Сценарій : «Квест для учнів 5 класів «Мовний марафон»

Про матеріал
Квест призначений формувати пізнавальну та пошукову активність учнів, уміння швидко і творчо мислити, логічність, використовувати між предметні зв’язки (українська мова і література, українська мова і музика, українська мова і географія), розвивати дослідницькі риси, навчати переносити раніше вивчений матеріал у нову ситуацію, виховувати любов і повагу учнів до рідного слова, почуття колективності, відповідальності за спільну справу.
Перегляд файлу

 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОДА

ВІДДІЛ ОСВІТИ НІКОПОЛЬСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ПОКРОВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ

 

 

 

 

 

Робота учасника обласного конкурсу

новітніх педагогічних ідей і виховних технологій

«Виховуємо патріотів України»

в номінації «Слово рідне, мово рідна…»

сценарій (проект): «Квест для учнів 5 класів «Мовний марафон»

 

 

 

З досвіду роботи вчителя

 української мови та літератури

Покровської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Нікопольської районної ради

Шпоньки Анни Олександрівни

Телефон: 0664542906

Адреса школи: вул. Шкільна, 16а,

с. Покровське, Нікопольський район

 

 

 

2019

Мета: формувати пізнавальну та пошукову активність учнів, уміння шви­дко і творчо мислити, логічність, використовувати між предметні зв’язки (українська мова і література, українська мова і музика, українська мова і   геогра­фія), розвивати дослідницькі риси, навчати переносити раніше вивче­ний матеріал у нову ситуацію, виховувати любов і повагу учнів до рідного слова, почуття колективності, відповідальності за спільну справу.

ІНСТРУКТАЖ

  1. Участь у квесті беруть 2 команди (по 7 учнів).
  2. У грі задіяно 9 кабінетів. На кожному кабінеті прикріплено назву станції. Команди рухаються від одного до іншого, орієнтуючись картою маршрутного листа.
  3. За кожною станцією закріплено учителя та помічника. Кожен учитель виставляє бали до маршрутного листа. Після виконання всіх завдань маршрутні листи здаються журі для підрахунку балів і визначення переможця.
  4. Команди мають якомога краще та швидше виконати завдання.
  5. Квест розпочинається в актовій залі школи, де команди представляють себе (назва, девіз, візитка) та за жеребкуванням отримують маршрутні листи (додаток 1).  Маршрут руху команд розрахований так, щоб команди не зустрічалися під час випробувань, які мають назви «Мовне асорті», «Музичне слово», «Зайве слово», «Відгадай прислів’я», «Скажи без затримки», «Задача-жарт», «Числоворебус», «Відгадайко».
  6. Учитель оголошує правила квесту. Після виконання всіх завдань команди збираються в актовій залі для підрахунку балів і визначення переможця.

ХІД КВЕСТУ

І Організаційний етап

Учитель. Вітаємо учасників нашого квесту, журі (можна запросити адміністрацію школи, вчителів-пенсіонерів) і всіх, хто буде уболівати за команди. Квест – це гра-випробування вашої ерудованості, кмітливості, уміння працювати в команді. Спершу учасники мають презентувати свою назву, девіз, візитку. Потім кожна команда отримує конверт, який містить маршрутний лист, де зазначено порядок станцій. На кожній станції вас чекатиме учитель із завданнями. Після виконання завдань учитель ставить бали до маршрутного листа. Виконавши усі завдання, ви повертаєтесь до актової зали, де здаєте журі свої маршрутні листи для підрахунку балів.

Упевнена, що ви подолаєте успішно всі випробування, і ми знову зустрінемося у цій залі, щоб привітати вас з перемогою.

Отже, ми розпочинаємо! Прошу спочатку команду 5-А презентувати свою назву, девіз, візитку, а потім це зробить 5-Б.

ІІ Основна частина

Станція «Скажи без затиримки»

Завдання: швидко назвати антонім до слова.

Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь.

Білий (чорний), важкий (легкий), великий (малий), високий(низький), верхній (нижній), голосно (тихо), весело (сумно), сміятися (плакати), хвалити (лаяти), вітатися (прощатися), вставати(сідати), добро (зло), правда (брехня), мир (війна), холод (тепло), чистота (бруд), радість (горе), зустрічати (проводжати), хворіти (видужувати), день (ніч), товстий (тонкий).

Станція  «Відгадайко».

Наш український народ, навіть у надзвичайно важкі для нього історичні часи, умів вдало пожартувати. Тож у цьому конкурсі ви покажете свою кмітливість у розгадуванні народних українських загадок.

Завдання: відгадати загадку.

Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь.

Загадки

  1. Який прут не можна переламати? (Ріку)
  2.  Чи літають ключі? (Журавлині)
  3. Якою косою трави не накосиш? (Дівочою)
  4. На якій лаві не всидиш? (На вулканічній)
  5. З якої миски не можна наїстися? (З порожньої).
  6. Що іде, не рухаючись із місця? (Час).
  7. Що треба для обіду? (Ложка)
  8. Одного батька і одної матері дитина, а нікому з них не син. (Дочка).
  9. З яких двох букв можна приготувати смачну їжу? (ка-ша)
  10. Від назв яких двох букв стає жарко, гаряче7 (пе-че)
  11. Чого багато має болото, менше озеро, ще менше море, і зовсім не має річка? (букв О)
  12. Я спереду, я ззаду, а посередині назва породи коня. Разом буде назва країни (Я-поні-я).
  13. Назва якого птаха складається із 40 «а»? (Сорока)

Станція «Відгадай прислів’я »

Завдання: розставити за алфавітом картки зі словами. Якщо завдання буде виконано правильно, то останні  букви слів складуть прислів`я. Час – 5 хвилин.

Оцінювання: За правильно виконане завдання команда отримує 15 балів.

Слова: степ, стебельце, вівчар, зала, жар, вилов, відліт, вище, хороше, удруге,  число, яйце, підріс, палац підріс, питання, відступ, виступ, відплата, підрив, шарж, футляр, хром.

(Відповідь  Вперта праця все переможе)

Станція «Мовне асорті»

Завдання: кожна команда має за 2 хвилини дати якомога більше відповідей на однакову кількість запитань. Учитель фіксує загальну кількість правильних відповідей.

Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь.

Запитання для команди

1. Державна мова України. (Українська)

2. З якого знаку починається діалог? (З тире)

3. Наука, що вивчає звуки мови. (Фонетика)

4. Назвіть головні члени речення. (Підмет і присудок)

5. Як називаються літери, що записані в певному порядку? (Алфавіт)

6. Скільки звуків у слові «джміль»? (Чотири)

7. Остання буква у слові «шістдесят». («Т»)

8. Як називається казка, у якій герой співає, що від усіх втікає? («Колобок»)

9. Псевдонім Т. Шевченка. (Кобзар)

10. Що таке УНТ? (Фольклор)

11. Скільки букв в українському алфавіті? (33)

12. Які букви завжди позначають 2 звуки (Ї, Щ)

13. Буква є, а звука немає. (М’який знак)

14. Скільки частин мови в українській мові? (10)

15. Що означає фразеологізм  накивати п`ятами ? (Втекти)

Станція «Музичні слова»

Завдання:за 3 хвилини учасники пригадують і записують якнайбільше слів, що мають склади – назви нот (до, ре, мі, фа, соль, ля, сі).

 Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь. Скільки слів - стільки балів.

Наприклад: доля, помідори, передовий, доміно, фасад, сіре.

Станція «Зайве слово»

Завдання:  щоб піднятися на Тарасову гору, усуньте «перешкоди». Уставте, де потрібно знак м’якшення чи апостроф і підкресліть зайве слово.

Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь.

а) очеретин..ці, вишен..ці, нічен..ці

б) тон..ший, жен..шень, мен..ший

в) бат..ко, приз..ба, бриз..кати

г) юніс..ть, смієт..ся, умивают..ся

д) цв..ях, св..ято, черв..як

е) цар.., учотир..ох, кобзар..

є) мавп..ячий, арф..яр, об..їзд.

Ключ. У кожному зайвому слові підкресліть другу від початку літеру і ви прочитаєте назву Тарасової гори.

Відповідь________________________

Станція «Задача жарт»

Завдання: як правильно поставити розділові знаки, щоби вірш мав зміст?

Оцінювання: 1 бал за кожну правильну відповідь.

Хіба таке буває?

Будинок зводять із тканини

Сорочки шиють з пластиліну

Звіряток ліплять з молока

Коктейлі роблять із зерна

Там випікають хліб з картону

Таблиці клеять із бетону

Будують дамби із пластмаси

Там посуд виробляють з м’яса

Котлети  смажать із піску

Скло виплавляють із бузку

Букети роблять із малини

Варення варять із цеглини.

Станція  «Числоворебус»

Завдання: команда отримує ребуси, які треба розгадати протягом 5 хвилин (додаток 2).

Оцінювання: Два ребуси, у яких зашифровані назви українських міста та ріки оцінюються по 5 балів. За ребус із прислів’ям команда отримує 10 балів. Усього – 20 балів.

ІІІ Підсумки квесту

Учитель. Ось ми знову зустрілися сьогодні в актовій залі. Цього разу, щоб підбити підсумки нашої гри.  Ви усі дуже старалися, показали гарний результат, свої вміння, стали більш досвідченими, згуртованими. А тепер час  роботи нашого журі. Їм треба підрахувати бали, щоб визначити переможця гри.

(Під час підрахунку балів паузу можна заповнити заздалегідь приготованим музичним номером.)

Учитель. Запрошуємо до слова наше журі.

(Журі висловлюють свої враження, оголошують кількість балів, набрані командами, нагороджують переможців)

Учитель. Ось і все. Настав час прощатись. Сподіваюсь, усім було весело і цікаво. Мова – втілення думки. Що багатша думка, тим багатша мова. Любімо її, вивчаймо її, розвиваймо її!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 1

Маршрут № 1

Назва станції 

Бали

1.

«Мовне асорті» (бібліотека) 

 

2.

«Музичне слово» (каб. музики)

 

3.

«Зайве слово» (каб. христ. етики)

 

4.

«Відгадай прислів’я»(каб. народозн.)

 

5.

«Планета антонімів» (каб. біології)

 

6.

«Задача-жарт» (каб.хімії)

 

7.

«Числоворебус» (каб. завуча)

 

8.

«Відгадайко» (каб. укр.мови )

 

 

Маршрут № 2

Назва станції

Бали

1.

«Відгадайко» (каб. укр.мови )

 

2.

«Числоворебус» (каб. завуча)

 

3.

«Планета антонімів» (каб. біології)

 

4.

«Мовне асорті» (бібліотека) 

 

5.

«Музичне слово» (каб. музики)

 

6.

«Зайве слово» (каб. христ. етики)

 

7.

«Задача-жарт» (каб. хімії)

 

8.

«Відгадай прислів’я»(каб. народозн.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

«ЧИСЛОВОРЕБУС»

РЕБУС3.jpg

 

 

 

 

«Відгадайко»

DSCN7235.JPG    «Задача-жарт»

 «Музичне слово»                       DSCN7227.JPG

IMG_8184de230ef0a08d42456b2c96cd6969_V.jpg     «Зайве слово»

DSCN7210.JPG

 

 «Скажи без затримки»

 DSCN7221.JPG   «Числоворебус»

«Мовне асорті»                                        IMG_17487278af93cbd2a58aa60fefab4e91_V.jpg

IMG_6d3018cef1ebe22407e161eb33c25f48_V.jpg

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Інтелектуальні ігри на уроках української мови та літератури. Випуск 2 / уклад. О. О. Маленко. — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 170, [6] с. — (Б-ка журн. «Вивчаємо українську мову та літературу»; Вип. 3 (64))
  2. Українська мова. Квести. 5-9 класи. / За заг. ред. О. А. Бондаренко, О. О. Чмигової. – Київ: «Вид. дім «Перше вересня», 2017. – 92 с. – (Бібліотека «Шкільного світу»).

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ильченко Юлия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
21 травня 2020
Переглядів
1992
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку