Розв'язування задач на обчислення площ многокутників

Про матеріал
Матеріал містить інтерактивні вправи та задачі практичного змісту. Практичне завдання на використання властивостей площ.
Перегляд файлу

Тема :  Розв’язування задач на обчислення площ многокутників

Мета: Освітня: створити умови для закріплення знань, умінь і навичок учнів по темі «Площі многокутників», узагальнити  та систематизувати теоретичні  знання  учнів з даної теми, вчити застосовувати набутi знання до розв’язування прикладних задач. 

Розвивальна: розвивати спостережливість та вміння працювати в групах, навички самоконтролю та взаємоконтролю, вміння   лаконічно   математично грамотно висловлювати  свою думку, інтерес до математики, застосовувати набуті знання до розв’язування вправ у стандартних та нестандартних ситуаціях.

Виховна: виховувати самостійність, відповідальність, стійкість, наполегливість, взаємоповагу один до одного, довіру до однокласників

Тип: урок узагальнення та систематизації знань

Хід уроку

І. Організаційний момент

Посміхністься самі до себе, до мене , подаруйте посмішку один одному.

Бачу, що у вас усе гаразд. Сподіваюся на такий настрій протягом уроку.

Тим паче, що посмішка – це головна умова успіху, коли йдеш у гості або зустрічаєш гостей.

ІІ.  Мотивація

Площа  фізична величина, що визначає розмір поверхні, одна з основних властивостей геометричних фігур, у математиці розглядається як міра множини точок, які займають поверхню або якусь її частину. Історично, обчислення площі називалося квадратурою. Фігура, що має площу, називається квадрованою. Площу нескладних геометричних фігур визначають, підраховуючи кількість одиничних квадратів, якими фігури можна покрити. Фігури, що мають однакову площу називають рівновеликими.

Робота у парах

На кожній парті рокладені по два рівні прямокутні трикутники( вирізані із паперу)

Завдання для кожної пари

Скаладіть із них :

  1. Рівнобедрений трикутник
  2. Прямокутник
  3. Паралелограм, що не є прямокутником

Поясніть, чому площі всіх отриманих фігур рівні.

Вимірювання площ вважають одним з найдавніших розділів геометрії; зокрема назву "геометрія" (тобто "землемірство") пов'язують саме з виміром площ. В Україні немає єдино прийнятих одиниць вимірювання площі земельної ділянки. Часто зустрічаємо км2, га, сотка, м2. Використання їх залежить від площі земельної ділянки. Найчастіше площа країн визначається у км2, так як, це є найбільшою одиницею. Гектари використовуються для визначення площ адміністративних одиниць, господарств. Сотками вимірюють невеликі ділянки, наприклад, присадибні ділянки, для будівництва та ін. М2 є найменшою одиницею вимірювання площі земельної ділянки.

Сьогоднішній урок ми присвятимо вирішення задач на обчислення площ плоских фігур. Тема нашого уроку:  «Розв’язування задач на обчислення площ многокутників»

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Вправа «Збери речення»

  1. Периметром многокутником називається сума довжин усіх його сторін
  2. Діагоналлю многокутника називається відрізок, що сполучає дві несусідні вершини
  3. Сума зовнішніх кутів многокутника дорівнює….
  4. Сума внутрішніх кутів многокутника обчислюється за формулою…
  5.  Многокутник називається вписаним у коло, якщо…
  6.  Многокутник називається описаним, якщо….
  7.  Рівні фігури мають рівні ...
  8.  В прямокутному трикутнику квадрат гiпотинузи …
  9.  Фігури, що мають однакову площу називаються...

2. Згадаємо формули для обчислення площ многокутників.

 

Встановити відповідність:

 

1

 

A

 

S = a²

2

 

Б

 

 

 

S=

 

 

3

 

В

 

 

              S= аb

4

 

 

 

 

Г

 

               S=аb

 

5

 

Д

 

S=

6

 

Е

 

S=

7

 

Є

 

 

S=a

8

 

Ж

 

S=

 

 

ІV. Застосування знань та вмінь

Робота із підручником

№572 (за готовими малюнками)

№586(а)

Задачі практичного змісту

  1. Скільки потрібно взяти плит квадратної форми з діагоналлю 0,5м, щоб покрити ними двір площею 200м²?
  2. Басейн має форму ромба. Довжина його діагоналей дорівнює 20м і16м. яку площу займає цей басейн?
  3. Готельний хол має форму трапеції з основами 20 м і 10 м і висотою 8 м. знайдіть площу ковролина, необхідного, щоб застелити цей хол.
  4. Необхідно розбити у дворі три однакові  клумби , кожна х яких має форму рівностороннього трикутника. Висота кожного трикутника дорівнює 3 м. яку площу займуть ці клумби?

Вправа « Продовжіть речення»

1.Площа паралелограма дорівнює…

2.  Площа трикутника дорівнює…

3. Площа квадрата дорівнює..

4. Площа трапеції дорівнює…

5. Площа ромба дорівнює…

6. Площа прямокутника дорівнює…

7. площа прямокутного трикутника дорівнює…

8. Якщо діагоналі ромба дорівнюють 5см і 8 см, то площа …

9. Якщо площа прямокутника дорівнює 40, а довжина прямокутника 10 см, то ширина …

10. Якщо гіпотенуза прямокутного трикутника дорівнює 5см, а один із катетів – 4см, то площа трикутника…

V. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія. На цьому уроці ми систематизували і узагальнили знання з даної теми.

Продовжіть фразу:

  • Сьогодні на уроці я закріпив…
  • Сьогодні на уроці я повторив…
  • Сьогодні на уроці я познайомився…
  • Сьогодні на уроці я дізнався…

         Працюючи  разом, ви досягли успіху.  

Виходячи із уроку, прикріпіть свій смайлик- настрій на дошку.

 

VІ. Домашнє завдання

  1. Повторити параграф 16 та 17 із вашого підручника
  2. Розвязати №587
  3. Творче завдання

Підготувати реферат або презентацію « Площі і рівноскладені фігури в математичних головоломках»

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
19 лютого 2023
Переглядів
558
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку