Урок "Правопис значущих частин слова (повторення)"

Про матеріал
Мета уроку: повторити і поглибити знання учнів про значущі частини слова, їх правопис, формувати вміння знаходити значущі частини слова, визначати їх роль у словах; розвивати критичне мислення, увагу, уяву, усне та писемне мовлення; виховувати усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.
Перегляд файлу

Тема: Правопис значущих частин слова (повторення)                                                                                  Мета: повторити і поглибити знання учнів про значущі частини слова, їх правопис, формувати вміння знаходити значущі частини слова, визначати їх роль у словах;  розвивати критичне мислення,  увагу, уяву, усне та писемне мовлення; виховувати усвідомлення ролі мови для ефективного спілкування та культурного самовираження.                                                                                                                                                                                                                    

                                                                            ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ДОСВІДУ ТА ОПОРНИХ ЗНАНЬ                                                                                ІІІ ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

ІV. ОПРАЦЮВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ                                                                                                                                                                                                                                                                                           РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ  с. 68-69                                                          

V. ВИКОНАННЯ ВПРАВ НА ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО 

- Робота біля дошки                                                                                                                                                   Записати слова, позначити префікси.                                                                                                                  Безземельний, віддавати, об’єднати, розділити, підбігти, беззвучний, відділити.

- Гра «Третє зайве»                                                                                                                                                  - Знайдіть у кожній групі слово з орфографічною помилкою та запишіть його правильно. Виписані слова розберіть за будовою.                                                                                                                                   1. Село, веселий, земовий.                                                                                                                                                              2. Розповідати, безхмарний, росхитаний.                                                                                                            3. Сонечко, морозево, віконечко.                                                                                                                                                 4. Грушою, землею, борщем.    

РУХАНКА                                                                                                                                                                                

- Словниковий диктант                                                                                                                                                 Записати слова, виділити суфікси та обгрунтувати написання в них ненаголошених голосних.     Малесенький, ніженька, стрічечка, промінчик, ріднесенька, корінчик, печиво, дощик, доріженька, братик, сонечко, морозище.

-  РОБОТА З ПІДРУЧНИКОМ. Вправа 162, с.69

- РОБОТА НА КАРТКАХ                                                                                                                                                                   Списати прислів’я, уставляючи на місці пропуску букву е або и. Підкресліть орфограми.                                               Тиха вода високі б..реги підм..ває. Від т..плого слова і лід розм..рзає. З ким пов..дешся, того й наб..решся. Під л..жачий камінь вода не т..че.

Експрес-тест. Вправа «Так або ні »                                                                                                                         1) Слово складається з кореня та закінчення ( Ні )                                                                                                                                                2) Закінчення – це змінна частина слова, яка слугує для зв’язку слів у словосполученні та реченні ( Так )                                                                                                                                                                                                                  3) Префікс – значуща частина слова, яка стоїть після кореня і слугує для утворення нових слів  ( Ні )                                       4) Суфікс –  значуща частина слова, яка стоїть після кореня і слугує для утворення нових слів  ( Так )                           5) Форма слова – це  зміна слова за відмінками, числами, родами чи особами( Так )                                                       6) Спільнокореневі слова – це слова, які мають однаковий корінь ( Так )                                                                                7) В українській мові усі слова змінні ( Ні )                                                                                                                                                    8) Закінчення не позначене буквою називають нульовим ( Так )                                                                                              9) Незмінні слова не мають закінчень ( Так )                                                                                                                                               10) Слова таксі, бюро, метро – це незмінні слова ( Так )                                                                                                                                                    11) Слова вода, водою, на воді – це спільнокореневі слова ( Ні )                                                                                                    12) Усі прислівники належать до незмінних слів ( Так )                                                                                                                                  

VI. Рефлексія. Підсумок уроку

Стратегія «Кубик Блума»

VII. Домашнє завдання

 

docx
Додано
25 січня 2023
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку