Пропонуються тематичні матеріали «Тема 5. Звуки мови і звуки мовлення. Голосні і приголосні звуки. Приголосні тверді і м’які, дзвінкі і глухі», розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях.
Як користуватися?
Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн.
1) Роздрукувати на аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів).
2) Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем.
Відповідність програмі:
У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.).
Для кого?
Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.
УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ:
ЗАПИШИ
З’ЄДНАЙ СТРІЛОЧКАМИ
ВІДСКАНУЙ ТА ВИКОНАЙ
ЗАВДАННЯ
ПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ
ТИ УЧИТЕЛЬ - ПЕРЕВІР
ПОДУМАЙ
РОБОТА З КНИЖКОЮ, СЛОВНИКОМ
Тема 5.
Звуки мови і звуки мовлення. Голосні і приголосні звуки. Приголосні тверді і м’які, дзвінкі і глухі Вправа 1.
У кожній групі звуків закреслити зайві
1 ) [ Д ] , [ Г ] , [ Ж ] , [ Ф ]
2 ) [ Ц ' ] , [ А ] , [ С ' ] , [ П ' ] , [ Й ] , [ В ] , [ Д ] , [ Б ]
3 ) [ Г ] , [ К ] , [ Х ] , [ Ф ] , [ А ] , [ О ] , [ Н ] , [ У ]
4 ) [ Г ] , [ Ш ] , [ Ф ] , [ И ]
Вправа 2.
Вписати букви, які утворюють слова, що відрізняються тільки одним звуком — співвідносним глухим або дзвінким приголосним.
|
|
Г |
|
К |
|
|
А |
|
|
Х |
Ґ |
|
|
А |
|
Ж |
|
|
|
|
З |
А |
|
Ш |
|
|
|
|
С |
А |
Вправа 3.
Прочитайте слова, передані звукописом (фонетичною транскрипцією). Запишіть ці слова буквами. Перевірте за словником
(http://sum.in.ua/ або ).
[ у ч е н ’ ] ___________________________________________
[ ш к о л ’ а р ] ________________________________________
[ с ’ і л ’ ] ____________________________________________
[ ш ч о к а ] ___________________________________________
[ й а ш ч и к ] _________________________________________
[ й а б л у н ’ а ] _______________________________________
[ й е д н ’ і с ’ т ’ ] ____________________________________
[ п р и й а з ’ н ’ ] _____________________________________
[ п й а т н и ц ’ а ] _____________________________________ Вправа 4.
Подані слова передай звукописом (фонетичною транскрипцією).
Д Е Н Ь _______[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]
Д О Щ _______[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]
Л І Щ И Н А ___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]
Я Б Л У К О ____[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]
П О Ї З Д ______[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]
Ю Л І Я ________[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]
І М ’ Я _________[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]
М ’ Я К І С Т Ь _[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]
Вправа 5.
Постав цифри біля слів: 1, якщо слова починаються на дзвінкий приголосний, а 2 – на глухий приголосний.
|
МАМА |
|
ЖИТТЯ |
|
ПІДСНІЖНИК |
|
БОРОТЬБА |
|
КРАЇНА |
|
ГОРДІСТЬ |
|
ДРУЖБА |
|
ЗУСТРІЧ |
|
СПІЛКУВАННЯ |
|
ШИРОКИЙ |
|
ТОВАРИШ |
|
ЧЕСТЬ |
|
СОВІСТЬ |
|
ЩАСТЯ |
|
ДЖМІЛЬ |
|
РОЗУМІННЯ |
|
НІЖНІСТЬ |
|
ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ |
|
ХОРОБРІСТЬ |
|
ЦУКОР |
Вправа 6.
Інтерактивна вправа LearningApps
(Для виконання вправи потрібно відсканувати
QR -код або ввести дане посилання )
https://learningapps.org/display?v=p6gbjpxd319
У дружби багато крил, а закон у неї один – вірність
Прислів’я
Орленко Олена,
вчитель Білоцерківської гімназії – початкової школи № 15 Білоцерківської міської ради Київської області