Тема уроку. Розв'язування задач на тему «Відстань між двома точками»,
«Координати середини відрізка», «Перетворення фігур».
Мета уроку: формування вмінь учнів застосовувати вивчений матеріал до розв'язування задач.
Обладнання: схеми «Відстань між двома точками», «Координати середини відрізка», «Перетворення фігур».
Колективне обговорення контрольних запитань № 12—13 та розв'язування задачі № 28.
1. Дано координати чотирьох вершин куба ABCDA1B1C1D1: А(0;0;0), B(0;0;1), D(0;1;0), A,(1;0;0). Знайдіть координати останніх вершин куба.
(Відповідь. В1 (1; 0; 1), C(0; 1; 1), C1 (1; 1; 1), D1 (l; 1; 0).)
2. Дано точки А (-4; 7; 0) і В(0; -1; 2). Знайдіть відстань від початку координат до середини відрізка АВ. (Відповідь. .)
3. Чи лежать точки А, В, С на одній прямій, якщо:
а) А(0;12;17), В(9;-3;8). С(18; -18; -1);
б) А(6;18;8), В(7;9;17), С(8;0;-6)?
(Відповідь, а) Так; б) ні.)
4. Визначте вид трикутника АВС, якщо:
а) А(7;1;-7), В(0;8;-7), С(0;1;0);
б) А(0;-10;-6), В(0;-8;-6), С(-1;-8;-5);
в) А(-5;2;1), В(-4;2;1), С(-5;3;1).
(Відповідь, а) Правильний; б) прямокутний різносторонній;
в) прямокутний рівнобедрений.)
5. Знайти координати точки, яка лежить на осі у і рівновіддалена від точок А (4;-1; 3) і B(1;3;0). (Відповідь. (0; - 2; 0).)
6. Знайти координати вершин D паралелограма ABCD, якщо А (1; 3; 2), В(0;2;4), C(1;1;4). (Відповідь. D (2; 2; 2).)
III. Домашнє завдання
Підготуватися до тематичної атестації № 5. Розв'язати задачі № 10 (2), 11 (2), 14, 25 (3) (с. 55—56).
У ході бесіди з'ясувати, що нового вивчено в даній темі.