Розвиток навичок медіаграмотності на заняттях гуртків образотворчого та прикладного мистецтва

Про матеріал
Методичні рекомендації містять у собі описані підходи до організації гурткових занять художньо-естетичного та науково-технічного напрямів шляхом використання педагогом медіадидактики
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Розвиток навичок медіаграмотності на заняттях гуртків образотворчого та прикладного мистецтва

 

 

 

 

 

 

 

 

Автор досвіду: ІВАНОВА Олена Михайлівна, керівник гуртків Чугуївського будинку дитячої та юнацької творчості Чугуївської міської ради Харківської області                

 

 

 

Чугуїв

2020

Засоби масової інформації все більше впливають на наше повсякденне життя, тому бути медіаобізнаним, медіаграмотним та медіакомпетентним – це вимога сьогодення як для педагога, так і для вихованця.  Використання педагогом медіадидактики під час організації занять гуртків «Образотворче мистецтво», «Студія образотворчого мистецтва», «Прикладна графіка» та «Технічний дизайн» особливо є актуальним в умовах сучасної української школи.

Долучаючи дітей до світу прекрасного – скарбів як української так і світової культури, мистецтва, архітектуриРисунок1.jpg тощо, я формую медіаінформаційну грамотність у вихованців. З цією метою у роботі користуюся повним спектром можливостей, які пропонують нові комунікаційні технології. Саме такі заняття проходять яскраво, різноманітно, цікаво та сприяють більш кращому засвоєнню матеріалу. Ми працюємо з інтернет-джерелами, які подають інформацію в цікавій формі  з використанням схем, звуку, відео-зображення. Наприклад, під час заняття за темою «Закони перспективи»  вихованці мають можливість продивитися відео-урок (https://www.youtube.com/watch?v=GmSJ05qbF8c), де дуже цікаво і наочно продемонстровано, як зображати ілюзію простору та об’єму на площині  будь-яких геометричних форм та предметів. Такі схеми пропонують на каналі YouTube джерела: Arts&Craft, Zartschool, YouandCraft, Перспектива в малюнку.

Image-1 (2).jpgЗ метою розвитку інформаційно-пошукової діяльності вихованців, під час вивчення теми «Петриківський розпис», діти отримують завдання знайти та підготувати матеріали з вищезазначеної теми у мережі Інтернет та висвітлити їх на занятті. Підбираючи матеріал вихованці вчаться працювати з інформацією, у тому числі перевіряти її, під час виступу – обґрунтовувати свій вибір, виділяти важливі моменти. Таким чином, ми всі змогли переглянути багато цікавих фотографій, майстер-класів на каналі Youtube зі  сторінок «Арт-кафедра», UAMAZE Ukraine. Дуже цікавим на YouTube-каналі виявився «Проект для малят «Казкова Петриківка», де ведучі в казковій формі знайомлять маленьких глядачів з основами петриківського розпису. Подібні заняття використовувалися і з сайту Віртуальної майстерні Петриківського розпису  (http://petrіkovka.dnepredu.com ) тощо.

У роботі гуртків також застосовую Інтернет, як один із видів масової інформації,  який відіграє важливу роль в інформативному плані в якості енциклопедії. Під час вивчення відповідних тем зручно дивитися необхідні зображення, наприклад, картин, архітектурних споруд, історичних пам’яток тощо. Розглянувши їх у найменших деталях та фрагментах, вихованці під час занять створюють свої авторські роботи.

«Піраміди» Маренич Вероніка, гурток «Технічний дизайн»

182810.jpgIMG_1312.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Image-1 (3).jpg 

3167528.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Ейфелева вежа» Гайдар Ігор, гурток «Студія образотворчого мистецтва»

З великою цікавістю діти долучаються до огляду світових шедеврів на «уроках-подорожах», де ми по черзі відвідуємо деякі відомі музеї, галереї, міста, які не завжди є можливість побачити в реальному житті. Віртуальні подорожі відбулися до «Лувру» в Парижі (https://www.youtube.com/watch?v=sbKlbTnds5E), Дрезденської галереї  в Німеччині (https://www.youtube.com/watch?v=lBLGNxmZmmU), Національного художнього музею України в Києві, Музею українського живопису в Дніпрі, Мамаєвої слободи, Державного музею Т.Г. Шевченка (https://www.youtube.com/watch?v=NX8dihPmD_o) тощо.

Такі віртуальні подорожі дають можливість вихованцям бути обізнанимив останніх тенденціях  сучасного українського мистецтва. Під час занять переглядаємо та знайомимося з творами наших сучасних українських художників: Іваном Марчуком, Борисом Михайловим, Олександром Ройтбурда, Оксаною Мась та іншими.

Останнім часом в мережі Інтернет з’явилися та стають популярними віртуальні інтерактивні дошки, які в режимі реального часу дають можливість робити креслення, малюнки  з можливістю масштабування зображень, друкування, пересилання. По можливості використовую такі ресурси у освітньому процесі ( http://muro.deviantart.com; http://awwap.com; http://ziteboard). Наприклад, під час вивчення творчості української художниці Марії Примаченко діти за допомогою графічного редактора малюють на моніторі казкових тварин, характерних  для цього виду мистецтва.

256a334efef2d5b5b4c2a55b3569085b-quality_70Xresize_crop_1Xallow_enlarge_0Xw_750Xh_463.jpg

Перепелиця Нікіта, гурток «Образотворче мистецтво»

У сучасному світі захоплення дітьми комп’ютерними іграми впливає на їхнє здоров’я, уважність та відволікає від освітнього процесу. В таких умовах іноді  нелегко буває зацікавити і захопити їх творчою діяльністю. На своїх заняттях з графіки на основі такої популярної серед дітей гри, як «MainCraft» я використовую техніку малювання по клітинках – піксельні малюнки (#pixelartYouTube). Вихованці в зошиті самостійно можуть зобразити будь-який предмет в графічному стилі цієї комп’ютерної гри. Це можуть бути тварини, овочі, фрукти, предмети побуту, транспортні засоби тощо.

З метою насичення гурткових занять з живопису або конструювання цікавим та пізнавальним матеріалом до роботи включаю традиційні медіа такі, як друковані видання, які містять багато корисної інформації. Наприклад, з молодшою групою першого року навчання використовую матеріали, подані у таких дитячих журналах, як «Саша і Маша», «Ежик», «Конфетка» тощо. Крім різноманітних розмальовок, там подаються пояснення з малювання окремих речей та предметів, схеми з орігамі та аплікацій. Численні кросворди, ребуси, головоломки допомагають заповнити вільний час на перервах, або наприкінці занять, щоб трохи відпочити та зняти втому після напруженої творчої праці.

Такі підходи до організації гурткових занять спрямовані переважно на формування критичного мислення вихованців, їх комунікаційної медіакомпетентності, а також сприяють розвиткові способів творчого самовираження особистості, вчать її бути активним й усвідомленим учасником медійного суспільства, підвищуючи рівень освітнього процесу вцілому.

 

doc
Додав(-ла)
Іванова Олена
Додано
2 червня 2020
Переглядів
415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку