Розробка виховного заходу "Екскурсія по місту математичних фантазій"

Про матеріал
Розробка виховного заходу для тижню математики, який можна провести у середній класах. Містить оригінальну структуру організації роботи, цікаві задачі обчислювального характеру, геометричного змісту та з логічним навантаженням.
Перегляд файлу

Екскурсія по місту Математичних Фантазій

 

Учитель. Дорогі діти сьогодні ми разом з вами проведемо цікаву екскурсію   по місту Математичних Фантазій. Жителі цього міста зачакловані і не дружать з чарівницею Логікою. Тому вони не вміють логічно мислити, неуважні, забудькуваті, рідко посміхаються. Ви можете допомогти їм позбавитись впливу недоброго чаклуна, якщо правильно виконаєте незвичайні завдання. Важливо проявити уважність, винахідливість, кмітливість, уяву – ті якості, без яких неможливо розв’язувати  і легкі, і складні задачі з математики. За правильно виконані завдання  вам заплатять валютою -  кмітливиками.  Команда, що заробить більше кмітливіків, у кінці гри зможе поміняти їх на чудовий приз. Отож,  починаємо  екскурсію. І спочатку відвідаємо площу Жартівливих задач.

 

Площа Жартівливих задач

 За кожну правильну відповідь – 1 кмітливик.

  1.              Ішла селянка до Києва і зустріла 3 чоловіків. Кожний із них ніс по мішку, в кожному мішку по коту. Скільки істот ішло до Києва?
     
  2.              Довжина  колоди п’ять аршин. За одну хвилину від цієї колоди відпилюють по одному аршину. За скільки хвилин буде розпиляло колоду?
     
  3.              Скільки кінців у 4 палок? У 5 палок? У 5 з половиною палок?
     
  4.              Летіли галки, посідали на палки. Сядуть по одній на палку – одна галка зайва, сядуть по дві на палку – одна палка зайва. Скільки було галок і скільки палок?
     
  5.              Як поділити число 1888 на дві рівні частини, щоб у кожній з них отримати тисячу?
     
  6.              На руках людини 10 пальців. Скільки пальців на 10 руках?
     
  7.              Опівдні з Києва до Полтави виїжджає автобус  пасажирами. Годиною пізніше з Полтави до Києва  виїжджає велосипедист і їде по тому самому шосе, але, звичайно, набагато повільніше, ніж автобус. У той час, коли пасажири автобуса і велосипедист зустрінуться, хто з них буде далі від Києва?
     
  8.              Що дорожче: кілограм одно копійчаних монет, чи півкілограма двокопійчаних?
     
  9.              О шостій годині настінний годинник пробив 6 ударів. Спостерігач помітив, що час, який пройшов від першого удару до шостого, дорівнює 30 секунд. Скільки часу буде тривати бій годинника опівночі, коли годинник б’є 12 раз?

 

Квадратний бастіон.

Учитель. Ми підійшли до бастіону, що охороняє місто від тих, хто не любить математику. Але чим так стурбований комендант?

Комендант. Дорогі діти! Допоможіть мені, будь ласка. Я розставив 16 вартових уздовж стіни квадратного бастіону так, щоб було по 5 осіб з кожного боку.

Але прийшов полковник і наказав розмістити вартових так, щоб з кожного боку їх було по 6. А генерал став вимагати, щоб їх розмістили  по 7 осіб з кожного боку. Я просто розгублений! Скільки  у кожному випадку треба вартових і як їх розмістити? Допоможіть мені, а я заплачу вам 4 кмітливики!

Картинна галерея

Учитель. Відвідаємо картинну галерею. Але картини в ній не прості. Художників зачаклували і вони не завершили свої роботи, залишивши один фрагмент порожнім, засумнівавшись, що потрібно там зобразити. Допоможіть їм із пронумерованих картинок вибрати ту, якою слід замінити порожній прямокутник  і за кожну правильну відповідь вам заплатять по одному кмітливику.

 

 

Рис1                                    рис2

 

 

                     

                  Рис 3                                                     рис 4                                                         рис 5

Зачарований будинок

Учитель. Нашої допомоги просять мешканці цього будинку. Вони сперечалися з чаклункою Логікою: доводили їй, що уява зовсім не потрібна в житті, що вона тільки заважає правильно розуміти світ. Тому чаклунка Логіка й позбавила їх уяви. І все навколо набуло лише правильних рис, а життя стало сірим і буденним. Розвеселимо мешканців будинку і покажемо, як це чудово мати багату уяву. Для цього візьмемо участь у цікавих конкурсах.
 

  1. Конкурс модельєрів.  Потрібно придумати моделі одягу, що будуть складатися  з геометричних фігур.
     
  2. Конкурс «Портфель». У портфелі знаходяться: цеглина, тапочка, прищіпка, свисток, склянка. Проявіть мислення, красномовство і доведіть, що саме ці предмети найнеобхідніші на уроці математики.
     
  3. Конкурс «Прислів’я з числівниками».  Потрібно назвати якомого більше прислів’їв і приказок, що містять числівники.
     
  4. Конкурс «Не зіб’юся».  По три уболівальника від кожної команди лічать від одного до тридцяті. При цьому замість чисел, що діляться на три або містять у запису цифру три,  кажуть: «Не зіб’юся». Хто «збився» - виходить з гри. Лічбу починають з початку. Виграє команда, чий уболівальник залишився останнім.
     

Учитель. Завершилась екскурсія по місту Математичних Фантазій. Усі жителі вдячні вам за те, що ви зуміли розчаклувати їхнє місто. Тепер тут пануватимуть жарти і веселий настрій, усі матимуть логічне мислення, міцну пам’ять і будуть уважні. Тобто будуть схожими на вас. І бажають чудових успіхів під час вивчення математики. Нехай чаклунка Логіка буде вашою доброю помічницею. А тепер можете поміняти ваші кмітливики на призи.

1

 

doc
Додано
16 січня 2022
Переглядів
584
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку