Розробка завдань для міської олімпіади 7 клас

Про матеріал
Розробка завдань для олімпіади з української мови та літератури для учнів 7 класу 2018 року
Перегляд файлу

Підготувала:

Юшманова Оксана Володимирівна,

учитель української мови та літератури

КЗШ №126 Покровського району

Завдання

7 клас

Українська мова

І. Тестові завдання. Обрати один правильний варіант відповіді.                    6 б.

1. Укажіть рядок, у якому в особових закінченнях дієслів пишеться буква е.

А) сушити, віяти, гостювати;                      В) блимнути, пасти, сказати;

Б) малювати, жити, дружити;                       Г) хилити, пускати, творити.

2. Визначте спосіб творення прислівників по-українському, засвітло, зверху.

А) префіксальний;                    В) префіксально-суфіксальний;

Б) суфіксальний;                       Г) безафіксний.

3. Позначте рядок, у всіх дієсловах якого при зміні форми відбувається чергування кінцевого приголосного основи.

А) казати, трудитися, мастити;                 В) замітати, плести, пищати;

Б) хилитися, гуркотати, цідити;                Г) могти, стояти, скрутити.    

4.  У якій схемі відтворено будову слова «незастелений»?

А) Тест 7 відповідь А                     В) Тест 7 відповідь В

Б) Тест 7 відповідь Б                                 Г) Тест 7 відповідь Д

 

5. Укажіть рядок, у всіх словах якого правильно підкреслено наголошений голосний.

А) незлічений, пофарбований, незбагненний;

Б) бажаний, відправлений, підписаний;

В) заглиблений, нетлінний, загоєний;

Г) прикрашений, виїжджений, оформлений.

6. Укажіть рядок, у всіх словах якого не з дієприслівниками пишуться разом.

А) не/зробивши, не/співаючи, не/знаючи;

Б) не/роблячи, не/прийшовши, не/слухаючи;

В) не/зчувшись, не/волячи, не/хтуючи;

Г) не/милуючись, не/пройшовши, не/відаючи.

ІІ. Встановити відповідність між фразеологізмом та його значенням.             4 б.

1. Байдики бити                               А. Напружено думати

2. Розбити глека                               Б. Хитрити

3. Ходити на голові                         В. Посваритися

4. Сушити голову                             Г. Бешкетувати

                                                           Д. Ледарювати

ІІІ. Встановити відповідність між дієсловом-інфінітивом та його синтаксичною роллю.                                                                                               4 б.

1.      Кайдаш наказав синам гребти сіно .                                  А Підмет

2.      Творити –призначення кожного.                                        Б Присудок

3.      Учитель почав розповідати.                                                В Додаток

4.      Бажання малювати охопило Шевченка                             Г Означення

                                                                                                        Д Обставина

ІV. Виконати синтаксичний розбір речення ( поставити розділові знаки, визначити члени речення, надписати над кожним частину мови, дати характеристику реченню).                                                                                           6 б.

І я зими крутий долаю норов обличчя підставляючи вітрам (Н.Горик).

V. Написати есе « Мова – скарб народу».                                                             10 б.

 

Усього 30 б.

 

Українська література

І. Тестові завдання. Обрати один правильний варіант відповіді.                     6 б.

1.  До суспільно-побутових пісень належать:

А) чумацькі, козацькі, жартівливі, наймитські;     

Б) чумацькі, солдатські, бурлацькі, пісні про кохання;     

В) козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі;            

Г) чумацькі, бурлацькі, наймитські, русальні.

2. Коломийкою є рядки:

А) Ой весна, весна- днем красна,                Б) Панночка загадочок не вгадала,

    Що ж ти нам, весна, принесла?                    Русалочку панночку залоскотала.

В) –Гей, хто в лузі, озовися!                       Г) Сопілочка калинова, мала та тоненька.

 Викрешемо вогню, запалимо люльку!      Чую тебе з полонини, така-сь голосенька.

3. Якому персонажеві належать ці слова: «Тепер я не можу вважати його батьком, бо не хочу зраджувати свого краю...»?

А) Максиму Беркуту;            В) Мирославі Вовк;

Б) Захару Беркуту;                 Г) Бурунда.

4. Одним із найвиразніших прийомів вірша «Мені тринадцятий минало…»            Т. Шевченка є:

А)  прийом гіперболізації;                   В)  прийом контрасту;

Б)  гумору та сатири;                            Г)  стилізації під старовину.

5. Емоційно-оцінне ставлення письменника до зображуваної ним дійсності, яке відзначається великою силою почуттів, – це:

А)пафос;                           В) конфлікт;

Б)мотив;                           Г) художня деталь.

6. Про які історичні події розповідається в повісті А. Чайковського «За сестрою»?

А) Про часи татарських набігів на Україну;  Б) про визвольну боротьбу проти польської шляхти під проводом Б. Хмельницького;

В) про гайдамацький рух на Україні;      Г) Коліївщина.

ІІ. Встановити відповідність між персонажем та твором.                                  4 б.

1. Мирослава;                                  А) «За сестрою»;        

2. Павлусь;                                       Б) «Гуси-лебеді летять»;

3. Михайлик;                                   В) « Климко»;

4. Зульфат;                                       Г)  «Лебеді материнства»;

                                                          Д) «Захар Беркут».

ІІІ. Встановіть відповідність між цитатами та художніми засобами.          4 б.

1. « Зелені луки», «латана свитина»;                                         А) паралелізм;                 

2. «калинонька», «чумаченько»;                                                Б) персоніфікація;                

3. « пішла доля ярами», « туман поле покриває»;                   В) епітет;                                  

4. « Когут піє, когут піє, а курка кокоче,                                  Г) пестливі слова;        

     Стара мати блюда миє, бо дочка не хоче».                          Д) гіпербола.

ІV. Бліц-опитування.                                                                                                  4 б.

1. Повість, яка побудована на історичному сюжеті, у якому широко  відтворюються певна епоха та її діячі - …

2. Ліро-епічний твір історичного або героїчного змісту, часто з елементами фантастики - …

3. Художній прийом, який передбачає перетворення однієї форми образу на іншу, його видозміну - ...

4. Побудова художнього твору, розміщення і співвідношення всіх його компонентів - …

V. Творча робота на тему «Сила народу – в його єдності».                               12 б.

Усього 30 б.

docx
Додано
3 листопада 2019
Переглядів
1579
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку