Підготувала:
Юшманова Оксана Володимирівна,
учитель української мови та літератури
КЗШ №126 Покровського району
Завдання
7 клас
Українська мова
І. Тестові завдання. Обрати один правильний варіант відповіді. 6 б.
1. Укажіть рядок, у якому в особових закінченнях дієслів пишеться буква е.
А) сушити, віяти, гостювати; В) блимнути, пасти, сказати;
Б) малювати, жити, дружити; Г) хилити, пускати, творити.
2. Визначте спосіб творення прислівників по-українському, засвітло, зверху.
А) префіксальний; В) префіксально-суфіксальний;
Б) суфіксальний; Г) безафіксний.
3. Позначте рядок, у всіх дієсловах якого при зміні форми відбувається чергування кінцевого приголосного основи.
А) казати, трудитися, мастити; В) замітати, плести, пищати;
Б) хилитися, гуркотати, цідити; Г) могти, стояти, скрутити.
4. У якій схемі відтворено будову слова «незастелений»?
А) В)
Б) Г)
5. Укажіть рядок, у всіх словах якого правильно підкреслено наголошений голосний.
А) незлічений, пофарбований, незбагненний;
Б) бажаний, відправлений, підписаний;
В) заглиблений, нетлінний, загоєний;
Г) прикрашений, виїжджений, оформлений.
6. Укажіть рядок, у всіх словах якого не з дієприслівниками пишуться разом.
А) не/зробивши, не/співаючи, не/знаючи;
Б) не/роблячи, не/прийшовши, не/слухаючи;
В) не/зчувшись, не/волячи, не/хтуючи;
Г) не/милуючись, не/пройшовши, не/відаючи.
ІІ. Встановити відповідність між фразеологізмом та його значенням. 4 б.
1. Байдики бити А. Напружено думати
2. Розбити глека Б. Хитрити
3. Ходити на голові В. Посваритися
4. Сушити голову Г. Бешкетувати
Д. Ледарювати
ІІІ. Встановити відповідність між дієсловом-інфінітивом та його синтаксичною роллю. 4 б.
1. Кайдаш наказав синам гребти сіно . А Підмет
2. Творити –призначення кожного. Б Присудок
3. Учитель почав розповідати. В Додаток
4. Бажання малювати охопило Шевченка Г Означення
Д Обставина
ІV. Виконати синтаксичний розбір речення ( поставити розділові знаки, визначити члени речення, надписати над кожним частину мови, дати характеристику реченню). 6 б.
І я зими крутий долаю норов обличчя підставляючи вітрам (Н.Горик).
V. Написати есе « Мова – скарб народу». 10 б.
Усього 30 б.
Українська література
І. Тестові завдання. Обрати один правильний варіант відповіді. 6 б.
1. До суспільно-побутових пісень належать:
А) чумацькі, козацькі, жартівливі, наймитські;
Б) чумацькі, солдатські, бурлацькі, пісні про кохання;
В) козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі;
Г) чумацькі, бурлацькі, наймитські, русальні.
2. Коломийкою є рядки:
А) Ой весна, весна- днем красна, Б) Панночка загадочок не вгадала,
Що ж ти нам, весна, принесла? Русалочку панночку залоскотала.
В) –Гей, хто в лузі, озовися! Г) Сопілочка калинова, мала та тоненька.
Викрешемо вогню, запалимо люльку! Чую тебе з полонини, така-сь голосенька.
3. Якому персонажеві належать ці слова: «Тепер я не можу вважати його батьком, бо не хочу зраджувати свого краю...»?
А) Максиму Беркуту; В) Мирославі Вовк;
Б) Захару Беркуту; Г) Бурунда.
4. Одним із найвиразніших прийомів вірша «Мені тринадцятий минало…» Т. Шевченка є:
А) прийом гіперболізації; В) прийом контрасту;
Б) гумору та сатири; Г) стилізації під старовину.
5. Емоційно-оцінне ставлення письменника до зображуваної ним дійсності, яке відзначається великою силою почуттів, – це:
А)пафос; В) конфлікт;
Б)мотив; Г) художня деталь.
6. Про які історичні події розповідається в повісті А. Чайковського «За сестрою»?
А) Про часи татарських набігів на Україну; Б) про визвольну боротьбу проти польської шляхти під проводом Б. Хмельницького;
В) про гайдамацький рух на Україні; Г) Коліївщина.
ІІ. Встановити відповідність між персонажем та твором. 4 б.
1. Мирослава; А) «За сестрою»;
2. Павлусь; Б) «Гуси-лебеді летять»;
3. Михайлик; В) « Климко»;
4. Зульфат; Г) «Лебеді материнства»;
Д) «Захар Беркут».
ІІІ. Встановіть відповідність між цитатами та художніми засобами. 4 б.
1. « Зелені луки», «латана свитина»; А) паралелізм;
2. «калинонька», «чумаченько»; Б) персоніфікація;
3. « пішла доля ярами», « туман поле покриває»; В) епітет;
4. « Когут піє, когут піє, а курка кокоче, Г) пестливі слова;
Стара мати блюда миє, бо дочка не хоче». Д) гіпербола.
ІV. Бліц-опитування. 4 б.
1. Повість, яка побудована на історичному сюжеті, у якому широко відтворюються певна епоха та її діячі - …
2. Ліро-епічний твір історичного або героїчного змісту, часто з елементами фантастики - …
3. Художній прийом, який передбачає перетворення однієї форми образу на іншу, його видозміну - ...
4. Побудова художнього твору, розміщення і співвідношення всіх його компонентів - …
V. Творча робота на тему «Сила народу – в його єдності». 12 б.
Усього 30 б.