Сценарій конкурсу "До практики готові!"

Про матеріал

Сценарій рекомендовано для перевірки сформованості професійних компетенцій майбутніх фахівців з дошкільної освіти. В конкурс включені різноманітні завдання для перевірки рівня готовності студентів до практичної діяльності.

Перегляд файлу

 КВНЗ КОР «Богуславський гуманітарний коледж

імені І.С. Нечуя-Левицького»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Сценарій конкурсу

«До практики готові!»

 

 

Мета проведення: Формування професійних компетентностей майбутніх фахівців дошкільної освіти.

 

Підготувала:  спеціаліст вищої

кваліфікаційної категорії,

 викладач-методист

Голінська Ольга Григорівна

 

В конкурсі використані інтерактивні методи навчання: презентація творчих проектів студентів, практичні роботи, творчі завдання, рольові ігри, бліц-турнір.


Мета: перевірити і оцінити підготовленість студентів до переддипломної практики. Розвивати творчі здібності, кмітливість, професійні компетентності, практичні навички.

Виховувати відповідальне ставлення до майбутньої професії.

Підготовча робота

  1. Визначення капітанів команд.
  2. Придумати назву командам.
  3. Виготовити наочний посібник для роботи з батьками.
  4. Підготувати виставку наочних посібників.

Хід конкурсу.

1. Організаційна частина.

- Шановні присутні: колеги, студенти! Сьогодні ми зібралися тут, щоб провести традиційний конкурс «До практики готові!». Зовсім скоро вас, шановні студенти, чекає серйозне і відповідальне випробування – переддипломна практика у дошкільних навчальних закладах. На вас чекають маленькі допитливі «чомусики», яких ви будете навчати всьому, чому навчилися у коледжі.

Попередні види практик ви пройшли успішно. Сьогоднішній конкурс покаже, як ви підготувалися до вищого етапу своєї діяльності, наскільки ви компетентні у своїй майбутній діяльності.

Виконання вами конкурсних завдань контролюватиме і оцінюватиме поважне журі у складі: (оголошується склад журі).

Оцінювання виконання вами конкурсних завдань здійснюватиметься за 5-бальною шкалою.

 

І тур.

Розпочинаємо наш конкурс із представлення ваших команд (Капітан команди, її назва, девіз, емблема). Максимальна оцінка – 3 бали.

 

ІІ тур.

Інтелектуальна розминка. Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Відповідає та команда, хто з її членів першим підняв руку.

Завдання 1. Ця тварина – найбільша тварина нашого часу. Вона сягає у довжину понад 30 м і має вагу 125 т.

Увага! Запитання: Хто ця тварина? (Кит).

Завдання 2.

У світі є птахи – карлики і птахи – велетні. Найбільший птах – африканський страус. Він має вагу 90 кг, сягає у висоту 2,7м.

Увага! Запитання: А яка пташка найменша в Україні? (Корольок).

Завдання 3.

Кожна тварина потребує відпочинку. Одні тварини зимують у барлозі, другі – в дуплі, треті – у норах.

Увага! Запитання: А яка тварина спить всю зиму вниз головою7 (Кажан).

 

Завдання 4.

 У багатьох країнах світу споруджені пам’ятники різним тваринам. Так, наприклад, в Австралії є пам’ятник метелику-шовкопряду, у Каліфорнії – чайці, у Парижі і Токіо – жабам.

Увага! Запитання: У якій країні, кому саме поставлено пам’ятник “Нашій няні»? (У Голландії, корові).

Завдання 5.

Цей птах відомий тим, що краде у людей намисто, різноманітні яскраві речі та предмети і носить все до себе у гніздо. Там утворюється справжній ярмарок.

Увага! Запитання: Хто цей птах? Як його називають у народі? (Сорока-білобока)

Завдання 6.

У морі водиться багато хижаків. Але є хижаки дуже небезпечні. Ці тварини з’їдають стільки м’яса, скільки з’їдають усі хижаки, що живуть на суші. Вони мають дуже цікаву, пов’язану з небом назву.

Увага! Запитання: Хто ці тварини? (Морські зірки).

Завдання 7.

Скільки він робить шкоди! Зовсім недавно люди про нього нічого не знали і не бачили. Та от років з 80 тому на корабель, що плив із Америки у Францію, потрапило кілька таких жуків – карантинна служба недогледіла. Відтоді й почалося! Вони розмножувалися і буквально заполонили плантації. Ці жуки дуже плодючі. Якщо не знищити одного-однісінького жука, то за місяць-півтора їх буде вже цілих три тисячі, мине ще місяць – стане майже мільйон.

Увага! Запитання: Як звуться ці жуки? (Колорадські жуки).

Завдання 8.

Послухайте і скажіть, про яку тварину йде мова?

  •              Пропускає через травну систему велику кількість ґрунту, збагачує велику кількість ґрунту органічними речовинами.
  • Прискорює гниття органічних решток.
  • Сприяє проникненню в ґрунт води та органічних решток (Черв’як).

Завдання 9.

Багато лісових птахів, як тільки вилуплюються пташенята, виносять шкарлупки яєць подалі від гнізда.

Увага! Запитання: Яке значення має така поведінка тварин? (Білий колір внутрішньої частини шкарлупок добре виділяється на темній лісовій підстилці і може привабити хижаків).

(Журі підводить підсумок)

 

ІІІ тур.

Конкурс «Намалюй казку».

Кожна з команд малює казку на вибір. Максимальна оцінка конкурсу – 3 бали.

Поки виконується завдання, ми проведемо змагання капітанів «Відгадай загадку».

1. Хоч і невеличка,

Та  усіх вмістила,

Наче тепла пічка,

Звірів обігріла

Маленька…(Рукавичка)

 

2. Щоб звабить козеняток,

Мусив пісню заспівати.

Бо матусин голосок

Наймиліший для діток. (Вовк)

 

3. Вигнав її дід із хати –

І пішла вона блукати.

В хатку зайчика залізла

І усіх злякала грізно. (Коза-дереза)

 

4. Одною головою –

Воду випуска рікою,

Друга дивна голова

Вітром буйним з ніг збива.

Третя голова дихне – І вогнем палає все. (Змій-Горинич)

 

   5.Він моторчик свій заводить,

Крізь вікно у гості ходить,

Любить він торти й горішки,

З ним не сумно ані трішки. (Карлсон)

 

6. Хоч не дуже я вродлива,

Але ніжна і чутлива.

Скільки не кладіть перинок,

Я відчую горошину. (Принцеса на горошині)

 

7. Щоб із принцом разом бути,

Мусила свій рід забути,

І віддати голос й коси

За біленькі ніжки босі. (Русалонька)

 

8. Щоби батько – цар одужав,

Треба постаратись дуже,

І здобути дивний плід,

Щоби цар жив сотню літ. (Молодильне яблучко)

 

Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

ІV тур.

«Бліц-турнір професійних знавців».

Представники команд по черзі повинні швидко дати відповіді на поставлені питання. Для кожної команди підготовлено по 20 питань з педагогіки, психології та різних методик.

За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

 

Питання для команди №1.

1. Як називається пізнавальний процес, завдяки якому людина здатна набувати досвіду? (Пам’ять)

2. За допомогою якого психічного процесу людина здатна пізнавати властивості і якості предметів, істотні зв’язки  і відношення між ними, які не можна пізнати при допомозі органів чуття? (Мислення)

            3. Яка діяльність є провідною у ранньому віці? (Предметна                діяльність)

4. Вид активності, який полягає у відтворенні дітьми дій дорослих і відносин між ними, називається якою діяльністю? (Ігрова діяльність)

5. Який принцип навчання називають «золотим правилом» дидактики7 (Принцип наочності)

6. Термін «сенсорна культура» було введено у дошкільну дидактику завдяки роботам кого з видатних педагогів минулого? (Марії Монтессорі)

7. На межі яких вікових періодів дошкільного дитинства з’являється своєрідна реакція дитини у відповідь на голос, обличчя, посмішку дорослого, яку психологи називають комплексом пожвавлення? (На межі періоду новонародженості і немовлячого віку)

8. Як називається вид мислення, у якому при розв’язанні проблемних ситуацій дитина використовує рухові засоби? (Наочно-дійове мислення)

9. Особистістю називають людину, яка свідомо управляє своєю поведінкою і діяльністю. Чи можна назвати особистостями абсолютно всіх людей? (Ні, не всіх)

10. Як називається наука про закономірності виховання і навчання дітей від народження до школи? (Дошкільна педагогіка)

11. Хто з видатних просвітителів минулого був автором теорії «вільного виховання»? (Ж.Ж.Руссо).

12. Яким терміном позначають прискорений розвиток збільшення    антропометричних показників? (Акселерація)

13. Хто є автором «Детки» - системи природного оздоровлення людини? (Порфирій Іванов)

14. Який досвід О.П.Усова називала природною дидактикою життя? (Досвід, який формується у повсякденному житті)

15. Як називається особливий вид ігрової діяльності дітей дошкільного віку, який передбачає зображення, розігрування в особах будь-якого художнього твору при збереженні послідовності епізодів? (Гра-драматизація)

 

Питання для команди №2.

1. Який психічний процес дає можливість людині не лише пізнавати оточуючий світ, але й перетворювати його для якнайповнішого задоволення своїх потреб? (Уява)

2. З якого психічного процесу починається пізнання оточуючого світу? (З відчуттів)

3. Яка діяльність є провідною в дошкільному віці? (Ігрова діяльність)

4. Які види діяльності у дошкільному віці відносять до продуктивних? (малювання, ліплення, аплікація, конструювання)

5. Як називають діяльність, яка на певному віковому етапі відіграє найбільш важливу роль у психічному розвитку? (Провідна діяльність)

6. У якому віці, старшому дошкільному чи молодшому шкільному, ознаки навчальної діяльності виступають вже сформованими? (У молодшому шкільному віці)

7. Як називається синдром патології дитячого розвитку, що виникає через дефіцит спілкування дитини з дорослими (спостерігається найчастіше у закритих  дитячих закладах)? (Госпіталізм)

8. Як називаються періоди особливої чутливості і оптимального поєднання умов, які сприяють розвитку певних психічних властивостей і якостей? (Сенситивні періоди психічного розвитку)

9 Індивід – це окрема людина, що належить до людського роду. Чи всіх абсолютно людей можна назвати індивідами? (Так, всіх людей)

10 Як називаються природжені анатомо-фізіологічні особливості організму, які є передумовою до розвитку здібностей? (Задатки)

11. Як називається наука про виховання як спеціально організовану діяльність? (Педагогіка)

12. Хто є автором вислову «Виховання може все»? (Гельвецій)

13. Як називається програма з фізичного виховання М,Єфименка? (Театр фізичного розвитку та оздоровлення)

14. Хто вперше з видатних педагогів минулого запропонував для дітей систему знань – елементарних уявлень про оточуючий світ? (Я. А.Коменський)

15. Як називається різновид творчих ігор, у яких діти відображають навколишній предметний світ, самостійно зводячи споруди і обігруючи  їх? (Будівельно-конструктивні ігри)

Після цього туру журі оцінює конкурс «Намалюй казку» та оголошує загальну кількість балів.

 

V тур.

Конкурс «Новорічна витинанка»

Кожна команда готує новорічні витинанки. Максимальна кількість балів за даний конкурс – 5 балів. Більше балів отримає та команда, яка виготовить найбільше витинанок за допомогою різних технік виконання.

 

VІ тур.

У цьому турі кожна команда повинна прорекламувати якийсь продукт, який часто вживається чи використовується дітьми. Підготовка реклами – 1 хвилина. Максимальна оцінка за рекламу – 3 бали.

 

VІІ тур.

Складання чистомовок.

Кожна команда повинна скласти якомога більше чистомовок, які можна використати в роботі з дітьми. Час на виконання – 3 хвилини. Кожна якісна чистомовка оцінюється в один бал.

 

VІІІ тур.

Придумування варіантів розповідей за сюжетними картинками.

Кожній з команд пропонується за 1 хвилину скласти розповідь за запропонованою сюжетною картинкою. Максимальна оцінка за завдання – 3 бали.

 

ІХ тур.

Представлення наочного посібника (домашнє завдання), який можна використати в роботі з батьками. Максимальна оцінка за завдання – 3 бали.

 

Журі оголошує результати проведених турів.

 

Х тур.

Конкурс «Драматизація казки».

Провести гру-драматизацію дитячої казки (за вибором команд). Максимальна оцінка за виконання даного туру – 5 балів.

 

ХІ тур.

Додатковий конкурс «Із скарбнички народної спадщини».

Кожна правильна відповідь оцінюється в один бал. Відповідає та команда, хто з її членів першим підняв руку.

 

1. Давно це було, коли на українську землю напали орди кочівників. Налетять, підпалять хати, виженуть худобу, заберуть у полон жінок і дітей, а малюків кидали напризволяще на згарищах. Це побачили птахи і стукотом дзьобів почали кликати козаків на допомогу. Але далеко були козаки, не почули. І тоді птахи, підхопивши на крила потерпілих малюків, піднялися високо-високо над землею. Почули своїх дітей козаки і кинулися наздоганяти ворогів. А птахи кружляли над ними, вказуючи дорогу. Наздогнали козаки завойовників і знищили їх. Відтоді цим птахам в Україні завжди раді.

Запитання: Які птахи врятували дітей? (Лелеки)

 

2. Жила на околиці села бідна вдова, і було в неї два сини, сильні та красиві. Але прийшла біда – татарська навала. І забрала вдовиних синів у полон. А коли на село впала ніч, вийшла з хати вдова, заридала, заплакала і пішла шукати своїх синів. Удень ховалася по темних місцях, остерігаючись чужинців, а ночами йшла за синочками. Сили залишали її, вона падала, але знову вставала і далі йшла за синами. Небо, побачивши цю тугу сивої жінки – матері, перетворило її на птаха. І дотепер він ночами літає безшумно, кричить і просить обізватися своїх дітей і не заспокоїться, доки не знайде.

Запитання: На якого птаха перетворилася жінка-матір? (На сову)

 

3. Ріс собі на світі хлопчик, і всі люди його дуже любили, бо вмів він співати, як ніхто на світі. Вечорами, після денної роботи, коли можна було трохи спочити, сходилися старі і малі слухати пісню. І кожна його пісня славила рідний край. Якось прийшло в цей край лихо. Про співучого хлопчика почули злі вороги, схопили вони його і понесли у свої землі. Володар тої країни хотів мати співучого раба. Та хлопець йому не співав. Просили його – мовчав, били – мовчав. Злий володар наказав повернути хлопця додому, і, якщо він там співатиме – вбити. Тільки-но ступив хлопчик ступив на рідну землю, одразу ж у нього вирвався спів. Котрийсь із ворогів замахнувся шаблюкою, щоб виконати наказ володаря, але хлопця враз не стало. Лише  в зелену траву стрибнула маленька жвава істота.

Запитання: На кого перетворився співучий хлопчик? (На цвіркуна).

 

4. Колись, дуже давно,  жили в лісі звичайнісінькі люди, нікого до себе не приймали, ні з ким не хотіли знатися. Раз зайшов до них один чернець. Усе село обходив – просився, аби пустили в хату переночувати. Але ніхто йому не відчинив дверей. Тут чернець прокляв людей і перетворив їх на диких тварин.

Запитання: На кого перетворив чернець лісових людей? (На ведмедів).

 

5. Серед густих дібров та гаїв, поміж тисяч озер і річок жили плем’я, яке всі називали прекрасним словом – добричі. А звали їх так, тому що вони були вельми добрі та чуйні: ні на кого не нападали, ні в кого нічого не відбирали, а навпаки, останнє віддавали гостеві чи сусідові.

Але надійшов страшний день для мирних добричів. Зустрілися вони з ворожим плем’ям. І захотів головний варвар підкорити добричів, зробити з юнаків воїнів, а дівчат примушувати народжувати нових воїнів.

Не підкорилися добричі, не хотіли воювати, бо несли тепло у своїх серцях. «Рубайте їх!» - заревів до підлеглих лютий варвар. Але раптом умить усі добричі перетворилися на кудлатих сумирних тварин, а варвари – на лютих звірів , що розбіглися по лісу.

Запитання: На яких тварин перетворилися добричі та варвари? (На овець і вовків).

 

6. Колись Ной набрав у свій ковчег по парі тварин, щоб зберегти від загибелі. Але не сподобалось це чортові. І, бажаючи зробити зло, він випустив мишу, щоб вона прогризла ковчег, і він потонув. Однак на допомогу Ною прийшла одна тварина, яка врятувала Ноїв ковчег.

Запитання: Яка тварина врятувала Ноїв ковчег? (Кішка)

 

7. Досвідчені бджолярі помітили, що бджоли вилітають з вулика, але не летять далеко від нього, або взагалі вранці не вилітають з вуликів, а сидять біля них і гудуть.

Запитання: Яких висновків про майбутню погоду дійшли бджолярі? (Невдовзі піде дощ)

 

8. Рибалки помітили, що риба погано клює, а то й геть перестає, інколи вона вискакує з води, плещеться.

Запитання: Яку зміну погоди передбачили риби? (Ознаки скорої негоди, дощу влітку)

 

9. Про яку погоду буде свідчити така поведінка домашньої кішки: вона умивається, лиже лапу або лягає посеред кімнати, простягається  і спить.

Запитання: Про що свідчить така поведінка кішки? (Про ознаки ясної погожої погоди наступного дня взимку)

По закінченні додаткового конкурсу журі підводить підсумки виконання завдань та визначає команду-переможця. Команда-переможець отримує приз.

 

 

 

Таблиця оцінювання

завдань конкурсів членами журі

 

Назва туру конкурсу

Критерії оцінювання

Команда 1

Команда 2

І тур. Представлення команд (капітанів команд, їх назва, девіз, емблема)

 

Максимальна оцінка – 3 бали

 

 

ІІ тур. Інтелектуальна розминка

1 бал за кожну правильну відповідь

 

 

ІІІ тур. Конкурс «Намалюй казку»

Конкурс капітанів» Відгадай загадку»

Максимальна оцінка – 3 бали

 

1 бал за кожну правильну відповідь

 

 

ІV тур. Бліц-турнір професійних знавців

1 бал за кожну правильну відповідь

 

 

V тур. Конкурс «Новорічна витинанка»

Максимальна оцінка – 5 балів

 

 

VІ тур. Реклама продукту, який часто вживається чи використовується дітьми.

 

Максимальна оцінка – 3 бали

 

 

VІІ тур. Складання чистомовок

За кожну якісно складену чистомовку – 1 бал

 

 

VІІІ тур.  Придумування варіантів розповідей за сюжетною картинкою

 

Максимальна оцінка – 3 бали

 

 

ІХ тур. Представлення наочного посібника для роботи з батьками.

 

Максимальна оцінка – 3 бали

 

 

Х тур. Драматизація казки за вибором.

Максимальна оцінка – 5 балів

 

 

ХІ тур. Конкурс (додатковий) «Із скарбнички народної спадщини»

1 бал за кожну правильну відповідь

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
1057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку