КПНЗ «Центр дитячої та юнацької творчості Металургійного району» КМР
ПЛАН-КОНСПЕКТ
заняття з хореографії
«Вивчення Bаttement tendu»
(основний рівень - перший рік навчання)
Керівний гуртка :
ЗХК Театр сучасної хореографії «АЛЕГРО»
Голівер Валерія Миколаївна
Кривий Ріг
2019
Тема заняття: «Вивчення Bаttement tendu»
Мета заняття: Вивчення вправи Bаttement tendu. Правила та методика виконання вправи. Покращення координації рухів учнів шляхом повторення і відпрацювання засвоєного матеріалу.
Задачі:
- навчальна: розвивати музично-ритмічні і рухово-танцювальні здібності;
вивчення правил і методики виконання Bаttement tendu;
перевірити рівень засвоєння вивчених елементів класичного екзерсису;
вдосконалювати загальну танцювальну техніку.
- розвивальна: розвивати виворітність, силу, еластичність м’язів ніг; сприяти розвитку танцювальних здібностей вихованців.
- виховна: виховувати естетичних смак засобами хореографічного мистецтва, залучити до мистецьких цінностей.
Обладнання: станок для екзерсису; музичний програвач; фортепіано; збірник нот Й. С. Баха.
Вид навчального заняття: практичне заняття.
Методи навчання: що використовуються у ході заняття: словесні, наочні, практичні, теоретичні.
Вікова категорія: основний рівень – перший рік навчання.
План заняття
Хід заняття
1. Вступна частина.
1.1. Повідомлення педагогом теми, мети та задачі заняття.
Тема заняття: «Вивчення Bаttement tendu»
Мета заняття: Вивчення вправи Bаttement tendu. Правила та методика виконання вправи. Покращення координації рухів учнів шляхом повторення і відпрацювання засвоєного матеріалу.
Задачі заняття:
- навчальна: розвивати музично-ритмічні і рухово-танцювальні здібності;
вивчення правил і методики виконання Bаttement tendu;
перевірити рівень засвоєння вивчених елементів класичного екзерсису;
вдосконалювати загальну танцювальну техніку.
- розвивальна: розвивати виворітність, силу, еластичність м’язів ніг; сприяти розвитку танцювальних здібностей вихованців.
- виховна: виховувати естетичних смак засобами хореографічного мистецтва, залучити до мистецьких цінностей.
1.2. Організаційний момент.
Вхід вихованців до класу, хореографічне привітання, перевірка готовності до заняття, створення атмосфери, сприятливої для продуктивної роботи вихованців.
1.3. Розігрів обличчям до станка.
Виконується комплекс швидких рухів, що призводять різні групи м’язів до «робочого» стану.
1.4. Бесіда про правильну методику та значення bаttement tendu в класичному танці.
BATTEMENTS (батман, фр. — розмах, биття) — група основних трену вальних рухів класичного танцю, що пов'язана з відведення та підведення працюючої ноги. Розрізняють три підгрупи — battement tendu (рухи починаються та закінчуються проходячи по підлозі), battement sur le cou-de-pied (в рухах використані положення на гомілці) та battement developpe (рухи, що розгортаються). Виконання battements сприяє відпрацюванню певних вмінь та навичок.
Battement tendu з I позиці:
а) Battement tendu уперед.
Праву ногу, витягаючи у підйомі і пальцях, не відриваючи, носка від підлоги, відводять уперед (носок йде вперед по прямій від своєї вихідної точки з I позиції).
Центр ваги корпусу передається на опорну ногу. Працююча нога легко рухається по поверхні підлоги, п’ятка сильно висувається для збереження виворітного положення ступні.
При поверненні працюючої ноги в I позицію рух варто почати від носка, також утримуючи п’ятку вперед; ступня витягується в підйомі, і походу розвертається у виворітне положення I позиції.
б) Battement tendu убік.
Виконуючи battement tendu убік, варто відводити працюючу ногу по прямої лінії від опорної ноги. Для збереження виворітності п’ятка висувається вперед, носок відтягується назад.
При поверненні ноги в I позицію виворітність зберігається.
в) Battement tendu назад.
При виконанні battement tendu назад, відводячи ногу, рух варто почати від носка, утримуючи ногу в максимально виворітному положенні (носок йде назад по прямій від своєї вихідної точки в I-у позицію).
Повертаючи ногу в I позицію, рух почати від п’ятки, носок залишити відведеним назад, що додасть ступні необхідну виворітність.
Battement tendu з V позиції:
У battements tendus з V позиції нога виводиться вперед носком проти п’ятки опорної.
Убік — виводиться носком по прямій лінії від опорної ноги: носок проти її п’ятки.
Назад нога йде так само, як і вперед: носок працюючої ноги проти п’ятки опорної.
Виконуючи battements tendus з V позиції, потрібно ретельно стежити за тим, щоб при відведенні і приведенні працюючої ноги в V позицію вперед, з напрямку вперед і убік коліно залишалося витягнутим. Натягнутість коліна під час відведення і приведення ноги в V позицію назад, з напрямку назад і убік досягається значно легше.
Для збереження виворітного положення ступні працюючої ноги застосовуються ті ж правила, що й у I позиції.
Відводячи ногу вперед, п’ятку варто активно висувати вперед. Повертаючи ногу у вихідну позицію, скоріше приводити носок до п’ятки опорної ноги, щоб п’ятка і носок працюючої ноги одночасно прийшли й змикалися зі ступнею опорної ноги.
При закриванні ноги з II позиції в V назад п’ятка працюючої ноги рухається уздовж ступні опорної й у кінцевій крапці щільно притискається до носка опорної ноги. При русі назад активно притискається носок. Закриваючи ногу в V позицію позаду, треба скоріше підводити п’ятку до носка опорної ноги, щоб п’ятка і носок працюючої ноги одночасно підійшли до ступні опорної.
Загальні зауваження.
При відведенні ноги ковзним рухом носка по підлозі вперед у кінцевій точці потрібно доторкатися до підлоги великим пальцем; при приведенні ноги в I або V позиції не можна опускати п’ятку – вона спрямована вперед і високо піднята; ступня, натягуючись, повертається у вихідну позицію по підлозі з великого пальця вага переходить на всю площину ступні.
При відведенні ноги ковзним рухом носка по підлозі назад зіткнення з підлогою поступово переходить на великий палець; при закриванні ноги в I або V позиції п’ятка не піднімається, а залишається опущеної вниз. Ступня, згинаючись, підводиться, і притискається до підлоги з великого пальця переходить на всю площину ступні.
При відведенні убік нога торкається пола одним носком.
2. Основна частина.
2.1. Виконання тренувальних вправ біля станка.
- demi-plie and grand plie
- battement tendu
- battement tendu jeté
- rond dejamb parterre
- battement fondu
- battement frappe
- adajio
- Вивчення та закріплення battements tendus .
2.2. Виконання вправ Allegro.
- temps leve soute;
- pas echappe;
2.3. Виконання вправ Adadio.
- port de bras.
3. Заключна частина.
3.1. Підбивання підсумків заняття.
3.2. Хореографічний уклін.
3.3. Вихід учасників із зали.
Список використаної літератури та джерел
Галина Олексіївна Березова – К.: Муз. Україна, 1990. – 272 с.
Режим доступу: http://kdhu.org.ua/