Пропонуються тематичні матеріали «Тема 3. Правила переносу слів», розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях.
Як користуватися?
Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн.
1) Роздрукувати на аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів).
2) Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем.
Відповідність програмі:
У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.).
Для кого?
Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.
УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ:
ЗАПИШИ
З’ЄДНАЙ СТРІЛОЧКАМИ
ВІДСКАНУЙ ТА ВИКОНАЙ
ЗАВДАННЯ
ПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ
ТИ УЧИТЕЛЬ - ПЕРЕВІР
ПОДУМАЙ
РОБОТА З КНИЖКОЮ, СЛОВНИКОМ
Тема 3.
Правила переносу слів Вправа 1.
Поділіть подані слова на склади для переносу із рядка в рядок.
Г а й к а , з о ш и т , к н и ж к а , п а л ь ц і,к о л о д я з ь , х о д ж у , с а д і в н и к , Х а р к і в , а к а д е м і я , М а р і я , в ’ ю н , о л і в е ц ь , с л ь о з а , к о л о д я з ь , н а д з в и ч а й н и й , б у р ’ я н , п а й о к , о л е н ь , о л і в е ц ь , б у л ь й о н , н а д і я .
Вправа 2.
Підкресліть слова, які правильно позначені для перенесення.
Олі – вець, мо – я, пі – дживля́ ти, низ – ько, бай – ка, стій
– кий, ро – зо – рати, безу – пинно, доз – рівати, зна – ння, жит – тя, над – мірний, на – йбільший, пе – ре – працювати, восьмиг – гранний, чек-ай-уть, чай-ка, се-стра, ре-п ‘ях, кар-ти-на,самос-кид, гуд-зик, одяг, об’-єм, пал-ьці, НАТ-О,го-ра, го-во-рю, ду-ма-ю. Вправа 3.
Підкресліть рядок, у якому в усіх словах правильно позначені переноси.
1. Осін-ній, са-джати, від-літати.
2. Рі-лля, май-оріти, ви-орати.
3. Цукро-варіння, кольо-ровий, зір-вати.
4. Жовтін-ня, га-йок, дос-тиглий.
Вправа 4.
Виписати слова : перша група – односкладові, друга – двоскладові, третя – трискладові.
Кит, сокира, міст, олівець, автобус, рак, пилка, склянка, голуби, горобець, тигр, кінь, рама, кулі, барабан, сова, стіл, кури, папуга, слон, ластівка, шия.
Односкладові |
Двоскладові |
Трискладові |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вправа 5.
Із складів побудуйте та запишіть слова, які стосуються
книжки.
А Б , А В , Г А , Д О К , З А Ц , К А , К Н И , Л І , Л Ю ,
М А , Н О К , Р А , Р І Н , Р Я , С Т О , Т Е , Т О Р .
__________________________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
_______________________________________________
__________________________________________________________ Вправа 6.
Заповніть таблицю.
Юний, зразок, юннат, юнаки, армія, орел, умію, одуд, ґудзик, приступ, їсти, село, обмию, оазис, крісло, згин, яма, раджусь, ящик, об’єм, збуджене, око, саджанці, околот, вздовж, отвір, ясно, дзвін, оса, зумію.
Слова, які не можна переносити |
Слова, в яких при переносі можна залишати на попередньому рядку дві перші букви. |
Слова, в яких при переносі можна залишати на попередньому рядку три перші букви. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вправа 7.
Інтерактивна вправа LearningApps
(Для виконання вправи потрібно відсканувати
QR -код або ввести дане посилання ) https://learningapps.org/display?v=p3c9kzokc19
Орленко Олена,
вчитель Білоцерківської гімназії – початкової школи № 15 Білоцерківської міської ради Київської області
Вправа 1 (тема 4) Картка
З’єднайте стрілочками твердження та правильну відповідь
Орленко Олена,
вчитель Білоцерківської гімназії – початкової школи № 15 Білоцерківської міської ради Київської області
За допомогою стрілочок відновіть схему про співвідношення звуків і букв.