Розробка заняття: "Гриби їстівні та отруйні"

Про матеріал
Заняття можно використовувати не тільки в гуртковій роботі еколого - натуралістичного напряму, а також на уроках біології.
Перегляд файлу

«Природа рідного краю»

 

Тема: Гриби їстівні та отруйні

 

Мета: розширити і систематизувати знання учнів про їстівні та отруйні гриби; формувати уявлення про роль грибів у житті рослин і тварин лісу; розширювати світогляд учнів; виховувати екологічну культуру.

Методи: словесні (пояснення); наочні (демонстрація малюнків)

Форма: групова

Тип заняття: засвоєння нових знань

Обладнання: малюнки

 

Хід заняття:

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань

1. Бесіда

— Які ознаки живої природи мають гриби?

— З яких частин складається шапинковий гриб?

— Як гриби пов’язані з деревами?

— Яке значення мають гриби для лісу? для людей?

2. Тестування

1. Гриби — це:

а) рослини;

б) тварини;

в) представники особливого царства.

 

2. Які ознаки живих організмів мають гриби?

а) Дихають; б) живляться; в) ростуть;

г) розмножуються; д) вмирають.

 

3. Гра «Так чи ні?»

- Гриби — живі організми.

- Грибниця міститься в шапинці.

- Гриби розмножуються спорами.

- Мухомор, бліда поганка — отруйні гриби.

- Гриби живляться відмерлими рослинами і тваринами.

 

— Яку будову мають гриби?

— Які вони бувають?

— Як називається підземна частина гриба? (Грибниця)

III. Повідомлення теми і мети заняття

— Сьогодні на занятті ви дізнаєтеся більше про значення грибів у житті людей і природи та навчитеся відрізняти їстівні гриби від отруйних.

 

IV. Вивчення нового матеріалу

— Пригадайте, які отруйні гриби ви знаєте. Як правильно збирати гриби?

— Людей найбільше цікавлять шапинкові гриби. Але потрібно добре знати, які з них їстівні, а які — отруйні. Візьміть собі за правило: не знаєш гриба — не бери до кошика. Не збирайте гриби поблизу автомобільних трас: там вони накопичують шкідливі речовини із вихлопних газів.

Гриби мають велике значення в житті людей і природи. Серед шапинкових грибів є їстівні та отруйні.

 

2. Фізкультхвилинка

V. Узагальнення й систематизація знань

1. Практичне завдання

— Виліпіть з пластиліну декілька їстівних та отруйних грибів. Намагайтеся правильно передати їхні істотні ознаки. Найкращі готові вироби можна передати в шкільний кабінет біології.

2. Тестування

1. Ви знайшли в лісі гриб, але не знаєте, їстівний він чи отруйний. Що слід

зробити?

а) Залишити його на місці;

б) зрізати й узяти із собою;

в) збити ногою.

 

2. Який гриб найотруйніший?

а) Жовчний гриб;

б) бліда поганка;

в) опеньок несправжній.

 

3. Що не входить у будову гриба?

а) Шапинка;

б) ніжка;

в) корінь.

(Що є у грибів замість кореня?)

 

4. З чим (з ким) взаємозв’язані гриби?

а) З людиною;

б) з деревами;

в) з тваринами.

 

5. Позначте «зайвий» гриб.

а) Підосичник;

б) боровик;

в) мухомор.

 

6. Як відіб’ється на житті лісу ситуація, якщо раптом зникнуть усі гриби?

а) Це ніяк не відіб’ється на житті лісу;

б) деревам буде легше рости; ліс стане густішим;

в) постраждають дерева і багато лісових тварин.

 

3. Робота в групах

— Поміркуйте! Діти принесли з лісу ґрунт і висипали його під деревом. Через деякий час вони побачили, що там виріс міцний грибок. Поміркуйте, із чого він виріс.

— Ученим ще не вдалося виростити на грядках білі гриби, рижики, підосичники. Однак відомо, якщо старий гриб дрібно порізати, залити водою і полити цим розчином коріння дерев у молодій лісопосадці, то через 2–3 роки на цьому місці можна буде збирати гриби.

 

VІ. Підбиття підсумків. Рефлексія

— Чому грибники мають бути обережними?

— Наведіть приклади їстівних і отруйних грибів.

— Коли гриби приносять користь, а коли — завдають шкоди?

— Яку роль виконують гриби у природі?

— Складіть пам’ятку для грибників.

 

docx
Додано
25 травня 2020
Переглядів
1757
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку