Розв’язування задач з виробничим змістом на знаходження об’єму призми

Про матеріал
Урок застосування набутих знань з геометріїʼ в професії, в повсякденному житті.
Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ОСВІТИ «НІКОПОЛЬСЬКИЙ ЦЕНТР ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ» ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

 

 

Методична розробка відкритого  уроку з  математики

 «Розв’язування  задач з виробничим змістом на знаходження об’єму призми»

 

 

 

 Викладач : О. І. Маляренко

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

м. Нікополь

 

Тема:  Розв’язування  задач з виробничим змістом на знаходження об’єму призми.

 Ключові компетентностт:

 спілкування державною мовою, уміння вчитися впродовж життя,  математична компетентність, загальнокультурна компетентність, комунікативна компетентність,  міжпредметна естетична  компетентність  Предметні компетентності :

формувати вміння розв’язувати прикладні задачі на знаходження  об’ємів призм;

використовувати формули площ многокутників; 

розвивати вміння здобувачів освіти створювати математичні моделі до  задач;

показати роль математичних знань в житті людини, необхідність знань для задоволення практичних потреб. 

             

Обладнання:  комп’ютер , проектор, скляна призма з водою ,вимірювальні прилади , картки з формулами, вислови відомих людей.

 

Тип уроку: формування  вмінь і навичок.

           

Х і д   у р о к у.

1.       Організаційний момент.

Добрий день, шановні. Сьогодні ми з вами поговоримо на досить цікаву тему «Математичні задачі з виробничим змістом». 

У мене до вас питання . Застосовуються набуті знання з геометріїʼ в професії, в повсякденному житті? Чи потрібні знання про обʼєми многогранників у житті?  (Відпвідь здобувачів освіти ) 

 Так,задачі виробничого  змісту, які можна розв’язувати математичними методами, досить часто зустрічаються в нашому повсякденному житті. Це і обчислення відстаней, площ під час ремонту, обчислення об’ємів та площ поверхонь різних  об’єктів. Саме про обчислення об’ємів ми сьогодні й поговоримо. Протягом уроку ви будете оцінювати себе, заповнюючи картку самооцінювання.

2.       Актуалізація вивченого матеріалу.

1.     Пригадайте як обчислюється об’єм призми

V = SоснН, V = abc.

2.     Чим є висота прямої призми?

3.     Які многокутники можуть бути основою призми?

4.     Давайте пригадаємо формули площ?

Вправа «Мікрофон».

На екрані ви бачите многокутники. Ваша задача – пригадати якомога більше формул для обчислення площ.

(здобувачі освіти  називають формули) Оцініть свої знання. 

3.Повідомлення теми і мети уроку.

     Сьогодні на уроці ми будемо розв’язувати задачі на знаходження об’ємів призм,  використовувати формули площ многокутників; створювати математичні моделі до задач.

     Разом з вами розглянемо задачі на обчислення  об’єму призми в певних життєвих ситуаціях. Для того, щоб дослідити як поняття об’єму використовується  в життєдіяльності людини ви поділилися на дві групи: «Практики» та  «Теоретики». Домашнім завданням для груп було: дослідити поняття об’єму, зокрема об’єму призми, скласти  задачу з виробничім змістом  для своїх опонентів.

Епіграфом цього етапу уроку нехай стануть слова відомого вченого   -Те, що я чую, я забуваю -Те, що я бачу і чую, я трохи пам'ятаю

-Те, що я чую, бачу й обговорюю, я починаю розуміти

-Коли я чую, бачу й обговорюю і роблю, я набуваю знань і навичок -Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.

Конфуцій

(виступи на фоні комп’ютерних  презентацій)

1.     «Теоретики».   

2.     «Практики».

Здобувачі освіти обмінюються задачами.

  4.Самостійна робота здобувачів освіти в групах.

Задача від «Практиків» для «Теоретиків»

    Відомо, що для нашого міста є актуальною проблема питної води. Жителі міста  користуються привозною водою. Тому для потреб жителів одного мікрорайону треба установити резервуар з пітною водою обʼємом 10  м  на прямокутній основі, розміри якої 2.5 м і 1.75 м. Якої висоти повинен бути резервуар?

Задача від «Теоретиків» для  «Практиків»

Для обладнання зливу води, яка охолоджує прокатний стан підприємства потрібна доставка чавунної труби «коробочки». Труба має квадратний отвір.

Її зовнішня ширина дорівнює  25 см., товщіна стінки 3 см. Яка маса одного погонного метра труби, якщо густина чавуну дорівнює 7.3 г/ см 3

 

 Оцініть результати своєї роботи над презентацією і при розв’язуванні задачі.

5.       Практична робота ( робота в парах )

Наступним етапом нашого уроку буде практична робота по визначенню об’єму води в цьому резервуарі (трикутна призма). Для цього зробіть необхідні вимірювання і обчисліть об’єм води якомога точніше. Додаткова інформація: серед розміщених в класі матеріалів є потрібна формула.  

Повідомлення результатів.

А зараз я попрошу вас обмінятися картами самооцінювання і оцінити роботу свого партнера в парі.

6.       Релакс . Хвилинка відпочинку.

    Наступний етап нашого уроку ми проведемо під девізом: «Треба прогнати з уроків бога сну Морфея і частіше запрошувати бога сміху Момуса». Це слова видатного педагога Ш. А. Амонашвілі.

Так от. Зараз я пропоную вам трішки відпочити і подивитися фрагмент відомого, можна сказати культового мультфільма, який з насолодою дивляться і дорослі і діти.

( перегляд фрагменту мультфільма «Маша і Ведмідь»)

Ну що ж, ми трішечки відпочили і посміялися, але тепер перейдемо до справи, бо невгамовна дівчинка Маша приготувала для нас задачу.

7.       Колективне розв’язування задачі.

Задача від Маші.

Привіт, я – Маша. Мій друг Пінгвін  дуже хоче приїхати до нас на потязі .

Після  виликої зливи сталося руйнування  насипу залізничної колії.

Визначте скільки годин треба на відновлення  руху потягу? 

Викладач: Допоможемо Маші?

Перезіз залізничного насипу має вигляд трапеції з нижньою основою14м, верхньою 8м і висотою 3 м. Насип пошкоджено на відстані 0.5 км. За 1 годину насипають 50 м3 землі і відновлюють  насип. Скільки годин треба на відновлення  руху потягу? 

 

Дякуємо Маші за цікаву задачу.

На          цьому          етапі оціню          вас     я.       Поставте     собі   такі бали:_______________________ 

 8.   Підведення підсумків уроку. Рефлексія.

 

 

Отже, сьогодні ми з вами говорили про об’єм призми в  задачах,що зустрічаються в житті на виробництві. Зараз озвучте свої оцінки за урок і я б хотіла почути ваші думки про урок.

Закінчіть речення:

Сьогодні на уроці я дізнался що….

Найбільше мені сподобалося….

Найскладнішим для мене сьогодні було…..

Сьогодні я зрозумів…..

Сьогодні я навчився…..

Сьогоднішній урок показав мені…….

 

      9.Домашнє завдання

    Повторити §6п.22 , дати відповіді на контрольні запитання стор 143.          Розв’язати № 22.12 стор 144

     

 

 

     

 

Використані  джерела :  

1. Бевз Г. П. ,Бевз В.Г  Математика 11кл  . підручник  рівень стандарту 

-   К. : Генеза  2011                                                                                                     

2.Інтерактивні  технології на уроках  математики  .                                 

Укладач  І. С. Маркова  Х.: Вид  . група  «Основа» 2008                                          3.Корнієнко Т. Л. Математика 11 кл. Рівень стандарту . Розробки  уроків 

-   Х. : Видавництво  « Ранок» 2012                                                                      

4. Роганін А. Н. Геометрія  11кл  Плани –конспекти  уроків  Х.: Вієста :

«Ранок» 2004

    5.https://educationpakhomova.blogspot.com/2023/04/10.html

6. https://naurok.com.ua/ispolzovanie-priemov-refleksii-na-urokahmatematiki-69077.html

 

pdf
До підручника
Геометрія (академічний, профільний рівень) 11 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М.)
Додано
22 грудня 2023
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку