23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

Розробка заняття "Охорона птахів узимку, корм для зимуючих птахів. Підгодівля зимуючих птахів."

Про матеріал
Чи задумувалися Ви – як братам нашим меншим взимку живеться? За своїми повсякденними клопотами люди навіть не помічають труднощів, з якими стикаються в зимову пору пернаті друзі. Так, багато з них відлетіли в теплі краї і ми з нетерпінням чекаємо їх повернення, бажаючи знову почути дзвінкий спів. Адже зі пташиним співом приходить весна. Та як бути тим птахам, які залишаються поряд з нами взимку?
Перегляд файлу

Виноградівський районний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді  Закарпатська область

 

 

 

 

 

Розробка заняття

 

на тему:

 

«Охорона птахів узимку, корм для зимуючих птахів. Практична робота. Підгодівля зимуючих птахів.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                Підготувала

Керівник гуртків: Лихтей Т.  В.

 

 

 

 

 

 

 

Виноградів, 2014

Тема. Охорона птахів узимку, корм для зимуючих птахів. Практична робота. Підгодівля зимуючих птахів.

 

 Мета: розширити знання учнів про роль птахів в природі і житті людини, ознайомити дітей з різними видами зимуючих птахів, вчити дітей замислюватися над наслідками своїх дій,; розвивати наполегливість учнів у досягненні поставленої мети;; виховувати бережливе ставлення до пернатих друзів; закладати основи екологічної свідомості і культури; сприяти духовному збагаченню учнів; довести до їх свідомості,  необхідність збереження різних видів зимуючих птахів.
 Обладнання:  тексти віршів, слайди, годівнички, предметні малюнки, ящик, маски, аудіозапис.

 

Хід заняття

І. Стимулювання та мотивація навчально-пізнавальноі діяльності.

1. Організація класу. Привітання по колу, побажання успіху.

 

Керівник гуртка: Любі діти, у наш клас

      Завітали люди щирі,

      Привітайте в добрий час

      Гостей посмішкою й миром.

 

Учень:    Ми вам раді, люди добрі

І вітаєм щиро вас,

І запрошуєм ласкаво

На заняття в четвертий клас.

 

II. Визначення мети і завдань заняття.

1. Вправа "Очікування"

  - Діти, сьогодні на занятті ми продовжимо ознайомлюватися з зимуючими птахами. Пропоную провести вправу очікування.

 - Що ви очікуєте від сьогоднішнього заняття?

  Очікування: птах – сподівання успіху, діти на зворотному боці листочка пишуть свої очікування і клеють на дошці, наприкінці заняття, чиї очікування справдилися, діти чіпляють на дерево.

 

III. Мотивація навчальної діяльності.

 1. Розповідь вчителя:

 Прийшла   зима.  Сніг   вкрив    землю  білою ковдрою. На   вулиці  зимно, морозно. Люди   щонайшвидше намагаються   потрапити   до   своїх   теплих   осель. Поспішають… Тільки він нікуди не поспішає, сидить на гілці, розпушивши своє пір’ячко (так тепліше), мріє. Мріє про весняне тепле сонечко, про ясне блакитне небо… Та весна ще так далеко!

 Чи задумувалися Ви – як братам нашим меншим взимку живеться? За своїми       повсякденними клопотами люди навіть не помічають труднощів, з якими стикаються в зимову пору пернаті друзі. Так, багато з них відлетіли в теплі краї і ми з нетерпінням чекаємо їх повернення, бажаючи знову почути дзвінкий спів. Адже зі пташиним співом приходить весна. Та як бути тим птахам, які залишаються поряд з нами взимку?

 Отже ми починаємо: сьогодні ми проведемо заняття у вигляді  екологічної гри під назвою:  «СТЕЖИНКА У СВІТ ПРИРОДИ»

 Девізом заняття ми візьмемо слова нідерландського натураліста Ніколаса Тічбергена: "Людина не повинна соромитися цікавості, яку пробуджує в ній природа".

 

IV. Вивчення нового матеріалу.
 1. Пояснення правил гри
 У грі берусь участь такі команди: команда "Гуси" і "Лебеді".
  Перед  вами 5  різнокольорових секторів, що відповідають 5 напрямкам, проходячи якими, потрібно виконати  завдання.  Завдання  заховані  під  кольоровими листками. Право обирати напрямок  і  відкрити  сектор  отримує  та  команда,  яка  перемогла  у  попередньому конкурсі.  За  перемогу  команда  отримує   квадратик  певного   кольору,   який  воно закріплює  на  табло.  Переможе те плем'я, яке зможе прикріпити на табло найбільше квадратиків свого кольору.
 
 2. Представлення команд 

Зустрічаються дві команди: команда "Гуси" і команда "Лебеді".
 


 


1. "Гуси-гуси! Га-га-га!                                      

Налітайте на ворога.

Ми хлоп’ята дружні – у змаганні дужі".
 

 

2. "Ми – команда Лебедята,

 дуже дружні хлоп’ята.

Боротьба нас не лякає,

лиш до справи спонукає".


Перший конкурс «Чорний ящик»
 


(До ящика укладається малюнок із зображенням пташки.)
  — Ви повинні відгадати, що тут за пташка, розгадавши загадку. Виграє та команда, яка швидше відгадає.

 


"Гуси"   Має біле, як сніг, чорне,як жук,
Вертиться, як біс, і повертається в ліс
(Сорока)

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQEu0RA2Ui_Zdbf5FHjuJARZx4jobIOe432wd7PPQ8xBoQb_vrs


"Лебеді" Усі в блакитнім піджаку,рожевій сорочці
У нас зимою по саду гуляють, як гості    (Снігурі)                                                                      


http://rvl.com.ua/products_pictures/snegiri_web.jpg       


 

                                                        Другий конкурс «Вікторина»
 На запитання відповідають за 1 хв. Яка команда надасть більше правильних відповідей за 1 хв, та й переможе. Зараз я буду називати запитання, а ви виберете одного учасника з кожної команди, який буде відповідати:
1) Лісовий лікар (дятел).
2) Хто з птахів найбільш морозостійкий? (Качка, гуска – до 10 °С)

3) Найбільш балакуча пташка (сорока).
4) Перната лісова гадалка (зозуля).
5) Сільський будильник (півень).
6) Який птах є символом щастя? (Лелека)

7) На курячих ніжках, та не хатинка (півень).
8) Хто клюнув у ніс Барбоса в казці "Лікар Айболіт"? (курка).
9) Що було у скрині, яку подарував Морозко мачухіній дочці, з однойменного мультфільму? (ворони).
10) Найбільша пташка у світі (страус).
11) Птах миру (голуб).
12) Перші весняні заспівувачі (жайворонки).
 

1) Хто з птахів найлегший? (Колібрі -1,5-2 кг)
2) Птах, що зимує у нас (синиця).

3) Пташиний символ знавців із популярних телеігор "що? Де? Коли?" (сова)

4) Б'ється, стука молоток, поправляє нам садок. (Дятел)
5) Метелик, гусінь якого завиває кокон, а з нього виробляють шовкове волокно. (Шовкопряд)
6) Скільки пальців на ногах у страуса? (2)
7) Уночі гуляє, вдень спочиває, Має круглі очі, бачить серед ночі. (Сова)

8) Хто з птахів найважчий? (Страус – 90 кг)
9) На курячих ніжках, та не хатинка (півень).
10) Хто з птахів неперевершений співак? (Соловей)
11) Який птах є символом вірності і любові? (Лебідь)
1). Який птах є символом мудрості ? (Сова)

 

                                                                Третій конкурс «Дуель»

 Завдання для обох команд. Хто швидше відгадає.
 

 Одна сім’я птахів (двоє дорослих та п’ять пташенят) з’їдає за день 360 великих слимаків-шкідників городніх культур. Скільки слимаків знищує одна така сім’я за місяць?

 

                                             Четвертий конкурс «Склади картинку»

П’ятий конкурс «Прислів’я та приказки»

Розказати якомога більше приказок або прислів’їв про птахів.

  • Якщо граки прилетіли прямо на гнізда – буде рання весна.
  • Ворони купаються ранньою весною до тепла.
  • Журавель прилетів – скоро лід зійде.
  • Голуби роз воркотілися – на тепло.
  • Жайворонок з’явився – до тепла, а зяблик до холоду.
  • Побачив шпака – знай весна біля порога.
  • Птахи в’ють гнізда на сонячній стороні – на холодне літо.
  • Перелітні птахи летять зграями – на дружню весну
  • Закує зозуля на голе дерево – буде неврожай.

П’ятий конкурс «Гвіздок програми»

 Команди із зав'язаними очима за 30 с малюють лебедя. Після завершення учасники команди описують «нову породу» кози і рекламують її.

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

 — Ось і наблизилась до завершення наша подорож у світ природи. Поки ми підрахуємо кількість балів, давайте послухаємо наших пернатих друзів.

  1. Ісценування вірша
    (На сцену виходить синиця, зяблик і дятел)
    Синиця
    Скільки тут пташок співало,
    веселилося щодня,
    коли сонце пригрівало і водилась комашня,
    кожний кущик, кожну гілку
    обсідали залюбки,
    щоб не шкодили ні скільки їм
    зажерливі жуки.
    Сили в крильцях не жаліла
    кожна пташка на землі,
    і комах, і гусінь їла на зеленому гіллі.
    Я одна тоді, бувало, не хвалюся задарма,
    За добу комах з'їдала,
    Скільки важила сама,
    А тепер кругом зима, ні комашечки нема.
     

Зяблик
Ой, як холодно,як зябко,
Дуже змерзли в мене лапки,
Скрізь глибокий сніг лежить.
Що нам їсти, що нам пить?
Як нам літечко вернуть?(З'являється сорока)
 

Сорока
Вам пора про все забути,
Скре-ке-ке!
Чим сидіти й сумувати,
Краще лісом політати,
Може щось смачне знайдеться,
А за тим й зима минеться. (Виходить зі сцени)
 

Дятел
Ох вже ця мені сорока,
Невсидюча білобока,
Завжди всюди облітає,
Все почує і все знає.
 

Синиця
Знову лютая зима
Снігу нам ще наміта.(Виходять)

(Знову з'являється сорока та інші пташки)
Сорока
Скре-ке-ке!
Поки ви отут журились
Я смачненько поживилась,
Там пшениця і пшонце,
І свіженькеє сальце.
Там щодня змітають сніг,
Їжі вистачить на всіх.
Там прекрасні годівнички.
Хтось з вас хоче подивиться?
 

Дятел
То чого ми сидимо,
Швидше до них летимо!
Гей, сороко, не спіши,
Нам дорогу покажи!(Виходять)

 

VI. Підсумок заняття
 Запам’ятайте, що птахи – наші помічники. Вони знищують шкідників садів, городів, лісів. Тож, ми повинні оберігати їх, підгодовувати взимку.

 А ми приготували годівнички для пташок, тож давайте їх повісимо і нагодуємо пташок. Але, перш ніж іти, ті чиї сподівання від заняття справдились, причепіть їх на це деревце… Подивіться, як радіють наші пташенята.

 Ви всі добре сьогодні попрацювали. Хочеться вірити, що ті знання, які ви отримали сьогодні, не забудуться ніколи. Тож піклуйтеся про «братів наших менших», будьте природі друзями, щоб вона не була для вас «мачухою».
 Слово надається журі для підбиття підсумків. 

 

Додаток

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://zerniatko.files.wordpress.com/2012/02/75255729_24119268_soroka_v_dnev1.jpg

 

 

 

 

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку