Свято зимуючих птахів

Про матеріал
Мета: розширити і закріпити знання учнів про птахів, про їхню поведінку і спосіб життя, роль і місце у природі, значення у житті людини; розвивати допитливість, спостережливість, інтерес до пташиного світу; учити замислюватись над наслідками своїх дій, навчити правил поведінки у природі; виховувати у школярів бережливе ставлення до пернатих друзів, бажання допомогти їм узимку.
Перегляд файлу

 

Сценарій виховного заходу 

Мета: розширити і закріпити знання учнів про птахів, про їхню поведінку і спосіб життя, роль і місце у природі, значення у житті людини; розвивати допитливість, спостережливість, інтерес до пташиного світу; учити замислюватись над наслідками своїх дій, навчити правил поведінки у природі; виховувати у школярів бережливе ставлення до пернатих друзів, бажання допомогти їм узимку. 
Обладнання: зображення птахів, дитячі малюнки, конверти із картками-завданнями для проведення конкурсів, плакати.

Епіграф свята: «Бережи природу! Захищай птахів»
Хід заходу

1 ведучий: Сьогодні за вікном уже справжня зима. Снігом вкрило землю, ріки позамерзали, на вулиці тріщить мороз. Нам з вами мороз не страшний, адже ми у теплому залі, але він є причиною смерті сотень зимуючих птахів. Учені довели, що з кожних 10 синичок протягом зими гине 8. Чи можемо ми допомогти птахам вижити? Так, звичайно. Потрібно для цього небагато – змайструвати годівничку і регулярно підгодовувати зимуючих птахів. Ми з вами тут зібрались не тільки для того щоб приємно провести час, а й для того щоб ще раз нагадати усім про наших зимуючих птахів – справжніх патріотів рідного краю, який вони не залишили навіть за суворих зимових умов.

1 учень: Любий друже мій, юннате, 
Уявляєш, скільки птах 
Може з"їсти, поїдати 
Гризунів,червів, комах? 
2 учень: То ж птахи із нами в спілці, 
Поля й саду сторожі 
Сови, дятли і синиці, 
Щегли, сойки, снігурі. 
3 учень: То ж як стрінеш непутящих 
Що біжать поза двором 
Видирати гнізда в хащах – 
Ти одразу присором. 
Не лякайте, друзі,пташок! 
Хай вони навкруг літають, 
Крила їх в промінні сонця, 

Наче райдуга нам сяють. 
4 учень: Між дорослих і малечі 
Пташка бачить все навкруг 
Дружно сяде вам на плечі, 
Якщо ви їй справжній друг. 
5 учень: Тих, у кого є кормушки, 
В кого є пташки в дворі, 
Не кусають того мухи 
І прокляті комарі. 
6 учень: Бо пташки працюють ревно 
Поїдаючи комах, 
І до вечора в них, певно, 
Аж оскома на зубах . 
2 ведучий: Отже, пташок треба охороняти і допомагати їм прогодуватися взимку .Перший закон про охорону птахів був виданий у 1328 році Людвігом Баварським, в якому говориться: "Тяжкий штраф чекає на того, хто впіймає синицю - кропіткого ловця комах.
Порушник закону повинен: 
-заплатити королівську подать у розмірі 60 шилінгів; 
-віддати красиву руду курку і 12 курчат, як відшкодування.'' 
1 ведучий: А зараз розпочинаємо наше свято. Ми маємо декілька команд, які вже кілька днів готувались до цього свята, збирали приказки (вірші, пісні) про птахів, майстрували годівнички, малювали емблему, практикувались у визначенні птахів в польових умовах, працювали з літературою, адже від цього залежить якість виступу кожної команди.

Прошу приготуватись нашому поважному журі до оцінювання результатів підготовки команд. Нагадую присутнім хто ж входить до складу журі…

А тепер давайте запросимо наші команди. Журі оцінює відповідність темі і оригінальність назви команди, емблему команди і девіз.

(Проходить представлення капітанами своїх команд, захист назви і емблеми).

1 конкурс « На пташиному базарі». Конкурс малюнків.

 2 ведучий: Мабуть усі ви чули про пташині базари, але побувати там не пощастило. Через те ми спробуємо організувати свій пташиний базар. На малюнках вам показані птахи, яких вам треба назвати.

(вгадують птахів) 
едучий: Красиві птахи на малюнках. Їм би пам’ятники ставити. 
2 ведучий: Багатьом із них уже споруджено пам’ятники у різних країнах світу.Так в США – горобцю, в Італії (Римі) – гусям, у Франції ,Польщі, США, Росії – голубам, у Канаді – казарці, у Японії та Німеччині – лебедю, в Монголії – беркуту.

1 ведучий: А ще птахи мають свої свята. Так, 26 березня наша країна щорічно відзначає День птахів. 22 березня в народі відзначають свято Сороки. У цей день із тіста печуть жайворонків та пригощають ними друзів і знайомих. 12 листопада, на Зіновія – свято синичок. 

2 ведучий: Багато птахів стали символами у народі. Серед них ті, що зимують у нашій місцевості. Ось, наприклад: ворон і сова – символ мудрості, голуб – миру.  А що знають учні про птахів, покаже наступний конкурс. 

2 Конкурс «Все про птахів»

1. Наука про птахів. (Орнітологія)

2. Що є лише у птахів? (Пір’я)

3. Як орієнтуються птахи при перельотах? (По сонцю і зірках)

4. Хто народжується двічі? (птах) Чому? (Спочатку з’являється яйце, а потім із нього вилуплюється птах)

5. Яку функцію виконує у птахів хвіст? (Гальмо і кермо)

6. Які особливості будови кісток птаха? (Вони легкі, наповнені повітрям)

7. Чому заборонено турбувати птахів, які сидять на гніздах? (Бо вони можуть їх залишити)

8. Який птах має найдовший язик? (Дятел)

9. Який птах може виводити пташенят взимку? (Шишкар) 

1 ведучий :Одним із домашніх завдань було зібрати якомога більше приказок (віршів, уривків пісень) про птахів. Зараз кожна команда зачитає своїм суперникам  першу половину приказки (вірша, уривка пісні) із свого списку, якщо суперникам вдасться правильно її закінчити, то вони отримають додатковий бал, якщо ні, то бал нараховується команді, яка зачитала приказку (вірш, уривок пісні).Наприклад: «Летіла зозуля … та й стала кувати» (проходить конкурс)  Тепер здайте свої матеріали журі, для визначення команди, яка зібрала найбільше приказок (віршів, уривків пісень) про птахів.

 

2 ведучий Наступний наш конкурс, до якого необхідно було підготуватись  ще дома – це конкурс годівниць для зимуючих птахів. Прошу журі звернути увагу на кількість представлених від кожної команди годівниць, їх оригінальність, практичність, складність виготовлення.

(один учасник від  кожної команди представляє присутнім годівниці, вказує на їх переваги і особливості. Журі оцінює. )

1 ведучий: А зараз конкурс для вболівальників – Курочка Ряба
З ПАПЕРУ ВИРІЗАЮТЬ ФІГУРИ, ЩО ІМІТУЮТЬ ПТАШИНІ ЯЙЦЯ. НА ЦИХ «ЯЙЦЯХ» НАПИСАНІ АНАГРАМИ НАЗВ ПТАХІВ: ПКАШ, РИНКАМАНДА, ОГНІМАЛФ, КЛИКУ, КАВТІЛАС, БУРТЯС.
1. КОЖНОМУ  БОЛІЛЬНИКУ  ВИДАТИ «ЛОТОК ЯЄЦЬ». ЯКИЙ ПТАХ «ВИЛУПИТЬСЯ» З ЯЄЦЬ?
2.  ВЕДУЧИЙ СТАВИТЬ ТЕ САМЕ ПИТАННЯ, НАГОЛОШУЮЧИ РІЗНІ СЛОВА. ЧОМУ ПТАХИ СИДЯТЬ НА ЯЙЦЯХ? ЧОМУ ПТАХИ СИДЯТЬ НА ЯЙЦЯХ? ЧОМУ ПТАХИ СИДЯТЬ НА ЯЙЦЯХ? ЧОМУ ПТАХИ СИДЯТЬ НА ЯЙЦЯХ?
2 ведучий :Зараз від кожної команди ми запрошуємо по одному учаснику, який не тільки добре знає наших птахів, але й має добру пам’ять. Їм доведеться протягом 10 секунд розглянути 15 зображень добре відомих  птахів, а потім по пам’яті записати їх назви на листках і передати для оцінювання журі.

1 ведучий:  А зараз ми розпочинаємо веселу естафету „Гніздо шишкаря”. Перед кожною командою лежить 10-15 гілочок (стеблин очерету) і м’ячик-яйце. Ваше завдання по черзі швидко перенести до вказаного стільця по одній очеретині, будуючи гніздо, а вкінці і м’ячик-яйце. Враховуватиметься швидкість і якість „будівництва”. (проходить естафета).

2 ведучий Перед заключним конкурсом я пропоную нашому журі навести проміжні результати нашого змагання, щоб команди мали можливість зорієнтуватись адже в останньому конкурсі „Гонка за лідером” усе може кардинально змінитись.

(журі наводить результати)

1. Назвіть найважчого птаха в Україні?

 2. Як сова полює вдень?
3. Які птахи видають звуки, схожі на гавкання собаки? Сміх людині Шипіння зміі? Ревіння бугая? Мекання ягняти?
4.Який наш співочий птах може пірнати на дно водойм і бігати по дну?
5. Який птах рухається по вертикальному стовбуру дерева вниз і вгору головою, а який – тільки вгору?
6. У співочих птахів, як відомо співають самці. В яких птахів співаю самки?
7. Який співочий птах весною починає співати раніше за всіх?
8. Який птах переносить своїх пташенят у лапах?
9. В якого птаха насиджує яйця і турбується про пташенят самець? 10.Чи зустрічаються в природі білі галки і горобці?
10 .Який птах полює за комахами присмерком?
11.Які птахи сприяють розселенню в лісі горобини, черемхи, жостеру та інших ягідних дерев і кущів?
ВІДПОВІДІ.
1. Найважчий        і найбільший птах в Україні – дрохва..
2. Біла,          або полярна , сова. Цей птах може бути активним і вдень, її зрозуміло, бо інакше він не зміг би існувати влітку у полярних краях, і сонце не заходить.
3. Самець білої куріпки навесні під час токування видає звуки схожі і гавкання собаки. Звуки, схожі на голосний сміх, видають лісові птах Філін і сіра сова, а також морський птах чорноголовий марти Крутиголовка – невеликий птах, лякаючи ворога, погрозливо крути¬головою, відкриває рот і сичить, як змія.. Самець великого болотного птаха, якого в народі прозвали бугаєм, навесні, опустивши дзьоб в воді видає дуже голосні звуки, схожі на ревіння бугая. Звуки, подібні до мекання ягняти, видає хвостом, що тремтить у повітрі, бекас під час шлюбного польоту.
4. Оляпка.

5. У будь якому напрямі по стовбурі дерева можуть пересуватися повзик і пищуха; дятел пересувається по дереву тільки вгору головою.
6. У снігурів і чечіток. Горихвістка починає співати раніше від інших птахів. Поті!просинається вільшанка, після неї – дрозди, вівчарки, славки, мухоловки пізніше , – зяблики, вівсянки, горобці.
7. Вальдшнеп.
8. У куліка-плавунчика.
9. Так. Білі птахи зустрічаються не тільки серед галок і горобців, а> серед дроздів, кедрівок, зозуль, кібчиків, ластівок.
10. Дрімлюга.
11. Дрозди, омелюхи, стрижі.
1 ведучий:  Зараз наше журі підведе підсумки і визначить переможця. (проходить нагородження переможців)

 2 ведучий : Отже, ви для себе зробили висновок: кожен, хто любить і цінує рідну природу, повинен постійно дбати про її збагачення, вміти зберігати і розумно використовувати її скарби. Отож, необхідно завжди охороняти птахів, стежити за тим, щоб ніхто не кривдив їх, не забирав яєчок, не руйнував гнізд, не здіймав галасу там, де вони гніздяться! 
1 ведучий:  « Птахи – частина природи,
без яких її краса була б неповною», 
«Ніколи не зробимо шкоди
Ми пташці у нашім краю.
Ми друзі і вірні, і щирі,
Бо ми бережем повсякчас
Пташок, що літають у вирій,
І тих, що зимують у нас»

 

 

1

 

docx
Додано
26 березня 2019
Переглядів
970
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку