субститути задовольняють одну й ту саму потребу , і їх не споживають окремо.(ні)
  10.   Послуги – це дії, що задовольняють потреби людини.(так)
  11. Поняття обмеженості ресурсів стосується лише природних ресурсів. (ні)
  12. Крива виробничих можливостей показує всі альтернативні комбінації двох благ, які можуть бути вироблені за наявних ресурсів.(так)
  13. Якщо країна використовує всі свої матеріальні й трудові ресурси, то більша кількість якого-небудь продукту може бути вироблена в разі перерозподілу ресурсів.(так)
  14. Виробничі ресурси ніколи не бувають достатніми, щоб виготовити необхідну кількість товарів для цілковитого задоволення людських потреб.(так)
  15. Суспільство постійно робить вибір, тому що потреби безмежні, а ресурси обмежені.(так)
  16. Альтернативна вартість визначається тим, чим необхідно пожертвувати для одержання товару й послуги.(так)
  17. Якщо на ринку є велика кількість покупців і продавців, то наявна досконала конкуренція.(так)
  18. Якщо якийсь товар продається різним покупцям за різною ціною, то наявна цінова дискримінація. (так)

 

1 ведучий: Результати конкурсу просимо оголосити наше журі.

 

 7. Конкурс «Наш кошторис»

 

1 ведучий: Для успіху будь-якого заходу, необхідно скласти кошторис майбутніх витрат. Зараз ми пропонуємо вам скласти кошторис для проведення випускного вечора.

2 ведучий: Уявіть собі, що один із бізнесменів, виділив вашому класу на проведення випускного вечора 10000 гривень. Вам необхідно розписати, куди ви ці гроші витратите. Чий кошторис буде найцікавішим і найраціональнішим – той і отримає максимальну кількість балів – 5.

 

1 ведучий: Подумайте добре – ви можете витратити всі гроші на банкет, але щоб усі були не голодні. А може, ви зробите дорогий подарунок коледжу, адже це спонсорські гроші. А може, ви замовите поїздку куратору на море. Витрачайте гроші на свій власний розсуд, у вас є 5 хвилин.

 

2 ведучий: Дякуємо за цікаві версії, ви дійсно винахідливі. А зараз журі просимо оголосити результати сьомого  конкурсу.

 

1 ведучий: Справжній  кваліфікований фахівець своєї справи повинен володіти усіма необхідними знаннями для якісного виконання своєї роботи та знаходити вихід з будь-якої життєвої ситуації.

 

2 ведучий: Тож давайте перевіримо, чи достатньо знань, кмітливості та винахідливості  нашого конкурсу для оволодіння професією.

 

1 ведучий: Оголошується восьмий  конкурс - «Дерево економічних ситуацій». Запрошуємо кожну команду підійти до нашого імпровізованого дерева і зірвати по два яблука. На кожному яблуці із зворотного боку міститься економічна ситуація яку вам потрібно вирішити або дати відповідь.

 

8. Конкурс «Дерево економічних ситуацій»

С И Т У А Ц І Ї

1. Чому вода, яка настільки потрібна людям, що без неї не можна жити, так мало коштує, в той час як діаманти, без яких можна обійтися, такі дорогі?

(Висока ціна діамантів пояснюється їхньою рідкістю, унікальністю, високими затратами праці і капіталу на їх видобуток і виробництво, можливістю вигідно вкласти гроші, купуючи їх.)

2. Як вплине на ціну мяса телятини збільшення ціни на курей?

( Ціна на телятину збільшиться, бо телятина і кури – це товари-замінники у споживанні, і при збільшенні ціни курей споживачі почнуть віддавати перевагу дешевшій телятині, що призведе до збільшення попиту на цей товар і, відповідно, до збільшення ціни.)

 

3. Що таке інфляція і хто від неї програє, а хто виграє?

(Інфляція – це зростання цін, у процесі якого відбувається знецінення грошей. Програють: громадяни з фіксованими доходами, вкладники, кредитори, підприємці. Виграють: позичальники, держава).

4. Закінчіть вислів М.Задорнова: «Щасливий не той, у кого багато грошей, а той…»

(кому їх вистачає….)

5. Якщо б, за помахом чарівної палички, всі люди мали змогу отримувати все, що забажають, то як би це вплинуло на економічну науку?

( Оскільки в даній ситуації всі потреби можуть бути задоволені і немає обмеженості в ресурсах, то немає потреби їх альтернативного вибору. Отже, непотрібним стає вивчення економіки як науки про ефективне використання обмежених ресурсів)

6. Вислів одного з економістів: «Бджола збирає нектар не для того, щоб запилювати квіти, вона бажає отримати мед. Та врешті, вона сл ужить інтересам квітів. Теж саме відбувається і з підприємством». Поясніть, до чого тут підприємство – і бджола?

(Підприємство виготовляє товари та надає послуги не для того, щоб задовольняти потреби споживачів, а для того, щоб отримати прибуток. Але завдяки автоматизму ринкового регулювання, підприємство задовольняє потреби споживачів.)

7. Назвіть продукт, який почав свій шлях від сільського господарства до переробної промисловості і ціну якого контролює держава?

(Хліб)

8. Яку функцію виконують гроші, якщо їх віддають у банк під процент?

(Нагромадження)

9. Чи є різниця між товаром і продуктом?

(Будь-який товар є продуктом, але не будь-який продукт може стати товаром, бо для цього він повинен мати суспільну цінність і бути виставлений на продаж на ринку, а не використаним для власного споживання.)

10. Що станеться на товарному ринку з ціною на молоко, якщо збільшиться кількість корів і зменшаться доходи споживачів?

(Ціна фактично не зміниться, бо збільшення кількості корів є позитивним чинником впливу на пропозицію, а зменшення доходів споживачів є негативним чинником впливу на попит. Ці чинники фактично компенсують дію один одного)

11. Як можна використати Інтернет в економіці і до чого це може призвести?

(Сфери використання: реклама, торгівля, банківські послуги, послуги звязку, дистанційна освіта, проведення аукціонів, тендерів. Наслідки: глобалізація та інформація економічних відносин, послаблення позиції роздоібної торгівлі та надання переваг Інтернет-магазинам, прискорення обігу грошової маси, доступність швидкого звязку і мобільності в управлінні компаніями)

12. Продовжіть прислів’я: «Хочеш втратити друга - ….»

(Дай йому гроші в борг гроші)

 

2 ведучий: Ось і завершився останній конкурс нашої програми. Поки журі підбиває загальні підсумки, а також визначає хто ж таки став переможцем сьогоднішньої гри, ми хочемо вам, шановні учасники, порадити. Якщо ви будете у складній життєвій чи професійній ситуації, то не впадайте у відчай, а зібравши всі свої знання і вміння, шукайте вихід.

 

1 ведучий: Шукайте і своє місце в цьому житті. А знайшовши його, завжди допомагайте недосвідченим, ніколи не забувайте, з чого починали ви, хто навчив вас професії, хто терпляче і невтомно, крок за кроком вів вас у таку невідому, загадкову, але таку цікаву країну «Економіку»!

 

2 ведучий: Дякуємо всім учасницям нашого конкурсу. Добре, що ви маєте свої думки та вміло застосовуєте здобуті знання. Нам здається, що ви у складних ситуаціях зможете знайти правильний вихід.

 

1 ведучий: Вони маркетинг добре пам’ятають

Різноманітність способів продаж,

Аналіз ринку як зробити знають,

Щоб споживач отримав більше наш

 

2 ведучий: Велика справа облік влаштувати

Твердий контроль в фінансах навести

Але для цього совість треба мати

Готовий завтра, друже, будеш ти:

 

1 ведучий: Сто добрих справ у віці молодому

На них чекають у місті і селі

Зробити людям завдяки диплому

На розквіт слави рідної землі.

 

 

 

 

2 ведучий: Час дуже скоро стати до роботи

У фірму, банк, а може на завод.

Тож до кар’єри в славному польоті

Не забувай про свій простий народ.

 

1 ведучий: Зараз для підведення підсумків, визначення переможців, вручення призів ми запрошуємо на сцену голову журі

 

Нагородження  команд.

 

 

Протокол конкурсу «Пані Економіка»

№ п.п

Назва команди

Конкурс

«Візитка»

Конкурс «Ходяча енциклопедія»

Конкурс «Гроші»

Конкурс «Свою гривню я бачу уві сні»

Бліц-турнір «Знавці цін»

«Вірю. не вірю »

Конкурс «Наш кошторис»

Конкурс

«Ситуаційне дерево»

Всього балів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Голова журі__________________________________________________

Члени журі___________________________________________________

 


ВИСНОВКИ
Становлення та розвиток в Україні ринкової економіки детермінували необхідність розробки і впровадження системи економічної підготовки населення. Власне проблема економічної підготовки не є принципово новою для вітчизняної психолого-педагогічної науки. Значну кількість досліджень за відповідною тематикою було здійснено починаючи з 60-х рр. Зрозуміло, що проблеми економічної освіти й економічного виховання вивчалися і раніше (К.Д. Ушинський, С.Т. Шацький, П.П. Блонський, А.С. Макаренко тощо), проте як окремий напрямок педагогічних досліджень економічна підготовка визначилася саме в цей період. Слід зазначити, що спочатку даний напрямок охоплював економічну підготовку не лише школярів, але й усього працюючого населення. У 70-ті та 80-ті рр. з’явилася низка партійних та урядових постанов щодо поліпшення економічного виховання трудящих мас. Зокрема у 1983 р. було поставлено завдання протягом п’яти років здійснити тотальну підготовку та перепідготовку всього працюючого населення країни. Проте формальність, декларативність і, головне, відсутність реальної можливості впливати на господарювання в умовах над централізованої планової економіки зумовили низьку ефективність компаній за «економічний всеобуч».
Антидіалектичний підхід до розуміння суті економіки, законів її розвитку певною мірою гальмував розвиток економічної освіти учнів, спрямовував їх не на глибинне розуміння основ економіки, а на ейфорійне почуттєве «формування» рис ощадливості, бережливості, господарності тощо. Попри системні недоліки, притаманні тодішньому трактуванню економічної освіти і виховання народних мас, цей період відіграв певну роль в розвитку теорії та практики економічної підготовки населення, передусім школярів і учнівської молоді. Виник ряд наукових досліджень з питань організації економічної освіти та виховання. Для вищої і середньої школи були підготовлені посібники, визначені структура, зміст, система, форми та методи економічної освіти і виховання тощо.
Початок економічних реформ в Україні показав, що рівень економічної підготовки її мешканців є вкрай незадовільним та неадекватним новим економічним реаліям. Оскільки країна не має і скоріш за все не матиме в найближчі роки можливості здійснити тотальну економічну перепідготовку працюючих, підвищення загального рівня економічної культури у близькості середньостроковій перспективі вбачається лише через здійснення економічного виховання та освіти молоді.
На основі економічного виховання формуються такі особистісні якості, як бережливість, заощадливість, господарність, необхідні не лише у виробничо-економічній діяльності, а й у стосунках поза сферою матеріального виробництва, у щоденному житті. Тому така підготовка молоді є важливою умовою підвищення продуктивності праці, забезпечення наукового рівня господарювання, активності громадян в управлінні виробництвом.
Державна національна програма «Освіта» передбачає докорінне реформування всіх ступенів освіти, в тому числі – змісту, форм і методів здійснення економічної підготовки учнівської молоді. 
Економічна підготовка молоді включає в себе економічне виховання і економічну освіту. 
Економічне виховання – це педагогічна діяльність, спрямована на розвиток економічного мислення через формування економічних знань, умінь і навичок, виховання економічно значущих якостей особистості тощо. Основу економічного виховання особистості учня складає економічна освіта. 
Економічна освіта учнівської молоді на сучасному етапі має такі основні цілі: 
Ознайомлення з основами економічної теорії і прикладних економічних дисциплін (основами бізнесу, підприємницької діяльності, бухгалтерського обліку, менеджменту, маркетингу тощо). 
Формування в учнів економічного мислення. 
Формування вмінь і навичок приймати обґрунтовані рішення. 
Проведення професійної орієнтації в галузі економічної, правової, підприємницької діяльності та розвиток підприємницьких здібностей учнів. 
Економічне виховання учнів здійснюється за допомогою різних методів, форм та заходів виховання.
Методи виховання сприяють реалізації його основних принципів і, здебільшого, трактуються як способи досягнення мети у справі формування, вдосконалення особистості. Існує кілька класифікацій методів виховання, але немає остаточної. Вони найчастіше поєднуються у групи, які орієнтовно можна представити так: методи переконання, тренувальні методи (методи вправ), методи стимулювання поведінки, методи самовиховання.












СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Автономов А.Я., Малышев М.Л. Совершенствование экономического воспитания учащихся.// Советская педагогика - 1987 г. - № 8.


Аменд А.Ф. Экономическое воспитание младших школьников. - М.: Педагогика, 1982.
 

Амосов Н. М. Разум, человек, общество, будущее. - К., 1994.
 

Ахметшина Г.К., Воробьев И.В., Щукин А.С. Экономическое воспитание учащихся: формы и методы. - Казань, 1987.
 

Бех І.Д. Особистісно-зорієнтоване виховання: Науково-метод посібник. – К.: ІЗМН, 1998. – 204 с.
 

Економіка. 10 клас. Методичний посібник до підручника Г. О. Ковальчук,           В . Г. Мельничука, В. О. Огневюка / Н. Ф. Бондарєва,  Н . М. Мірошніченко. – Х. : Вид. група «Основа», 2008. – 224 с.

 

Макконелл К.Р., Брю С.Л. Экономика. Принципы, проблемы и политика. Том 1. Под ред. Пороховского А.А. – М., 1996. 
 

Педагогика. Под редакцией Ю. К. Бабанского. – М. Просвещение, 1983.
 

Печчеи А. Человеческие качества. / Пер. с англ. - М., 1985.
 

Поляков В.А., Сасова И.А. Непрерывное экономическое образование молодежи. // Педагогика - 1994г. - № 4.
 

Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. – Спб.: Питер, 1999. – 720 с. 
 

Холковська І. Л. Корекційна педагогіка. – Вінниця: ВДПУ ім. М. Коцюбинського, 2007. – 328 с.
 

Шпак А.Т. Организация экономического образования и воспитания учащихся. - Киев, 1987.
 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Бражнік Тетяна
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Радіонова І. Ф., Радченко В. В.)
Додано
13 липня 2018
Переглядів
1268
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку