Розробки завдань з української мови " Сходинки до орфографії". Тема 3

Про матеріал
Тематичні матеріали до уроків розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях. Як користуватися? Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн. 1) Роздрукувати на аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів). 2) Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем. Відповідність програмі: У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.). Для кого? Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.
Перегляд файлу

 

Пропонуються тематичні матеріали «Тема 3. Правила переносу слів», розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях.  

Як користуватися? 

Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так  і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн.

1)    Роздрукувати на  аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів).

2)    Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем.

 

Відповідність програмі: 

У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.). 

 

Для кого?

Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.

 

 

 

 

УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ: 

 

image 

ЗАПИШИ

 

 

imageЗ’ЄДНАЙ СТРІЛОЧКАМИ

   

 

imageВІДСКАНУЙ ТА ВИКОНАЙ

ЗАВДАННЯ

       

imageПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ

 

imageТИ УЧИТЕЛЬ - ПЕРЕВІР

 

ПОДУМАЙ

 

imageРОБОТА З КНИЖКОЮ, СЛОВНИКОМ

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 3.

Правила переносу слів image      Вправа 1.

Поділіть подані слова на склади для переносу із рядка в рядок.

Г а й к а , з о ш и т , к н и ж к а , п а л ь ц і,к о л о д я з ь , х о д ж у , с а д і в н и к , Х а р к і в , а к а д е м і я , М а р і я , в ’ ю н , о л і в е ц ь , с л ь о з а , к о л о д я з ь , н а д з в и ч а й н и й , б у р ’ я н , п а й о к , о л е н ь , о л і в е ц ь , б у л ь й о н , н а д і я .

image            Вправа 2.

Підкресліть слова, які правильно позначені для перенесення.

Олі – вець, мо – я, пі – дживля́ ти, низ – ько, бай – ка, стій

image– кий, ро – зо – рати, безу – пинно, доз – рівати,  зна – ння, жит – тя, над – мірний, на – йбільший,  пе – ре – працювати, восьмиг – гранний, чек-ай-уть,  чай-ка, се-стра, ре-п ‘ях, кар-ти-на,самос-кид, гуд-зик, одяг, об’-єм, пал-ьці, НАТ-О,го-ра, го-во-рю, ду-ма-ю. Вправа 3.

Підкресліть рядок, у якому в усіх словах правильно позначені переноси.

1.                 Осін-ній, са-джати, від-літати.

2.                 Рі-лля, май-оріти, ви-орати.

3.                 Цукро-варіння, кольо-ровий, зір-вати.

4.                 Жовтін-ня, га-йок, дос-тиглий.

image            Вправа 4. 

Виписати слова :  перша група – односкладові, друга – двоскладові,  третя – трискладові.

Кит, сокира, міст, олівець, автобус, рак, пилка, склянка, голуби, горобець, тигр, кінь, рама, кулі, барабан, сова, стіл, кури, папуга, слон, ластівка, шия.

Односкладові 

Двоскладові 

Трискладові 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

           image          Вправа 5. 

Із складів побудуйте  та запишіть слова, які стосуються

книжки.

А Б , А В , Г А , Д О К , З А Ц , К А , К Н И , Л І , Л Ю ,

М А , Н О К , Р А , Р І Н , Р Я , С Т О , Т Е , Т О Р . 

__________________________________________________________

image                      _______________________________________________

                      _______________________________________________

                      _______________________________________________

__________________________________________________________ image Вправа 6.

Заповніть таблицю.

Юний, зразок, юннат, юнаки, армія, орел, умію, одуд, ґудзик, приступ, їсти, село, обмию, оазис, крісло, згин, яма, раджусь, ящик, об’єм, збуджене, око, саджанці, околот,     вздовж,    отвір, ясно, дзвін, оса, зумію.

 

 

Слова, які не можна переносити

Слова, в яких при переносі можна залишати на попередньому рядку дві перші букви.

Слова, в яких при переносі можна залишати на попередньому рядку три перші букви.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

image Вправа 7.

 

Інтерактивна вправа   LearningApps

image(Для виконання вправи потрібно відсканувати

QR -код або ввести дане посилання ) https://learningapps.org/display?v=p3c9kzokc19 

 

 

image


                                                                                                                     Орленко Олена, 

                      вчитель Білоцерківської гімназії – початкової школи № 15                        Білоцерківської міської ради Київської області

Вправа 1 (тема 4)                                                                                                                            Картка 

З’єднайте стрілочками твердження та правильну відповідь

image

 

                                                                                                                     Орленко Олена, 

                      вчитель Білоцерківської гімназії – початкової школи № 15                        Білоцерківської міської ради Київської області

Вправа 6  (тема 4)                                                                                                                        Картка 

За допомогою стрілочок відновіть схему про співвідношення звуків і букв.

 

  image

pdf
Додано
11 травня 2022
Переглядів
296
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку