Урок-гра для 1 класу з читання "Звук ж, позначення його буквою же.Дзвінка вимова звука ж. Читання складів, слів. Робота з дитячою книжкою. Ланцюжок тем дитячих книжок"

Про матеріал

Тема : Звук ж, позначення його буквою же.Дзвінка вимова звука ж. Читання складів, слів. Робота з дитячою книжкою.Ланцюжок тем дитячих книжок.

Мета: ознайомити учнів з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою «же»; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати увагу, мислення, фонематичний слух, зв'язне мовлення, пізнавальний інтерес, спостережливість; виховувати інтерес до читання дитячих книжок.


Перегляд файлу

Тема  : Звук ж, позначення його буквою же.Дзвінка вимова звука ж. Читання складів, слів. Робота з дитячою книжкою.Ланцюжок тем дитячих книжок.

Мета: ознайомити учнів з буквою, її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою «же»; збагачувати словниковий запас учнів,  розвивати увагу,  мислення, фонематичний слух, зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес, спостережливість; виховувати інтерес до читання дитячих книжок.

Хід уроку

І. Організаійний момент.

  1. Створення ситуації успіху

На початку уроку  роздаються картки із літерами «С» «Х» «У» «І» «П» .

 — Дайте відповідь на запитання «Яким я хочу бачити себе на уроці?» одним словом; відповідь повинна починатися з отриманої букви (наприклад, старанним, хорошим , інформованим, приємним ,уважним тощо.)

Далі з поданих літер складається слово «УСПІХ», вчитель і учні бажають успіху на уроці один одному.

  1. Лист від Вінні Пуха

        Діти, ми щойно отримали лист для 1 класу, але відправник невідомий.

       Є лист, а в ньому загадка.

Він веселий і не злобний,

Цей хороший дивачок.

З ним господар, хлопчик Робін,

І товариш — П’ятачок.

До прогулянок він ласий,

Є на мед чутливий нюх,

Зветься плюшевий ведмедик,

Всім відомо, … (Вінні-Пух)

        Цей кумедний ведмедик прислав своє фото.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Вправи на звуконаслідування.

Наш Вінні-Пух живе у лісі і дуже любить як він шумить, тому просить вас

зобразити шум вітру.

У ведмедика непрості стосунки з бджолами, але в них є те, що він дуже любить – це мед, тому озвучте дзижчання бджіл: однієї бджілки, 5 бджілок, рій.

- Який звук чуємо найчастіше?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодні на уроці ми будемо виконувати завдання Вінні-Пуха, вивчимо нову літеру же, читатимемо склади, слова, текст.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1. Артикуляція звука, спостереження за вимовою. Віднесення його до групи приголосних

        Який звук чується у дзижчанні бджілок?

Артикуляція звука [ж]: губи трохи витягнуті вперед; зуби злегка розкриті; широкий кінчик язика піднімається до твердого піднебіння, утворюючи з ним щілину; бічні краї язика притиснуті до верхніх кутніх зубів; м’яке піднебіння закриває прохід в носову порожнину; голосові зв’язки вібрують.

        Який це звук голосний чи приголосний? Доведіть свою думку.

(Приголосні звуки – звуки, які утворюються за допомогою голосу та шуму. При вимові приголосних звуків на шляху потоку повітря виникають перешкоди, що чинять органи мовлення.)

  1. Аналітико-синтетичні вправи
  • Впіймай слова із звуком [ж].

Сніжок, вітерець, шапка, жабка, шишка, стежка, книжка, вуж

  1. Гра «Добери своє слово».

Самостійний добір учнями слів зі звуками [ж] у різних позиціях — на початку, в середині, у кінці слова.

  1. Вивчення скоромовки.

Вінні Пух вважає, що бджоли найлютіші тварини. Про це розповідається навіть у скоромовках.

Мішка з бджолами не дружив,

завжди  бджіл він цих дражнив.´

 Бджоли Пуха не жаліли,

 Він дражнив — вони жалили!

 

  1. Ознайомлення з новою буквою.

Робота з касами.

– Знайдіть велику і малу літеру «же».

  • Читання складів. С. 132.

Вінні Пух пропонує нам трохи погуляти на галявині та зібрати ківтів.

А тепер позбираємо ожину для нашого ведмежатки.

Ой, дітки, насунулися хмарки над галявиною. Давайте їх розженемо.

  1. Фізкультхвилинка

Вінні Пух пропонує нам відпочити

Йшли ведмедики малі,

Нахилились до землі.

Потім встали, руки — в боки,

І зробили три підскоки,

Потім розгинали плечі.

Рівні спинки у малечі!

Руки вгору, опустили

І за парти тихо сіли.

  1. Робота з розворотом «Букваря» с.132-133
  • Читання першої частини казки вчителем.

– Хто «жижкав» на дереві?

  • Бесіда по змісту
  • Розгляд і аналіз сюжетного малюнка.
  • Читання, злиття буквосполучення, слів.
  • Аналіз предметних малюнків, зображених у «віночку» : жито,  жасмин, жолуді, ожина, жоржина.

Зіставлення звукових схем зі словами. Схеми відповідають словам жасмин, жоржина

 

 

  1. Фізкультхвилинка для очей.
  1. Робота з текстом.
  • Первинне ознайомлення з текстом.

Послухайте текст, намагайтеся запам’ятати дії ведмежати та його пісню.

  • Бесіда по змісту тексту

– Куди поліз Вінні-Пух?

– Що сталося, коли ведмедик намагався стати на гілочку?

– Яку пісеньку він співав?

  • Напівголосне читання. Гра «Дощ»

Падають поодинокі дощові краплинки – читання пошепки;

дощ – середня гучність читання;

злива – читання в повний голос.

Гучність читання чергується.

– Чому Вінні не дістав меду?

  •  
  • Дискусія «За і проти». Характеристика Вінні-Пуха

1 варіант. Довести, що вчинки ведмедика правильні.

2 варіант. Довести, що вчинки ведмежати помилкові.

  • Наша подорож добігає кінця. Давайте прочитаємо яке слово склав ведмедик.

 

VI. Рефлексія

— З якою новою літерою ви сьогодні ознайомилися?

— Який звук вона позначає на письмі?

        Назвіть слова з літерою Ж ж.

docx
Додано
2 червня 2018
Переглядів
743
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку