САМОПІДГОТОВКА
МАТЕМАТИКА (3 клас)
Мета:закріпити матеріал попереднього уроку; повторити матеріал, пов’язаний з табличними випадками множення та ділення; формувати вміння застосовувати вивчений матеріал під час розв’язування задач.
Хід самопідготовки
1. Перевірка робочих місць (підручник, робочий зошит, щоденник, пенал з навчальним приладдям).
2. Підготовка до виконання домашнього завдання.
- Яке домашнє завдання ви отримали на сьогодні?
( с. 61, №410, с.62, №415 )
- Розгорніть, будь ласка, підручник на с. 61, розташуйте його вище на парті.
Розгортаємо зошит.
„ Зошит свій я розгортаю
Навкоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю!
Сяду рівно, не зігнусь
До роботи я візьмусь!”
Запишіть: „ Число, домашня робота”.
3. Виконання домашнього завдання.
3.1Виконання домашнього завдання розпочнемо із задачі № 410.
Читаємо умову та запитання задачі.
Хто запам’ятав і може повторити умову і запитання задачі?
Про що розповідається у задачі?
Які слова візьмемо для короткого запису?
( Привезли Продали Залишилося)
(Короткий запис поступово записується на дошці).
- Запишіть короткий запис задачі у зошити (3 хвилини).
Схилились голівки до праці мерщій.
Ти всі перешкоди здолати зумій.
Працюй наполегливо, швидко, старанно,
щоб кожна хвилина не втратилась марно!
3. Аналіз розв’язання задачі.
Що відомо в задачі?
( Скільки телевізорів привезли до магазину ).
Що невідомо?
( 1. Скільки телевізорів продали?
2.Скільки телевізорів залишилося продати? ).
Чи можемо ми дізнатися скільки телевізорів залишилося продати? (Ні).
Чому?
Тому що ми не знаємо, скільки телевізорів продали.
Якою дією ми можемо дізнатись? ( Дією множення).
Знаючи, скільки, скільки телевізорів продали, чи можемо ми дізнатися,
скільки телевізорів залишилося продати? ( Так ).
Якою дією? ( Віднімання ).
Ми проаналізували розв’язання задачі.
Хто не зрозумів розв’язання? ( Що саме? ).
Записуємо розв’язання з поясненням та відповідь у робочі зошити. (7 хвилин).
ПЕРЕВІРКА З КОМЕНТУВАННЯМ.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Усний рахунок.
Проведемо математичну гру „ Колові приклади”
7 ∙ 3 + 9
4 ∙ 7 – 14
9 : 3 + 4
14 : 2 ∙ 7
49 – 8 ∙ 5
30 – ( 19 + 7 )
- Чим цікаві „колові приклади”?
(Початок виразу і кінцевий результат – це однакове число).
3.3 Обчислення виразів на порядок дій.
Перед тим, як перейти до письмового обчислення прикладів на с. 62, № 415,
пригадаємо:
як називаються числа при додаванні?
як називаються числа при множенні?
як називаються числа при відніманні?
Прочитайте та назвіть порядок дій у І стовпчику другий вираз:
56 – 42 : 7
Прочитайте та назвіть порядок дій у ІІ стовпчику перший вираз:
20 + 9 ∙ 5
Прочитайте та назвіть порядок дій у ІІІ стовпчику перший вираз:
( 36 + 12 ) : 6
УСНИЙ РАХУНОК ( цифрові блокноти )
Проведемо усний рахунок на повторення таблиці множення та ділення.
Ділене 42, дільник 7. Знайти частку.
Знайти добуток чисел 9 і 5.
12 зменшити у 6 разів.
3.4 Обчислення виразів на порядок дій
Запишіть вирази у два стовпчики по три вирази та обчисліть.( 7 хвилин).
ПЕРЕВІРКА ЦИФРОВИМИ БЛОКНОТАМИ
(Учень читає вираз, всі інші показують відповідь на блокноті).
4.Підсумок.
Які труднощі були при виконанні домашнього завдання?
Рекомендую тим, хто помилився, повторити назви чисел при : (додаванні, відніманні, множенні).
На мою думку, сьогодні гарно попрацювали та каліграфічно записали домашнє
завдання: