Завдання уроку геометрії у 8 класі "Розвязування прямокутних трикутиків" - узагальнити знання про прямокутний трикутник, теорему Піфогора. Використання прикладних задач на уроці, наблизить знання учнів до практичних очислень. Таким чином можна підвищити інтерес учнів до вивчення геометрії, розкривши її практичну значимість.
Урок геометрії в 8 класі
Тема. Розв’язування прямокутних трикутників
Мета. Формувати вміння застосовувати теорему Піфагора, залежності між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику до розв’язування математичних і прикладних задач; узагальнити знання про прямокутний трикутник; удосконалити обчислювальні навички, вміння працювати з тестами, малюнками, прикладними задачами; стимулювати мислення учнів; формувати навички самоконтролю; розвивати творчу активність, співпрацю, почуття колективізму, логічної культури; виховувати охайність в малюнках, записах; ініціативу, інтерес до геометрії.
Обладнання. Презентація «Піфагор», тестові завдання, малюнки до задач, картки, презентація «Прямокутний трикутник».
Тип уроку. Урок узагальнення знань, умінь і навичок учнів.
Девіз уроку. «Світ, що нас оточує, - це світ геометрії. Тож давайте його пізнавати!»
Хід уроку
Сьогодні на уроці ми узагальнимо знання про прямокутний трикутник, теорему Піфагора, будемо формувати та удосконалювати обчислювальні навички, дізнаємося нове з історії Піфагора і прямокутного трикутника.
Повідомлення учениці про прямокутний трикутник. Прямокутний трикутник – одна з перших геометричних фігур, про властивості якої людство дізналося ще в давнину. Задачі про трикутник знаходять у давньоєгипетських папірусах, старовинних індійських книгах. У папірусі Ахмеса згадується про властивості рівнобедреного та прямокутного трикутників. Давні вавилоняни 4 000 років тому вже знали про кути при основі рівнобедреного трикутника. Ознаки рівності трикутників були сформульовані Евдемом Родоським та Фалесом Мілетським. У Давній Греції в іонійській математичній школі ( заснована в 6 ст. до нашої ери Фалесом ) та у школі Піфагора знали види й властивості трикутників. Систематизував ці відомості Евклід у 1 трактаті з геометрії «Началах». Чому ж трикутник цікавив людей з давніх часів? Жорсткість трикутника використовувалася під час будівництва й конструювання
Вчитель. Перевіримо готовність класу до роботи.
Вчитель. Прослухаємо легенду про життя Піфагора.
Все життя Піфагора – легенда. Він народився на острові Самос. Про його професію звучало багато версій: одні говорять, що він був великим купцем, інші вважають , що він був різником гем
Зовсім юним покинув свою батьківщину Піфагор. Він пройшов по дорогах Єгипту, 12 років жив у Вавилоні. Після повернення додому він переселився до Італії, а потім до Сицилії, і ось тут в Кротоні в нього народжується школа під опікою самого тирана Полікрата. Всі учні Піфагора і він сам були працелюбні. Їхніми заповідями були:
Важко сказати, що належало Піфагору, а що його учням. І чи він вивів прутиком на піску славнозвісну піфагорову теорему, яка відома кожному учневі. Піфагор боявся, що вітер розвіє перше доведення про залежність діагоналі квадрата і його сторін. Таким чином у знаменитого філософа достатньо великих фантазій і здогадок. Ось чому люди пам’ятають його 2500 років. Він довго залишиться найвідомішим тому що йому випало щастя перемогти час.
Розв’язування тестових задач по варіантах всіма учнями з взаємоперевіркою.(Робота з тестами на картках)
Діапазон практичного застосування математики дуже великий. Хоч би яку науку ви вивчали, хоч би до якого технічного навчального закладу вступали, хоч би в якій сфері працювали, якщо ви хочете бути висококваліфікованими фахівцями, вам скрізь необхідні знання математики. А хто з вас не мріє стати моряком, інженером, будівельником, металургом, слюсарем, токарем? На сьогоднішньому уроці ми ознайомилися з практичними завданнями, де потрібні знання геометрії, а саме прямокутний трикутник і його елементи.
№575, 578.