Самостійна робота з теми "Пряма й непряма мова як засіб передачі чужої мови"

Про матеріал

Самостійна робота з теми «ПРЯМА й НЕПРЯМА МОВА ЯК ЗАСІБ ПЕРЕДАЧІ ЧУЖОЇ МОВИ».У роботі є тести і практичні завдання.

Перегляд файлу

Самостійна робота з теми

 «ПРЯМА І НЕПРЯМА МОВА ЯК ЗАСІБ ПЕРЕДАЧІ ЧУЖОЇ МОВИ»

1. Виберіть варіант, який є закінченням визначення.

 Точно переданий уривок будь-якого висловлювання чи письмового твору, що наводиться для підтвердження або пояснення своїх думок називається…

 A) прямою мовою;    Б) непрямою мовою;

 B) діалогом;              Г) цитатою.

2. Виберіть рядок, де є непряма мова (окремі розділові знаки пропущено).

 A) Боже, яка краса! обізвалась, ні до кого не звертаючись, тіточка Олена (М. Олійник).

 Б) Ми за дітьми йдемо до жінки, запитуємо Хто посадив цю тополю? Чи давно вона росте тут? (В. Сухомлинський).

 B) Не кидайте хлібом, він святий! – в суворості ласкавій, бувало, каже дід старий малечі кучерявій (М. Рильський).

 Г) Сахно запитав, як здоров’я Степаниди Петрівни, як живеться Семенові, чи не думають вони заводити садок… (В. Собко).

3. Виберіть речення, яке відповідає схемі «П!» – а. (окремі розділові знаки пропущено).

 A) Ні, не клич мене, весно, казала я їй, не чаруй і не ваб даремно (Леся Українка).

 Б) На шляху, прощаючись, Люба сказала Ти б колись, Михайлику, і до нас заскочив. Ідеш собі з ковзанки, то й заверни в наш двір (М. Стельмах).

 B) Важливо не те, як малюю я, а що в тому бачать інші сказав Валерій Я ніколи не стану художником. Я це зрозумів І радий, що зрозумів вчасно (Ю. Мушкетик).

 Г) Вмивайся, вмивайся, дитино! квапить мене мати (М. Стельмах)

4. Установіть відповідність між схемами та реченнями (окремі розділові знаки в реченнях пропущено) Речення записати правильно.


 1. А: «П»

 2. «П? - а. – П!»

 3. «П, – а. – П?»

 4. «П, – а. – П!»


A) А це що таке притишила Соломія до себе Краще про концерт думай (В. Врублевська).

 Б) Так, бачу, ти усім тут добре надоїв Кіт Вовкові сказав Чого ж ти, братику, сюди і забігав (Л. Глібов).

 B) Вставай, будила Івана Марічка. Вставай і ходім (М. Коцюбинський).

 Г) Що ж я буду в світі Божому діяти сама з малою дитиною промовила Немидора (І. Нечуй-Левицький).

 Д) Я подумав тоді Тіні коротшають так само непомітно, як і людське життя (Г. Тютюнник).

5. Установіть відповідність між реченнями та розділовими знаками, пропущеними у них.


 1. Кома;

 2. тире;

 3. двокрапка;

 4. крапка.


А) Що ж не дає мені промовити просто «Так, доле, ти міцніша, я корюся» (Леся Українка)

 Б) «Помилуйте! – йому Ягнятко каже – На світі я ще й году не прожив» (Л. Глібов).

 В) «Хто ж ти, братцику, будеш – вівчар» – зацікавився Іван (М. Коцюбинський)

 Г) «Мамо – питаю, – то льони цвітуть?» (О. Гончар).

 Д) «То ти вмієш тільки реготати? – скрипнув Пилипко. Так не боюсь я тебе!» (Панас Мирний)

 

6. Виберіть речення, у якому розділові знаки при прямій мові поставлено правильно.

 A) «З щастя та горя скувалася доля» – каже людська поговірка (Панас Мирний).

 Б) «Ну, добре, стримав образу Аркадій Петрович. – Не одрікаюсь од своїх слів» (М. Коцюбинський).

 B) Струна бринить лагідною луною: «Я тут, я завжди тут, я все з тобою!» (Леся Українка)

 Г) «Леоніде, – Адріана відірвала обличчя від долоні – а ви читали «У пошуках утраченого часу» Марселя Пруста?» (Р. Іванчук)

7. Виберіть рядок, у якому допущено помилку при заміні прямої мови непрямою.Запишіть правильно

 А) Мати нагадала Оленці, щоб не спізнитися на урок.

 Б) Бабуся попросила онука, щоб сходив до аптеки за ліками.

 В) Василь сказав батькові, що в новій школі дуже цікаво.

 Г) Золота рибка запитала дідуся, чого йому треба.

8. Розстав розділові знаки в реченні:

Ів.   Мамо гукнув я. Дайте молока будь ласка!

ІІв.  Що з нею здивувався Андрійко. Чого вона

 

9. Замінити пряму мову непрямою:

І.в.  « Таточку, - прошепотіла крізь сльози Мирослава, - покинь такі думки».

 ІІ.в. « Чи добре ж тобі, Нимидоро, тепер у Кавунів?» - спитав Микола.

10. Установіть відповідність між поняттями та прикладами.


 1. Пряма мова;

 2. діалог;

 3. непряма мова;

 4. цитата.


 

А) Дідусь підтвердив, що на плесі завжди є качки (Остап Вишня).

 Б) «Мушу йти в полонину, Марічко», – сумував Іван заздалегідь (М. Коцюбинський).

 В) За словами О.С. Мельничука, «Основною одиницею мови в усіх мовах є речення».

 Г) – Вставай! Годі спати. Треба вирішити, як нам жити далі.

 - Що? – невторопав з просоння Марусик.

 - Ти як хочеш, а я думаю втекти з дому, – важко зітхнув Сашко Циган. (В. Нестайко)

11.Складіть речення, використавши подану цитату.

 

Ну що б, здавалося, слова… Слова та голос – більш нічого.( Т.Шевченко)

Іван Левицький – це великий артист зору, це колосальне всеобіймаюче око України.( І.Франко)

 

12. Складіть діалог «На спортивному майданчику», « Яку професію краще обрати» (8-10 реплік) й запишіть його, правильно розставивши розділові знаки. Речення повинні мати різні конструкції: пряма мова уживатися і до, і після слів автора, слова автора посередині прямої мови.

docx
Додано
1 лютого 2022
Переглядів
3008
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку