Розробки завдань з української мови " Сходинки до орфографії". Тема 4 "Звукове значення букв я, ю, є, ї, щ"

Про матеріал
Пропонуються тематичні матеріали з української мови розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях. Як користуватися? Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн. 1) Роздрукувати на аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів). 2) Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем. Відповідність програмі: У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.). Для кого? Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.
Перегляд файлу

 

Пропонуються тематичні матеріали «Тема 4. Звукове значення букв я, ю, є, ї, щ», розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях.  

Як користуватися? 

Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так  і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн.

1)    Роздрукувати на  аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів).

2)    Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем.

 

Відповідність програмі: 

У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.). 

 

Для кого?

Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.

 

 

 

 

 

 

 

УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ: 

 

image 

ЗАПИШИ

 

 

imageЗ’ЄДНАЙ СТРІЛОЧКАМИ

   

 

imageВІДСКАНУЙ ТА ВИКОНАЙ

ЗАВДАННЯ

      

imageПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ

 

imageТИ УЧИТЕЛЬ - ПЕРЕВІР

 

ПОДУМАЙ

 

imageРОБОТА З КНИЖКОЮ, СЛОВНИКОМ

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

Тема 4.

Звукове значення букв я, ю, є, ї, щ

 

image

А) Відгадайте загадку, відповідь запишіть.

Б) Закінчіть  фонетичну транскрипцію, запишіть кількість букв і звуків у поданих словах.

                             Має повно колючок,                              А в зимові гарні свята 

                             Мов зелений їжачок,                           Має ще й прикрас багато

Відповідь_______________________

imageМ а є [ м а ______] – _____б . , _____з в . с в я т о [ с в _ _ _ т о ] – _____б . , ____з в . к о л ю ч о к [ к о л ____ч о к ] – ____б . , ____з в . ї ж а ч о к [ _ _ _ ж а ч о к ] – _ _ б . , _ _ з в .  я л и н к а [ _ _ _ л и н к а ] – _ _ б . , _ _ з в .

3

 


imageВправа 3.

 

Розшифруй слова та запиши. Через риску поділіть їх для переносу.  Запишіть транскрипцію та кількість букв і звуків у відгаданих словах.

 

ВОСЯЙ _____________________________________________

___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .

ЯЯНГ_______________________________________________

___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .

ЕЦЬРАЇУКН_________________________________________

___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .

ОТЄН______________________________________________

___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .

ЯНДИ______________________________________________

___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .

ТЯСАЩ ___________________________________________

___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .

ДАЯНТРО__________________________________________

___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .

БУРЯК ____________________________________________

___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ] – _ _ б . , _ _ з в .

 

 

 

imageimage 

 

image Вправа 4

Постав цифри біля слів: 1, якщо букви Я, Ю, Є, Ї, Щ позначають один звук; 2, якщо букви Я, Ю, Є, Ї, Щ позначають два звуки.

 

 

ЯСЕН

 

 

ДБАЄШ

 

 

ОБ’ЄКТ

 

КОМП’ЮТЕР

 

КЛЮЧ

 

ЗАЄЦЬ

 

ЧЕРЕШНЯ

 

М’ЯЧ

 

ЄДНІСТЬ

 

ЗОЗУЛЯ

 

ТЮЛЬПАН

 

АТЕЛЬЄ

 

УКРАЇНЕЦЬ

 

М’ЯТА

 

ПІР’ЇНА 

 

ПОЛУМ’Я

 

ЄДИНЕ

 

СИНЄ

 

РЮКЗАК

 

МІЛЬЯРД

 

РІЛЛЯ

 

ЦІЛЮЩИЙ

 

ЛИСТЯ

 

КУЛІНАРІЯ

 

ЯГНЯ

 

ЩАСТЯ

 

ЦИБУЛЯ

 

ПОЛУНИЦЯ

 

ДОЛОНЯ

 

ЯБЛУКО

 

ЯСЕН

 

МІСЯЦЬ

 

ЮНАК

 

imageВправа 5. 

Підкресли зайве слово у рядку. 

 

1   . Я л и н к а , ф е я , з о з у л я

2   . М р і я , с в я т о , с і м ’ я

3   . Т р о я н д а , п е л ю с т к и , л и с т я

4   . Щ а в е л ь , ї ж а к , я м а

5   . Б у т о н ь є р к а , с в я т к о в и й , в ' ю н

6   . П а ц і є н т , л ю с т е р к о , ж у л ь є н

         image                    image 

image Вправа 6.

За допомогою стрілочок відновіть схему про співвідношення звуків і букв.

image

 

imageВправа 7.

 

imageІнтерактивна вправа   LearningApps

(Для виконання вправи потрібно відсканувати

QR -код або ввести дане посилання ) https://learningapps.org/display?v=p818uqqsk19

 

image Вправа 8.

image


                                                                                                                     Орленко Олена, 

                      вчитель Білоцерківської гімназії – початкової школи № 15                        Білоцерківської міської ради Київської області

Вправа 1 (тема 4)                                                                                                                            Картка 

З’єднайте стрілочками твердження та правильну відповідь

image

7

 

                                                                                                                     Орленко Олена, 

                      вчитель Білоцерківської гімназії – початкової школи № 15 

                      Білоцерківської міської ради Київської області

 

Вправа 6  (тема 4)                                                                                                                        Картка 

За допомогою стрілочок відновіть схему про співвідношення звуків і букв.

image

8

 

pdf
Додано
11 травня 2022
Переглядів
446
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку