Сценарій Свято Букварика. Сценарій розроблено у вигляді пошуку чарівної квітки. Чарівник викрав Букварика, а казкові герої допомагають з учнями врятувати його та скласти квітку.
Свято Букварика 2018р
Вчитель.
Усі зібрались в цьому залі,
Бо нині – свято Букваря.
Нам трішки сумно, трішки шкода, -
Прощання надійшла пора.
Букварик – розумна книга,
Друг і порадник школяра.
Його шанує й дуже любить
Уся весела дітвора.
(Під спів пісні “Свято казки” заходять учні 1-го класу).
1.Учень. ( звучить мелодія із к-фа «Буратіно»)
До школи радо хто спішить?
Хто старанно уроки вчить?
Хто хоче все на світі знать,
Уміє і читати і писать?
Усі їх завжди пізнають
Скажіть-но, як цих діток звуть?
Усі. Шко-ля-рі!
2.Учениця.
Хто радує і тат, і мам?
Хто кожну справу робить сам?
Хто дружно й весело співа,
Родину щастям зігріва?
Усі їх завжди пізнають.
Скажіть-но, як цих діток звуть?
Усі. Шко-ля-рі!
3.Привітайте нас –
Веселий 1-А клас!
Працьовитий, дружний, щасливий…
І трішечки галасливий!
4.Перший клас навчив читати,
Перший клас навчив писати,
Перший клас навчив дружити,
Щоб цікаво разом жити.
5.Любі гості, мами й тата,
В нас букварикове свято.
Добре, що прийшли до нас
У чудовий перший клас!
Вчитель : Нас 29 в класі,
Ми всі одна сім’я .
Єдина ми родина
У кожнім нашім Я
Частинка України!
6.У нас – немає ти!
У нас немає – я!
Ми великий клас!
Ми – одна сім’я !
Пісня «Ми- першокласники»
1.Нові портфелики,
а в них Букварики.
Де краще зможете
школяриків знайти?
Приспів:
Ми — першокласники,
ми — однокласники,
о, як нам весело
разом до школи йти.
2. Ми пишем палички,
крючечки, галочки,
складаєм літери
до купки у склади.
Приспів.
3. Малюєм пташечки,
квітки-ромашечки,
співаєм весело,
ти, пісенько, лети!
7.В першім класі урочистий
День прощання з Букварем.
Пригадай-но, як колись ти
Був маленьким школярем.
8.Буквар взяли ми перший раз,
Як зайшли у перший клас.
І як нам радісно сказати:
Всі: Тепер ми вміємо читати!
9.Тепер ми учні. Перший клас.
Нове життя тепер у нас.
Прийшов урок на зміну грі,
Тепер ми учні - школярі.
10.І від дзвінка і до дзвінка,
Робота наша нелегка.
Рахуй, пиши, а ще читай,
Учителю відповідай.
11.Я прийшов до школи вчитись,
Бо поставив за мету:
Скоро стану президентом,
Тільки трохи підросту.
12.Я також прийшов учитись,
Бо вже вирішив давно:
Буду, мабуть, футболістом,
А, можливо, зіркою кіно.
13.Поки ще казати рано,
Може в бізнес я піду,
Чи фотомоделлю стану,
Як за ростом підійду.
14.Я банкіром хочу стати –
Полюбляю рахувати.
15. А я буду депутатом,
Бо люблю голодувати.
16. А я в лікарні після школи
Всім робитиму уколи.
17. Мрію стати альпіністом,
Коли трохи підросту.
А, можливо, парашутистом ─
Полюбляю висоту.
18.Мріємо! Мріяти не рано!
Кажуть, роки швидко мчать.
Якщо будемо старанні,
В школі нас всього навчать.
Танець «Вчать у школі»
19.Любі гості, мами й тата
В нас Букварикове свято
Добре, що прийшли до нас
В наш прекрасний, світлий клас
20.Ми всіх гостей вітаємо
І дуже вам радіємо
Бо всі вже букви знаємо
Й книжки читати вміємо
21.На світі є книжок багато:
Товстих й тонких, барвистих наче жар
Але одна – усім книжкам начальник,
Це наш улюблений Буквар.
Пісня „Гей, чули, чули, чули …” (на мелодію пісні „Із сиром пироги”)
Прийшли ми всі на свято,
На свято Букваря,
І вивчили всі букви,
Усі: від А до Я.
Приспів
Гей, чули, чули, чули,
Гей, чули, чули, чули ви.
З буквариком ми дружим,
Він з нами назавжди.
У нас сьогодні свято,
Шануєм Букваря,
Відкрив він нам дорогу
До знань від А до Я.
Приспів
( Музика для Мальвіни)
Мальвіна.
Діти, у вас так багато хлопчиків! Цікаво, хто займається їх вихованням? Виховання - це така важка справа! Я нещодавно виховувала Буратіно. Знаєте, як він сидів? Підігнувши ноги під себе! Чай пив із чайника, а у вазу з варенням занурював пальці, потім облизував їх. А навчання! Це просто жах! Математики взагалі не знає. Читати не вміє й досі! А де він зараз, я й не знаю.
Заходить Буратіно.
Б у р а т і н о. Привіт! Ось я вас усіх і знайшов! Тут не було такої... з великим блакитним бантом? Ой!
Мальвіна. Що ти тут робиш, неслухняний Буратіно?
Буратіно. Я шукаю буквар.
Мальвіна. Все-таки стало соромно? Ось твій буквар. Давай читати.
Буратіно. Там на клумбі росте бак
Діти: Ой не так, ой не так -
Там на клумбі росте мак.
Буратіно. В морі плескається корж.
Діти: Все ж не корж, а швидше морж.
Б. На дивані кіт гурчить
Д. Ні , неправда він мурчить.
Б.В нірку враз сховалась тиша.
Д.Ні, неправда, може миша?
Б. В лісі виросла Галина.
Д. Не Галина, а малина.
Мальвіна. Дуже соромно! У тебе , Буратіно, нічогісінько не виходить. А ти знаєш, що є такі діти, які вже дочитали буквар до кінця і читають безпомилково.
Буратіно. А покажи мені їх.
Мальвіна. Ось вони.
Буратіно. Оце такі малі, а вже вміють читати? Ніколи не повірю!
А хто їх навчив?
Мальвіна. Звісно хто - Букварик. Ці чудові діти відвідували школу впродовж 150 днів. За цей час не тільки навчилися читати, але й писати, розв’язувати задачі. А ще вони чудово співають, танцюють , малюють.
Буратіно. Переконали. Ну й розумні ці діти в третій школі. Дозвольте й мені залишитися з вами, може і я порозумнішаю.
Діти: Залишайся.
(звучить музика заходить почтальйон Печкін)
Пєчкін:
Це 1-А клас? А чи у вас сьогодні свято? Тоді отримайте листа. А якщо дозволите, то і я побуду у вас на святі.
Пєчкін читає листа:
«Дорогі мої друзі, я в полоні. Мене викрав злий чарівник. Я зможу повернутися, якщо ви пройдете всі випробування, які послав вам чарівник через своїх посланців. Покладаю на вас надію… З нетерпінням чекаю визволення.
Ваш Букварик.»
Вчитель:
Щоб врятувати Букварика, потрібно скласти «Чарівну квітку», а пелюстки цієї квітки у посланців чарівника. Кожна пелюстка – це завдання, яке потрібно неодмінно виконати.
(Лунає «чарівна» музика , а коли діти розплющують очі, перед ними танцює Циганка). («Бременські музиканти»).
Циганка:
А ви хто такі?
Учень :
Ми першокласники.
Циганка:
Давайте я погадаю вам, які оцінки будуть у 2 класі.
Учень:
Не треба нам гадати. Ми і без тебе знаємо, що оцінки у нас будуть тільки високого рівня. Краще скажи, яке завдання нам треба виконати, щоб отримати пелюстку.
Циганка:
Яку пелюстку . Краще в карти зі мною пограйте.
Учень:
Наталіє Миколаївно, а хіба дітям можна в карти грати?
Вчителька:
Звісно – це не дитяча гра, але ж треба виручати Букварика, то ж доведеться спробувати. А якщо буде важко, то гості нам допоможуть.
Гра «Математична»
(Циганка дістає з рукавів карти з прикладами і показує дітям .Діти відповідають).
Циганка: вгадали.
Учень: А ми не гадаємо, ми так усе знаємо. Віддавай пелюстку.
(Циганка віддає дітям пелюстку.
Знову звучить музика і з’являється Шапокляк). Звучить пісня «Старуха»
Шапокляк:
Привіт, малявки! Щоби такого зробити поганого? Не віддати вам пелюстку чи що? Гаразд не плачте. Якщо ви правильно будете відповідати, то станете моїми друзями і отримаєте свою пелюстку. Відповідайте: -так або – ні!
– Треба гарно вам читати? так
– Треба менших ображати? ні
– На перервах верещати? ні
– Парти всі розмалювати? ні
– Друзів треба виручати? так
– Треба слухати матусю? так
– Тоді дратуйте хоч бабусю! ні
– У класі вибийте шибки! ні
– Вчительці робіть все навпаки! ні
– Чи хочете друзями моїми стати? ні
– Та я ж вас краще вчительки буду навчати! ні
Шапокляк: Тоді беріть пелюстку і забирайтеся геть. З такими розумненькими і добренькими я й сама не хочу дружити.
(Знову звучить музика і з’являється Дівчинка – плакса).
Плакса: я така одинока, у мене немає друзів. Мені завжди сумно. Я постійно пла-а-а-ачу. Якщо зумієте мене розсмішити – пелюстка ваша.
(Жарти, смішинки у виконанні дітей).
Проспав
Школярика вчитель спитав
– Хто приклад тобі розв’язав?
Бабуся, матуся чи тато?
– Не можу я точно сказати, –
Бо вчора зарано ліг спати.
Учень Забув
На уроці вчителька звертається до Гриця:
— Підкажи-но мені, будь ласка, на чому ми зупинилися минулого разу?
— Вибачте, Наталія Миколаївно, але я також забув.
Пісня «Ти ж мене підманула» пісня -танець
1.Вранці в школу я приходжу
Хто портфель нести поможе?
Я прийшов, тебе нема,
Підманула, підвела.
ПРИСПІВ: Ти ж мене підманула,
Ти ж мене підвела.
Ти чому портфель до школи
Віднести не помогла?
Я ж тебе підманула,
Я ж тебе підвела,
Твій портфель важкий, як гиря,
Піднести я не змогла.
2.Ти задачу розв'язала,
А мені не показала.
Я прийшов, тебе нема,
Підманула, підвела.
ПРИСПІВ: Ти ж мене підманула,
Ти ж мене підвела.
Ти чому мені задачу
Розв'язать не помогла?
Я ж тебе підманула,
Я ж тебе підвела.
Бо усі твої задачі
Я учительці здала.
3.Час уже іти додому,
Ти чому збиралась довго?
Більш від мене не втечеш,
І мене не підведеш! (дівчинка тікає)
ПРИСПІВ:Ти ж мене підманула,
Ти ж мене підвела.
Ти куди це знов поділась,
Чи сховалась, чи втекла?
Плакса:
Ой, як мені смішно! Забирайте пелюстку, але за однієї умови: я залишаюся з вами.
Звучить музика із мультфільму про Карлсона
Карлсон. Ви читали в букварі,
Вам знайомі букви ці ?
(Показує букви.)
Діти. Ті, що у букварі,
Знаєм букви ми усі !
Карлсон. Добре знаєте ? Гаразд.
Перевірю зараз вас.
Подивіться, буква….(Показує букву)
Ви назвіть на А слова !
Діти. Алфавіт, ананас, апельсин.
Карлсон. Ну, а хто на букву В
Слово швидше всіх назве ?
Діти. Вишня, Вітя, в'юн.
Карлсон. Добре букви ви вивчали
Та Букварик рятували !
здається ви мене переконали.
Пелюстка ваша. А я піду до школи записуватись. Як ви гадаєте, візьмуть?
Музика для виходу (Виходить Помилка).
Помилка:
Я Помилка лукава,
Погана в мене слава.
Букви плутаю, бува,
Перекручую слова.
Ну що , розумні первачки?
Мої знайдете помилки?
Якщо пелюсточку бажаєте,
Попрацювати добре маєте.
(Показує дітям картки, на яких записані слова з помилками. Діти їх виправляють).
З’являється Чарівник і звертається до присутніх.
Чарівник:
Бачу ви кмітливі, винахідливі , розумні діти. Всі мої завдання виконали. Я навіть подобрішав. Але я злий чарівник і так просто не здамся. У мене є ще одна умова. Якщо вона буде виконана, то вернеться ваш Букварик цілим і неушкодженим, а якщо ні, то пропало ваше свято. Моя умова в цьому конверті. А я зникаю. Мене не шукайте. Запам’ятайте: не виконаєте умову не вернеться Букварик!
(Віддає вчителеві конверт і зникає).
Вчитель:
Ну й налякав нас цей Чарівник. Але ми теж не здамося. Подивимось, що тут.
(У конверті завдання для батьків). батьки одягають накидки на яких написані ззаду букви)
1.Кришталиночки тверді.
свіжі, аж іскраться
народились у воді,
а води бояться (СІЛЬ)
2.В чистім полі він росте
на високих ніжках
В зелених панчішках.
Квіточки блакитні
Оченьки привітні. ( ЛЬОН)
( САЛО)
Дуже істи хочу, але на кухню не піду.
За мною ходить , наче тінь.
Моя гарна і улюблена матінка… ( ЛІНЬ)
Вчитель:
Молодці наші батьки, не підвели. Заробили останню пелюсточку.
А в подяку ми затанцюємо для них танець «Хорошее настроение»
Танець «Хорошее настроение»
Наша квіточка ожила, засяяла яскравими барвами. То де ж наш Букварик?
(Заходить Букварик, а діти тим часом одягають корони).
Музика для букварика
Букварик:
Я мандрую по країнах,
Я з абеткою дружу.
І малечу як зустріну
Грамоті одразу вчу.
Я щасливий дуже,
І тому радію,
Що всі діти в вашім класі
Читати вже вміють.
Я, Букварик, вам відомий,
Дуже гарний, малюнковий,
Залюбки всіх вчу читати –
Нема часу спочивати.
Учитель. Гаразд! А тепер ми будемо разом співати, вірші читати та танцювати.
22 . Нас 33, нас 33,
Всі ми – одна сім'я.
Складаємо слова нові
Від А до Я.
23 . Ми мрію любимо й книжки,
Життя у нас буя.
Вчимося в школі залюбки
Від А до Я.
24 . Знай рідну мову і вивчай –
Вона й твоя, й моя.
Та перш за все абетку знай
Від А до Я.
Учитель. Де ви, друзі, всі живете ?
Звідкіля так дружно йдете ?
Букви – разом І великі, і малі
Ми живем у букварі.
25. Тільки музика заграє –
Враз картинка оживає.
Буквар: Ось така моя родина,
Подружись з нею, дитино!
Кожна літера моя
Побажання висловля.
Діти беруть повітряні кульки на яких написані букви, промовляють побажання та дарують кульки батькам.
А - активності творчої.
Б - безхмарності небесної.
В - віри розсудливої.
Г - гарного здоров'я.
Д - достатку життєвого.
Е - енергійності в житті.
Є - єдності сімейної.
Ж - життя безкінечного.
З - здоров'я безмежного.
І - імені чистого.
ї - їздити на курорти.
К - кохання взаємного.
Л - людяності Щирої.
М - мрії здійсненної.
Н - наснаги професійної.
О - обрію барвистого.
П - посмішки чуйної.
Р - радості світлої.
С - спокою душевного.
Т - теплоти родинної.
У - успіху великого.
Ф - фантазії гармонійної.
X - хліба цілющого.
Ц - царини домашньої.
Ч - чарівності приємної.
Ш - широти духовної.
Щ - щастя невичерпного.
Ю - юності сердечної.
Я - ясності майбутньої .
Букварик:
Веселе місто Алфавіт Прощається із вами.
Маленьких літер славний рід
Обернеться словами.
Складайте в речення слова,
їх у книжках читайте.
Веселе місто Алфавіт
Завжди ви пам'ятайте!
Вчитель: Шановний Букварику, наші діти стали справжніми першокласниками. Вони вміють читати, писати, танцювати, а ще й співати. Учні 1 класу дарують тобі пісеньку.
Пісня «Букварик»
Букварик – друже наш
Ти нас дуже любив.
Усім допомагав
І букви нас учив.
Читали по складах,
Нелегко було нам
Букварик, друже наш
Любив наш перший клас
П-в
А тепер ми молодці ля-ля-ля.
Всі читаємо книжки ля-ля-ля
Та бабусям перед сном ля-ля-ля
Почитаємо казки
Букварик, друже наш,
За нами не сумуй.
Ми любимо тебе
Завжди це пам′ятай.
Прийдуть ще малюки
Навчати будеш ти,
А ми у другий клас
Підемо залюбки
вчитель: Букварику, а де ж твої друзі, герої казок? Ти запросив їх на свято?
Буквар. Так, але мої друзі не змогли приїхати і прислали вам телеграми. Тільки, на жаль, вони забули підписатися. Сподіваюся, ви відгадаєте, хто їх прислав.
Вчитель. Давайте, діти, відгадаємо, хто прислав нам святкові телеграми.
1. Дорогі малята! Не змогла прийти на ваше свято, бо висиджую золоте яєчко. Зі святом вас! (Курочка Ряба.)
2. Розумники і розумнички! Котився на свято і прокотився повз вас. Прийміть мої вітання! (Колобок.)
3. Любі діти! Хотіла прийти до вас на свято, та загубила черевичок. Щасти вам у навчанні! (Попелюшка.)
4. Зламалася ступа, тому святкуйте без мене. Ваша... (Баба Яга.)
Вчитель. Спасибі, Букварику, твоїм друзям за привітання. Продовжуємо наше свято.
Вчитель. А давай, Букварику, подивимось, чи уважні наші гості. Пограємо з ними у гру «Плескай у долоні — тупоти ніжками». Ми ставитимемо запитання: якщо хочете відповісти «так» — плескайте в долоні, «ні» — тупотіть ніжками.
— Сьогодні п'ятниця?
— Зараз зима?
— Місяць — червень?
— Зараз 2011 рік?
— Усі учні вашого класу добре вчаться?
— Столиця України — Київ?
— Вам подобається свято?
Буквар. Які гості молодці! Добре вміють слухати.
Буквар. Я навчив читати вас.
Дружний і веселий клас.
А тепер пора спочити
Вас я мушу залишити.
В 2 клас веде стежина
Прощавай шкільна родина!
Вчитель: Зачекай букварику! Діти ще не всі слова вдячності сказали тобі.
Хочеться навіть поплакати трішки.
Жаль розлучатися, хоч і треба.
Ми не забудемо ніколи про тебе.
мами нам казки читали,
а з тобою подружились –
і самі читати навчились.
Бо у знаннях – краса і сила.
Та не забудемо ніколи.
Що нам ця книга світ відкрила.
Ми тобі ,Букварику, дякуємо дуже.
Ми навчилися читати, ми навчилися писати,
Ми зустріли у школі навчання зорю.
І сьогодні всі разом від щирого серця
Ми приносимо подяку свою Букварю!
Звучить пісня Н.Май «Мій букварик
Мій букварик, мій букварик, -
Він найкращий друг
Прокидаюсь, посміхаюсь,
І беру до рук
Буква "А" - на зірку схожа,
Буква "О" - проста
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота!
Завдання просте - А, Б, В, Г, Д
Хто такий букварик має,
Той не пропаде!
Треба всім старанно вчитись,
Знати головне
Книжка ця найкраща в світі,
Виручить мене
Буква "А" - на зірку схожа,
Буква "О" - проста
Гарно вчитись допоможе
Книжка золота!
Буквар: Дякую вам за добрі слова! На згадку про свято я хочу вам подарувати дипломи
( вручити свідоцтва Букварика)
Учитель: Дорогі діти! Шановні батьки! наше свято добігає завершення. Ми щиро вдячні тим, хто завітав до нас на перші жнива. Сподіваюся, що зібрані зернятка знань проростуть рясним урожаєм у майбутньому, а тепло сьогоднішнього свята залишиться в серцях наших дітей назавжди.
Учень. Вже закінчилося свято
І прощатись пора.
Ми бажаємо всім класом
Всі: шастя, миру і добра.
Пісня «Щастя і добра»
Неба вам, неба вам ясного,
Сонця вам, сонця золотого,
З літної, з літної криниці
Чистої, чистої водиці!
Щастя вам, щастя і добра
Бажаємо на довгії літа!
Щастя вам, щастя і добра
Бажаємо на довгії літа!
Радості, радості й любові,
Щирості, щирості у слові,
Хай для вас розквітають квіти,
Люблять вас і шанують діти!
Щастя вам, щастя і добра
Бажаємо на довгії літа!
Щастя вам, щастя і добра
Бажаємо на довгії літа!
Перегляд відеоролика
Вчитель: Ось такі у мене учні
Є кмітливі й дуже мудрі.
Чуйні є і небайдужі
танцюристи є й музики,
є спортсмени й не базіки,
є й плаксиві, й веселенькі,
галасливі і тихенькі.
є гарненькі й чепурненькі
Є завзяті і пасивні
нетерплячі і активні
Артистичні і співучі,
Отакі у мене учні.
де я кращих ще знайду
Через це я їх люблю.
1