Комунальний позашкільний навчальний заклад
«Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»
Виступ на методичне об’єднання акомпаніаторів, концертмейстерів
та керівників вокальних гуртків на тему:
«Розвиток творчої компетентності особистості гуртківців засобами естетичного виховання»
Підготувала: Круніч Юлія Олегівна,
керівник гуртка Народного художнього колективу
шоу-театру «Імідж»
Проєкт „ Розмалюємо світ" (напрямок „Ціннісне ставлення до людей”)
Об'єктом дослідження є творча активність гуртківців художнього відділу.
Предмет дослідження: розвиток та формування творчої компетентності вихованців закладу в освітньому процесі.
Сучасним дітям потрібен такий набір здібностей, який сприяє становленню компетентної особистості, спроможної творити власне життя.
Мистецтво відіграє велику роль у формуванні духовно розвиненої особистості, в удосконаленні людських якостей, в осмисленні явищ життя та природи. Тому провідною ідеєю діяльності педагога-позашкільника має бути формування творчої особистості, яка володіє навичками самопізнання, самокорекції, самовиховання; відкрита до сприйняття інших культур; цінує свободу, поважає людську гідність та індивідуальність; здатна до успішної самореалізації в сучасному житті. А найважливішим засобом розвитку творчої активності вихованця, його творчої компетентності, є діяльність (навчити й виховати можна лише в дії). Справжня суть роботи з розвитку творчої компетентності вихованців полягає в організації життя дитини, де однією з важливих функцій є стимулювання позитивної мотивації кожного в процесі організації різних видів діяльності.
Я зупинюся на проектній діяльності, оскільки багато практикую саме таку форму роботи, і вважаю,що вона забезпечує найбільш успішне включення вихованців та педагогів у процес колективної діяльності, у співавторство та співтворчість. Вихованці можуть брати участь як у короткострокових, так і у довгострокових проектах.
Результатом має стати творча активна особистість, яка знайшла себе в колективі, від дій якої залежить її власне зростання й здобутки всього колективу; вона усвідомлює свою значущість і відповідальність за доручену їй справу.
Головне, щоб педагог не зупинявся і знаходився у постійному пошуковому русі. Вдосконалюючи свої знання, свій досвід , який би міг використовувати у вихованні сучасної молодої людини, за якою майбутнє нашої країни.
Ідея започаткувати саме цей проект у керівників КОЦДЮТ народилась, на перший погляд, випадково, проте, як і все прекрасне та позитивне в нашому житті, насправді виявилась не випадковістю, а саме живою та своєчасною справою.
Ми вирішили донести до якнайбільшої кількості людей, що кожна ж людина має якісь свої певні особливості, у всіх вони різні, і всі люди мають право на цю особливість, як і право на толерантне відношення, а в разі потреби - й допомогу суспільства. Кожен може змінювати цей світ на краще, розмальовувати його так, як хочеться : фарбами добра, радості, щастя. Ми розуміли, що достукатись до дитячих сердець набагато легше через казку. До того ж, в нас вже був досвід з роботи над різноманітними проектами, такими як «Дружба без умов», «Планета дружби», «Школа юних чарівників» та ін.
1