Пропонуються тематичні матеріали «Тема 2. Велика буква. Велика буква у власних назвах», розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях.
Як користуватися?
Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн.
1) Роздрукувати на аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів).
2) Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем.
Відповідність програмі:
У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.).
Для кого?
Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.
УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ:
ЗАПИШИ
З’ЄДНАЙ СТРІЛОЧКАМИ
ВІДСКАНУЙ ТА ВИКОНАЙ
ЗАВДАННЯ
ПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ
ТИ УЧИТЕЛЬ - ПЕРЕВІР
ПОДУМАЙ
РОБОТА З КНИЖКОЮ, СЛОВНИКОМ
Тема 2.
Велика буква. Велика буква у власних назвах
Вправа 1.
Запишіть першу букву у слові (велику чи маленьку)
Л/л__еся У/у__країнка, Ш/ш__евченківська К/к__онференція, Р/р__іздво Х/х__ристове,
П/п__івнічний П/п__олюс, Ч/ч__орне М/м__оре, К/к__иївщина, А/а__нтарктида, Б/б__ориспільський
А/а__еропорт, К/к__анів, З/з__мій Г/г__оринич,
З/з__мій, Б/б__огдан-І/і__гор А/а__нтонич, Ж/ж__урнал
«С/с__оняшник», О/о__стап В/в__ишня,
К/к__отигорошко, В/в__ишня, Т/т__вітер, М/м__ережа
«Ф/ф__ейсбук», В/в__ерховна Р/р__ада У/у__країни,
Г/г__раф Б/б__раницький, Д/д__руга С/с__вітова
В/в__ійна, Б/б__ілоцерківці.
Вправа 2.
З’єднайте слова з відповідними буквами (маленькою чи великою)
Вправа 3
Прочитайте текст.
А)Запишіть першу букву у словах (велику чи маленьку).
Б)Підкресліть власні назви.
У нашій мові є назви предметів, які названі іменами людей, але пишуться з маленької букви.
Звернемо увагу ось на такі назви: Д/д__изель, А/а__мпер, В/в__атман, В/в__ольт, Г/г__ерц, Р/р__ентген. За цими назвами стоять реальні люди: Н/н__імецький інженер Д/д__ізель, Ф/ф__ранцузький фізик А/а__мпер, власник паперової фабрики А/а__нглієць В/в__атман, І/і__талійський фізик В/в__ольта, Н/н__імецькі фізики Г/г__ерц і Р/р__ентген.
А ось назви квітів: Б/б__егонія, К/к__амелія,
М/м__агнолія. Мало хто знає, що назви ці утворені від імен Ф/ф__ранцузького ботаніка Б/б__егона, І/і__талійського священника К/к__амеллі, який привіз в Є/є__вропу з Я/я__понії цибулинки квітів, Ф/ф__ранцузького
природознавця М/м__агноля.
(З журналу)
Вправа 4
Інтерактивна вправа LearningApps
(Для виконання вправи потрібно відсканувати QR -код або ввести дане посилання )
https://learningapps.org/display?v=pb8ubiftn19
Орленко Олена,
вчитель Білоцерківської гімназії – початкової школи № 15 Білоцерківської міської ради Київської області
Вправа 2 (тема 2) Картка 2
З’єднайте слова з відповідними буквами (маленькою чи великою)