Розвиток творчого потенціалу учнів на уроках англійської мови

Про матеріал
Завдання курсу англійської мови широкі та багатогранні. По-перше, учні повинні ознайомитися з мовою як об’єктивною реальністю, усвідомити, її роль у суспільному житті, засвоїти лінгвістичні поняття, зрозуміти структуру мови на всіх рівнях її будови, різноманітність і багатство мовних засобів. По-друге, необхідно повсякденно розв’язувати і практичні питання, що полягають у дотриманні законів і норм літературної мови, у збагаченні словникового запасу учнів, у розвиткові їх мислення, у виробленні навичок правильно, виразно, образно висловлювати думки і почуття. Тому розвиток творчих здібностей учнів — важливий складник вивчення іноземної мови в будь-якому закладі освіти.
Перегляд файлу

З досвіду роботи вчителя англійської мови

Автор: Садова Ганна Олександрівна

Розвиток творчого потенціалу учнів на уроках англійської мови

Завдання курсу англійської мови широкі та багатогранні. По-перше, учні повинні ознайомитися з мовою як об’єктивною реальністю, усвідомити, її роль у суспільному житті, засвоїти лінгвістичні поняття, зрозуміти структуру мови на всіх рівнях її будови, різноманітність і багатство мовних засобів. По-друге, необхідно повсякденно розв’язувати і практичні питання, що полягають у дотриманні законів і норм літературної мови, у збагаченні словникового запасу учнів, у розвиткові їх мислення, у виробленні навичок правильно, виразно, образно висловлювати думки і почуття. Тому розвиток творчих здібностей учнів — важливий складник вивчення іноземної мови в будь-якому закладі освіти.

Е. Григоренко і Р. Стернберг пропонують 12 стратегій розвитку творчого потенціалу, які можуть бути покладені в основу навчання творчому мисленню на будь-якому навчальному предметі. Використовуючи ці стратегії - принципи, вчитель не тільки зможе збільшити ймовірність розкриття творчого потенціалу своїх учнів, але і посилити креативне начало в самому собі. Отже, ось ці принципи:

- бути прикладом для наслідування;

- заохочувати до сумнівів;

- дозволяти робити помилки;

- заохочувати розумний ризик;

- включати в програму навчання розділи, які дали б учням продемонструвати свої творчі здібності, проводити перевірку засвоєного матеріалу таким чином, щоб в учнів була можливість їх застосування;

- заохочувати вміння знаходити, формулювати та ігнорувати проблему;

- заохочувати і винагороджувати творчі ідеї та результати творчої діяльності;

- надавати час для творчого мислення;

- заохочувати терпимість до невизначеності;

- підготувати до перешкод, що зустрічаються на шляху творчої особистості;

- стимулювати подальший розвиток;

- знайти відповідність між творчою особистістю і середовищем.

Необхідно зазначити, що розвиток творчих і винахідливих здібностей багаторазово збільшує ефективність уроку, створює умови для розкриття особистості учнів, розвиває їх в інтелектуальному плані. Ось прості прийоми, які я використовую у своїй педагогічній діяльності:

І. Творчий підхід до діалогів. Один і той же діалог можна розіграти по-різному. Ідеї і ролі можна підказати здобувачам освіти, часто вони самі вигадують оригінальні варіанти.

Найпростіший діалог:

- Excuse me

-Yes

- Can you tell me the time, please?

- Certainly, it's 4 o'clock

- Thanks

- Not at all

1 варіант: -дві дівчини поспішають в ліцей, біжать, стикаються, вимовляють діалог, дивляться на годинник і розбігаються.

2 варіант: -хлопчик знайомиться з дівчинкою, звучить діалог. Хлопчик дарує квітку і вони йдуть разом.

3 варіант : - ляльковий театр. Хлопці вимовляють діалог під партою. Говорять ляльки.

4 варіант: - розмова двох ділових людей по телефону.

Для сильних учнів завдання: розширити діалог, додавши 5-6 своїх реплік.

ІІ. Роздуми над цікавими цитатами і висловлюваннями:

Тема « Професія. Успіх»

1. Success does not come overnight.

2. The three ' s to succeed: Desire, Discipline, Dedication.

3. Be nice to people on your way up because you'll meet them again on your way down ( Samuel Bekket)

4. Difficulties are stepping stones to success.

Варіанти завдань:

- обговори з партнером по парті, вислови свою думку.

- дебати в групах. Одна група погоджується, інша - проти. Виступають по черзі. На дошці висять фрази згоди/ незгоди, що особливо важливо для дітей з більш низьким рівнем навченості.

ІІІ. Проведення уроків, присвячених Різдву і дню Святого Валентина, на яких учні оформлюють різдвяні листівки або валентинки, придумують привітання, потім ми обираємо  найоригінальніші .

ІV. Великі можливості для розвитку творчого потенціалу учнів має і проектна робота, коли учні представляють результати своєї дослідницької діяльності у вигляді постерів, доповідей, альбомів, стіннівок, колажів, презентацій по таким темам, як «Місце англійської мови у моєму житті», «Британські національні страви», «Видатні спортсмени нашої країни», «Моя улюблена картина» і т. д.

V.  Використання творчих завдань на уроці:

- вигадати іншу кінцівку розповіді (сумну чи веселу);

- вигадати і написати розповідь по серії картинок;

- пізнати свої корені, намалювати генеалогічне дерево, зробити повідомлення (тема «Родина»);

- розіграти діалог між персонажами тексту;

- скласти рецепт улюбленої страви і дати йому рекламу( тема «Їжа»);

- зробити поетичний переклад вірша на українську мову (учні переводять сонети Шекспіра, вірша Р. Кіплінга «Якщо», Д. Джойса «Золотоволоска» ( ІІ – ІІІ курс).

Приклади:

J. Joyce. " Goldenhair"

Lean out of the window,

Goldenhair.

I heard you singing

A merry air.

My book is closed,

I read no more,

Watching the fire dance

On the floor.

I have left my book,

I have left my room,

For I heard you singing

Through the gloom.

Singing and singing

A merry air

Lean out of the window,

Goldenhair.

Переклад вірша «Золотоволоска» учнем ІІ курсу:

Знову я чую знайомий мотив,

Бачу волосся золотий перелив.

Голос дзвінкий розносять вітру,

Пісня твоя, немов зла гра.

Книгу свою я перестав читати,

Тільки дивився, як вогонь танцював.

Більше читати я вже був не в силі,

Тільки твій голос звучить у моєму світі.

Книгу залишив, їх вабить тобою,

Свій дім поспішно покинув рідний.

Вибіг, почувши пісню твою.

Думати про щось іншому не можу.

Заспівай же, красуня, пісню ти мені,

Косу твою дай побачити у вікні,

Стан твій прекрасний, колір очей блакитний.

Дай насолодитися твоєю красою.

 

W. Shakespeare. Сонет 130

My mistress' eyes are nothing like the sun;

Coral is far more red than her lips' red;

If snow be white, why then her breasts are dun;

If hairs be wires, black wires grow on her head.

I have seen roses damask'd, red and white,

But no such roses I see in her cheeks;

And in some perfumes there is more delight

Than in the breath that from my mistress reeks.

I love to hear her speak, yet well I know

That music hath a far more pleasing sound;

I grant I never saw a goddess go;

My mistress, when she walks, treads on the ground.

And yet, by heaven, I think my love as rare

As any she belied with compare false.

 

Переклад сонета 130 ученицею ІІІ курсу:

Її очам із зіркою не зрівнятися довіку

І уста - не корал, а блідіше.

І плечі її не світліше, ніж сніг,

А чорне пасмо павутинки міцніше.

І з червоними трояндами в літніх садах

Не можна порівняти ланіт ніжний відтінок.

І тіла запах цей грішний

Не той, що у латаття на ставках.

У її рисах немає досконалих ліній

І світла сонця на чолі,

І простує вона не як богиня,

А як всі люди - по землі.

І все ж, мій друже миліше тих,

Кого порівнянь брехня підносить вгору.

- вигадати ситуацію до ідіоми;

- написати твір за темою «Шлях майбутнього», «Якби я був президентом», «9 Травня» і т. д.

- завершити лімерик. Лімерик - це вірш жартівливого змісту, що складається з п'яти рядків, де римуються між собою 1, 2, 5 рядка, а 3 римується з 4 рядком. Для завдання пропонуються 1, 2, 5 рядка. Потрібно придумати 3 і 4 рядки.

Приклад:

A young Lady of Riga.

1. There was a young lady of Riga

2. Who rode with a smile on a tiger

3 ..........................................

4 .........................................

5. And a smile on the face of the tiger.

Ось приклад лімерика, складеного ученицею І курсу:

1 There was a young lady of Riga

2 Who rode with a smile on a tiger

3 Once he ate up her guest

4 And remained only a dress

5 And a smile on the face of a tiger.

- скласти синквейн по заданій темі. Синквейн - це п’ятивірш, що складається з п'яти рядків.

Line 1: One word( the title).

Line 2: two words( describing the title).

Line 3: Three words( describing an action or containing three present participles). Line 4: Four words( expressing a feeling).

Line 5: One word( a synonym for the title).

For example:

1. Snow

Silent, feathery

Falls upon fields

So beautiful to behold

Winter

2. Snow

Silent, feathery

Floating, falling, resting

Blanket of pure white

Winter.

Приклади синквейнов, складених учнями І курсу за темою «Кар'єра»:

1.Career

Interesting, rewarding

Helps to realize dreams

The only one among many others

Profession

2.Success

Big, small

Doesn't come overnight

It's difficult to succeed

Career.

3.Тема «Сім'я»:

Mother

Kind, helpful

Caring, loving, sharing

A special person in my life

A friend.

4. Тема «Свята»:

Christmas

Merry, mysterious

Bringing beautiful presents

Makes me happy a lot

Christmas Tree

 

New Year

Happy, funny

Entertaining, giving hopes, smiling

The best time of the year

A holiday

- використання завдань на розвиток образної уяви, творчого мислення «Придумати продовження історії»:

1. Once upon a time there lived a king and a queen. And they had a beautiful daughter........

2. I saw her dancing in the rain......

3. Last night I had an awful dream: I found myself in the world where all the colours were blent. The grass was orange, the trees were white, the purple sun was shining in the green sky......

4. Yesterday I heard a strange noise in the drawing - room. I came downstairs, opened the door and saw a man lying on the floor.......

8 - Я намагаюся частіше використовувати на уроках питання, що заохочують думати творчо - «уявіть собі, уявіть що,...» і т.д .

Таким чином, всі ці нехитрі прийоми, використовувані мною в роботі, я думаю, сприяють розвитку творчих і креативних здібностей учнів, збагачують їх не тільки інтелектуально, але і особистісно. І, звичайно ж, наше завдання при навчанні іноземної мови - захопити, а не розважити, навчити, а не нашкодити. Важливо не обрізати учням крила, а створювати для них ситуації творчості і успіху.

docx
Додано
7 травня 2019
Переглядів
806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку