Стаття «Вибір науково-методичної теми»
(досвід керівника гуртка «Акторська майстерність»
закладу позашкільної освіти)
Аналіз філософської, психолого-педагогічної літератури з проблем творчого розвитку й сучасних підходів до визначення поняття «творчість» дає змогу сформулювати інтерпретацію категорії «розвиток творчої компетентності» як динамічного процесу формування особистості, спрямованого на розширення спектру здібностей (пізнавальних, інтелектуальних, спеціальних: художніх, літературних, математичних тощо) та особистісних якостей (емоційності, сміливості уяви, фантазії, інтуїтивності, ініціативність тощо), які проявляються й збагачуються в практиці різних видів конструктивної діяльності.
Постановка завдань
Актуальність проблеми зумовила вибір науково-методичної теми та апробації досвіду у власній педагогічній діяльності.
Об'єкт дослідження: творча активність гуртківців художнього відділу.
Предмет дослідження: розвиток та формування творчої компетентності вихованців закладу в освітньому процесі.
Мета дослідження: виявити шляхи й засоби розвитку творчої активності дітей колективів Кіровоградського обласного центру дитячої та юнацької творчості.
Гіпотеза: застосування в освітньому процесі сучасних педагогічних технологій має позитивний вплив на розвиток творчої компетентності вихованців закладу позашкільної освіти.
Завдання: визначити особливості розвитку творчої активності гуртківців художніх колективів; виявити ефективність застосування сучасних педагогічних технологій та їх вплив на розвиток творчої активності вихованців; розробити методичні рекомендації щодо розвитку творчої компетентності дітей засобами естетичного виховання.
Методи дослідження:
а) теоретичні – порівняння, систематизації, класифікації та узагальнення для обґрунтування сутності творчої активності гуртківців та виявлення дидактичних умов, які сприяють її стимулюванню;
б) емпіричні методи (пряме й непряме спостереження на уроках за дітьми в процесі виконання творчих завдань, самоспостереження; анкетування, опитування, бесіди, інтерв’ю, метод вивчення документації), які допомогли об’єктивно діагностувати рівень творчої активності виховання;
Сутність досвіду полягає у використанні певної сукупності технологій освітньої роботи з гуртківцями закладу позашкільної освіти, що сприяють розвитку творчої пізнавальної активності, інтересів, умінь і навичок сучасних дітей, передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток творчої особистості. Це дозволяє педагогу самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації освітнього процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології.
1