1. Робота з текстом.-У якій колонці записаний текст?За популярністю символ України не має рівних. ЇЇ ім’ям в Україні названо сотні сіл, вона оспівана в сотнях пісень. І це зрозуміло. У народі калина символізує дівочу чистоту, красу, силу життя, людську долю, єдність нації. Кущ калини пишається над водою. Діти ласували варенням з калини. Весною калина вкривається білим цвітом. Учора бабуся розповідала легенду про калину ( За О. Братко –Кутинським).
Гра « Одним словом »1. Речення, яке передає ключову думку, найбільш значуще серед кількох.2. Висловлювання, яке складається з двох і більше речень, об’єднаних темою й основною думкою.3. Те, про що розповідається а тексті.4. Частина тексту, об’єднана однією мікротемою.5. Чітко й стисло сформульовані мікротеми.6. Розкриття теми, те головне, що ми стверджуємо , доводимо.7. Частина загальної теми тексту.8. До тексту-роздуму ставимо питання …
2. Сергійко з дідусем пішли на рибалку. Раптом з вербових заростей почули якісь звуки. Тихенько підкралися. Там порядкували бобри. Побачивши нас, вони швидко поховалися в нори. Ми вирішили почекати, доки тваринки з’являться знову. Час ішов, а бобри не показувалися. Так хотілося на них подивитися ще раз. Та в густих вербах знайти їх було важко.
3. Українці люблять вербу. По-перше, це дерево – символ України. По-друге, вона є позначкою води на землі. По – третє, з вербової деревини виготовляють меблі, човни, ложки, музичні інструменти. Отже, не завдаваймо болю й образи цим деревам. Оберігаймо зелені насадження біля водних плес.
Прочитати речення. Розташувати їх так, щоб утворився текст. Дібрати заголовок, який би виражав тему висловлювання.1. Не завжди люди розуміли і те, що в них відповідно до природи є не тільки права, а й обов’язки.2. Наші обов’язки перед природою полягають у тому, щоб пропагувати наукові основи охорони та раціонального використання дикої флори й фауни, нормувати мисливство, охороняти середовище й шляхи міграції тварин, створювати заповідники, заказники.3. Останні ще і тепер не сформульовані чітко, але цілком зрозуміло, що в їх основі лежить культура спілкування з природою.4. Люди, постійно стикаючись із різними проблемами, збереженню природи не завжди приділяли належну увагу. Ключ: 4, 1, 3, 2.