Івано – Франківський обласний еколого – натуралістичний
центр учнівської молоді
|
« Юннат – це на
все життя »
Посвята в юннати у формі квесту
Провела:
Керівник гуртка
« Куток живої природи »
Ірина Данилюк
2021 р.
Посвята в юннати
« Юннат – це на все життя » у формі квесту
Мета:
Обладнання: розмальовки « Осінній віночок », ребуси, картинки овочів, каструля, листи від тварин, листочки дерев, м’яч, посвідчення.
Хід заняття
І. Вступ
Вчитель :
Нині осінь нас чарує,
Неповторна, чарівна,
Різні барви нам дарує
І дивує нас вона.
Виглядає так казково
Восени і парк, і гай,
Розмаїттям кольоровим
Прикрашає осінь край
Вчитель. Доброго дня, дорогі мої гуртківці!
Надворі чарівна осінь. Все навколо перевтілюється у дивовижні кольори. Як можна не помічати цієї краси?
(звучить пісня «Диво-осінь )
Вчитель: сьогоднішнє наше заняття буде незвичайним. Ми з вами помандруємо різними станціями, де перевіримо, ваші знання про природу.
Отже, перша наша станція називається « Історична »
ІІ. Основна частина
Станція І « Історична »
Саме восени у вересні ми проводимо акцію «День юного натураліста» і сьогодні ця акція завершується посвятою в юні натуралісти вас, маленьких гуртківців.
- А чи знаєте ви, хто такі юннати? (відповіді дітей)
- Перші юннати з’явилися майже 100 років назад. Юннати або юні натуралісти – це діти, які вивчають, оберігають та досліджують природу. І сьогодні у вас є можливість довести своїми знаннями і вчинками, що ви гідні цього імені «Юний натураліст».
1. Розмальовування малюнка « Осінній віночок»
Вчитель : нам час рушати. Переходимо на ІІ станцію.
Станція ІІ « У парку».
Вчитель:
Ми садили парк у полi —
I дубочки, i тополi,
I осику, i лiщину,
I червону горобину.
Виростай, наш парк могучий,
Пiднiмайсь під самi тучi,
Щоб хмарки тебе гойдали,
Дощ на землю проливали,
I на житечко зелене,
I на тебе, i на мене!
Вчитель:
Як ви вже здогадалися ми потрапили на другу нашу станцію у парк.
Вчитель. -А які ж рослини зустрінуть нас у парку? Здогадайтеся за їхніми ознаками.
-З одного дерева листочок залетів до нас на свято. Відгадайте що це за дерево?
(Показати листок клена, берези, вільхи, калини, дуба. Діти повинні знайти дерево у парку)
-Вірно. Це клен.
( Після демонстрації листочка, діти знаходять відповідне дерево).
Вчитель : Молодці! Ви чудово справились, відмінно і швидко знаходили дерева за їх листочками. Тому нам уже час переходити до наступного завдання.
А зараз ми дізнаємось, що ви знаєте про дерева. Пропоную відгадати цікаві загадки.
Навесні цвітуть, мов свічі,
Заглядають сонцю в вічі,
А під осінь ті свічки
Вдягнуть з голок кожушки. (каштан)
- Де використовують плоди каштана? (для лікування судин)
- А ось ще одна рослина з наших парків.
У вінку зеленолистім,
У червонному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.( калина )
- Що ви знаєте про калину? (відповіді дітей)
- Вірно. Калина – символ України. А ще ягоди калини допомагають лікувати застуду.
- Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається. (тополя)
- Що ви знаєте про тополю? ( відповіді дітей )
Вчитель.
- Молодці! Ви гарно впорались з цими завданнями і відгадали загадки про дерева і кущі, які ростуть у парках. На цій станції ми уже усе дослідили. Нам час вирушати. Переходимо на ІІІ станцію.
Станція ІІІ « Смачно і корисно » ( переходимо на імпровізований город на території ліцею )
- А що росте на городі? (овочі)
- А в саду? (фрукти)
1. Гра « Лови фрукт »
- Тепер трохи пограємо. Я буду кидати вам м'ячик і говорити «фрукти», хто м’ячик зловить, той повинен назвати який-небудь фрукт.
Починаймо?
( дати можливість кожній дитині відповісти )
Вчитель : пропоную вам пограти у гру « Кухарі ». Ваше завдання: приготувати страву з овочів, тобто скласти картинки з намальованими овочами у каструльку. Вам потрібно приготувати борщ.
( виконання гри )
- Молодці! Ох, як смачно ми пообідали. Можемо продовжувати нашу подорож. Пропоную вам перейти на наступну нашу зупинку, де ми дізнаємось багато про лікарські рослини.
Станція ІV. « Лікарські рослини »
Вчитель:
Для оздоровлення ростуть на луках трави,
Але їх оберемком не зривай!
Які ж для чого знати всім цікаво,
Але спочатку вивчи все і знай!
Зелена аптека — це трави і квіти,
Що в кошик збирають дорослі і діти.
Зелена аптека, що бачимо навкруг,—
Це наш помічник і хороший наш друг!
Гра в групах « Цікаві ребуси »
Вчитель. Вам потрібно вгадати лікарську рослину, склавши слово з частинок.
Ромашка
Калина
Малина
Меліса
( виконання ребусів )
Вчитель: Супер! Ви чудово впорались! Справжні знавці лікарських рослин! Та на цій станції наше заняття не закінчується, нам ще треба відвідати станцію, де нас уже зачекалися брати наші менші. Рушаймо!
Станція V. « Брати наші менші »
1. Гра « Допоможи поштареві »
- От, ми уже і на місці! У природи дуже багато різних таємниць і загадок. До нас надійшли листи від різних тварин, але вони забули підписати їх. Наше завдання відгадати хто написав ці листи.
Лист 1: «Я дуже великий, близько двох метрів заввишки, а моя вага - 350 кг. У мене коричнева шерсть, маленькі вуха і хвіст. Я можу ходити на задніх лапах і видиратися на дерева в пошуках їжі. Я їм рибу, ягоди, можу поласувати мурахами, черв'яками та личинками жуків. Всю зиму я проводжу в сплячці, а навесні виходжу з барлоги». (Ведмідь.)
Лист 2: «Я маленька, метушлива звіринка. Живу я в лісах та парках. У мене очі-намистинки і довгий пухнастий хвіст, який дозволяє зберігати рівновагу і стрибати з гілки на гілку. У мене на вушках маленькі китиці. В люті морозні дні я сиджу в дуплі і харчуюся жолудями, сухими грибами, горіхами». (Білка.)
Лист 3: «Я невелика тваринка. Маю довгі вуха, але куций хвостик. Хутро я змінюю: від сірого - навесні, до білого – взимку. Задні ноги у мене довші, що дозволяє мені швидко стрибати, втікаючи від ворогів, яких у мене багато.» (Заєць)
Лист 4: «Я маленький звір з оксамитовим хутром темно - сірого кольору. У мене сильні передні лапи, схожі на великі лопатки. На них ростуть кігті, якими я копаю землю і відкидаю її назад. У мене є очі, але це всього лише маленькі намистинки, вкриті шерстю та шкірою. Очі мені не потрібні, так як я постійно живу під землею в непроглядній темряві. Але у мене чудовий нюх. Я відчуваю запах дощового черв'яка за кілька метрів». (Кріт.)
Лист 5: «Я сильна тварина. Мій рев подібний до грому, а грива додає мені грізного вигляду. Живу я в теплих країнах, в піщаних місцях, тому шкіра в мене пісочного кольору. Вдень частіше сплю, а вночі полюю на зебр, газелей і антилоп. Хоч я і цар звірів, але легко піддаюся дресируванню і можу виконувати різні номери в цирку». (Лев.)
Лист 6: «Мій ріст може досягати у висоту шість метрів. На голові є вуха і смішні маленькі ріжки, обтягнуті шкірою. У мене надзвичайно довгий язик, яким я спритно зриваю листочки з колючих рослин, навіть не вколовшись. Хоча передні ноги у мене довші задніх, я швидко бігаю. Сплю стоячи, а воду п'ю, широко розставивши ноги, тому що моя довга шия зовсім не гнеться». (Жирафа.)
- Молодці! Ви чудово впоралися і з цим завданням і станете справжніми охоронцями рідної природи.
2. Гра « Симфонія»
Вчитель.
В природу із добром іди,
Вона ж тобі – як мати,
Й пташки на різні голоси
Співатимуть для тебе.
-Зараз ви почуєте голоси пташок. Вам треба впізнати пташку за її голосом.
(вмикається звук, діти вгадують..
Cтанція VI « Екологічна »
Вчитель : Ми з вами помандрували багатьма станціями. Наша мандрівка підходить до завершення. Залишилось тільки повторити екологічні правила, які має знати кожна людина для того, аби наше довкілля було чистим, а ми - здоровими.
Вчитель. Молодці! От, і прийшла до кінця наша мандрівка стежками юних натуралістів. Сьогодні кожен з вас гідний звання «Юний натураліст» І перш ніж вам буде вручене посвідчення, давайте всі разом вимовимо клятву юннатів. Повторюйте за мною.
Буду природі справжнім другом.
Берегтиму і охоронятиму її.
Дбатиму про братів наших менших.
Пам’ятатиму, що кожен з нас частинка природи.
(Вручення посвідчень «Юний натураліст»)
Вчитель: - Діти, вітаю Вас! Сьогодні ви стали юннатами. Перше завдання для справжніх юннатів «Не залишаймо пташок без годівничок». Допомогти усім птахам ми, звичайно, не в змозі, але тим, що облюбували шкільний садок, ми взимку обов’язково допоможемо і почнемо заготівлю кормів для зимуючих пташок. Ви з батьками зробіть годівнички з банок, коробок, пляшок тощо. Головне, щоб ці годівнички ніколи не були порожні, не висіли без діла.
ІІІ. Заключна частина
Вчитель. Хочеться вірити в те, що сьогоднішнє заняття стало великим початком вміння бачити живу душу в кожній пташці, дереві чи квітці і тому допомагати пораненій пташині, замуленому джерельцю, засохлій від спраги квітці. Слухайте душу природи, як душу людини, пізнайте її загадкове життя, бережіть її як найкращого друга
1