дані рухливі ігри можна використовувати під час закріплення матеріалу, як фізкультхвилинку з мовним завданням; учні, виконуючи подібні завдання в русі, краще опановують матеріал, особливо це стосується дітей з кінестетичним типом інтелекту.
Використання лінгвістичних ігор та розминок
на уроках української мови у 5-7 класах
1. Правопис слів з м’яким знаком або апострофом: якщо у слові є м’який знак (апостроф), учні плескають у долоні, якщо немає — топотять ногами.
2. Тема “Словосполучення”: учитель називає різні сполучення слів, якщо вони є словосполученням, учні піднімають руки вгору, якщо ні — присідають, наприклад:
день і ніч, ласкава посмішка, материні очі, фарбувати паркан, батько фарбує, бити байдики, турбуватися про брата, фіолетовий фломастер, руки та ноги, зима прийшла, холодна зима, зимувати в лісі, зимно надворі, зима і літо.
3. Дієслова доконаного і недоконаного виду: на стільці лежить листок з дієсловами різних видів, учні по черзі підходять і підкреслюють певні за завданням слова, наприклад:
допомагати, допомогти, думати, оберігати, домалювати, переписати, місити, терти, терпіти, стерти, прати, випрати, зберегти, опанувати, розуміти, креслити, розбити.
4.Часи дієслів: учитель називає дієслова у різних часових формах, якщо учні чують дієслово у майбутньому часі, піднімають руки вгору, якщо теперішнього — руки в сторони, якщо минулого — присідають, наприклад:
працюватиму, зумів, пересипають, зомліла, буду впроваджувати, берегтиму, думаю, передумала, стер, опаную, міситиму, переписав, оберігаю.
5.Знайди пару (теми різні: синоніми, антоніми, фразеологізм і пояснення і т. д.): учням роздаються картки, вони повинні, пересуваючись по класу, відшукати пару.
6. Подвоєння приголосних: якщо учні чують слово з подвоєнням, вони плескають у долоні або встають, якщо подвоєння немає, присідають.