Розв'язування вправ на додавання і віднімання дробів і мішаних чисел з різними знаменниками

Про матеріал
Мета: вдосконалити вміння виконувати додавання і віднімання дро¬бів і мішаних чисел з різними знаменниками
Перегляд файлу

 

Тема.  Розв'язування рівнянь і задач

Мета: вдосконалити вміння виконувати додавання і віднімання дро­бів і мішаних чисел з різними знаменниками із використанням розібра­них на попередньому уроці прийомів на основі розв'язування рівнянь і задач.

Тип уроку: засвоєння вмінь та навичок.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання.

Зібрати зошити.

 

II. Відтворення знань

Усні вправи

  1. Обчисліть:

  1. Знайдіть х із рівняння: ; ; ; .
  2. Спростіть вираз: ; ; ; .
  3. Відомо, що а + b + с = 3; а + b = ; b + с = . Знайдіть а, b, с.

III. Вдосконалення вмінь

Оскільки певні вміння виконувати додавання і віднімання дробо­вих чисел в учнів уже сформовані, на цьому уроці слід приділити увагу таким завданням: рівняння (двокрокові і більше), задачі на складання рівнянь, текстові задачі, що передбачають додавання і віднімання дробових чисел.

  1. Знайдіть корінь рівняння:

а) ;  б) ;

в) ;  г) .

Можливі варіанти розв'язання: спростити вирази в лівій і правій частинах (а, б) або використання правил знаходження невідомих компонентів дій.

  1. Розв'яжіть задачу, склавши рівняння.

а) Якщо невідоме число додати до , а від здобутої суми відняти , то дістанемо . Знайдіть невідоме число.

б) Одне число більше від іншого на , а їх сума . Знайдіть ці числа.

  1. Одна сторона трикутника дорівнює дм, друга на дм менша, а третя на дм більша за першу. Знайдіть периметр трикутника.
  2. Фермерське господарство доставило в магазин ц овочів: помідорів, огірків та баклажанів. Помідорів і огірків було разом ц, помідорів і баклажанів ц. Скільки кілограмів помідорів, огірків та баклажанів доставили з фермерського господарства в магазин?
  3. Двоє робітників повинні виконати виробниче завдання. Перший
    робітник, працюючи один, може виконати завдання за 5 днів; другий,
    працюючи один, виконує його за 4 дні. Яку частину завдання їм залишиться виконати після одного дня їх сумісної роботи?

 

IV. Підсумки уроку

Рефлексія. Яке завдання уроку було найскладнішим і найпростішим? Яких додаткових (окрім алгоритму додавання і віднімання дробових, мішаних чисел) знань потребує розв'язування таких завдань?

 

V. Домашнє завдання

  1. Один кран наповнює бак за 9 хв, другий — за 6 хв. Яка частина бака за­
    лишиться незаповненою після 1 хв спільної роботи кранів?
  2. Периметр трикутника ABC дорівнює 12 см. Знайдіть довжини його
    сторін, якщо АВ + ВС = см, ВС + СА = см.
  3. Виконайте дії: а) ; б) ;

в) ;  г) .

Задача (на складання рівняння). Якщо до невідомого числа додати і цю суму зменшити на , то дістанемо . Знайдіть невідоме число.

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
15 грудня 2019
Переглядів
901
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку