2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Руханки до уроків у початковій школі

Про матеріал
Руханки (вправи на зняття м’язового та емоційного напруження) допоможуть вчителю НУШ створити ігрові ситуації, де учні є авторами, акторами і глядачами
Перегляд файлу

РУХАНКИ

Створення ігрових ситуацій засобами руханок, де учні є авторами, акторами і глядачами

 

(РУХАНКИ – вправи на зняття м’язового та емоційного напруження).

Такі ситуації найефективніші при проведенні руханок.

- Увага! Ми вирушаємо в ліс по гриби для їжачка Сопунчика.

- Що візьмемо з собою в дорогу? (діти імітують всі рухи)

- Кошик, плащ, одягнемо чоботи, а в кошик покладемо невеликий ніж, щоб не пошкодити грибниці.

- Хто з дітей хоче бути Сопунчиком? (за бажанням в центрі кола стає один учень, що грає роль Сопунчика)

- А щоб він почистив голочки, що візьмемо для цього? ( яблука)

- Покладемо в карман по одному яблуку і вирушаємо в подорож.

- Ідемо по полю:човп-човп-човп.

- А тепер калюжа: чалап-чалап-чалап.

- А зараз попереду лісова стежина: бігом-бігом-бігом.

- Збираємо яблучка : в кошик,  в кошик, в кошик.

- Ой, їжачок Сопунчик!

- Чистимо яблучком голочки.

- А тепер дамо йому посмакувати грибочками.

- Дощ накрапає, пора додому!

( І діти повертаються по тому ж самому шляху – ліс, калюжа, поле)

- Ой, які ж ви молодці! (Гладять себе по голівці)

 

ЧАШКА І БЛЮДЦЕ

Діти діляться на «чашки» і «блюдця». «Чашка» стає попереду, тримаючи руки в боки, а «блюдце» - позаду «чашки», тримаючи руки за спиною. По команді: «Блюдце», блюдця міняються місцями. По команді: «Чашки», міняються місцями чашки. По команді: « Чай готовий», блюдця крутяться на місці, а «Чашки» стрибають на місці, тримаючи руки в боки, як можна вище.

 

В ОСІННІЙ ПАРК ЗА ЛИСТОЧКАМИ

Обладнання: кошики і колекція листя.

В парк осінній ми йдемо,

Там листочки зберемо.

Нахилились і знайшли

Ми листки горобини.

Встали, вправо нахилились:

Листя дуба тут з’явилось.

В кошик їх покладемо,

Прямо по парку йдемо.

Тепер вліво нахилися,

Листя липи, подивися.

Скоріш його підбирай,

Обережно, не зламай.

Кошик повен, повертайся,

Із маршруту не збивайся.

На уроках праці листя

Для роботи знадобиться.

 

ЇЖАЧОК

(Один учень в ролі Їжачка, решта йому допомагають збирати сухі голочки із ялини чи сосни)

В лісі чудо-їжачок

Розгубив сто голочок.

Тепер гірко-гірко плаче

Від такої невдачі.

Зробимо п’ять кроків вліво

І присядемо сміливо.

Знову встали, оглянулись,

І направо повернулись.

Покрокуємо разом за маленьким їжачком.

Ось і голочки, збирайте,

З біди друга виручайте.

Погукаємо : «Їжаче,

Де ти, друже. Хто це плаче?

Не плач, чудо-їжачок,

Ми знайшли сто голочок»

- Дякую, вам, любі діти,

З голочками краще жити.

Мене вони захищають,

Від лисички вберігають.

 

ВИНОГРАД

Вчитель розкладає на підлозі вирізані кружечки у вигляді кетягів винограду. Кількість кружечків відповідає кількості учнів у класі. Поряд на дошці малюнок кошика.

По команді «Гроно» діти стають на кружечки, по команді «Кошик» учні біжать до кошика і стають поряд з малюнком. І так декілька разів. Доки вчитель не промовить: «Чим корисний?». Всі разом відповідають:

  • Вітамінами;
  • Глюкозою.

Для такої вправи можна підбирати різні фрукти та овочі.

 

ІГРАШКУ СПІЙМАЙ – СЛОВО ДОДАЙ

(Для проведення руханки потрібні м’які іграшки невеликого розміру)

Учні сидять по колу, поділившись по двоє. Один ведучий кидає іграшку першому учневі, той ловить її, називаючи до неї дієслово, а другий – прикметник.

Наприклад:

зайчик – стрибає – полохливий                  зайчик

         ведмедик – бреде – косолапий                    мишка

 мишка – шкряботить – сіренька                білочка

                                                                                       

СОНЕЧКО – МІСЯЦЬ

http://ua.convdocs.org/pars_docs/refs/189/188847/188847_html_m800c103.pngВчитель в руках тримає малюнок сонечка і малюнок місяця.

Коли вчитель піднімає сонечко, діти починають імітувати рухи різних комашок вдень. (Метелики, жучки, джмелі, оси…) при цьому уважно слідкують за рухами рук вчителя. Коли вчитель показує місяць, діти завмирають, імітуючи поведінку комах вночі.

 

ЗБЕРИ РЮКЗАК

Діти сидять по колу. Одні в ролі школярів, а другі в ролі дошкільнят.

Вчитель в центрі кола подає команди, наприклад :

  • Олівець
  • Підручник
  • Іграшка «Зайчик»
  • Маленький їжачок
  • Гумка
  • Портфель
  • Альбом для малювання
  • Циркуль
  • Кубики
  • Солодка вата і т.д.

Коли команда стосується школярів, то ці діти стрибають на місці, плескаючи в долоні. Коли дошкільнят, то стрибають дошкільнята.

А коли названий предмет стосується обох команд, то діти беруться за руки і стрибають по колу.

ПОДОРОЖ ДО БАБУСІ

(Вчитель промовляє, а діти повторюють за ним рухи)

До бабусі ми йдемо

Пироги їй несемо.

Та ось дощик накрапає,

Парасольку ми тримаємо.

Раз-два-три, раз-два-три,

До калюжі підійшли.

Бредемо по ній в чоботях,

Ох і нелегка робота.

Тут знайшли один грибок

І поклали в козубок.

Обійдемо кущ ліщини,

Зберемо трішки малини.

Хай бабуся посмакує,

Онучаток почастує.

Нам за парти час сідати

Працювати починати.

 

 

ДОГЛЯДАЙ ЗА СВОЇМ ТІЛОМ

Доглядай за своїм тілом,

Мий ретельно руки з милом.

Про мочалку не забудь,

Щоб Бруднулею не буть.

(Діти відповідають)

Після сну я руки мию,

Не забуду і про шию.

Перед сном приймаю душ,

Швидко в ванну, кроком руш.

Рушником я обтираюсь,

Бути чистим я стараюсь.

Зубки чищу – раз-два-три,

Личко рушничком утри.

Гребінцем чешу волосся,

Так щодня вже повелося.

Цю роботу я люблю

І здоровим я росту.

 

 

docx
Додано
16 березня
Переглядів
91
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку