Формування мовленнєвої компетентності учнів шляхом використання інтегрованих уроків.
A man who knows one language is once a man,
a man who knows two languages is twice a man
Мета наведеного матеріалу : практично продемонструвати використання інтегрованих уроків у процесі навчання англійської мови.
Хід проведення
Психологічна установка
Я рада вітати всіх присутніх та із задоволенням хочу подарувати вам приємні хвилини нашого спілкування.
Повідомлення теми та мети майстер-класу
Сьогодні я хочу представити вашій увазі власну педагогічну систему з теми , а також проілюструвати методи і прийоми , які розкривають технологію даної педагогічної системи.
Дозвольте запитати вас, щоб ви хотіли побачити і почути від мене, яких результатів очікуєте від майстер-класу?
Я намагатимуся не розчарувати вас і представити , те що ви очікуєте від мене.
«You can never understand one language until you understand at least two». (Geoffrey Willans)
«Ви ніколи не зрозумієте одну мову, поки не будете розуміти хоча б дві». (Джеффрі Вілланс)
Навчання предмета «Іноземна мова » відрізняється тим, що головною метою тут виступає не накопичення знань , як це має місце у навчанні інших дисциплін, а оволодіння учнями діяльністю іншомовного мовленнєвого спілкування.
Стрімкість нашого сьогоденного буття , зумовлена політичними , соціально-економічними та науково-технічними чинниками, ставить перед вітчизняною педагогікою нові завдання, пов’язані з розбудовою школи. З огляду на це особливого значення набувають питання гуманізації процесу навчання, звернення до особистості учнів, проблеми її становлення та зростання. Життя потребує кардинальної зміни педагогічної свідомості, інтенсивного пошуку ефективних засобів організації освітнього процесу.
Вирішення цих питань покладає велику відповідальність на сучасного вчителя, ставить серйозні вимоги до його педагогічної підготовки, володіння активними й інтерактивними методами навчання . Сьогодні ми ще не знаємо , як полегшити важку навчальну працю учнів, організувати її так, щоб вона приносила їм задоволення.
Важливою проблемою для педагогічної теорії та практики залишається питання урізноманітнення навчального процесу, активізації пізнавальної діяльності учнів, розширення сфери їх інтересів. Сучасним учням доступні найрізноманітніші джерела інформації , але часто саме наявність готової інформації сприяє розвитку пасивності. Зникає прагнення до пошуку, пізнавання, творчості, тобто діяльності.
Сьогодні завдання вчителя – навчити своїх учнів використовувати іноземну мову як інструмент у діалозі культур у сучасному світі. На сьогодні більш ніж 70 % робочих місць потребують командної співпраці , тобто в сучасному світі вміння працювати в команді є гарантією успішного працевлаштування. Сучасний світ розвивається динамічніше , можливо професії , які пропонують зараз та користуються попитом на ринку праці , зникнуть в найближчому майбутньому , тому головне не самі знання , а вміння вчитися та адаптуватися до життєвих змін.
Поступово світ стає мобільнішим, як результат , суспільство стає більш різнорідним , тому усвідомлення своєрідності та вміння проявляти толерантність до інших культур та звичаїв є пріоритетним.
Реальне використання мови в соціальному контексті є пріоритетним. Учні мають усвідомити , чого вони можуть реально досягти в житті , використовуючи мову , як засіб для спілкування.
Радикальні зміни в суспільстві вимагають змін освітнього середовища. Динаміка соціального прогресу, зростання інформаційного потоку, барвисте різноманіття теорій, напрямків, ідей , поглядів вимагає від вчителя нових підходів до викладання шкільних предметів.
Саме тому актуальним нововведенням сучасної методики є інтегровані уроки. Ця технологія сміливо та стрімко поширюється в шкільних програмах і зв’язує на перший погляд несумісні предмети.
Інтеграція сьогодні інтерпретується як один з провідних принципів конструювання освітнього процесу , спосіб його вдосконалення. Основою для інтеграції є теорія міжпредметних зв'язків , яка в сучасній дидактиці отримує все більше і більше уваги.
До основних завдань середньої освіти віднесено набуття школярами практично-необхідних життєво важливих знань, а поряд із цим – розвиток творчої особистості, формування цілісного наукового світогляду учнів.
Актуальність теми інтегрованих уроків обумовлена тим, що зміни, які відбуваються в даний час в науці, на виробництві, в соціальному житті, викликали необхідність розробки нових підходів до системи навчання і виховання школярів.
Мета інтегрованого уроку – формування в учнів цілісного світогляду про навколишній світ, активізація пізнавальної діяльності, підвищення якості засвоєння сприйнятого матеріалу, створення творчої атмосфери в колективі, виявлення здібностей учнів та їх особливостей.
Основа інтегрованих уроків – пізнання через діяльність та потреба у самовираженні , у втіленні власного ставлення до навколишнього світу.
Форма проведення таких уроків – нестандартна, з використанням різних видів роботи, що підтримує увагу учнів на високому рівні.
Для вчителя інтеграція – це можливість творчого підходу до освітнього процесу, що сприяє розкриттю здібностей учнів .
Інтеграція спонукає до пошуку нових фактів, які підтверджують або поглиблюють певні висновки, спостереження учнів у різних предметах.
Варто зазначити , що іноземна мова – це універсальний предмет , здатний збагачувати зміст навчання. Обєднання іноземної мови з іншими предметами має на меті вирішувати проблеми , з якими не можна впоратися лише в межах однієї дисципліни і навіть цілого циклу, оскільки необхідно застосувати знання інших наук. Створення комплексних дисциплін певною мірою вирішує завдання розробки та впровадження методів прискореної освіти, що є важливим в сучасних умовах , коли людство відшукує шляхи скорочення термінів навчального процесу.
Комунікативно-діяльнісний підхід передбачає органічне поєднання свідомих та підсвідомих компонентів у процесі навчання іноземної мови, тобто засвоєння правил оперування іншомовними моделями відбувається одночасно з оволодінням їх комунікативно-мовленнєвою функцією. Такий підхід до розуміння теми визначає її формування , яке має бути конкретизованим і особистісно спрямованим. Оскільки сама тема є відрізком дійсності, яка відбивається у нашій свідомості. В методичному аспекті тема визначається як імовірнісний згорнутий текст, поданий у вигляді короткої тези і який підлягає розгортанню в процесі говоріння та вилученню інформації і згортанню при читанні та аудіюванні.
Підготовка таких уроків вимагає від учителя значних зусиль: витрата часу, кошти та ресурси на виготовлення роздаткового матеріалу , оснащення кабінету необхідними засобами тощо. Але практика показала , що ці зусилля варті отриманого результату.
Запитання слухачів до керівника заняття.
Практична робота зі слухачами майстер-класу.
Brainstorming
When you hear the word Canada what thing comes to your mind first?
Write down your ideas on the separate shirts of paper, pin it on the board and explain your idea. (The teacher gives the example)
Comment on the statements
When I’m in Canada , I feel this is what the world should be like.
Jane Fonda
Canada has never been a melting-pot; more like a tossed salad.
Arnold Edinborourgh
Canada is an interesting place – the rest of the world thinks so, even if Canadians don’t.
Terence M. Green
I am a Canadian , free to speak without fear, free to worship in my own way, free to stand for what I think right, free to oppose what I believe wrong, or free to choose those who shall govern my country. This heritage of freedom I pledge to uphold for myself and all mankind.
John Diefenbaker
(From the Canadian Bill of Rights, July 1, 1960 )
Read the statements , watch the video and guess the celebrity .
1 . This person is a photographer and a football fan – favourite team is “Chelsea ”.
2 . This person starts the career as a soup opera actor.
3 . This person said: “You must solve your problems , but not to take the drugs.”
4 . This person suffers from dyslexia.
5 . This person works as a layer and a corporate consultant of National Bank Financial
Watch the video and complete the sentences .
Why Are You Moving to Canada?
1 . The life expectancy for male is ____________ and for female is ______ .
2 . The birth rate in Canada is _____________ .
3 . There diversity of population in Canada ____________ .
4 . There is the Great Public Transportation System in ______________ .
5 . The average salary in Canada is ______________ per year.
6 . The unemployment rate is ______________ .
7 . The most popular attractions in Canada are ______________________ .
8 . Underline only Canadian’s territories and provinces
New England
Quebec
. South
Mid-Atlantic
Yukon Territory
Tasmania
Mountain
Alberta
British Columbia
Manitoba
Pacific
Ontario
The Australian Capital Territory
Newfoundland
Midwest
New Brunswick
Northwest Territories
New South Wales
Victoria
Great Plains
Queensland
Saskatchewan
The Northern Territory
Nova Scotia
Prince Edward Island
Southwest
Nunavut
Matching
1. Canadians enjoy …
2. The Canadian economy is based , as it always has been, …
3. These natural riches include …
4. Although only 5% of the land is arable, the agricultural sector , primarily in wheat and barley , accounts …
5. Canada’s main agricultural products are …
6. The most important manufactured product is …
7. And the metal and chemical industries are …
8. As Canada has many lakes and rivers , …
9. By far the largest part of the economy at a whopping 75% is …
10 . Banking, insurance, education, communication and consulting bring in …
11. The rest of the service sector …
12. The countries major trading partner is …
13. But business people are increasingly strengthening ties with …
14. About 40% of the country’s industry is owned by …
a) does not .
b) for much of the Canadian export total.
c) wheat, meat, dairy products and leather from the prairie regions.
d) motor vehicles.
e) highly developed too.
f) the high standard of living.
g) in services which includes an enormous civil service.
h) foreign exchange.
i) the USA.
j) the hydro-electric industry is highly developed.
k) Japan, China and all the Pacific Rim.
l) on abundant natural resources.
m) non-Canadians, led by the USA interests.
n) fish, timber and wood products, minerals, natural gas, oil and hydroelectricity.
Watching students’ video and discussing it.
Discuss students’ presentations.
Заключне слово керівника майстер –класу.
Добігає кінця наше спілкування . На завершення хочу сказати , що за будь-яких ситуацій пам’ятайте : never give up, you are the most creative and the most smartest people!