Самовиховання - крок до успіху

Про матеріал
розширення уявлення дітей про самовиховання, ознайомлення з методиками самовиховання
Перегляд файлу

ЗАНЯТТЯ З  ЕЛЕМЕНТАМИ ТРЕНІНГУ

«Самовиховання – крок до успіху»

(для учнів 6 – 7 класів (лідерство))

 

Мета:   розширити уявлення дітей про самовиховання, ознайомлення

з методиками самовиховання

 

Завдання:   - формувати позитивну моральну оцінку таких якостей як віри

в себе, цілеспрямованості, волі, наполегливості та бажання працювати над собою;

   - сприяти формуванню адекватної самооцінки;

   - сприяти формуванню адекватної самооцінки;

   - спонукати учнів до аналізу своїх вчинків, самопізнання та

самовиховання.

Обладнання: фліпчат, маркери.

 

 

Добрий день. Кожна людина має свій характер, кожна людина є цікавою і неповторною. Але чому не всі досягають своєї мети, мотивуючи це тим, що «Так  склалися обставини…», «Мені не пощастило…».

А що зробили саме МИ для СЕБЕ?

Дискусія «Люди сильної волі»

Кого з історичних постатей, які досягли значних успіхів в житті (стали канцлерами, президентами, головами великих корпорацій тощо) знаєте ви? А як це ім. вдалося? За допомогою чого або кого?

Зразкові відповіді учнів:

- вони були жорстокими й безжальними;

- їх всі боялися;

- це були люди, які могли всіх підпорядковувати собі;

- у них заможні родини тощо

Дуже багато людей були  і є вихідцями з простих сімей, низів суспільства, але завдяки своєму характерові, наполегливості досягли висот.

- прем’єр – міністр Англії Маргарет Тетчер  (мати кравчиня, батько володів двома бакалійними крамничками);

- Федеральний канцлер Германії – Ангела Меркель (мати вчителька англійської та латинської мов, батько – лютеранський пастор);

- американський програміст та підприємець, розробник і засновник соціальної мережі Facebook – Марк Цукерберг (батьки лікарі) та інші.

Інформація для роздумів «Характер і воля»

Характер у перекладі з грецької означає «карбування», «відбиток». Це індивідуальне поєднання психічних, духовних властивостей людини, яке проявляється в його поведінці, у ставленні його до праці, до  людей, до самого себе. Однією з найважливіших якостей людини є його воля. Воля людини – це його здатність переборювати перешкоди, домагатися поставленої мети. Вона проявляється в таких рисах характеру, як цілеспрямованість, рішучість, наполегливість, мужність, витримка. Вольові люди володіють сильним характером. Вони вміють ставити перед собою цілі та досягати їх здійснення. Вони активні, мужні й сміливі. Безвольні або слабовольні люди – нерішучі, пасивні, несамостійні. Їх називають безхарактерними або слабохарактерними. Але, знаменитий російський учений Павлов І.П. говорив, що вольові якості можна виховувати. Він підкреслював, що людина – це система, яка здатна регулювати сама себе в широких межах, тобто самовдосконалюватись.

Заняття «Людина звички та людина волі»

Так як же нам можна навчитися долати перешкоди? Як виховати свою волю? Одному учню в бібліотеці зовсім випадково попалася книжка  про самопізнання і самовиховання. Завдяки книжці, учень мав змогу правильно оцінити себе, побачивши свої недоліки, і захотів їх виправити. Він вирішив стати людиною, яка «сама себе зробила». А таких людей, як виявляється дуже багато. Серед них і президенти, і науковці, і відомі актори, і політики, і просто кращі фахівці у своїй справі. Багато з низ зізнавались, що в дитинстві були самими звичайними, та навіть гіршими за інших, але потім вирішили цілеспрямовано працювати над собою, розвивати свої здібності, загартовувати волю. Так, і в них були невдачі, але після падіння – завжди вставали й шли до перемоги. Учень дізнався, що в кожному з нас є «людина звички» та «людина волі». «Людина звички» робить все, що йому хочеться, а «людина волі», навпаки, стримує, обмежує себе, примушує себе робити те, чого не хочеться. Як ці дві людини борються між собою?

Давайте спробуємо на собі і виконаємо самий звичайний розпорядок дня. Зараз ми обговоримо ситуацію з трьох сторін.

Учні  розподіляються на дві команди.

У ролі учня виступить представник класу.

У ролі «людини звички» - представник першої команди.

Роль «людини волі» виконає представник другої команди.

Отже, готові?

В 7.00 дзвонить будильник. Що робить «людина звички»? – «посплю ще трошки, в кімнаті так холодно, не хочеться вилазити з-під ковдри»….

Робота з 1 командою: які ще будуть варіанти?

А як себе веде «людина волі»? – Треба вставати. Я дав собі слово починати нове життя, виховувати характер.

Робота з 2 командою: які ще будуть варіанти?

Ось такі суперечності буквально роздирають нас щоранку. А як же вам вдається приймати рішення? Послухаємо головного героя (в основному перемагає «людина волі», але найчастіше під впливом батьків).

Робота з командами. Які ще ви можете назвати варіанти?

Які пропозиції висуваються? (надається слово трьом представникам команд, а потім членам їх команд).

Ось такі «бої» ведуться в нашій свідомості. Але найчастіше це відбувається з людьми, які вирішили боротися зі своїми недоліками та почали працювати над собою. А ті, в яких панує «людина звички», й надалі спокійно роблять те, що їм хочеться. Так може це й добре? Чому?

Рефлексія.

Підбиваючи підсумки обговорення, все-таки скажу, що наші бажання, примхи та й лінь можуть нам дуже зашкодити, тому, їх доводиться обмежувати. А значить, так чи інакше, нам необхідно зміцнювати в собі «людину волі» та загартовувати свій  характер.

Дискусія «Виховання характеру – це…»

Як перемогти в собі «людину звички»?

Як виховати характер?

Все, що ви зараз назвали є самовиховання. А це вимагає постійного напруження волі.

Вправа «Мозковий штурм» «Успіх – це…»

Учні надають відповідь що таке успіх. Визначення записуються на фліпчаті. Таким чином колективно визначаються основні складові успіху.

Дискусія. «Складання пам’ятки «Як виховати характер».

На фліпчаті записуються відповіді учнів, допомагаючи їм в оформленні пунктів пам’ятки:

- пообіцяти собі змінити свій характер;

- дотримуватися розпорядку дня;

- скласти план дій на день, тиждень, місяць;

- переконувати себе, що це МЕНІ потрібно і корисно;

- вчитися  опановувати свої емоції, володіти собою;

- не відступати від виконання наміченого.

Сьогодні ми з вами говорили про те, як працювати над собою, щоб стати кращим і досконалішим, добитися поставлених цілей. В цьому питанні не можливо дати рецептів, однакових для всіх. Кожен з вас є унікальним і неповторним, а тому і самовиховання – індивідуальний процес. І він триває протягом усього життя. Але є одне правило, загальне для всіх – щоб змінити себе, необхідно зусилля волі. Без цього ніякі обіцянки самому собі, ніякі клятви, наміри та плани не дадуть результату. А загартовується воля саме в подоланні труднощів. Саме так можна здобути перемогу над собою. І саме з цієї перемоги починаються всі інші перемоги.

Рефлексія.

doc
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
22 березня 2023
Переглядів
300
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку