Розробка заняття з хореографії "Ознайомлення з поняттям трампліні стрибки"

Про матеріал
Ознайомлення з поняттям трампліні стрибки. Мета заняття: Ознайомлення з поняттям «танцювальні стрибки» та їх видами. Вивчення трамплінних стрибків. Засвоєння правил та методики правильного виконання трамплінних стрибків. Поліпшення координації рухів і емоційної виразності учнів шляхом повторення і відпрацювання пройдених рухів.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

План-конспект  заняття

ЗШГ «Данс - Екзотик»

(Основний рівень 2 - й рік навчання)

125941-i_030.png

 

 

             Керівник гуртка: Слобідська Яна Геннадіївна

 

 

 

 

Тема заняття: Ознайомлення з поняттям трампліні стрибки.

Мета заняття:Ознайомлення з поняттям «танцювальні стрибки» та їх видами. Вивчення трамплінних стрибків. Засвоєння правил та методики правильного виконання трамплінних стрибків. Поліпшення координації рухів і емоційної виразності учнів шляхом повторення і відпрацювання пройдених рухів.

Тип заняття: заняття вивчення нового матеріалу, закріплення знань, вироблення умінь і навичок.

Завдання заняття:

Освітні:

- вивчення трампліних стрибків.

- закріплення знань, умінь і навичок, отриманих на попередніх заняттях;

- розвиток осмисленого виконання рухів;

- розвиток пізнавальних інтересів і творчого потенціалу учнів.

Розвиваючі:

- розвиток координації рухів;

- зміцнення опорно-рухового апарату;

- розвиток витривалості і постановки дихання;

Виховні:

- формування естетичного виховання, вміння вести себе в колективі;

- формування почуття відповідальності;

- активізація творчих здібностей;

- вміння творчо взаємодіяти на заняттях з педагогом.

Основні методи роботи:

- наочний (практичний показ);

- словесний (пояснення, бесіда).

 

Хід заняття

Вступна частина заняття (5хв.)

- вхід в танцювальний зал;

- уклін педагогу і акомпоніатору;

- позначення теми і мети заняття;

- бесіда про поняття «танцювальні стрибки» та їх різновиди.

Основна частина заняття (35 хв.)

- екзерсис біля станку;

- екзерсис на середині залу;

- вправи по діагоналі;

- вивчення простих трамплінних стрибків.

Заключна частина заняття (5хв.)

- основна побудова для виходуіз залу;

- уклін педагогу і акомпоніатору;

- вихід з танцювального залу підмузичний супровід.

 

Вступна частина заняття

- Вхід учнів у танцювальний зал. Учні шикуються в дві лінії в шаховому порядку.

- Уклін педагогу і акомпоніатору.

- Позначення теми і мети заняття.

- Розповідь про поняття «танцювальністрибки» та їх різновиди.

Стрибки - сама важка частина класичного танця. Все, що створюється экзерсисом і adagio, безпосередньо пов'язане з стрибками і багато в чому сприяє їх розвитку. Але особливу увагу потрібно приділяти самим стрибкам.

Стрибки класичного танця надто різноманітні на вигляд. При їх розборі ми бачимо, що вони діляться на дві основні групи. До першої групи відносяться стрибки повітряні: для виконання такого стрибка танцюрист повинен прикласти велику силу руху, повинен завмерти в повітрі. До другої групи відносяться рухи, які не можна зробити, не відриваючись від землі, без стрибка, але вони не спрямовані вгору, а "як повзучі рослини стеляться по землі".

Стрибки в мистецтві класичного танцю є найбільш складними і технічними. Стрибки - це засіб самої різноманітної і стрімкої амплітуди руху, який, однак, не повинен перетворюватись в самоціль. Стрибок заради стрибка - акробатика. Задача складається не в тому, щоб танцівник можливо вище стрибнув, виконуючи який-небудь вигляд заноски або повітряного обертання а в тому, щоб він з легкістю, еластичністю і музичністю відобразив емоційний стан свого героя.

Як відомо, стрибки складаються із заздалегідь засвоєних елементів экзерсиса і адажіо. Отже, дуже важливо, щоб ці елементи були грунтовно і всебічно освоєні учнями, перш ніж будуть використані в стрибках. Разом з тим, техніка стрибків має і свої особливі виконавські прийоми. Один з таких прийомів носить назву елевації, яка дозволяє танцівнику стрибати еластично, м'яко, високо, легко і точно; прогнозувати належну міру висоти польоту і просування свого тіла у відповідному напрямі, темпі, ритмі.

Крім елевації танцівнику необхідно фіксувати кульмінацію стрибка, що носить назву балона. Укладається балон в тому, що танцівнику потрібно робити поштовх і посил ногами сильніше, щоб вийшов ефект ширяння в повітрі, інакше стрибок позбавиться своєї віртуозності. Хороша елевація і балон залежать від витривалості танцівника, тому, відпрацьовуючи всі якості стрибка, необхідно ретельно готувати м'язи ніг і дихання виконавця.

Стрибок залежить від сили мускулатури ніг, еластичності зв'язок ступні і колін, розвиненого ахиллова сухожилля, міцності пальців ніг і особливо від сили стегна. Саме ж головне - уміти в момент відштовхування від підлоги з plie зберегти одночасність кидка працюючої ноги і поштовху опорної, підтягнути корпус (що сприяє збільшенню стрибка), надати допомогу руками і відчути зібраність всього тіла перед стрибком, в момент стрибка і в його закінчені на demiplie.

На початковому рівні, перш ніж приступити до вивчення стрибків, проробляється экзерсис, в якому, як говорилося вище, здобувається постановка корпусу, виворотність ніг, еластичність присідання і т. д., після чого починається робота над стрибками.

Обличчям до палиці розучуються стрибки на I, II і V позиціях (tempsleve). Далі слідують changementdepieds, echappe, assemble і jete і т. д. Кожний новий стрибок вивчається особою до палиці не більш двох тижнів, потім він виконується на середині залу.

На початковому рівні перші стрибкові комбінації повинні складатися з маленьких стрибків з двох ніг на дві, що готують ноги до більш важких маленьких стрибків на одну ногу. Перехід від маленьких стрибків до великих повинен бути поступовий; нескладні великі стрибки комбінуються з маленькими.

Далі слідують технічно важкі великі стрибки: sautdebasque, cabriole і т. д. (в старших чоловічих класах вони ускладнюються заносками, двійчастими поворотами і tours в повітрі). Потім виконуються комбінації з маленьких стрибків із заносками.

Темп стрибкових вправ встановлюється викладачем відповідно до вимог програми даного рівня і, природно, повинен бути різним на рівнях навчання. Всі нові програмні стрибки розучуються в повільному темпі; темп прискорюється по мірі засвоєння руху.

Всі темпи, що встановлюються для стрибкових комбінацій, зберігаються до кінця фрази, навіть якщо комбінація складається з маленьких і великих різнорідних стрибків. Музичне оформлення грає тут значну роль, оскільки музичний малюнок повинен підкреслювати різний характер стрибків.

Основна частина заняття:

Екзерсис біля станку:

- комбінація Демі і гранд пліє по I, II, IV і V позиціях ніг (ускладнює елемент - підйом на полупальци, пордебра корпусу);

- комбінація баттманттандю;

- комбінація па тандюжете (ускладнює елемент - піку,);

- комбінаціяРонд де жамп партер;

- комбінація па фондю;

- комбінація па фраппе;

- комбінаціяадажіо (робота по класичним позам і арабескам);

- гранд па.поетапневивченнявправи.

Екзерсис на середині залу:

- пордебра.

- комбінація Демі і гранд пліє.

- комбінаціябаттманттандю.

Екзерсис по діагоналі:

- обертання шене;

Вивчення простих трамплінних стрибків:

  • Tempslevesaute;
  • Changementdepied;
  • Pasechappe;
  • Soubresaut.

Заключна частина заняття:

- Основна побудова для виходу із залу (дві лінії в шаховому порядку).

- Ступінь реалізації мети, досягнутої на початку заняття.

- Уклін педагогу і аккомпаніатору.

- вихід з танцювального залу під музичний супровід (марш).

 

 

 

 

 

 

 

 

Список Літератури

1. Баглай В. Е. Этническая хореография народов мира : учеб.пособие / В. Е. Баглай. – Ростов на Дону : Феникс, 2007. – 405 с. – Серия "Высшее образование". – ISBN 978-5-

222-12186-3.

2. Балет. Танец. Хореография : краткий словарь танцевальных терминов и понятий / сост. Н. А. Александрова. – Санкт-Петербург : Лань ; Планета Музыки, 2008. – 416 с. – Серия „Мир культуры, истории и философии”. – ISBN 978-5-8114-0837-5.

3. Барвінок І. Ти і музика навколо тебе:[особливості формування музично-естетичної

культури молодших школярів у позашкільній роботі] / Барвінок І. // Рідна школа. – 1999. – № 7/8. – С. 54–56.

4. Бермудес Д. В .Дослідження інтересу учнів загальноосвітніх шкіл до використання засобів музичної ритміки і хореографії на уроках фізичної культури / Д. В. Бермудес //

Науковий часопис Національного педагогічного університету ім.М. П. Драгоманова. Серія 15, Науково-педагогічніпроблемифізичноїкультури (фізична культура і спорт): [зб. наук.пр.]. – Київ, 2010. – Вип. 8. – С. 56–61.

5. Благий А. Л. Особенности использования хореографии восточных, латиноамериканских и антильских направлений в танцевальной аэробике / Благий А. Л., Тимошенко Н. Н. // Олімпійський спорт і спорт для всіх : тези доп. ІХ Міжнар. наук.конгр. – Київ, 2005. – С. 545.

docx
Додав(-ла)
Слободська Яна
Додано
2 травня 2019
Переглядів
962
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку