Розробка завдань "Розмноження та розвиток людини"

Про матеріал
Розробка включає розробки завдань до уроків з теми "Розмноження та розвиток людини".
Перегляд файлу

 

 8 клас   

Стандартний рівень

 

Тема: «Розмноженя та розвиток людини»

 

КАЛЕНДАРНИЙ ПЛАН ТЕМИ:

 

Урок№1 Будова та функції репродуктивної системи

Мета: ознайомити учнів з особливостями будови та функціями статевої системи людини; сформувати поняття про первинні та вторинні статеві ознаки; розкрити роль ендокринної системи у формуванні статевих ознак людини.

 

Завдання1: гормональні препарати використовуються при лікуванні жінок, і досить часто. В першу чергу, при лікуванні ракових захворювань. Але навіть в цьому випадку, при призначенні гормональних препаратів лікарями і при суровому лікарському контролі не завжди вдається уникнути такого явища, як вірилізація (андрогенізація). Андрогенізація характерна для жінок, які займаються бодібілдингом внаслідок вживання препаратів, які містять гормони андрогени. Андрогенізація стосується всього організму в цілому або окремих його частин.

Як саме проявляється андрогенізація на жіночому організмі?

 

Розвиваю: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, інформаційно-цифрова компетентність.

Виховую: компетентності в природничих науках і технологіях, соціальні і громадські компетентності, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і здорове життя.

Урок№2 Статеві клітини

Мета: ознайомити учнів з особливостями будови та функціями статевих клітин, поглибити уявлення учнів про фізіологічну сутність процесу запліднення.

Завдання2: Американські вчені змогли в лабораторних умовах створити з людських стовбурових клітин статеві. Яйцеклітини і сперматозоїди з’явилися на світ у Каліфорнійському університеті Стенфорда: учені зуміли підібрати правильний комплекс хімікатів і вітамінів для їх вирощування.

Як написала британська преса, чоловіки і жінки для продовження роду більше не потрібні. У майбутньому експеримент науковців дозволить повністю вирішити таку проблему, як безпліддя.

Висловіть свою думку щодо даного експерименту. Охарактеризуйте особливості будови статевих клітин.

 

Розвиваю: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, інформаційно-цифрова компетентність.

Виховую: компетентності в природничих науках і технологіях, соціальні і громадські компетентності, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і здорове життя.

.

 

.

 

 

 

 

 

Урок №3 Запліднення. Менструальний цикл

Мета: ознайомити учнів з особливостями гаметогенезу, запліднення; сформувати поняття «менструальний цикл», уявлення про фази менструального циклу.

Завдання 3: Згідно з даними анкетних опитувань, більшість тренерів в числі основних проблем навчально-тренувальної роботи із жінками стабільно називають соціально-психологічні особливості спортсменок, об’єктивні труднощі соціального характеру і таке інше. І лише невелика частина тренерів висуває на перший план проблеми, пов’язані з біологічними особливостями жіночого організму. На їхню думку, зміна рівня спортивної майстерності у певні періоди досить тісно пов’язана із менструальним циклом, який періодично призводить до зниження функціональних можливостей організму.

Чи потрібно тренерам складати тренувальний графік, спираючись на особливості жіночого організму? Відповідь обґрунтуйте.

Розвиваю: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, інформаційно-цифрова компетентність.

Виховую: компетентності в природничих науках і технологіях, соціальні і громадські компетентності, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і здорове життя.

 

 

 

 

 

 

Урок№4 Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції

Мета: продовжити формувати знання учнів про зміни в організмі жінки під час вагітності та пологів; ознайомити із термінами вагітності та процесом народжування дитини.

Завдання4: Вагітність характеризується надзвичайними припливами й відпливами статевих гормонів і спричиняє кардинальні зміни в організмі, кажуть дослідники. Проте досліджень про вплив вагітності на мозок усе ще небагато. Одне з них, результати якого нещодавно опублікували в журналі Nature Neuroscienceце спільний проект фахівців з Автономного університету Барселони та Лейденського університету. Щоб дослідити зміни в жіночому мозку, вони розглянули томограми одних і тих же жінок до вагітності , невдовзі після пологів і двома роками пізніше. Вони також порівняли їх зі змінами мозку 19 новоспечених татусів, 17 бездітних чоловіків і 20 жінок, які ніколи не народжували. Як виявилося, об’єм сірої речовини у мозку тих жінок, що народжували своїх первістків, суттєво зменшився. Дослідники вважають, що це дає матерям низку переваг, наприклад, допомагає розуміти потреби дитини, помічати потенційні зовнішні загрози та більше прив’язуватись до дитини.

Які ще зміни відбуваються в організмі вагітної жінки і з чим вони пов’язані?

Розвиваю: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, інформаційно-цифрова компетентність.

Виховую: компетентності в природничих науках і технологіях, соціальні і громадські компетентності, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і здорове життя.

 

 

 

Урок№5 Постембріональний розвиток людини. Репродуктивне здоров’я

Мета: ознайомити учнів з особливостями постембріонального розвитку людини, найпоширенішими захворюваннями, що передаються статевим шляхом; поглибити знання учнів про шляхи ВІЛ-інфікування; сформувати поняття «репродуктивне здоров’я».

Завданя5: У концепції Загальнодержавної програми «Здоров’я – 2020: український вимір» зазначено, що останнім часом в Україні склалася несприятлива медико-демографічна ситуація, вона свідчить про незадовільний стан здоров’я населення, який проявляється у низькій народжуваності порівняно з високим рівнем смертності, від’ємному природному прирості населення, а також високому рівні поширеності хронічних інфекційних захворювань. Пріоритетними чинниками несприятливої демографічної ситуації є погіршення соціально-економічних умов життєдіяльності, якості навколишнього середовища та в першу чергу стану репродуктивного здоров’я населення. Однак в сучасних соціально-економічних умовах розвитку суспільства можна констатувати, що проблема потребує комплексного медичного, соціального і психологічного вивчення.

Запропонуйте заходи, які допоможуть покращити стан репродуктивного здоров’я в Україні. Свій вибір прокоментуйте.

Розвиваю: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя, інформаційно-цифрова компетентність.

Виховую: компетентності в природничих науках і технологіях, соціальні і громадські компетентності, загальнокультурна грамотність, екологічна грамотність і здорове життя.

 

docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
23 березня 2019
Переглядів
1359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку