Пропонуються тематичні матеріали «Тема 4. Звукове значення букв я, ю, є, ї, щ», розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях.
Як користуватися?
Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн.
1) Роздрукувати на аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів).
2) Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем.
Відповідність програмі:
У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.).
Для кого?
Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.
УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ:
ЗАПИШИ
З’ЄДНАЙ СТРІЛОЧКАМИ
ВІДСКАНУЙ ТА ВИКОНАЙ
ЗАВДАННЯ
ПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ
ТИ УЧИТЕЛЬ - ПЕРЕВІР
ПОДУМАЙ
РОБОТА З КНИЖКОЮ, СЛОВНИКОМ
2
Тема 4.
А) Відгадайте загадку, відповідь запишіть.
Б) Закінчіть фонетичну транскрипцію, запишіть кількість букв і звуків у поданих словах.
Має повно колючок, А в зимові гарні свята
Мов зелений їжачок, Має ще й прикрас багато
Відповідь_______________________
М а є [ м а ______] – _____б . , _____з в . с в я т о [ с в _ _ _ т о ] – _____б . , ____з в . к о л ю ч о к [ к о л ____ч о к ] – ____б . , ____з в . ї ж а ч о к [ _ _ _ ж а ч о к ] – _ _ б . , _ _ з в . я л и н к а [ _ _ _ л и н к а ] – _ _ б . , _ _ з в .
3
Вправа 3.
Розшифруй слова та запиши. Через риску поділіть їх для переносу. Запишіть транскрипцію та кількість букв і звуків у відгаданих словах.
ВОСЯЙ _____________________________________________
___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .
ЯЯНГ_______________________________________________
___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .
ЕЦЬРАЇУКН_________________________________________
___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .
ОТЄН______________________________________________
___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .
ЯНДИ______________________________________________
___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .
ТЯСАЩ ___________________________________________
___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .
ДАЯНТРО__________________________________________
___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .
___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .
Постав цифри біля слів: 1, якщо букви Я, Ю, Є, Ї, Щ позначають один звук; 2, якщо букви Я, Ю, Є, Ї, Щ позначають два звуки.
|
ЯСЕН |
|
|
ДБАЄШ |
|
|
ОБ’ЄКТ |
|
КОМП’ЮТЕР |
|
КЛЮЧ |
|
ЗАЄЦЬ |
||
|
ЧЕРЕШНЯ |
|
М’ЯЧ |
|
ЄДНІСТЬ |
||
|
ЗОЗУЛЯ |
|
ТЮЛЬПАН |
|
АТЕЛЬЄ |
||
|
УКРАЇНЕЦЬ |
|
М’ЯТА |
|
ПІР’ЇНА |
||
|
ПОЛУМ’Я |
|
ЄДИНЕ |
|
СИНЄ |
||
|
РЮКЗАК |
|
МІЛЬЯРД |
|
РІЛЛЯ |
||
|
ЦІЛЮЩИЙ |
|
ЛИСТЯ |
|
КУЛІНАРІЯ |
||
|
ЯГНЯ |
|
ЩАСТЯ |
|
ЦИБУЛЯ |
||
|
ПОЛУНИЦЯ |
|
ДОЛОНЯ |
|
ЯБЛУКО |
||
|
ЯСЕН |
|
МІСЯЦЬ |
|
ЮНАК |
Вправа 5.
Підкресли зайве слово у рядку.
1 . Я л и н к а , ф е я , з о з у л я
2 . М р і я , с в я т о , с і м ’ я
3 . Т р о я н д а , п е л ю с т к и , л и с т я
4 . Щ а в е л ь , ї ж а к , я м а
5 . Б у т о н ь є р к а , с в я т к о в и й , в ' ю н
6 . П а ц і є н т , л ю с т е р к о , ж у л ь є н
Вправа 6.
За допомогою стрілочок відновіть схему про співвідношення звуків і букв.
Вправа 7.
Інтерактивна вправа LearningApps
(Для виконання вправи потрібно відсканувати
Вправа 8.
Орленко Олена,
вчитель Білоцерківської гімназії – початкової школи № 15 Білоцерківської міської ради Київської області
З’єднайте стрілочками твердження та правильну відповідь
7
Орленко Олена,
вчитель Білоцерківської гімназії – початкової школи № 15
Білоцерківської міської ради Київської області
За допомогою стрілочок відновіть схему про співвідношення звуків і букв.
8