РЗМ Повторення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби міжфразового зв’язку в тексті

Про матеріал
У презентації подано відомості про текст, які діти вивчали у попередніх класах. Матеріал дає змогу повторити та закріпити вивчене.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Повторення вивченого про текст, його структурні особливості, мовні засоби міжфразового зв’язку в тексті

Номер слайду 2

1. Робота з текстом.-У якій колонці записаний текст?За популярністю символ України не має рівних. ЇЇ ім’ям в Україні названо сотні сіл, вона оспівана в сотнях пісень. І це зрозуміло. У народі калина символізує дівочу чистоту, красу, силу життя, людську долю, єдність нації. Кущ калини пишається над водою. Діти ласували варенням з калини.  Весною калина вкривається білим цвітом. Учора бабуся розповідала легенду про калину ( За О. Братко –Кутинським).

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Гра « Одним словом »1. Речення, яке передає ключову думку, найбільш значуще серед кількох.2. Висловлювання, яке складається з двох і більше речень, об’єднаних темою й основною думкою.3. Те, про що розповідається а тексті.4. Частина тексту, об’єднана однією мікротемою.5. Чітко й стисло сформульовані мікротеми.6. Розкриття теми, те головне, що ми стверджуємо , доводимо.7. Частина загальної теми тексту.8. До тексту-роздуму ставимо питання …

Номер слайду 5

Відповіді: Тематичне. Текст. Тема. Абзац. План.Ідея. Мікротема. Чому?

Номер слайду 6

Визначити, до якого типу мовлення належить текст текст –опис.текст –розповідь.текст-роздум.

Номер слайду 7

1. Над ставком схилилися крислаті верби. Вони старі, дуплинасті, товсті. Цупка, жорстка кора надає деревам особливої міцності. Від дужого , товстого стовбура відходять розлогі гілки. Зелене листя дерев облите сонячним світлом..

Номер слайду 8

2. Сергійко з дідусем пішли на рибалку. Раптом з вербових заростей почули якісь звуки. Тихенько підкралися. Там порядкували бобри. Побачивши нас, вони швидко поховалися в нори. Ми вирішили почекати, доки тваринки з’являться знову. Час ішов, а бобри не показувалися. Так хотілося на них подивитися ще раз. Та в густих вербах знайти їх було важко.

Номер слайду 9

3. Українці люблять вербу. По-перше, це дерево – символ України. По-друге, вона є позначкою води на землі. По – третє, з вербової деревини виготовляють меблі, човни, ложки, музичні інструменти. Отже, не завдаваймо болю й образи цим деревам. Оберігаймо зелені насадження біля водних плес.

Номер слайду 10

Прочитати речення. Розташувати їх так, щоб утворився текст. Дібрати заголовок, який би виражав тему висловлювання.1. Не завжди люди розуміли і те, що в них відповідно до природи є не тільки права, а й обов’язки.2. Наші обов’язки перед природою полягають у тому, щоб пропагувати наукові основи охорони та раціонального використання дикої флори й фауни, нормувати мисливство, охороняти середовище й шляхи міграції тварин, створювати заповідники, заказники.3. Останні ще і тепер не сформульовані чітко, але цілком зрозуміло, що в їх основі лежить культура спілкування з природою.4. Люди, постійно стикаючись із різними проблемами, збереженню природи не завжди приділяли належну увагу. Ключ: 4, 1, 3, 2.

Номер слайду 11

Ключ: 4, 1, 3, 2.

Номер слайду 12

Домашнє завдання: Скласти текст –роздум за тезою: Калина – символ України

pptx
Додано
6 вересня 2023
Переглядів
516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку