Квест - посвята у юннати

Про матеріал
Сценарій квесту - посвяти у юннати " Юннат - це на все життя !" Цікава форма проведення щорічного традиційного виховного заходу еколого - натуралістичних гуртків з урахуванням протиепідеміологічних вимог.
Перегляд файлу

Івано – Франківський обласний еколого – натуралістичний

центр учнівської молоді

 

 

 

 

 

 

« Юннат – це на

все життя »

Посвята в юннати у формі квесту

 

 

 

Провела:

Керівник гуртка

« Куток живої природи »

Ірина Данилюк

 

 

2021 р.

Посвята в юннати

« Юннат – це на все життя » у формі квесту

Мета:

  • Посвятити наймолодших гуртківців у юннати
  • поглиблювати знання учнів про життя тварин; учити бачити прекрасне навколо себе; розвивати пам'ять, пізнавальну активність, логічне мислення, уміння аргументовано висловлювати свою думку; удосконалювати навички міжособистісного спілкування;
  • виховувати любов до рідної землі, дбайливе ставлення до неї;  забезпечити цільність сприйняття оточуючої дійсності, формувати різностороннє уявлення про світ птахів, тварин та рослин; вчити жити в гармонії з природою та бережно ставитися до всього живого на Землі.
  • Залучити дітей до збереження природи, охорони її багатств; виховувати бажання більше дізнатись про живу природу рідного краю

 

Обладнання: розмальовки « Осінній віночок », ребуси, картинки овочів, каструля, листи від тварин,   листочки дерев, м’яч, посвідчення.

 

Хід заняття

І. Вступ


Вчитель :

 Нині осінь нас чарує,

Неповторна, чарівна,

Різні барви нам дарує

І дивує нас вона.

Виглядає так казково

Восени і парк, і гай,

Розмаїттям кольоровим

Прикрашає осінь край


Вчитель. Доброго дня, дорогі мої гуртківці!

 Надворі чарівна осінь. Все навколо перевтілюється у дивовижні кольори. Як можна не помічати цієї краси?

(звучить пісня «Диво-осінь )

Вчитель: сьогоднішнє наше заняття буде незвичайним. Ми з вами помандруємо різними станціями, де перевіримо, ваші знання про природу.

Отже, перша наша станція називається « Історична »

ІІ. Основна частина

Станція І « Історична »

Саме восени у вересні ми проводимо акцію «День юного натураліста» і сьогодні ця акція завершується посвятою в юні натуралісти вас, маленьких гуртківців.

- А чи знаєте ви, хто такі юннати? (відповіді дітей)

- Перші юннати з’явилися майже 100 років назад. Юннати або юні натуралісти – це діти, які вивчають, оберігають та досліджують природу. І сьогодні у вас є можливість довести своїми знаннями і вчинками, що ви гідні цього імені «Юний натураліст».

1. Розмальовування малюнка « Осінній віночок»

Вчитель : нам час рушати. Переходимо на ІІ станцію.

 

Станція ІІ « У парку».


Вчитель:

 Ми садили парк у полi —

I дубочки, i тополi,

I осику, i лiщину,

I червону горобину.

 Виростай, наш парк могучий,

Пiднiмайсь під самi тучi,

Щоб хмарки тебе гойдали,

Дощ на землю проливали,

I на житечко зелене,

I на тебе, i на мене!


Вчитель: 

Як ви вже здогадалися ми потрапили на другу нашу станцію у парк.

  1. Гра « З якого дерева листок ».

Вчитель. -А які ж рослини зустрінуть нас у парку? Здогадайтеся за їхніми ознаками.

-З одного дерева листочок залетів до нас на свято. Відгадайте що це за дерево?

(Показати листок клена, берези, вільхи, калини, дуба. Діти повинні знайти дерево у парку)

-Вірно. Це клен.

( Після демонстрації листочка, діти знаходять відповідне дерево).

Вчитель : Молодці! Ви чудово справились, відмінно і швидко знаходили дерева за їх листочками. Тому нам уже час переходити до наступного завдання.

  1.  Цікаві загадки

 А зараз ми дізнаємось, що ви знаєте про дерева. Пропоную відгадати цікаві загадки.

Навесні цвітуть, мов свічі,

Заглядають сонцю в вічі,

А під осінь ті свічки

Вдягнуть з голок кожушки. (каштан)

- Де використовують плоди каштана? (для лікування судин)

- А ось ще одна рослина з наших парків.

 

У вінку зеленолистім,

У червонному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.( калина )

- Що ви знаєте про калину? (відповіді дітей)

- Вірно. Калина – символ України. А ще ягоди калини допомагають лікувати застуду.

 - Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається. (тополя)

- Що ви знаєте про тополю? ( відповіді дітей )

Вчитель.

- Молодці! Ви гарно впорались з цими завданнями і відгадали загадки  про дерева і кущі, які ростуть у парках.  На цій станції ми уже усе дослідили. Нам час вирушати. Переходимо на ІІІ станцію.

 

Станція ІІІ « Смачно і корисно » ( переходимо на імпровізований город на території ліцею )

-  А що росте на городі? (овочі)

- А в саду? (фрукти)

1. Гра «  Лови фрукт »

- Тепер трохи пограємо. Я буду кидати вам м'ячик і говорити «фрукти», хто м’ячик зловить, той повинен назвати який-небудь фрукт.

 Починаймо?

( дати можливість кожній дитині відповісти )

  1. Гра « Кухарі ».

Вчитель : пропоную вам пограти  у гру « Кухарі ». Ваше завдання: приготувати страву з овочів, тобто скласти картинки з намальованими овочами у каструльку. Вам потрібно приготувати борщ.

( виконання гри )

- Молодці! Ох, як смачно ми пообідали. Можемо продовжувати нашу подорож. Пропоную вам перейти  на наступну нашу зупинку, де ми дізнаємось багато про лікарські рослини.

 

Станція ІV. « Лікарські рослини »

 Вчитель:

Для оздоровлення ростуть на луках трави,

Але їх оберемком не зривай!

Які ж для чого знати всім цікаво,

Але спочатку вивчи все і знай!

Зелена аптека — це трави і квіти,

Що в кошик збирають дорослі і діти.

Зелена аптека, що бачимо навкруг,—

Це наш помічник і хороший наш друг!

 

Гра в групах « Цікаві ребуси »

Вчитель.  Вам потрібно вгадати лікарську рослину, склавши слово з частинок.


Ромашка

Калина

Малина

Меліса


( виконання ребусів )

Вчитель: Супер! Ви чудово впорались! Справжні знавці лікарських рослин! Та на цій станції наше заняття не закінчується, нам ще треба відвідати станцію, де нас уже зачекалися брати наші менші. Рушаймо!

 Станція V.  « Брати наші менші »

1. Гра « Допоможи поштареві »

- От, ми уже і на місці! У природи дуже багато різних таємниць і загадок. До нас надійшли листи від різних тварин, але вони забули підписати їх. Наше завдання відгадати хто написав ці листи.

Лист 1:  «Я дуже великий, близько двох метрів заввишки, а моя вага - 350 кг. У мене коричнева шерсть, маленькі вуха і хвіст. Я можу ходити на задніх лапах і видиратися на дерева в пошуках їжі. Я їм рибу, ягоди, можу поласувати мурахами, черв'яками та личинками жуків. Всю зиму я проводжу в сплячці, а навесні виходжу з барлоги». (Ведмідь.)

Лист 2: «Я маленька, метушлива звіринка. Живу я в лісах та парках. У мене очі-намистинки і довгий пухнастий хвіст, який дозволяє зберігати рівновагу і стрибати з гілки на гілку. У мене на вушках маленькі китиці. В люті морозні дні я сиджу в дуплі і харчуюся жолудями, сухими грибами, горіхами». (Білка.)

Лист 3: «Я невелика тваринка. Маю довгі вуха, але куций хвостик. Хутро я змінюю: від сірого - навесні, до білого – взимку. Задні ноги у мене довші, що дозволяє мені швидко стрибати, втікаючи від ворогів, яких у мене багато.» (Заєць)

Лист 4: «Я маленький звір з оксамитовим хутром темно - сірого кольору. У мене сильні передні лапи, схожі на великі лопатки. На них ростуть кігті, якими я копаю землю і відкидаю її назад. У мене є очі, але це всього лише маленькі намистинки, вкриті шерстю та шкірою. Очі мені не потрібні, так як я постійно живу під землею в непроглядній темряві. Але у мене чудовий нюх. Я відчуваю запах дощового черв'яка за кілька метрів». (Кріт.)

Лист 5: «Я сильна тварина. Мій рев подібний до грому, а грива додає мені грізного вигляду. Живу я в теплих країнах, в піщаних місцях, тому шкіра в мене пісочного кольору. Вдень частіше сплю, а вночі полюю на зебр, газелей і антилоп. Хоч я і цар звірів, але легко піддаюся дресируванню і можу виконувати різні номери в цирку». (Лев.)

Лист 6: «Мій ріст може досягати у висоту шість метрів. На голові є вуха і смішні маленькі ріжки, обтягнуті шкірою. У мене надзвичайно довгий язик, яким я спритно зриваю листочки з колючих рослин, навіть не вколовшись. Хоча передні ноги у мене довші задніх, я швидко бігаю. Сплю стоячи, а воду п'ю, широко розставивши ноги, тому що моя довга шия зовсім не гнеться». (Жирафа.)

- Молодці! Ви чудово впоралися і з цим завданням і станете справжніми охоронцями рідної природи.

2. Гра « Симфонія»


Вчитель.

 В природу із добром іди,

Вона ж тобі – як мати,

Й пташки на різні голоси

Співатимуть для тебе.


-Зараз ви почуєте голоси пташок. Вам треба впізнати пташку за її голосом.

(вмикається звук, діти вгадують.. 

https://youtu.be/c07-ZCykJSE

 

Cтанція VI « Екологічна »

Вчитель : Ми з вами помандрували багатьма станціями. Наша мандрівка підходить до завершення. Залишилось тільки  повторити екологічні правила, які має знати кожна людина для того, аби наше довкілля було чистим, а ми  - здоровими.

  1. Відмовитися від поліетиленових пакетів – екологічно та економічно
  2.  Відмовитися від одноразових пляшок та посуду
  3.  Бути енергоефективним у побуті
  4. Обирати найбільш екологічній транспорт
  5. Економити воду
  6. Купуйте менше та не викидайте
  7. Сортувати сміття і віддавати на переробку

Вчитель. Молодці! От, і прийшла  до кінця наша мандрівка стежками юних натуралістів. Сьогодні кожен з вас гідний звання «Юний натураліст» І перш ніж вам буде вручене посвідчення, давайте всі разом вимовимо клятву юннатів. Повторюйте за мною.

Буду природі справжнім другом.

Берегтиму і охоронятиму її.

Дбатиму про братів наших менших.

Пам’ятатиму, що кожен з нас частинка природи.

(Вручення посвідчень «Юний натураліст»)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Вчитель: - Діти, вітаю Вас! Сьогодні ви стали юннатами. Перше завдання для справжніх юннатів «Не залишаймо пташок без годівничок». Допомогти усім птахам ми, звичайно, не в змозі, але тим, що облюбували шкільний садок, ми взимку обов’язково допоможемо і почнемо заготівлю кормів для зимуючих пташок. Ви   з батьками зробіть годівнички з банок, коробок, пляшок тощо. Головне, щоб ці годівнички ніколи не були порожні, не висіли без діла.

ІІІ. Заключна частина

Вчитель. Хочеться вірити в те, що сьогоднішнє заняття стало великим початком вміння бачити живу душу в кожній пташці, дереві чи квітці і тому допомагати пораненій пташині, замуленому джерельцю, засохлій від спраги квітці. Слухайте душу природи, як душу людини, пізнайте її загадкове життя, бережіть її як найкращого друга

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Данилюк Ірина
Додано
25 листопада 2021
Переглядів
907
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку