Розробки уроків "Космос"

Про матеріал
Розробка надає дітям елементарні уявлення про космос; допомагає уточнити знання про видимі в темну пору доби космічні тіла; виховує бажання милуватися зоряним небом.
Перегляд файлу

Тематичний день

«Чи може день «наздогнати» ніч?»

І. Ранкова зустріч

1. Вітання

- Діти, який у вас сьогодні настрій?

- Давайте візьмемося за руки і передамо один одному свою посмішку.

 

Зібрались  діти швидко в школу.

То ж станьте у ранкове коло

Міцніше за руки візьміться

І один одному посміхніться.

 

2.   Щоденні новини 

Добрий день, юні космонавти!

Сьогодні: день, число, місяць.

Погода _________.

3. Мій настрій

 

II. Ознайомлення із темою та метою дня  

  1. Відгадування загадок  для визначення теми дня                              

Дивний гість прийшов на ґанок,

Ще й замовив на сніданок                                            

Темряви і трохи ночі.

Як поїв – розплющив очі. (День)

                        Пов’язане зображення

Вечір серпанком землю вкриває,

Навколо все стихло, усе засинає.

Вечір веде за собою сестричку...

Місячну, зоряну панночку... (Нічку)

 

- Діти, чим день відрізняється від ночі?

- Чому вдень ясно?

- Чому вночі темно?

- Чому на Землі день поступається місцем ночі?

Внаслідок того, що Земля обертається навколо Сонця і її вісь постійно має нахил, на Землі змінюються пори року.

Результат пошуку зображень за запитом "зміна пір року гиф"

  1. Читання вірша «Чому буває день і ніч?»

Чому буває день і ніч?

Я розкажу, у чому річ.

Земля на місці не сидить,

Вона круг Сонечка біжить!

І щодоби із року в рік

Під Сонцем гріє кожен бік.

Звуть Схід і Захід ті боки,

Там щодоби все навпаки.

Як Схід до Сонця робить крок,

То Захід спить біля зірок.

Як Схід у темряву летить,

То Захід в Сонечка гостить.

Земля, як дзиґа мчить весь час,

Тому, то день, то ніч у нас.  (Н. Карпенко)

III. Робота над темою дня «Чи може день «наздогнати» ніч? »

  1. Перегляд фрагмента мультфільму «Фіксики». Глобус (2 сезон, 68 серія)
  • Чому день поступається місцем ночі?
  • Що впливає на зміну дня і ночі?
  • Чи може день «наздогнати» ніч? Чому?

 

  1. Рухлива гра « День і ніч»

   Коли вчитель промовляє «День», то учні можуть довільно рухатись, гомоніти та веселитись, а коли каже «Ніч» – мають завмерти (якщо ж хтось хоч поворухнеться «вночі», то він вибуває з гри та сідає на своє місце за партою).

  1. Слухання української народної казки «День і ніч»

День і Ніч

   Жили собі День і Ніч. Вони були сусідами і навіть друзями.

І тут прийшло до них Сонечко і почало гратися з квітами і деревами. Сподобалося це Дневі, й почали між собою товаришувати, забувши про Ніч. Побачила це Ніч і дуже розгнівалась, що Сонце всі люблять, а її навіть не бачать.

Вирішила Ніч зробити прикрість. Вона запросила Сонце в гості, а коли воно

зайшло, закрила в темну кімнату. І стала Ніч володарювати на землі. Все заснуло.

На третій день прокинулась білосніжна Конвалія і почала будити всіх лісових

мешканців.

− Ми повинні врятувати Сонечко, бо без нього всі загинемо, − сказала вона.

Квіти попросили в доброї чаклунки допомоги. Вона визволила Сонце. І коли воно з’явилось на небі, квіти дуже зраділи, закивали своїми голівками, вітаючи його.

Побачила це Ніч і каже:

− Якби я була світлою, мене теж любили б.

А Чарівниця їй відповіла:

− Мало бути світлою ззовні, потрібно мати ще й світлу душу.

Почув ту розмову День і каже:

− Не засмучуйся, Ноче, спробуймо поділити земний час навпіл: коли світить

Сонце, цей час буде називатися День, а коли ні – Ніч.

Так і поділились вони між собою.

 

  • Чи було мудрим рішення Дня? Чому?
  • Чи може День «наздогнати» Ніч?
  • Доберіть малюнки, що відповідають змісту тексту.

 

 

  1. Робота в групі. Гра «Нічні та денні тварини»

   Об’єднайте учнів у дві групи за допомогою карток: сині картки – «Нічні тварини» і жовті – «Денні тварини». Запропонуйте групам розповісти класу про приклади нічних і денних тварин.

   Потім запропонуйте їм пограти в гру. Обидві групи сидять. Ви називаєте тварину. Якщо це нічна тварина, то встає група «Нічні тварини», якщо денна – група «Денні тварини»: лемур, вовк, зебра, лисиця, собака, сова, ворон, кіт, їжак, білка, корова, кажан.

  1. Рухлива гра «День і ніч»

   Учні стають колом, у центрі якого ведучий – Сонце. Взявшись у боки, діти ілюструють рух Землі навколо своєї осі. Під час команди ведучого: «День!» учасники гри повертаються обличчям до Сонця і піднімають руки догори. А коли ведучий подає команду: «Ніч!», гравці повертаються до Сонця спиною, присідають, закриваючи обличчя руками.

  1. Моделювання зміни дня і ночі

   Астрономи першими відповіли на питання, що таке день і що таке ніч?

 

Картинки по запросу Картинка астроном

 

Астроном -  це вчений, що досліджує зірки, планети і їх супутники, комети і метеоритні тіла, туманності, зоряні системи і речовину, що заповнює простір між зорями та планетами, в якому б стані вона не знаходилась.

   Як відомо, Земля обертається не тільки навколо Сонця, але й із заходу на схід навколо своєї осі. Вісь землі - уявна лінія, яка проходить через центр планети. Повний оберт Землі навколо своєї осі відбувається за 24 години, або за одну добу. Коли та частина Землі, на якій ми живемо, повернена від світла Сонця, у нас ніч. В цей же час у людей, які живуть на іншому боці земної кулі, день. У міру того як Земля продовжує свій рух, ми повертаємося до світла Сонця, і настає день.

(Експериментування на спеціально підготовленому обладнанні)

  • Чим можуть служити освітлювальні прилади: лампа, ліхтарик  - Сонцем? А  глобус, м'ячик -  планетою Земля?

Діти вибирають обладнання, діють з ним, здійснюючи рух «Землі» навколо «Сонця».

Вчитель нагадує, що «Земля» обертається навколо своєї осі. Після експериментування діти роблять висновок.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

ЧОМУ БУВАЄ ДЕНЬ І НІЧ?

  1. Читання анаграм до теми

ендь      конар         чін         річев   

сяМіць        івсь        тівсло      ніть  

логсуб        бадо        танелап

  1. Рухлива вправа (музична)
  2. Виготовлення циферблату годинника для дидактичної гри «Покажи годину, частину доби»

   Роздайте дітям картку із зображенням циферблата годинника і двох стрілок, запропонуйте їх приклеїти на картон. Попросіть вирізати елементи майбутнього годинника.  Допоможіть дітям шилом проколоти отвори в центрі циферблата та у відповідних місцях на кожній стрілці. Прикріпіть стрілки на циферблаті за допомогою з’єднувального елемента (ґудзик, канцелярська кнопка, гвинтик тощо).

    ÐšÐ°Ñ€Ñ‚инки по запросу картинки шаблонов часов

Порозмовляйте з дітьми про поняття «доба», «частина доби».

- Коли ви проснулися сьогодні?

- Як називається ця частина доби?

- Визначте частину доби, коли розпочинаються заняття в школі.

- О 8 годині розпочалися уроки в нашому класі. Покажіть цей час на годиннику.

- О 12.30 заняття для вас сьогодні закінчаться.

 - Покажіть на циферблаті відповідний час. Визначте, скільки годин ви сьогодні навчалися в школі.

- Як називається частина доби, коли ви лягаєте спати?

IV. Підсумок дня. Рефлексія

«Мене найбільше вразило…»

Робота в щоденнику вражень

  • Тепер я знаю…
  • Я люблю спостерігати за зоряним небом.
  • Якби я був (ла) зірочкою…

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 листопада 2021
Переглядів
512
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку