Розробки завдань з української мови " Сходинки до орфографії". Тема 5 "Звуки мови і звуки мовлення. Голосні і приголосні звуки. Приголосні тверді і м’які, дзвінкі і глухі»

Про матеріал
Пропонуються тематичні матеріали з української мови розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях. Як користуватися? Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн. 1) Роздрукувати на аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів). 2) Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем. Відповідність програмі: У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.). Для кого? Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.
Перегляд файлу

 

Пропонуються тематичні матеріали «Тема 5. Звуки мови і звуки мовлення. Голосні і приголосні звуки. Приголосні тверді і м’які, дзвінкі і глухі», розроблені у форматі зошита багаторазового використання на уроках, факультативних чи корекційних заняттях.  

Як користуватися? 

Завдання можна виконувати як самостійно в закладі освіти чи вдома, так  і під керуванням учителя чи батьків. Завдання є тренажером для підвищення орфографічної грамотності здобувача освіти. До кожної теми розроблені інтерактивні вправи LearningApps, які можна виконати, відсканувавши QR-код та тестові завдання онлайн.

1)    Роздрукувати на  аркушах А-4, заламінувати або оформити у папку з файлами. Писати краще маркером, можна і фломайстером, а потім витерти за допомогою спиртової серветки чи змоченої ватки в ацетоні ( змивці для нігтів).

2)    Роздрукувати та писати ручкою чи олівцем.

 

Відповідність програмі: 

У зошиті подано завдання для закріплення правописних навичок учнів п’ятого класу, зміст яких відповідає вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти, Програми з української мови, затвердженої наказом МОН України та редакції Українського правопису від 25.05.2019 року, програмі факультативного курсу «Сходинки орфографії» для учнів 5 класів загальноосвітніх навчальних закладів авт. О. Скринник, С. Січкар (схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Лист ІМЗО № 2.1/12-Г-898 від 22.12.2016р.). 

 

Для кого?

Для учнів 5 класу, учнів з особливими освітніми потребами та вчителів української мови, корекційних педагогів.

 

 

 

 

УМОВНІ ПОЗНАЧЕННЯ: 

 

image 

ЗАПИШИ

 

 

imageЗ’ЄДНАЙ СТРІЛОЧКАМИ

   

 

imageВІДСКАНУЙ ТА ВИКОНАЙ

ЗАВДАННЯ

       

imageПЕРЕЙДИ ЗА ПОСИЛАННЯМ

 

imageТИ УЧИТЕЛЬ - ПЕРЕВІР

 

ПОДУМАЙ

 

imageРОБОТА З КНИЖКОЮ, СЛОВНИКОМ

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема 5.

imageЗвуки мови і звуки мовлення. Голосні і приголосні звуки. Приголосні тверді і м’які, дзвінкі і глухі image Вправа 1. 

У кожній групі звуків закреслити зайві

 

1    )  [ Д ] , [ Г ] , [ Ж ] , [ Ф ]    

2    )  [ Ц ' ] , [ А ] , [ С ' ] , [ П ' ] , [ Й ] , [ В ] , [ Д ] , [ Б ]     

3    )  [ Г ] , [ К ] , [ Х ] , [ Ф ] , [ А ] , [ О ] , [ Н ] , [ У ]    

4    )  [ Г ] , [ Ш ] , [ Ф ] , [ И ]

image Вправа 2.

Вписати букви, які утворюють слова, що відрізняються тільки одним звуком — співвідносним глухим або дзвінким приголосним.

 

 

Г

 

К

 

 

А

 

 

Х

Ґ

 

 

А

Ж

 

 

 

 

З

А

Ш

 

 

 

 

С

А

 

imageВправа 3. 

 

Прочитайте слова, передані  звукописом (фонетичною транскрипцією). Запишіть ці слова буквами. Перевірте за словником

(http://sum.in.ua/ або  image).  

 

[ у ч е н ’ ] ___________________________________________

[ ш к о л ’ а р ] ________________________________________

[ с ’ і л ’ ] ____________________________________________

[ ш ч о к а ] ___________________________________________

[ й а ш ч и к ] _________________________________________

[ й а б л у н ’ а ] _______________________________________

[ й е д н ’ і с ’ т ’ ] ____________________________________

[ п р и й а з ’ н ’ ] _____________________________________

image[ п й а т н и ц ’ а ] _____________________________________ Вправа 4. image

Подані    слова         передай     звукописом (фонетичною транскрипцією).

 

Д Е Н Ь _______[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]

Д О Щ _______[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]

Л І Щ И Н А ___[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]

Я Б Л У К О ____[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]

П О Ї З Д ______[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]

Ю Л І Я ________[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]

І М ’ Я _________[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]

М ’ Я К І С Т Ь _[ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ ]

image Вправа 5.

Постав цифри біля слів: 1, якщо слова починаються на дзвінкий приголосний, а 2 – на глухий приголосний.

 

МАМА

 

ЖИТТЯ

 

ПІДСНІЖНИК

 

БОРОТЬБА

 

КРАЇНА

 

ГОРДІСТЬ

 

ДРУЖБА

 

ЗУСТРІЧ

 

СПІЛКУВАННЯ

 

ШИРОКИЙ

 

ТОВАРИШ

 

ЧЕСТЬ

 

СОВІСТЬ

 

ЩАСТЯ

 

ДЖМІЛЬ

 

РОЗУМІННЯ

 

НІЖНІСТЬ

 

ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

 

ХОРОБРІСТЬ

 

ЦУКОР

 

imageimage Вправа 6.

Інтерактивна вправа   LearningApps

(Для виконання вправи потрібно відсканувати

QR -код або ввести дане посилання )

 

https://learningapps.org/display?v=p6gbjpxd319

image 

 

У дружби багато крил,  а закон у неї один – вірність

                                                    Прислів’я 


                                                                                                                     Орленко Олена, 

                      вчитель Білоцерківської гімназії – початкової школи № 15                        Білоцерківської міської ради Київської області

 

pdf
Додано
11 травня 2022
Переглядів
385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку